Tuesday, November 29, 2016

Untuk Siapa Sebenarnya Nutriferon ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Nutriferon ni saya kategorikan macam 'First Aid', sebab bukan ambil setiap hari macam sesetengah vitamin lain tu.








Siapa yang sangat sesuai ambil Nutriferon ni ?

1. Untuk yang selalu senang selsema, batuk dan demam. Kemudian lambat sembuh !

2. Ibu yang menyusukan bayi yg anaknya sering demam, tapi ibu yang makan Nutriferon bukan bayinya ye!

3. Mereka yang mempunyai masalah dengan sistem imun rendah - contohnya pesakit kencing manis, kanser tetapi bukan bererti perlu berhenti ambil ubat daripada doktor ye ! Sebab Nutriferon ni namanya suplemen bukan ubat.

4. Mereka yang sering musafir/travel dan kerap ke luar negara - Faktor cuaca yang berbeza serta nak kurangkan bawak banyak suplemen, jadi bawa yang penting-penting, salah satunya Nutriferon lah !

5. Mereka yang tak suka makan banyak vitamin antioksidan contohnya vitamin A,C,E.

6. Mereka yang terdedah dengan pencemaran atau asap rokok.

Bulan ni sempena cuti sekolah, musim orang travel sana sini, memang kenalah offer menarik Nutriferon ni, beli 2 kotak diskaun 5%.

Berminat ? Boleh wassapp saya di 0126816979

Monday, November 28, 2016

Macamana Kalsium Boleh Bantu Kurangkan Berat Badan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya terbaca kat majalah macam kat bawah ni.



Eh! betul ke kalsium ni membantu kurangkan berat badan ? Sebab kita di momokkan, minum susu banyak-banyak nanti.... boommm... Biasa dengar kan ? Walaupun pada hakikatnya sumber kalsium tu bukan susu aje, tetapi sumber terbanyak kalsium datangnya daripada susu.

Saya pun mencari sebab apa kalsium ni penting nak kuruskan berat badan ?

Saya jumpa dua sebab (kat google lah). PERTAMA kalsium ni membantu pembakaran lemak, dengan cara bila badan kita mendapati banyak kalsium yang terdapat dalam sel lemak, lebih banyak lemak yang akan dibakar.

KEDUA kalsium yang mencukupi seolah-olah menyekat keinganan untuk makan.

Jadi, pilihlah susu yang tinggi kalsium dan rendah lemak secukupnya.



Kalau rasa tak dapat nak telan susu secukupnya, ambil 4 biji Ostematrix sebelum tidur.



Berminat nak dapatkan Ostematrix ? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Sunday, November 27, 2016

Hikmah Di Sebalik Kejadian !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kata-kata kat atas tu macam memujuk hati yang gundah gulana. Sebab tu ayat yang selalu kita dengar, baca, kita terima dan beri balik kat orang. Macam klise bukan ?

Tetapi, saya teringat satu dialog sebuah drama, lebih kurang macam ni, "Hikmah itu kita akan dapat bila masa berlalu, tetapi mesti laluinya dengan ikhlas dan sabar".


Sebab itu kita digalakkan berdoa "Ya Allah bukanlah aku pintu hikmahMu,dan tolonglah kami dengan rahmatMu" !
 
Betullah, kita merancang Allah tentukan dan perancangan Allah lebih sempurna.

Selamat berhujung minggu !

Nak dapatkan produk Shaklee, boleh wassapp saya di 012-6816979

Saturday, November 26, 2016

Tagline Geng-Geng Shaklee !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Shaklee ada ujian klinikal supaya sentiasa berkesan dan selamat"

Itu dah macam tagline geng-geng Shaklee kan ?




 Penting sangat ke ujian klinikal ni ?
Shaklee Di Muar

Apa dia UJIAN KILINIKAL tu ?
Ada beberapa yang kita perlu tahu tentang ujian klinikal ni.

* Kajian suplemen tu betul-betul ke atas manusia untuk menjamin keberkesanannya dan keselamatannya. Ujian klinikal  ini adalah sesuatu yang wajib untuk farmaseutikal seperti ubat-ubatan tetapi tidak wajib untuk nutraseutikal iaitu suplemen kerana ia dalam kategori makanan dan ia sebenarnya tidak perlu dibuat ujian klinikal sebelum dipasarkan. 

