Tuesday, August 16, 2016

Siapa Yang Mudah Mendapat Reput Tulang ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Osteoporosis atau tulang reput ni melibatkan semua tulang, tetapi kebiasaannya ada sebahagian tulang yg akan patah dulu seperti paha dan tangan kerana ia paling banyak bergerak, selain tulang belakang yang berfungsi menyokong tubuh badan.


Kat bawah ini adalah mereka yang mudah mendapat Osteoporosis.

1) Wanita

2) Mempunyai sejarah keluarga

3) Berusia 50 tahun atau lebih

4) Selepas Menopause

5) Mereka yg menjalani pembedahan membuang ovari

6) Menopause sebelum berusia 45 tahun

7) Berkulit cerah

8) Kurus & bertubuh kecil

9) Kurang bersenam

10) Kurang terdedah kepada cahaya matahari sebab kurang bekalan Vitamin D

11) Orang Asia atau Caucasian

12) Mereka yang merokok

13) Mereka yg minum minuman keras

14) Mengambil ubat-ubatan seperti steroid

15) Pengambilan kopi, Teh atau minuman bergas yg banyak

16) Menghidapi masalah buah pinggang atau hati yg kronik

17) Mereka yg tidak pernah mengandung.

Anda sebahagian senarai di atas ? Mahu mengubah masa depan kesihatan tulang anda ?

Minum lah susu mengikut keperluan badan anda, jumlahnya berbeza ye, ketika remaja, hamil, menyusukan dan ketika berada dalam FASA warga emas.

Tak lalu minum susu ? Ambillah dalam bentuk suplemen supaya dapat memberi tenaga kepada tulang anda!

Nak cuba kalsium /Osteomatrix tak ?


Bulan ni beli 2 diskaun 5%! 
Boleh wassapp saya ni 012-6816979





Siapa Yang Mudah Mendapat Reput Tulang ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Osteoporosis atau tulang reput ni melibatkan semua tulang, tetapi kebiasaannya ada sebahagian tulang yg akan patah dulu seperti paha dan tangan kerana ia paling banyak bergerak, selain tulang belakang yang berfungsi menyokong tubuh badan.


Kat bawah ini adalah mereka yang mudah mendapat Osteoporosis.

1) Wanita

2) Mempunyai sejarah keluarga

3) Berusia 50 tahun atau lebih

4) Selepas Menopause

5) Mereka yg menjalani pembedahan membuang ovari

6) Menopause sebelum berusia 45 tahun

7) Berkulit cerah

8) Kurus & bertubuh kecil

9) Kurang bersenam

10) Kurang terdedah kepada cahaya matahari sebab kurang bekalan Vitamin D

11) Orang Asia atau Caucasian

12) Mereka yang merokok

13) Mereka yg minum minuman keras

14) Mengambil ubat-ubatan seperti steroid

15) Pengambilan kopi, Teh atau minuman bergas yg banyak

16) Menghidapi masalah buah pinggang atau hati yg kronik

17) Mereka yg tidak pernah mengandung.

Anda sebahagian senarai di atas ? Mahu mengubah masa depan kesihatan tulang anda ?

Minum lah susu mengikut keperluan badan anda, jumlahnya berbeza ye, ketika remaja, hamil, menyusukan dan ketika berada dalam FASA warga emas.

Tak lalu minum susu ? Ambillah dalam bentuk suplemen supaya dapat memberi tenaga kepada tulang anda!

Nak cuba kalsium /Osteomatrix tak ?


Bulan ni beli 2 diskaun 5%! 
Boleh wassapp saya ni 012-6816979





Vivix Suplemen Anti-Penuaan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Betul ke minum Vivix tak akan tua ?

Vivix ni membantu untuk mengelakkan tua sebelum waktunya. Tidaklah umur baru 30 tapi dah macam 49. Gitu konsepnya !

Bila usia kita semakin meningkat, semua fungsi badan kita semakin menurun.  Apatah lagi persekitaran kita yg semakin tercemar, begitu juga sumber makanan kita menyumbang untuk mempercepatkan proses penuaan.

