Friday, April 28, 2017

Dilema Kulit Berminyak

Orang kata, mereka yang miliki kulit berminyak ni awet muda sebab kedut-kedut sukar nak kelihatan.

Itu memang saya suka! Sebab saya miliki kulit jenis berminyak.

Tetapi, saya dan mereka yang memiliki kulit berminyak ni kalau penjagaan tak kena jerawat senang singgah dan mekap yang dikenakan di wajah sukar nak rapi.

Nak tau tak, JENIS kulit kita ni samada berminyak, normal atau kombinasi akan kekal disepanjang hayat.

Namun, KEADAAN kulit kita samada berjerawat, berjeragat, berkedut akan berubah mengikut cuaca, hormon, pemakanan dan cara kita jaga kulit.

Bercakap tentang penjagaan kulit untuk kulit berminyak semestinya kena pilih yang sesuai dengan mereka yang punya jenis kulit berminyak.

Produk penjagaan yang bagus bukan untuk 'mengeringkan' kulit, tetapi ia mesti bertujuan supaya minyak kat kulit berkurangan dan terkawal supaya kulit kita lebih sihat. Kalau ada jerawat ia menjadi semakin berkurangan. Juga jika bermekap walau hanya memakai bedak, ia menjadi lebih rapi, tidak sememeh.

Saya suka guna Makeup Remove ni. Ia tidak berbuih tetapi ia membersih hingga jauh ke dalam tetapi tidak buat kulit saya kering, merengsa atau pedih.

Lagi satu yang saya suka, ia melambatkan kulit wajah saya kembali berminyak selepas mencuci. Jadi, kulit rasa lebih sihat, segar, bedak tahan lama dan mengawal kemunculan jerawat dari kerap tumbuh.


Berminat nak dapatkan pencuci yang best ni ? Boleh wassapp saya di 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...