Tuesday, May 2, 2017

Beza Antara Jenis Dan Keadaan Kulit !

"Kulit saya berminyak, berjerawat, kusam, berjeragat!"

Selalu kita baca dan dengar ayat kat atas tu!

Tahu tak kita bahawa ia sebenarnya merujuk kepada situasi berbeza iaitu JENIS dan KEADAAN kulit.

Jenis kulit terdiri daripada normal, berminyak dan kombinasi. Jika tak silap saya, hanya 10% kulit wajah manusia dalam kategori normal.

Jenis kulit ini akan kekal pada sepanjang hayat. Ia tidak akan berubah sampai bila-bila.

"Masa muda kulit saya berminyak, bila dah sedikit berumur, kulit saya kering!"

Sebenarnya itu bukan jenis kulit, tetapi ia merujuk kepada KEADAAN kulit.

Keadaan kulit ini memang boleh berubah-rubah akibat cuaca, umur, hormon, pemakanan, cara kita jaga kebersihan dan banyak lagi.

Keadaan kulit kita itulah yang mencetuskan masalah pada kulit kita, samada berjerawat, berjeragat, kusam dan macam-macam lagi.

Jadi, pengambilan suplemen dan produk penjagaan kulit yang baik akan membantu kita memperbaiki keadaan kulit kita supaya sihat dan cantik.

Anda nak dapatkan suplemen dan produk penjagaan kulit yang sesuai dengan anda ?

Boleh hubungi saya di 012-6816979


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...