* Ujian klinikal ini memerlukan perbelanjaan besar. Bukan perbelanjaan besar untuk lantik artis sebagai duta atau taja program bernilai jutaan ringgit. Bukan ! 
* Ujian klinikal memerlukan perbelanjaan besar ia juga perlukan masa yang panjang untuk memastikan ia benar-benar selamat dan berkesan sebelum di pasarkan - Dan Shaklee melakukan ujian ini.

* Malah laporan ujian ini boleh didapati samaada okey ke tak okey, dan  untuk lebih berauthurative setiap laporan ujiannya akan disiarkan di dalam journal perubatan.

Dan, kebanyakkan syarikat suplemen hanya melakukan Literature search  iaitu penyelidikan asa yang melibatkan penyelidikan melalui pembacaan bahan selidik (scientic literutare) ke atas sesuatu perkara/isu termasuk buku-buku, journal, menghadiri persidangan, mendengar kuliah dan menyoal ahli-ahli pakar dalam bidang berkenaan. lalu memasarkan produknya.
Selain Literature Search mereka melakukan laboratry Reasearch iaitu ujian ke atas binatang. Jika tidak mati binatang itu, maka tidak matilah manusia.

Sebab tu, bila pengedar Shaklee katakan produk Shaklee melalui ujian klinikal ia membawa erti ia Sentiasa Selamat, Berkesan, Mesra Alam dan terbukti telah lebih 50 tahun dalam pasaran.

Nak cuba produk Shaklee ? 

Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Friday, November 25, 2016

Macamana Vitamin E dan Lecithin Membantu Ibu Dalam Pantang

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ibu dalam pantang kan ada macam-macam cerita yang tersendiri. Orang kata bahagian masing-masing. Ada ramai ibu yang mengalami bengkak susu atau clog duct ketika dalam pantang.Clog duct ni biasa di alami pada hari-hari pertama penyusuan.


Kedua-dua suplemen ini membantu mengatasi bengkak susu atau blocked duct ? Biasa di alami pada hari-hari pertama penyusuan. Lecithin membantu pengaliran susu menjadi lebih lancar dan Vitamin E membantu mengatasi bengkak.

Berminat ?

Wassapp saya di 012-6816979
 

Thursday, November 24, 2016

Doa Supaya Sentiasa Bersyukur Selalu

Pelumat Fiber ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Fiber atau serat ni salah satu fungsinya selain air adalah untuk memudahkan proses penghadaman kita.


Sumber utama fiber ini adalah dari buah-buahan dan sayuran. Tetapi tau tak, ia sebenarnya tidak dapat dihadam sepenuhnya oleh usus kita ?

Ketika menghadiri salah satu kelas Shaklee, baru saya tahu bahawa fiber yang kita ambil setiap hari tu tidak dapat dihadam sepenuhnya oleh usus sebab sifat fibernya itu sendiri. Maknanya fiber itu tidak akan keluar sepenuhnya - ada yang tertinggal.

Jadi, bagi memastikan fiber yang tertinggal itu lumat, lalu boleh diangkut keluar dari tubuh, bagus ambil Alfalfa diikuti ambil air masak secukupnya. Kerana Alfalfa ni bertindak sebagai pelumat fiber dalam usus supaya ia mampu diangkut keluar.

Walaupun harganya murah dan ambil masa yang lama tau nak habiskan sebotol tu, tapi ia banyak manfaatnya sesuai dengan gelarannya Raja Segala Tumbuhan.

Ada banyak lagi manfaat Alfalfa ni, nanti saya kongsikan lagi.

Nak cuba Alfalfa ?

Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Pelumat Fiber ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Fiber atau serat ni salah satu fungsinya selain air adalah untuk memudahkan proses penghadaman kita.


Sumber utama fiber ini adalah dari buah-buahan dan sayuran. Tetapi tau tak, ia sebenarnya tidak dapat dihadam sepenuhnya oleh usus kita ?