DAN Vivix diformulasikan untuk melambatkan proses penuaan itu.

Pengamalnya akan rasa lebih sihat & berketrampilan lebih menarik.

Hanya sesudu kecil Vivix di setiap hari.

Berminat ? Wassapp saya di 012-6816979

Wednesday, August 10, 2016

Tawaran Pre Merdeka

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda memang amalkan Shaklee? Malah ada yg dah bertahun2 amalkan, tapi masih belum menjadi ahli.

Hari ni siapa yang mendaftar akan dapat payung Shaklee percuma !

Dan dengan pembelian sebanyak sekitar RM700 anda akan dapat SATU CABUTAN bertuah yang memang bertuah sebab memang confirm dapat hadiah.

Apa lagi ?

Kejap pengedar anda sekarang. Hanya untuk 20hb Ogos 2016 !

Hubungi saya di 012-6816979


Tuesday, August 9, 2016

Hilang Seri Wanita Tanpa Kalsium

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kalsium macam ramai orang tahu, ia bagus untuk tulang dan gigi sebab 99% kalsium dari badan kita banyak terdapat dalam tulang dan gigi.

Dan... 1% lagi terdapat dalam darah kita, yang antara fungsinya membolehkan otot, urat saraf berfungsi dengan lancar, mengawal rithma degupan jantung.

Nak tau tak, 1% ini boleh menyebabkan kita kehilangan gigi dan kehilangan kekuatan fungsi tulang ?

Begini, bila kalsium dalam darah kita kurang dari 10mg dalam setiap 100ml, mana sistem tubuh akan mencari Sumber kalsium melalui makanan kita.

Untung bagi mereka yang memang minum susu 4 gelas sehari dan makan keju.

Bagaimana kalau kita tak makan makanan yang mengandungi kalsium ? Mana sistem tubuh dapatkan kalsium ? Tak lain tak bukan, system tubuh ambil daripada tulang atau gigi.

Maka kat situ hilanglah seri kita bila gigi rosak atau tanggal terus. Macam tu jugak dengan tulang kita, bila dah semakin kurang kekuatannya, ia buat kita cepat bongkok dan hilang ketinggian sebelum waktunya.

Nak- nak kita perempuan yang hamil dan menyusukan anak pula, lagi cepat kalsium beralih milik kat anak. Pernah dengarkan atau alami sendiri, lahir seorang anak, hilang sebatang gigi, kalau 2-3 orang anak ?

Lagi satu, kalsium ni akan cepat hilang ketika period.

Jadi, macamana nak tau yang kita ni ada tanda2 kekurangan kalsium ?
* Selalu kena migrain
* Selalu rasa kebas-kebas kaki
* Kemurungan
* Kekejangan
* Kuku rapuh
* Ada masalah dengan gigi
* Degup jantung tak normal

Jom, kalau tak dapat nak ambil Sumber kalsium dari makanan dengan jumlah yang sepatutnya, ambillah Osteomatrix.

Bulan ni ada promosi, beli 2 botol hanya RM122.85.

Hubungi saya di 012-6816979

Degup Jantung Tak Normal Tanda Kurang Kalsium ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Pernah tak mengalami degup jantung tak normal ? Kdg2 laju kdg2 lambat ? 

Tapi ni bukan kes bergegar tulang rusuk ye? Itu kes lain!

Nak tau tak, itu antara 'bunga-bunga' tanda awal kekurangan kalsium dalam badan kita. 

Sebab kalsium dalam darah salah satu fungsinya adalah mengawal rithma degupan jantung !

Baguslah kalau anda rasa dapat tambah pengambilan sumber kalsium macam 4-5 gelas susu, keju. 

Kalau tak, Jom ambil Osteomatrix, bulan ni beli dua botol RM122.85.

Amacam ? Gegar tak tulang rusuk ?

