Thursday, December 29, 2016

Berapa Banyak Boleh Ambil Vitamin C Dalam Sehari ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Biasa dapat soalan ni tau !


Vitamin C adalah dari jenis larut air yang sangat penting kepada kesihatan badan. Antara fungsinya adalah :-
1) menguatkan sistem imunisasi
2) menstabilkan tindakbalas alahan dalam badan 
3) bertindak sebagai antioksidan untuk menghapuskan radikal bebas yang boleh merosakkan sel-sel di dalam badan menyebabkan pembentukan sel kanser
4) membantu pembentukan kologen pada kulit, salur darah, otot, ligamen dan tendon
5) mempercepatkan proses penyembuhan luka
6) menguatkan gusi dan gigi
7) mmbantu penyerapan zat besi dalam usus

Bagi mengekalkan fungsi di atas, Vitamin C dalam darah harus dikekalkan sebanyak 70 mg. Dan Vitamin C ni tidak dapat disimpan dalam badan, cukup 24 hingga 48 jam ia akan dikumuh keluar.



Namun, Vitamin C dalam darah tu akan menurun dengan cepat dalam keadaan tertentu seperti demam, kecederaan organ, luka pada kulit, sesetengah penyakit kronik, selepas menjalani sesuatu pembedahan, malah stress juga penyumbang kepada penurunan jumlah vitamin C ini dalam darah. 

Sebab tu tak salah ambil Vitamin C beberapa biji sehari.

Nak cuba tak Vitamin C Shaklee yang punya sistem penyerapan dalam badan secara sedikit demi sedikit ?
Boleh wassapp saya di 012-6816979

Tuesday, December 27, 2016

Erti Syukur Tiada Batasan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sunday, December 25, 2016

Ambil Lecithin Untuk Lembabkan Kulit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Lecithin ni popular untuk cairkan lemak dan amat bagus untuk membantu daya ingatan.

Lagi satu, Lecithin ni bagus untuk kulit.Lecithin ni mengandungi asid lemak yang membantu agar kulit kekal hidrat, halus dan memperbaiki kelembapan pada kulit kerana sifatnya sebagai pelembab semulajadi pada kulit. 

Lecithin juga punya untuk menembusi epidermis dan membawa bahan-bahan ke tahap sel yang betul. Dan, kandungan choline dan inositol, yang merupakan komponen penting dalam semua membran sel, dan memainkan peranan penting dalam pertumbuhan dan fungsi sel - jadi ia bagi membantu melambatkan proses penuaan.


Jadi kalau anda dalam kategori mereka yang nak kurus, nak mudah mengingat dan kulit cantik, boleh amalkan Lecithin.

Wednesday, December 21, 2016

Kologen Ada Di Mana-Mana Dalam Badan Kita

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Kologen sebenarnya berada hampir keseluruhan badan kita. Penghasilan kologen berkurangan dengan kadar 1.5 peratus pada setiap tahun selepas berusia 25 tahun. Dan, ketika kita berusia 35 tahun, sebanyak 65 peratus kologen hilang dari badan kita, jadi, semakin tua semakin berkurangan kologen dalam badan.

Biasa kita dengar bila usia dah masuk 40an mula sakit-sakit sending, bila naik tangga sakit sending, sukar untuk solat.

Cuba amalkan kologen setiap hari untuk atasi masalah sakit sending untuk kesan lebih cepat.

Bulan ni Shaklee ada offer menarik. Beli 2 kotak kologen diskaun 5%.

Kalau anda rasa tak perlukan kologen, barangkali orang tuan kita amat memerlukan kologen.

Berminat? Hubungi saya di 012-6816979

Thursday, December 15, 2016

Jom Mandi Air Panas !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pernah mandi di kolam air panas ?

Mungkin ni boleh jadi aktiviti keluarga pada hujung minggu atau cuti sekolah. Saya bawa anak bermain di kolam air panas di Sungai Gersik, Muar tak jauh dari rumah.








