Sunday, April 30, 2017

9 Asid Amino Perlu Untuk Secangkir Insulin.

Insulin ini adalah hormon yang dihasilkan oleh sel beta di pankreas. Insulin dihasilkan dengan banyak selepas makan. Fungsi insulin ini untuk memudahkan glukos memasuki sel hati.

Ketika menghadiri bengkel Shaklee, satu yang saya baru tau adalah insulin adalah sejenis protein. Maksudnya insulin yang memang dihasilkan oleh pankreas tau, bukan yang digunakan oleh pesakit Diabetis.

Insulin ini dihasilkan hasil gabungan 9 asid amino perlu yang memang kita boleh dapat dalam makanan harian, jika kita makan ayam, ikan, daging mentah. Insyallah akan dapat 9 asid amino perlu.

Tetapi 9 asid amino itu memang akan berkurang jika kita ambil sumber protein yang telah dimasak. Sebab protein sangat sensitif dengan haba panas, apatah lagi jika kita masak sampai mendidih.

Adakah pesakit Diabetis jenis 1 bermula dengan kekurangan 9 asid amino perlu apabila pankreas tak boleh buat insulin ?

Waallahualam.

Anda nak tak protein Shaklee yang diberi nama ESP. Ia mengandungi lengkap dengan 9 asid amino perlu. Di samping kita nikmati pelbagai jua dah dari sumber protein harian, kita tambah dengan protein ESP untuk memastikan tubuh dapat 9 asid amino perlu setiap hari.

Boleh wassapp saya di 012-6816979

Saturday, April 29, 2017

Boleh Ke Berhenti Makan Ubat Doktor Bila Ambil Suplemen?

Rasanya isu berkaitan tajuk kat atas tu memang sentiasa jadi 'panas'.

Betul, anda memang tak payah makan ubat doktor pun jika anda memang sihat.

Tetapi, sesekali kena jumpa doktor untuk buat pemeriksaan kesihatan. Suplemen di sini membantu anda mencegah dari mendapat penyakit kronik.

Jika anda memang disahkan menghidap penyakit kronik, anda memang perlu mengambil ubat-ubatan yang dibekalkan oleh doktor serta mengikuti jadual untuk berjumpa doktor bagi memeriksa tahap kesihatan anda dari semasa ke semasa.

Juga, mengamalkan diet yang di syorkan serta mengamalkan cara hidup yang sihat dengan berhenti merokok dan kerap bersenam.

Kalau begitu, buat apa ambil suplemen ?

Suplemen ini bertindak sebagai 'penyelamat' kepada penyakit anda supaya tidak menjadi komplikasi yang lebih teruk.

Contohnya anda menghidap Diabetis yang dikenali sebagai ibu penyakit yang boleh menyebabkan anda menghadapi penyakit berangkai-rangkai yang lain.

Pengambilan suplemen yang betul, mengambil ubat-ubatan, mengamalkan diet yang sesuai dan mengubah cara hidup membantu anda mengurangkan risiko penyakit lain seperti sakit jantung, kegagalan buah pinggang, darah tinggi dan pelbagai lagi.

Jadi, anda perlukan suplemen yang tepat untuk menjadi penyelamat kepada masalah kesihatan anda.

Vivix, antara suplemen yang bagus di ambil jika anda menghidap menyakit kronik.

Bagi anda yang masih sihat, Vivix membantu mencegah risiko penyakit kronik.

Berminat untuk mendapatkan suplemen yang bersesuaian ? Hubungi saya di 012-6816979

Gamnar hiasan sahaja.

Friday, April 28, 2017

Dilema Kulit Berminyak

Orang kata, mereka yang miliki kulit berminyak ni awet muda sebab kedut-kedut sukar nak kelihatan.

Itu memang saya suka! Sebab saya miliki kulit jenis berminyak.

Tetapi, saya dan mereka yang memiliki kulit berminyak ni kalau penjagaan tak kena jerawat senang singgah dan mekap yang dikenakan di wajah sukar nak rapi.

Nak tau tak, JENIS kulit kita ni samada berminyak, normal atau kombinasi akan kekal disepanjang hayat.

Namun, KEADAAN kulit kita samada berjerawat, berjeragat, berkedut akan berubah mengikut cuaca, hormon, pemakanan dan cara kita jaga kulit.

Bercakap tentang penjagaan kulit untuk kulit berminyak semestinya kena pilih yang sesuai dengan mereka yang punya jenis kulit berminyak.

Produk penjagaan yang bagus bukan untuk 'mengeringkan' kulit, tetapi ia mesti bertujuan supaya minyak kat kulit berkurangan dan terkawal supaya kulit kita lebih sihat. Kalau ada jerawat ia menjadi semakin berkurangan. Juga jika bermekap walau hanya memakai bedak, ia menjadi lebih rapi, tidak sememeh.

Saya suka guna Makeup Remove ni. Ia tidak berbuih tetapi ia membersih hingga jauh ke dalam tetapi tidak buat kulit saya kering, merengsa atau pedih.

