Monday, November 28, 2016

Macamana Kalsium Boleh Bantu Kurangkan Berat Badan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya terbaca kat majalah macam kat bawah ni.



Eh! betul ke kalsium ni membantu kurangkan berat badan ? Sebab kita di momokkan, minum susu banyak-banyak nanti.... boommm... Biasa dengar kan ? Walaupun pada hakikatnya sumber kalsium tu bukan susu aje, tetapi sumber terbanyak kalsium datangnya daripada susu.

Saya pun mencari sebab apa kalsium ni penting nak kuruskan berat badan ?

Saya jumpa dua sebab (kat google lah). PERTAMA kalsium ni membantu pembakaran lemak, dengan cara bila badan kita mendapati banyak kalsium yang terdapat dalam sel lemak, lebih banyak lemak yang akan dibakar.

KEDUA kalsium yang mencukupi seolah-olah menyekat keinganan untuk makan.

Jadi, pilihlah susu yang tinggi kalsium dan rendah lemak secukupnya.



Kalau rasa tak dapat nak telan susu secukupnya, ambil 4 biji Ostematrix sebelum tidur.



Berminat nak dapatkan Ostematrix ? Boleh wassapp saya di 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...