 Ada beberapa faedah yang bagus untuk kesihatan, antaranya :-
1) Di Jepun, 10 minit berendam air panas dikatakan memperbaiki kesihatan jantung (untuk lelaki)
2) Mengatasi ruam
3) Menurunkan kadar gula, sakit otot dan memperbaiki fungsi usus besar.

Paling penting, sama-sama dapat manfaat. Anak-anak dapat main air, parent dapat rendam kaki kat air panas tu !

Nak duduk-duduk berkelah pun disediakan wakaf-wakaf di sekitar kawasan


Boleh juga membeli makanan digerai yang disediakan.




Kemudahan surau
Ada bilik penginapan juga, yang ni saya tak sempat ambil gambar.


Paling penting, kena jaga keselamatan, sebab tempat ni licin dan tentulah kebersihan, jangan buang sampah merata-rata. 

Jumpa lagi !

Siapa nak beli Shaklee atau nak jadi ahli boleh wassapp saya di 012-6816979




Wednesday, December 14, 2016

Nyah Kan Bra Fat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Bra fat. Ada yang panggil donut mendonut yang bererti macam kita bancuh donut, bila dah kembang ia melimpah keluar. Ada juga yang panggil babat.


Walau apa pun gelaran yang signifikan, ia merujuk pada gambar ini.




  

Anda alami ? Atau tak perasan, sebab kita lebih nampak lemak berkrim kat perut, paha. Tapi sesekali cuba tengok belakang kita melalui cermin. Ia terjadi tak kira orang tu berbadan besar atau berbadan kecil. Cantik tak ? He3!

Semalam, masa 'meronda-ronda' kat blog orang saya sangat tertarik dengan petua yang diamalkan untuk atasi bra fat ni. Beliau menyatakan 2 tip yang diamalkan ambil masa selama lebih kurang 6 bulan untuk berjaya.

Cara pertama yang dia amalkan adalah dengan menggunakan bra yang betul. Guna bra yang menyokong penuh belakang kita. Supaya tak ada lebihan yang melimpah keluar.







Kedua, lakukan senaman untuk menyingkirkan bra fat ini. Ada banyak senaman yang boleh kita lakukan. Boleh google. Salah satunya senaman di bawah ini.



Lagi satu, siapa yang amalkan Lecithin akan dapat rasa bra fat dia makin mengecil. Perasan tak ? Fungsi Lecithin ini salah satunya adalah untuk mengemulsi dan metabolisme lemak. pastikan ambil seperti yang di cadangkan ye ! Supaya nampak kesannya!


Jadi bayangkan jika anda gabungkan ketiga-tiga ini sebagai rutin harian, rasa-rasanya tak sampai 6 bulan anda akan berjaya singkarkan bra fat ini.

Yang penting kita nak cantik dan sihat, walau ambil sedikit masa.

Nak cuba Lecithin ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, December 13, 2016

Testimoni : Kesan Selepas 5 Hari !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sel-sel di muka akan bertukar setiap 21 hari, manakala badan 90 hari, jadi pengambilan suplemen akan nampak lebih cepat berkesan dikulit wajah dahulu berbanding badan - itu saya tahu !


 
Mengikut ujian klinikal, ia berkesan selepas pengambilan konsisten selama 8 minggu !



Tapi saya minum 5 hari dah nampak kesan. Eh! Tapi rasanya ramai aje yang baru 2 hingga 3 hari dah rasa kesannya.

Mungkin setiap orang kesan yang berlainan dalam masa 5 hari ni.

Bagi saya yang miliki kulit kombinasi ni, terutama berminyak kat hidung selalu bila berbedak pun cepat cair. 5 hari ambil ia buat kulit lebih seimbang dan bila berbedak tak mudah cair lagi sememeh. Kalau tak, baru 30minit dah comot. Lagi satu kulit terasa lebih lembab dan halus.

Jadi, jika anda hadapi kulit terlalu berminyak, nak dapat keputusan lebih cepat, sebab menjadi kesukaan orang kita nak sesuatu yang cepat berkesan boleh cuba Shaklee Collagen Powder (SCP) 

Jadi, siapa yang nak jadi pengantin baru tu, yang cuma ada seminggu ke dua minggu nak kelihatan kulit lebih sempuna dan mekap lebih tahan lama boleh cuba Shaklee Collagen Powder.