Ketika menghadiri salah satu kelas Shaklee, baru saya tahu bahawa fiber yang kita ambil setiap hari tu tidak dapat dihadam sepenuhnya oleh usus sebab sifat fibernya itu sendiri. Maknanya fiber itu tidak akan keluar sepenuhnya - ada yang tertinggal.

Jadi, bagi memastikan fiber yang tertinggal itu lumat, lalu boleh diangkut keluar dari tubuh, bagus ambil Alfalfa diikuti ambil air masak secukupnya. Kerana Alfalfa ni bertindak sebagai pelumat fiber dalam usus supaya ia mampu diangkut keluar.

Walaupun harganya murah dan ambil masa yang lama tau nak habiskan sebotol tu, tapi ia banyak manfaatnya sesuai dengan gelarannya Raja Segala Tumbuhan.

Ada banyak lagi manfaat Alfalfa ni, nanti saya kongsikan lagi.

Nak cuba Alfalfa ?

Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Monday, November 21, 2016

Khas Untuk Peminat Gajet !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hari ni, kita dan gajet macam telefon pintar berpisah tiada. Bila dah tengok lama-lama mesti mata rasa letih kan ?



Tahu tak 'cahaya biru' yang dihasilkan daripada gajet tu buat mata kita pedih, letih dan kering, lepas tu mulalah rasa gatal-gatal.

Merehatkan mata setelah menggunakan untuk beberapa ketika dengan melihat tumbuhan hijau amat digalakkan. lagi satu mengambil makanan semulajadi yang berwarna jingga dan kuning sangat baik untuk mata.

Shaklee pun ada suplemen khas yang bagus untuk mengguna gajet-gajet canggih ni. Suplemen ni memang saya ambil setiap hari, tapi tak tau pun yang ia bagus untuk pengguna gajet tegar !

Suplemen yang saya maksudkan adalah Carotomax dan Omega Guard.

Masa kat kelas Shaklee, saya belajar bahawa Lutein dan Zeaxanthin dalam Carotomax berfungsi sebagai pelindung semulajadi yang melindungi mata dari menyerap cahaya biru yang membuatkan mata letih dan kering.


Lagi satu adalah Omega Guard, yang kaya dengan Omega 3 diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan air mata bagi melembabkan mata supaya mata tak terasa kering.


Anda pengguna tegar gajet ? Sayang mata kan ?

Nak dapatkan suplemen ni ?

Wassapp saya di 012-6816979


Friday, November 18, 2016

Selawat Dan Doa

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Sunday, November 13, 2016

Jerawat Di Dahi Tu Tanda Apa ?!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Akhir-akhir ni suka betul jerawat tumbuh di dahi. Sebiji baik, sebiji tumbuh. Tapi takdelah banyak. Sakit nak sujud okay bila jerawat tumbuh di dahi. Apa sebabnya ye ?.....


Masa saya bergelar penuntut dulu memang banyak jerawat. Bila kerja jerawat hilang, tapi bekasnya memang kena pakai bedak tebal-tebal. Kenal Shaklee Alhamdulillah bekas tu dah hampir hilang. Saya ambil ESP dan Vitamin E sahaja. Ambil masa dekat setahun juga baru hilang bekas-bekas tu !

Ni tumbuh jerawat kat dahi pula. Saya tercari-cari maklumat di En. Google saya jumpa kat sini nurulaziyana.blogspot.my. Meh nak share sebab dan apa saya kena buat ?

Jerawat kat dahi ni satu signal berkaitan dengan Sistem pencernaan dan pundi kencing