Lagi satu yang saya suka, ia melambatkan kulit wajah saya kembali berminyak selepas mencuci. Jadi, kulit rasa lebih sihat, segar, bedak tahan lama dan mengawal kemunculan jerawat dari kerap tumbuh.


Berminat nak dapatkan pencuci yang best ni ? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Wednesday, April 26, 2017

Nak Kaki Kuat, Makan Kaki Ayam!

Pernah dengar ?
Kenapa kaki ayam?

Sebab dikatakan kaki ayam mengandungi banyak kologen.

Kologen ni fungsinya bukan sahaja untuk tegangkan kulit. Tetapi ia membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi terutama dilutut. Sebab itu ia dikaitkan dengan makan kaki ayam kalau nak kaki kuat!

Tapi, sukar nak agak, berapa banyak kaki ayam nak kita ambil setiap hari untuk menampung keperluan kologen yang dah hilang dan nak legakan kesakitan lutut.

Paling mudah, ambil kologen dalam bentuk suplemen. Mudah nak agak, keperluan kologen yang kita perlukan.

Contohnya kologen Shaklee, satu sacket mengandungi 4000mg kologen sisik ikan merah, iaitu sumber kologen yang mahal kerana kualitinya.

Juga, mengandungi ekstrak kekerang yang penting untuk membuat cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi, kerana semakin kita berusia, semakin kurang pelincir ini. Sebab itu, bila kita dah berusia, selalu alami sakit lutut.

Berminat tak, nak hadiahkan Kologen Shaklee kepada mak dan ayah yang selalu sakit lutut tu ? Ramadhan dah semakin hampir, mudah-mudahan hadiah anda ini membantu mereka menunaikan Solat Terawikh dengan sempurna.

Berminat? Hubungi saya di 012-6816979

Tuesday, April 25, 2017

Vitamin Untuk Orang Sihat Dan Menjimatkan!

Menjadi kebiasaan kita akan mencari suplemen jika disahkan menghidap sesuatu penyakit dengan asbab nak cepat sihat.

Nak tau tak, jika kita ambil ketika masih sihat ia macam tali pinggang kelender. Sebagai ikhtiar memberi perlindungan kepada tubuh badan kita dari penyakit kronik.

Walaubagaimanapun, ia tak bermakna kita takkan jatuh sakit. Tapi risiko akan menjadi kurang. Senang cakap mencegah lebih baik dari merawat.

Lagi satu, bila kita ambil ketika masih sihat, semua vitamin menjadi lebih jimat, kerana kita ambil dalam jumlah yang minima untuk kesihatan optima.

Apa dia yang dikatakan vitamin untuk orang sihat dan menjimatkan ini ?

Tentulah ia berkaitan dengan vitamin untuk sel-sel badan kita ni.

ESP : untuk memastikan sel-sel yang tumbuh menggantikan sel-sel yang mati tu sihat.

Vitalea/multivitamin : makanan kepada sel-sel untuk hidup dengan sihat.

Vitamin B : memberi tenaga kepada sel-sel melalui pelepasan tenaga daripada makanan yang kita ambil

Vitamin C : sebagai antioksida melindungi sel-sel kita dari radikal bebas.

Tu baru fungsinya untuk sel-sel badan kita. Ada banyak lagi fungsinya untuk kesihatan badan kita walau nampak macam basic aje!

Anda orang yang sihat kan? Nak dapatkan vitamin untuk orang sihat?

Berminat nak dapatkan? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Sunday, April 23, 2017

Vanadium dan Insulin

Vanadium. Ketika 'slide' Kelas Shaklee yang bertajuk Diabetis oleh Datuk Dr Azizon Osman memaparkan perkataan tu saya dah kerut dahi.

Apa benda pula ni ? Kat kelas dulu Kromium. Ni Vanadium pula.

Balik rumah saya belek semua botol Vitamin Shaklee sebab nak cari perkataan Vanadium.

Ye! Saya menemuinya di label Vitalea atau multivitamin.

Apa fungsi Vanadium untuk membantu kita mencegah penyakit Diabetis atau kencing manis ?

Insulin ni di hasilkan oleh sel beta di pankreas. Ia dihasilkan dengan banyak selepas makan kerana ketika itu glukos dalam badan tinggi.

Fungsi insulin ini untuk mudahkan glukos memasuki sel hati.

Salah satu penyebab penyakit Diabetis adalah apabila insulin tidak sensitif atau peka akan kehadiran glukos dalam darah.

Jadi fungsi Vanadium ini untuk membantu meningkatkan sensitif insulin pada kehadiran glukos dalam badan dengan cara mengawal rembesan insulin selepas makan. Bermakna bila kita makan, Vanadium akan memastikan insulin keluar bersesuian dengan apa yang kita makan.

Bagi pesakit Diabetis, pengambilan suplemen beserta ubat dan diet yang bagus, membantu mengawal gula dalam darah dan mencegah komplikasi akibat Diabetis.

Bagaimanapun, mencegah lebih baik dari merawat.

Ingat! Vanadium ada dalam Vitalea !

Berminat? Hubungi saya di 012-6816979

Wednesday, April 19, 2017

Runsing Fikirkan Hutang Keliling Pinggang?