Tapi syaratnya kenalah ambil satu sacket setiap hari. Bukan 1 sacket untuk 2 - 3 hari ye ! Nak lagi bagus ambil dengan ESP, untuk membantu penyerapan dengan lebih baik.


Berminat nak cuba ? Bulan ni beli 2 kotak diskaun 5 %.

Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Monday, December 12, 2016

Nabi Muhammad SAW Benci Orang Yang Malas Bekerja !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Salam Maulidurasul, saya nak kongsi antara kisah-kisah menarik betapa Rasullah amat menyanjung tinggi orang yang bekerja, berusaha keras kerana itu adalah sebahagian sunnahnya !


 
Diriwayatkan pada saat itu Rasulullah baru tiba dari Tabuk, peperangan dengan bangsa Romawi yang kerap menebar ancaman pada kaum muslimin. Banyak sahabat yang ikut beserta Nabi dalam peperangan ini. Tidak ada yang tertinggal kecuali orang-orang yang berhalangan dan ada uzur.

Saat mendekati kota Madinah, di salah satu sudut jalan, Rasulullah berjumpa dengan seorang tukang batu. Ketika itu Rasulullah melihat tangan buruh tukang batu tersebut melepuh, kulitnya merah kehitam-hitaman seperti terpanggang matahari.

Sang manusia Agung itupun bertanya, “Kenapa tanganmu kasar sekali?"
Si tukang batu menjawab, "Ya Rasulullah, pekerjaan saya ini membelah batu setiap hari, dan belahan batu itu saya jual ke pasar, lalu hasilnya saya gunakan untuk memberi nafkah keluarga saya, karena itulah tangan saya kasar."

Rasulullah adalah manusia paling mulia, tetapi orang yang paling mulia tersebut begitu melihat tangan si tukang batu yang kasar karena mencari nafkah yang halal, Rasulpun menggenggam tangan itu, dan menciumnya seraya bersabda,

"Hadzihi yadun la tamatsaha narun abada", 'inilah tangan yang tidak akan pernah disentuh oleh api neraka selama-lamanya'.

***


Rasulullahl tidak pernah mencium tangan para Pemimpin Quraisy, tangan para Pemimpin Khabilah, Raja atau siapapun. Sejarah mencatat hanya putrinya Fatimah Az Zahra dan tukang batu itulah yang pernah dicium oleh Rasulullah. Padahal tangan tukang batu yang dicium oleh Rasulullah justru tangan yang telapaknya melepuh dan kasar, kapalan, karena membelah batu dan karena kerja keras.

Suatu ketika seorang laki-laki melintas di hadapan Rasulullah. Orang itu di kenal sebagai pekerja yang giat dan tangkas. Para sahabat kemudian berkata, “Wahai Rasulullah, andai bekerja seperti dilakukan orang itu dapat digolongkan jihad di jalan Allah (Fi sabilillah), maka alangkah baiknya.” Mendengar itu Rasul pun menjawab, “Kalau ia bekerja untuk menghidupi anak-anaknya yang masih kecil, maka itu fi sabilillah; kalau ia bekerja untuk menghidupi kedua orang tuanya yang sudah lanjut usia, maka itu fi sabilillah; kalau ia bekerja untuk kepentingan dirinya sendiri agar tidak meminta-minta, maka itu fi sabilillah.” (HR Thabrani)

***


Orang-orang yang pasif dan malas bekerja, sesungguhnya tidak menyadari bahwa mereka telah kehilangan sebagian dari harga dirinya, yang lebih jauh mengakibatkan kehidupannya menjadi mundur. Rasulullah amat prihatin terhadap para pemalas.