Wassapp saya di 012-6816979

Monday, August 8, 2016

Suplemen Kalsium Bantu Penyerapan Iron

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These prodedisi s are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bila sebut iron atau zat besi, selalu di kaitkan dengan ibu hamil walau pada hakikatnya iron juga sangat penting untuk yang tidak hamil termasuk lelaki.

Saya nak sharing tentang kalsium tambahan atau dalan bahasa mudahnya suplemen kalsium membantu 'rencatan' kepada penyerapan zat besi.

Maksud rencatan ni adalah penghalang kepada penyerapan zat besi.

Mengapa kalsium tambahan bukan makanan sebenar yang mengandungi kalsium ? Sebab suplemen kalsium dicipta untuk benar-benar diserap oleh tubuh. Jika makanan, campuran yang menyedapkan seperti garam awal-awal dah mengganggu penyerapan kalsium !

Anda ada masalah dengan HB darah anda ? Ambillah set suplemen dari Shaklee iaitu ESP, Vitamin B, Vitamin C dan Osteomatrix/kalsium.

Oh ye! Vitalea edisi terhad boleh didapati ye!

Berminat ? wassapp saya di 012-6816979

Offer September 2016

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bulan ni ada 2 offer menarik.

Berminat ? Nak harga lebih murah ? Jom jadi ahli !

Boleh wassapp saya di 012-6816979

Vitamin C Atasi Keputihan Ketika Hamil

Seseorang bercerita tentang kehamilannya kali ini dengan mengambil Vitamin C secara konsisten berbanding kehamilan-kehamilan yang lepas.

Ceritanya, kehamilannya kali ini tiada keputihan macam kehamilan2 yang lepas.

Bagaimana Vitamin C membantu mengatasi keputihan ? vitamin C sifatnya  sebagai booster pada sistem kekebalan tubuh daripada kulat dan bakteria yang menyebabkan keputihan. Setelah sistem kekebalan tubuh menjadi lebih baik, secara tak langsung ia mampu melawan kulat dan bakteria untuk mengembalikan pH kewanitaan kepada normal.

Ibu hamil tak boleh ambil suplemen yang biasa wanita tak hamil ambil untuk atasi keputihan ye !

Lagi satu kawan ni cerita, kehamilan kali ini buat dia rasa cantik. Sebab kulit mulus, badan terutama celah-celah lipatan tiada kesan kehitaman seperti kehamilan dulu. Keadaan ini pun suami dan rakan-rakan perasan !

Bagi yang alami keputihan ketika hamil, selain bagus ambil Vitamin C, amalkan penjagaan kebersihan, banyak minum air masak atau ambil Performance Drink dan kurangkan mengambil makanan dan minuman manis yang berlebihan. Sebab benda-benda manis ni boleh sebabkan keputihan !

Lagipun Vitamin C ni bagus di ambil untuk ibu hamil bagi membantu penyerapan iron yang kita ambil.

Nak dapatkan Vitamin C ?

PM saya atau WA saya di 012-6816979

Sunday, August 7, 2016

Sedekah Paling Mulia

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Abu Hurairah menceritakan satu ketika ada seorang sahabat Rasullah S.A.W "Ya Rasullah, sedekah apakah yang paling mulia?" Beliau menjawab, "Sedekah orang yang tidak punya apa-apa." (Hadith Riwayat Ahmad dan Abu Dawud)

Inilah sebabnya mengapa sedekah orang yang dalam kekurangan akan lebih mulia. Mungkin inilah yang membuatkan Imam Ali R.A berkata, "Minta lah limpahan rezeki drpd Allah dgn banyak bersedekah." Ertinya, sedekah dijadikan jalan cepat menuju kelimpahan rezeki.

Tanda-tanda awal tubuh kekurangan protein

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



* Kulit wajah yang kusam?
* Wajah penuh dengan tompokan bekas jerawat yang hitam?
* Bekas gigitan nyamuk yang akhirnya menjadi kudis dan meninggalkan 
   kesan ?
* Rambut sering gugur?
* Lemah dan tidak bertenaga?

