Saturday, June 11, 2016

Sentiasa Bertenaga Ketika Berpuasa

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bila berpuasa kita selalu rasa mengantuk, lemau kan ? Lepas Solat Subuh tidur balik. Bila bangun mulalah terasa pening dan perut terasa amat-amat lapar.

Memanglah berpuasa untuk menahan diri dari rasa lapar dan dahaga. Tetapi bukan bererti letih dan menguap sepanjang hari. Sedangkan ketika zaman Rasullah dulu, berperang ketika berpuasa lagi. Kita hari ni berperang dipejabat sudah rasa letih dan mengantuk.

Dah cuba Performance Drink (PD) ?


Kalau pun tak membeli Set Berpuasa Shaklee, cubalah sediakan Performance Drink walau satu canister untuk satu bulan. Supaya kita dapat bertahan dalam cuaca panas. Kalau yang tinggal dengan keluarga, bancuhlah sekali untuk satu keluarga walau bancuh PD cair-cair saja. Supaya semua orang dapat manfaat PD ni.

Cara saya ambil Performance Drink ini adalah dengan mencampurkan ESP dan Mealshakes sambil-sambil sediakan juadah untuk bersahur, tulis blog ke. Memang kena bangun awal, sebab kalau bangun tinggal 15 minit sebelum Imsyak memang tak sempat nak buat itu ini. 

Saya minum ni usai bangun dari tidur, sebab bangun tidur saya rasa sangat lapar. Jadi rasa kenyang sikit bila minum bancuhan ni. Oh ye ! ESP ni adalah protein yang bantu mengenyangkan ntuk tempoh lebih lama dan Mealshakes ini adalah gabungan protein, multivitamin, mineral dan fiber yang bagus untuk menampung kekurangan nutrisi ketika berpuasa.

Lepas tu, ketika ketika bersahur saya bancuh Performance Drink dengan Cinch Tea. Sebab ia bantu saya lebih bertenaga dan tidak mengantuk terutama pada awal pagi. Sebab pagi-pagi selepas hantar anak ke sekolah saya akan terus memandu ke tempat kerja yang tak kurang jauhnya. 

Pernah sekali, rasa mengantuk sangat semasa memandu hingga terpaksa berhenti di tepi masjid dan tidur sekejap. Sejak tu, bila berpuasa saya tak pernah miss Cinch Tea ketika bersahur.

Memang berpuasa kita akan rasa lapar, dahaga, letih, mengantuk tetapi pengambilan suplemen ini dengan Izin Allah supaya kita dapat bertahan kerana berpuasa kita tetap perlu memenuhi tugas sebagai hamba Allah.


Jadi, nak dapatkan Performance Drink tak ? 

Jika anda tinggal di Bandar Muar, Pagoh boleh terus dapatkan dari saya ye ! Hubungi saya di wassapp 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...