”Maka apabila telah dilaksanakan shalat, bertebaranlah kam di muka bum; dan carilah karunia Allah dan ingatlah Allah banyak-banyak supaya kamu beruntung”. (QS. Al-Jumu’ah 10)

”Dan Allah menjadikan bumi untukmu sebagai hamparan, supaya kamu menjalani jalan-jalan yang luas di bumi ini”. (QS Nuh19-20)

***


”Siapa saja pada malam hari bersusah payah dalam mencari rezeki yang halal, malam itu ia diampuni”. (HR. Ibnu Asakir dari Anas)

”Siapa saja pada petang hari bersusah payah dalam bekerja, maka petang itu ia diampuni”. (HR. Thabrani dan lbnu Abbas)

”Tidak ada yang lebih baik bagi seseorang yang makan sesuatu makanan, selain makanan dari hasil usahanya. Dan sesungguhnya Nabiyullah Daud, selalu makan dan hasil usahanya”. (HR. Bukhari)

”Sesungguhnya di antara dosa-dosa itu, ada yang tidak dapat terhapus dengan puasa dan shalat”. Maka para sahabat pun bertanya: “Apakah yang dapat menghapusnya, wahai Rasulullah?” Beliau menjawab: ”Bersusah payah dalam mencari nafkah.” (HR. Bukhari)

”Barangsiapa yang bekerja keras mencari nafkah untuk keluarganya, maka sama dengan pejuang dijaIan Allah ‘Azza Wa Jalla”. (HR. Ahmad)
 
Jangan takut bekerja kuat!
 
 



Ketika Cinta Bersujud !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any dise

Sujud : Perbuatannya dengan dahi menyentuh lantai, ibrahnya sebagai tanda kita ingat akan asal usul kita supaya tiada ruang untuk bongkak lagi sombong !

Sekurang-kurangnya kita akan lakukan sebanyak 34 kali sehari jika hanya melakukan solat fardu.


Anggota sujud ada tujuh, iaitu dahi, dua tapak tangan, dua lutut dan jari kedua-dua belah kaki.

Apa agaknya hikmah disebalik rahsia sujud yang sempurna ?

Tau tak sujud yang sempurna memanjangkan usia jantung, mengelakkan pengecutan salur-salur darah yang membawa kepada penyakit arteriosklerosis ?

Malah, dalam keadaan sujud, jantung tidak perlu bekerja keras untuk mengepam darah ke bahagian otak kerana aliran darah dipengaruhi oleh tarikan graviti secara semulajadi.

Ketika ini juga, lebih banyak darah akan mengalir ke otak dan otak juga akan menerima bekalan oksigen yang banyak. Dengan itu, otak lebih sihat. 

Menurut buku The Brain Book (Peter Russell), kedudukan kepala di bawah meningkatkan kemampuan otak sebanyak 7% lebih cepat dan 14% lebih tepat.

Selain dari itu, cara kita sujud iaitu dengan meletakkan lutut dahulu sebelum tangan. Kemudian, ketika bangun dari sujud, cara yang betul adalah mengangkat tangan dahulu sebelum lutut - ini cara Nabi.

Cara ini sebenarnya akan menjaga keseimbangan tulang belakang dan bahagian belakang badan kita.

Apa lagi kelebihan bersujud dengan betul ?

1) Melegakan sistem pernafasan
2) Memberi dorongan supaya mudah tidur
3) Mengurangkan kesakitan di bahagian abdomen
4) Mengurangkan kesakitan yang dideritai oleh wanita dan wanita hamil
5) Mengurangkan kegemukkan.

Paling istimewa, berdoa ketika bersujud adalah doa yang tidak tertolak.

Selamat berhujung minggu!

Nak dapatkan Shaklee hubungi saya di wassapp di 012-6816979 

Saturday, December 10, 2016

Alami Sakit Sendi Dan Lutut ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Parent anda alami sakit lutut dan menyukarkan mereka untuk Solat ?
Ataupun anda sendiri sukakan sukan extreme yang buat sakit lutut walau masih muda ?

Bagus ambil Shaklee Collagen Powder (SCP) setiap hari untuk mengatasi kesakitan itu.

Mengapa kologen ?

Bukankah kologen sinonim degan perempuan nak cantek, tapi disebabkan ia dilengkapi dgn ekstrak kekerang ia sesuai untuk mereka yang alami sakit-sakit sendi. Ekstrak kekerang ini mengandungi glucosamine yang penting dlm sintesis cecair synovial yg membekalkan pelincir kpd sendi-sendi.

