Tuesday, August 9, 2016

Hilang Seri Wanita Tanpa Kalsium

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kalsium macam ramai orang tahu, ia bagus untuk tulang dan gigi sebab 99% kalsium dari badan kita banyak terdapat dalam tulang dan gigi.

Dan... 1% lagi terdapat dalam darah kita, yang antara fungsinya membolehkan otot, urat saraf berfungsi dengan lancar, mengawal rithma degupan jantung.

Nak tau tak, 1% ini boleh menyebabkan kita kehilangan gigi dan kehilangan kekuatan fungsi tulang ?

Begini, bila kalsium dalam darah kita kurang dari 10mg dalam setiap 100ml, mana sistem tubuh akan mencari Sumber kalsium melalui makanan kita.

Untung bagi mereka yang memang minum susu 4 gelas sehari dan makan keju.

Bagaimana kalau kita tak makan makanan yang mengandungi kalsium ? Mana sistem tubuh dapatkan kalsium ? Tak lain tak bukan, system tubuh ambil daripada tulang atau gigi.

Maka kat situ hilanglah seri kita bila gigi rosak atau tanggal terus. Macam tu jugak dengan tulang kita, bila dah semakin kurang kekuatannya, ia buat kita cepat bongkok dan hilang ketinggian sebelum waktunya.

Nak- nak kita perempuan yang hamil dan menyusukan anak pula, lagi cepat kalsium beralih milik kat anak. Pernah dengarkan atau alami sendiri, lahir seorang anak, hilang sebatang gigi, kalau 2-3 orang anak ?

Lagi satu, kalsium ni akan cepat hilang ketika period.

Jadi, macamana nak tau yang kita ni ada tanda2 kekurangan kalsium ?
* Selalu kena migrain
* Selalu rasa kebas-kebas kaki
* Kemurungan
* Kekejangan
* Kuku rapuh
* Ada masalah dengan gigi
* Degup jantung tak normal

Jom, kalau tak dapat nak ambil Sumber kalsium dari makanan dengan jumlah yang sepatutnya, ambillah Osteomatrix.

Bulan ni ada promosi, beli 2 botol hanya RM122.85.

Hubungi saya di 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...