* Ambil suplemen tapi lambat nak tunjuk kesan?


SHAKLEE DI MUAR

Pernah alami tanda-tanda di atas ?

Sebenarnya persoalan di atas adalah tanda-tanda badan kita sebenarnya kekurangan protein yang berkualiti, yang badan kita amat-amat perlukan.

Berminat nak dapatkan sumber protein yang berkualiti ?

Boleh wassapp saya di 012-6816979

Tip Memilih Suplemen Kalsium !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Barangkali anda seorang yang tak suka minum susu, dan tercari-cari info macamana nak pilih suplemen kalsium yang baik, berkesan dan selamat untuk anda ambil walau untuk satu jangkamasa panjang.

Tip ni saya petik dari buku di bawah ni bertajuk Osteoporosis tulisan Dr. Bruce Miller. 


Shaklee di Muar by Azrinna-kiosk


Suplemen kalsium tu mestilah, ada :-
  • Kalsium -Tujuan untuk memastikan kehilangan kalsium tidak melebihi keperluannya dalam diet kita. 
  • Vitamin D - Ia berfungsi untuk memudahkan penyerapan kalsium disamping mengelakkan lebihan kalsium yang tidak diperlukan disimpan dalam badan melalui urine
  • Magnesium -Mencegah pembentukan tulang yang tidak normal, agen yang memudahkan proses penyerapan oleh Vitamin D
  • Zink -Meningkatkan penyerapan vitamin D dan ia diperlukan untuk membantu protein berfungsi dengan optima dalam pembentukan tulang
  • Mangan -Diperlukan untuk membantu menguatkan, membentukan tulang dan sel-sel kologen dapat bertindak secara optima untuk membentuk, memperbaiki tulang
  • Kuprum -Ia membantu tulang yang sihat dan penganjalkan kulit.
  • Boron -Membantu meningkatkan penyerapan dan penggunaan kalsium secara optima

Kandungan semua di atas mestilah SEIMBANG dengan keperluan tubuh supaya ia selamat di ambil untuk tempoh masa panjang.

Dan, semua yang ada di atas ini ada dalam OSTEOMATRIX, Nak cuba ?

Bulan ni beli 2 botol diskaun 5%.

Noor Azrinna (012-6816979)

Saturday, August 6, 2016

Senang Kena Selsema ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Dulu kan, cikgu saya cerita, bagus kalau sesekali kita selsema beberapa hari, sebab..... Ia bantu buang lendir2 dalam sistem pernafasan kita. Waallahualam!

Tapi....masalah saya suatu masa dulu senang sangat kena selsema. Orang sebelah selsema, esoknya confirm saya selsema! Orang lain Mungkin 3-6 hari, tapi saya 2 minggu. Alahai....

Tapi tu pengalaman dulu lah! 

Ambil Vitamin C Shaklee, asalnya bukan sebab hilangkan habit 'suka' selsema tu... Tapi macam kebanyakan orang...AMBIL VITAMIN C SEBAB NAK CANTIK..... Uniknya habit 'suka' selsema hilang.

Bukanlah bermaksud makan Vitamin C tak akan selsema atau demam. Tidak... Nama pun orang, bukan power rangers mestilah selsema, demam. Tapi bukan selalu dan bila selsema cepat baik ! Insyallah.

Vitamin C Shaklee ni teknologinya memastikan tubuh badan kita sentiasa ada Vit C sebab setiap satu jam, 100mg Vit C dilepaskan.

Oh ye! Berapa biji nak ambil Vitamin C ni ? Saya ambil 3 biji sehari setiap 3 jam.

Anda selalu kena selsema? Nak cuba Vit C Shaklee?

Wassapp saya di 012-6816979

Mengapa Doa Saya Tidak Makbul ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya share dari buku tulisan Rusdin S. Rauf. Tajuknya Quranic Law Of Attraction.

Salah satunya sebab DOA kita tidak seiring dan seirama dgn hati kita.