SCP juga mengandungi juga Vitamin C yang selalu popular dikalangan perempuan yang nak cantik kerana fungsinya merangsang pembentukan kolagen. Tu memang betul, tapi kolagen diperlukan sebagai sebatian asas otot, tisu, rangka dan tulang rawan kita. Lagi satu, Vitamin C sifatnya adalah antioksida yang membantu menjaga cairan synovial supaya dpt berfungsi dgn  baik !

Bagi mendapatkan kesan yang lebih baik, bagus jika di ambil sekali bersama Ostematrix dan Omega Guard.

Ostematrix membantu bertindak untuk menguatkan tulang, membantu fungsi saraf dan mnghindarkan kekejangan otot-otot.

Omega Guard membantu melegakan keradangan sendi, pelincir untuk membantu sendi bergerak bebas. 

Berminat ?

wassapp saya di 012-6816979

Friday, December 9, 2016

Ketika Kita Merasa Sukar

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Dari buku bertajuk Berjalan Menuju Tuhan yang di tulis oleh Afdholul Rahman

Tuesday, December 6, 2016

Suplemen Untuk Orang Sihat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Selalu orang mencari apa-apa sahaja penawar, petua termasuk vitamin jika dah jatuh sakit, tapi jarang orang mencari vitamin untuk orang yang sihat.



Bagus sebenarnya kalau kita ambil vitamin ketika masih sihat untuk kekal sihat, lebih bertenaga, mengurangkan risiko menghadapi pelbagai masalah kesihatan ketika berusia dan kulit akan nampak lebih cantik !

Apa suplemen yang bagus untuk orang yang sihat ?


Protein ESP - membantu membina sel yang sihat
Vitalea - mengandungi 12 vitamin dan 7 jenis mineral yang diperlukan oleh badan dan semua tu adalah makanan kepada sel-sel yang dibina oleh protein
Vitamin B - untuk sel sihat dan aktif, sentiasa bertenang, tak mudah sentap serta membantu kita untuk fokus pada apa yang kita lakukan.

Vitamin C - sifatnya sebagai agen antioksida memberi perlindungan kepada sel supaya tak tua atau rosak sebelum waktunya.

Terasa banyak sangat ? 

Banyak lagi kos diperlukan untuk memulih kesihatan yang tercalar bila sudah jatuh sakit.

Berminat ? Wassapp saya di 012-6816979

Sunday, December 4, 2016

Jangan Pernah Rasa Bersendirian

Kadang-kadang kita rasa sendirian, tiada teman untuk berbicara.

Atau adakalanya kita rasa bersendirian walau dalam keriuhan.

Tetapi kita selalu lupa. Bahawa kita tidak bersendirian sebenarnya, Tuhan sentiasa ada dengan kita.

Ingat Tuhan tak pernah biar kita sendirian! Walau apa pegangan agama anda! Mesti ada caranya untuk mendekati dan meraih cinta Tuhan.

Bagi yang Muslim bagus amalkan doa yang saya sertakan. Cikgu saya ajar doa ni!

Ketika mana nak baca ? Sebab rasa macam banyak doa yang nak kena hafal dan baca.

Cikgu saya pesan, ada tiga perbuatan sebelum dan ketika solat yang makbul doa kita tanpa hijab.

Pertama : Selepas iqamat
Kedua : Ketika sujud
Ketiga : Sebelum memberi salam

Tapi, berdoa yang kedua dan ketiga perlu dalam Bahasa Arab supaya tidak batal Solat. Jadi, bacalah doa di atas tu.

Mudah-mudahan kita tak rasa sendirian dan Tuhan kita akan terasa dekat dengan kita !

Nak beli vitamin Shaklee, atau nak jadi ahli boleh wassapp saya di 012-6816979



Straight Up Don't Give Up!

Walau telah lama berjalan, ada kalanya kaki tersandung batu lalu rebah. Adakalanya tak nampak jalan dan cahaya semasa berjalan. 

Jadi, berkumpul di sini untuk tajuk di atas untuk kembali bertatih dan berjalan.