Apa yang perlu dilakukan?
  1. Minum air membantu untuk mengeluarkan toksin daripada dalam badan anda. Jadi tingkatkan pengambilan air anda dan pantau makanan yang anda makan.
  2. Kurangkan pengambilan minuman bergas dan minuman berkafein tinggi. Sebaliknya beralihlah kepada teh herba, teh hijau.
  3. Kurangkan makan coklat, kek, air limau dan Coke. Banyakkan minum air mineral, sudah tentu minuman tanpa gas! Makan makanan yang membantu menyingkirkan toksin dari badan: kubis rebus, dan epal.
  4. Masuk tidur awal (10 malam) dan bangun awal pagi (4-5 pagi), walaupun anda tidak dapat tidur. Adalah baik untuk anda berehat supaya hati anda dapat berehat dan bersedia untuk bekerja pada hari berikutnya
  5. Amalkan 20-30 minit senaman ringan setiap hari, terutamanya di luar rumah.
  6. Amalkan teknik relaksasi untuk mengurangkan rasa stress.
  7. Pastikan sentiasa bersih (rambut, topi)
  8. Teh hijau, lemon dan buah beri juga boleh membantu kerana ianya adalah makanan yang kaya dengan antioksida. Digalakkan juga mengambil suplemen. Cadangan Vitamin yang tinggi antioksidan adalah Carotomax, Vitamin C, Vitamin E dan Vivix.
Banyak-banyak tu yang patut saya ambil perhatian adalah nombor 2. Ada orang okay minum kaffein, tapi saya tak okay kot. hehehe ! Lain-lain Insyaallah takde hal. Dalam kawalan.

Nombor 8 tu okay sangat sebab memang ambil. Sebab suplemen yang tinggi kandungan antioksidannya berperanan meningkatkan kekebalan tubuh dan mencegah dari segala bakteria penyebab munculnya jerawat.
Anda selalu hadapi jerawat ? Tak kiralah kat mana. Kawal ia sebab jerawat ni boleh merebak. Cukup-cukuplah masa zaman remaja dulu muka kaya raya dengan jerawat.

Okay, cabar diri sendiri untuk hentikan jerawat kat dahi dalam masa sebulan.

Anda pun nak dapatkan vitamin hentikan jerawat yang bermaharajalela ? 

Okay wassapp saya di 012-6816979

Friday, November 11, 2016

Teh Tarik Dari Shaklee ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Siapa tak pernah minum teh tarik ? Rasanya semua pernah kan?


Pernah tak minum teh tarik Shaklee ? Gabungan ESP dengan Cinch Tea. Nak lagi sedap bancuh dengan 2 peket Cinch Tea. Memang takde rasa manis pun !

ESP protein ni bagus untuk kulit, memberi tenaga sebab sebahagian besar daripada diri kita dari protein.

Cinch Tea ni bantu tingkatkan metabolisme badan, hilangkan rasa mengantuk supaya kekal fokus pada apa yang kita buat.

Berminat ?

Boleh wassapp saya di 012-6816979

Tuesday, November 8, 2016

Cara Nak Tegur Sahabat Kita Yang Badannya Berbau !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Nak tegur takut dia kecik hati, walaupun dia jenis tak kisah. Boleh katakan saban hari kita kena tahan hidung.


Macamana nak tegur cara paling berhemah supaya dia tak terasa ? Kadang-kadang dia tak perasan pun yang badan dia berbau.

Banyak faktor penyebab kepada bau badan. Ia berkait rapat dengan kebersihan, pemakanan, sistem pembuangan yang tak lawas.

Macamana kita nak sampaikan hasrat hati kita tu ?!
Apa kata beri dia beberapa puluh biji Alfalfa kalau bukan satu botol pun. Dalam satu botol yang kecil tu ada 330 biji. Banyak tau ! 


Alfalfa dari Shaklee ni dari daun yang terpilih. Daunnya terkaya dengan klorofil.
Keistimewaan klorofil ada banyak. Antaranya bersifat 'natural detoxifier' iaitu membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Sebab salah satu punca badan berbau adalah urusan buang air besarnya tidak lancar!
Klorofil juga bersifat 'natural deodorant' yang membantu menghilangkan bau badan secara seulajadi.
Tapi jangan bagi tau dia tu, Alfalfa ni untuk hilangkan bau badan. Nanti takut putus sahabat 7 keturunan. Orang kata tegur cara berhemah. Tarik rambut tepung tak berselerak.
Bagi tau dia Alfalfa bagus untuk hilangkan kelesuan badan dan bagus untuk kulit sebab kaya dengan vitamin  dan mineral.
Setuju?

Berminat ?
Mana nak beli Alfalfa ? 
Hubungi saya di wassapp 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...