Sebab hati kita atau fokus fikiran kita bertentangan dgn lisan atau ucapan kita. Berdoa nak 'A' tapi dapat 'B'. Sebab kita sering berdoa nak 'A' tapi hati kita tak sudah2 dgn 'B'.

"Dan sungguh, kami menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hati...." (Surah Qaf ayat 16)

Jadi sebelum berdoa periksa hati, apa sebenarnya yg diinginkan. Sbb hati tak pernah berbohong! Supaya DOA kita tulus dan punya tenaga.

Nak 'A' ke 'B' ?

Hari Arafah antara waktu DOA yang makbul. 

Friday, August 5, 2016

Testimoni Osteomatrix Sendiri !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Mula-mula saya ambil Osteomatrix sebab sakit tumit kira-kira 7 tahun lepas.  


Ketika itu saya alami sakit tumit, penjual Shaklee (sekarang upline ye !) bagi tahu itu tanda kekurangan kalsium, lalu dicadangkan ambil Osteomatrix dan Vitamin E. Vitamin E ini untuk melegakan urat saraf.

Satu botol Osteomatrix memang untuk sebulan bagi orang dewasa. Satu botol Vitamin E untuk 4 bulan. Seingat saya makan sebotol Osteomatrix ni pun masih tak menyembuhkan sakit tumit yang saya alami. 

Tanya penjual katanya badan kita ambil masa 90 hari untuk lihat hasilnya dan, penyakit datang macam ribut dan sembuhnya macam semut !

Ok, sabar... Makan lagi Osteomatrix dalam iye tak iye aje rasa sakit akan sembuh !

Kalau tak silap masuk botol ke tiga baru sembuh sakit tumit !

Walau dah sembuh, saya terus amalkan Osteomatrix sebab perasan kekerapan kena serang migrain semakin kurang. Ditambah lagi masa tu saya ambil suplemen untuk menyusukan bayi iaitu Vitamin B, ESP, Alfalfa dan Vitalea. Kira memang pakej lengkaplah ! - Barangkali mudah kena migrain sebab kurang nutrisi dalam badan saya, jadi bila dah lengkap memang jarang kena migrain ! Apalagi Vitamin B dan ESP gabungan terbaik 'halau' migrain.

Lagi satu, Osteomatrix ni amat membantu untuk mudah bangun dari tidur. Macam ada jam loceng pula kat telinga tau ! Sebab Osteomatrix bantu kita tidur nyenyak supaya tubuh kita dapat rehat sepenuhnya. Bila tubuh dah cukup rehat, automatik kita akan mudah untuk bangun pagi. Itu salah satu sebab kenapa perlu ambil Osteomatrix kena ambil sebelum tidur - jadi ubat tidurlah kiranya!

Apa testimoni Osteomatrix anda ? Pernah alami cerita macam saya ni ?

Nak cuba tak? Bulan ni beli 2 botol Osteomatrix diskaun 5% tau !

Boleh wassapp saya di 012-6816979

 

Hilangkan Bintik-Bintik Putih Di Keliling Mata

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Dulu pernah ada bintik-bintik putih dua, tiga biji kat bawah mata. Nak kata krim mata berminyak tak juga, sebab dah pakai lama.

Baru tau tu tanda-tanda tak baik berkaitan dengan kolestrol dalam badan kita.

Lalu, ambil beberapa biji Omega Guard sehari kerana sangat baik untuk merendahkan tahap kolestrol. Apatah lagi dengan budaya masyarakat Malaysia yang suka makan goreng2. 

Nak hilangkan biji-biji tu memang kena juga jaga makan. Terutama bab goreng2 tu ye!

Lagi satu, vitamin yang bagus sebagai tambahan adalah Vitamin C untuk menjaga salur darah supaya elastik. Iyelah bila kita ada masalah berkaitan kolestrol dibimbangi salur darah jadi keras lalu menjejaskan pengaliran darah.

Berapa lama nak hilang ? Kalau ikut testimoni sendiri, dalam 2 minggu. Tapi memang kena tengok diet harian kita dan ambil Omega Guard beberapa biji sehari. Tak cukup sebiji sehari.