Saturday, December 3, 2016

Kelebihan Mengamalkan Surah Ar Rahman

Surah yang menyebut Fabiayyi âlâi Rabbikumâ tukadzdzibân sebanyak 31 kali yang bermaksud "Maka nikmat Tuhan mana kah yang kamu dustakan' - mengingatkan kita supaya selalu bersyukur.

1. Rasulullah saw bersabda: “Barangsiapa yang membaca surat Ar-Rahman, Allah akan menyayangi kelemahannya dan meridhai nikmat yang dikaruniakan padanya.” (Tafsir Nur Ats-Tsaqalayn 5/187).

2. Imam Ja’far Ash-shadiq (sa) berkata: “Barangsiapa yang membaca surat Ar-Rahman, dan ketika membaca kalimat ‘Fabiayyi âlâi Rabbikumâ tukadzdzibân’, ia mengucapkan: Lâ bisyay-in min âlâika Rabbî akdzibu (tidak ada satu pun nikmat-Mu, duhai Tuhanku, yang aku dustakan), jika saat membacanya itu pada malam hari kemudian ia mati, maka matinya seperti matinya orang yang syahid; jika membacanya di siang hari kemudian mati, maka matinya seperti matinya orang yang syahid.” (Tsawabul A’mal, hlm 117).

3. Imam Ja’far Ash-Shadiq (sa) berkata: “Jangan tinggalkan membaca surat Ar-Rahman, bangunlah malam bersamanya, surat ini tidak mententeramkan hati orang-orang munafik, kamu akan menjumpai Tuhannya bersamanya pada hari kiamat, wujudnya seperti wujud manusia yang paling indah, dan baunya paling harum. Pada hari kiamat tidak ada seorangpun yang berdiri di hadapan Allah yang lebih dekat dengan-Nya daripadanya. Pada saat itu Allah berfirman padanya: Siapakah orang yang sering bangun malam bersamamu saat di dunia dan tekun membacamu. Ia menjawab: Ya Rabbi, fulan bin fulan, lalu wajah mereka menjadi putih, dan ia berkata kepada mereka: Berilah syafaat orang-orang yang mencintai kalian, kemudian mereka memberi syafaat sampai yang terakhir dan tidak ada seorang pun yang tertinggal dari orang-orang yang berhak menerima syafaat mereka. Lalu ia berkata kepada mereka: Masuklah kalian ke surga, dan tinggallah di dalamnya sebagaimana yang kalian inginkan.” (Tsawabul A’mal, hlm 117).

Membaca surah ini macam juga membaca surah lain seperti Surah Al- Mulk dan Al-Waqiah, bukan sekali dua. Tapi perlu diamalkan dengan istiqamah baru kita mendapat manfaatnya.

Friday, December 2, 2016

Salah Satu Sebab Kenapa Kena Ambil Vutamin C Pada Waktu Pagi ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Pernah ambil Vitamin C ? Waktu bila anda ambil Vitamin C ? Pagi ? Petang ? Atau Malam ?



Sebenarnya tak kisah bila nak ambil Vitamin C. Kalau saya, memang akan ambil selepas sarapan pagi dan petang.

Bagus sebenarnya ambil pada waktu pagi, sebab Vitamin C ni antara nutrisi yang kita perlukan supaya sentiasa bersemangat, positif dan mood sentiasa baik. Takde lah, Monday blues, mood masuk gaung, black widow - Eh!

Saya terbaca kat satu majalah mengatakan kekurangan Vitamin C akan menyebabkan perubahan psikologi. Peneliti dari McGill Universities mengatakan bahawa pengambilan suplemen Vitamin C (500 mg dua kali sehari) mampu memperbaiki mood dan menghilangkan rasa gelisah.

Jadi, tak kiralah berapa biji Vitamin C anda ambil, tapi pastikan dalam jadual tu adalah sebiji yang anda ambil pada waktu pagi supaya mood sentiasa baik !

Nak cuba tak Vitamin C Shaklee ? Vitamin yang dicipta dengan melepaskan Vitamin C sedikit demi sedikit dalam badan, supaya dapat diserap dan tak membazir.

Nak cuba ? Boleh wassapp saya di 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...