Cikgu saya pesan baca doa di bawah ni tiga kali selepas solat, hendak tidur atau ketika keruncingan itu datang.

Mudah-mudahan dengan asbab berdoa dimudahkan semua urusan dan tiada kemalasan yang buat kerugian masa.

Tuesday, April 18, 2017

Vitamin B Complex Yang Ditakuti!

Serius!

Bila sebut ambillah B Complex, muka dah kerut-kerut.

Apa fungsi Vitamin B Complex ni?

Fungsi utamanya adalah menukarkan makanan kita yang terdiri daripada lemak, karbohidrat dan protein itu menjadi tenaga.

Supaya unsur-unsur tu tidak disimpan dalam badan sebaliknya dikeluarkan menjadi tenaga.

Lagi satu Vitamin ni bagus di ambil supaya tak stress, sebab mengandungi B5 atau Pantothenic Acid iaitu vitamin anti-stress.

Jadi, jangan takut nak telan Vitamin B. Makan dan rajin-rajin minum air masak.

Nak dapatkan Vitamin B? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Monday, April 17, 2017

Anda Bakal Raja Sehari ?

Bila sebut bakal pengantin mesti terbayang persiapan majlis perkahwinan dari pakaian hinggalah hidangan apakah yang bakal disajikan.

Namun, bakal pengantin selalu lupa nak masukkan dalam senarai beberapa suplemen yang perlu diambil untuk hari bahagia itu.

Bukan saja untuk tampil menawan pada hari bahagia dengan kulit yang sihat, tetapi untuk memastikan tubuh badan juga bertenaga, dapat kawal tekanan. Tak mau tertekan-tekan, berkerut-kerut wajah nanti jerawat tumbuh dan muka pun nampak tua!

Paling penting set ini khusus juga sebagai persiapan untuk kehamilan.

Biasa bakal ibu bila hamil baru nak cari suplemen yang baik, masa tu ramai yang mengalami alahan. Jangankan nak telan suplemen, nak makan minum pun terkeluar balik.

Begitu juga ibu hamil yang minat dengan makanan rapu ketika hamil untuk melayan permintaan tekak. Keadaan itu akan buat tubuh kekurangan nutrisi untuk tumbesaran bayi dalam rahim.

Jadi, jika ambil sebelum hamil, ia umpama tabungan dalam badan untuk menghadapi sebarang kemungkinan di awal kehamilan sebelum keadaan menjadi lebih baik pada trismeter kedua.

Malah, ramai yang tak perasan hamil, masuk bulan kedua baru ketahuan. 


Anda bakal pengantin ? Perlukan suplemen untuk cantik dan sihat sepanjang majlis dan persediaan bergelar ibu ?

Boleh wassapp saya di 012-6816979

Sunday, April 16, 2017

Leader Build Leaders

Jika sebelah pagi semalam kami belajar tentang Diabetis. Pada sebelah petang kami belajar tentang Leader Build Leaders, modul kedua.

Orang kata nak buat apa-apa kena berseni. Tak semua orang lahir-lahir memang berseni.

Nak sertai geng Shaklee saya? Boleh hubungi saya di 012-6816979

Semua Tentang Diabetis

Diabetis. Hari ini ia seperti penyakit yang macam tak menakutkan. Sebab hari ini, dari umur kanak-kanak dah ada penghidapnya.

Semalam 15 April 2017 bertempat di Hotel Sri Petaling saya dapat menghadirkan diri dalam satu kelas yang membincangkan tentang Diabetis.

Tetamu khas yang di jemput adalah Datuk Doktor Azizon Othman seorang doktor pakar darah dari sebuah hospital.

Sesi kedua, adalah membincangkan tentang suplemen yang bagus diambil untuk mencegah dan sesuai untuk penghidap Diabetis. Topik ini dibincangkan oleh Puan Sarah iaitu seorang Nutritionist Shaklee.

Dengan hanya bayar RM30, saya dapat macam-macam ilmu. Alhamdulillah. Mudah-mudahan saya dapat 'sharing' sesuatu yang bermanfaat bukan setakat menjual vitamin aje !

Oh ye! Nak beli vitamin, boleh wassapp saya di 012-6816979

Monday, April 10, 2017

Ambil Vitamin Tapi Tiada Kesan ?

Orang tu ambil vitamin nampak kesan, kenapa saya ambil vitamin dah lama tapi tak dak kesan !?

Pertama, pastikan usus kita sebagai penyerap vitamin yang kita ambil berfungsi dengan baik. Tiada sisa-sisa yang tak berkenaan tu menempel kat usus. Caranya ambil Herbalax untuk buang sisa-sisa tak berkenaan itu.

Kedua, mudahkan proses penyerapan itu dengan ambil protein ESP. Salah satu fungsi protein adalah membantu penyerapan vitamin dalam badan dengan baik dan sempurna.

Jadi, kalau orang lain ambil vitamin nampak kesan, anda tak, tambah dengan dua suplemen hebat ni !

Berminat ?

Wassapp saya di 012-6816979

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...