Sedang alami ?

Hubungi saya di wassapp atau telegram 012-6816979

Wednesday, August 3, 2016

Osteomatrix Mencegah Risiko Penyakit Senyap !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Osteoporosis adalah 'penyakit senyap' yang dikaitkan dengan kerapuhan/patah tulang. Kita takkan sedar kehadirannya sehingga tiba-tiba tulang kita patah secara tiba-tiba atau akibat kemalangan kecil yang biasanya tidak akan menyebabkan tulang patah.


Lelaki dan perempuan terdedah pada risiko ini, jadi ia bukan eksklusif hanya untuk PEREMPUAN. Salah tu ! Cuma lelaki lebih lambat berisiko berbanding perempuan.




Sebab perempuan ni lebih mudah terdedah kepada kehilangan kalsium berbanding lelaki. Sebab perempuan melalui kehamilan demi kehamilan dan menyusukan bayi. Dan, risiko perempuan kena Osteoprorosis lebih besar apabila mereka telah Menoupouse !

Osteoporosis adalah penyakit sistamik yang bererti ia melibatkan pereputan semua tulang dalam badan kita ni, walaupun ada bahagian tulang yang lebih cepat reput atau patah dulu berbanding tulang yg lain. Kebiasaannya tulang yg patah atau reput dahulu adalah pergelangan tangan, belakang dan paha sebab bahagian itu paling banyak bergerak dan menampung berat badan kita.

Cara mencegahnya tentulah dengan mengambil kalsium yang mencukupi dengan keperluan tubuh kita berdasarkan umur dan keperluan kita, juga lakukan senaman berkala supaya tulang kita mendapat 'tenaga'.

Ada banyak sumber kalsium, antaranya sumber tenusu dan sayur-sayuran.

Kalau rasa jumlah kalsium yang kita ambil tak mencukupi, ambillah dalam bentuk suplemen. Kalau tanya saya tentulah Osteomatrix sebab itu yang saya ambil sejak 4 tahun lepas.

Istimewanya Osteomatrix Shaklee ia umpama dinding simen yang kukuh kerana ia turut mengandungi magnesium yang berfungsi untuk menghantar kalsium untuk diserap oleh Vitamin D.

Manakala Boron berperanan untuk membuat tulang, Mangan, tembaga dan zink untuk kuatkan tulang. 

Selain itu gabungan vitamin dan mineral ini membantu penyerapan yang hampir 100% selepas diambil selama 12 jam. Jadi tak timbul kesan sampingan seperti batu karang dan sebagainya. Sebab kita nak ambil suplemen ni untuk sihat, bagaimana kita boleh bertolak ansur dengan isu keselamatannya kan ?

Nak cuba Osteomatrix ? Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Tuesday, August 2, 2016

Kalsium Juga Bagus Untuk Kulit yang Sihat Dan Cantik !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Selalu bila kita sebut kalsium, mesti kita ingat ia semata-mata untuk tulang. Tapi sebenarnya banyak lagi manfaat kalsium ni. 
 


Nak tau tak, kalsium juga membantu mengembalikan kulit yang kusam, letih dan bernoda kerana ia berfungsi untuk menggantikan sel yang dirangsang oleh enzim protein kinase C sehingga kulit menjadi lebih lembut dan segar. Kadar kalsium yang tinggi dalam jaringan epidermis berfungsi sebagai lapisan antioksida dari radikal bebas, seperti yang kita tahu antioksida sangat penting untuk awet muda serta mencegah kerosakan DNA yang dapat mempengaruhi tekstur kulit.

Kalsium juga berperanan untuk meminimakan kerosakan kologen, jadi disarankan anda yang memiliki kulit kering mencuba suplemen kalsium kerana ia sangat efektif untuk mengurangkan kekeringan kulit dan menjaganya agar tetap terhidrasi.

Nak cuba tak kalsium Shaklee ?

Saya untuk dihubungi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...