Wednesday, April 27, 2016

Tanda-Tanda Paras Kolestrol Tinggi Dalam Badan Kita !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Salah satunya macam yang ramai orang tahu, iaitu tumbuh bintik-bintik putih disekitar mata. Tapi ada banyak tanda-tanda lagi.

Saya kongsi kat bawah !


Kalau anda ada tanda-tanda macam kat atas, jom ubah cara hidup kita kepada yang lebih sihat. Baik dari segi pemakanan, cara hidup dan cara berfikir terhadap sesuatu perkara.

Boleh juga topup dengan suplemen yang amat baik untuk mengurangkan paras kolestrol dalam badan kita tu. Anda boleh cuba beramal dengan 2 suplemen ini iaitu ;-

Vitamin C  membantu membantu salur darah menjadi elastik dan ia juga membantu pengaliran darah menjadi lebih baik.

Jadi mereka yang mengalami salur darah yang pecah disebabkan salur darah yang tidak lagi elastik sebaliknya ia mengeras disebabkan oleh plak kolestrol yang makin menebal dan akhirnya membuatkan salur darah menjadi rapuh dan mudah pecah.

Omega Guard selain membantu peredaran darah, ia juga membantu mengurangkan paras kolestrol apatah lagi dalam masyarakat kita makanan bergoreng bukan sajian luar biasa.

Nak dapatkan kedua suplemen ini, wassapp saya di 012-6816979 



Wednesday, April 13, 2016

Minyak Ikan Bantu Atasi Ketagihan Jajan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ia bukan testimoni saya, atau dari kawan-kawan Shaklee saya, tapi ia adalah dari satu artikel pendek saya jumpa dari majalah kesihatan !  








Ketagih jajan ni biasa kanak-kanak, walau dikalangan orang dewasa pun ada juga. Tapi yang agak sukar untuk dihentikan adalah kanak-kanak. Sebab mereka suka jajan sebab warna dan rasa yang pada mereka menggamit deria rasa. Memang diakui, kat rumah kita takde jajan sebab kita tak makan, tapi anak-anak kita yang dah bersekolah mudah betul dapat bekalan jajan ni.

Tak salah selain kita bimbing anak-anak kita menjauhkan diri dari jajan, kita jadikan amalan beri minyak ikan sebagai usaha. Selain bagus untuk mengawal keinginan makan jajan, ia bagus juga untuk otak, gigi dan mata.

Nak cuba minyak ikan Shaklee yang diberi nama Omega Guard ?



Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Monday, April 11, 2016

Kenapa Omega Guard Termasuk Dalam Wellness Set, Dulu Tak Pun ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Dulu, Set Asas Shaklee atau Wellness Set ni adalah ESP, Vitalea, Vitamin B dan Vitamin C.

Tapi, perubahan gaya hidup, penyakit pun macam-macam maka Wellness Set ni hanya 3 sahaja iaitu Vitalea mengandungi 12 vitamin dan 7 jenis mineral yang diperlukan oleh badan, ESP Berfungsi untuk menghasilkan sel yang sihat untuk menyerap vitamin yang mineral yang kita ambil dan Omega Guard kat bawah tu penerangannya. Sesuai sangat dengan kehidupan hari ini, terutama kat Malaysialah !   


Selama ni kita hanya tahu Omega Guard amat baik untuk otak dan jantung kita. Tapi ia ada manfaat yang lebih besar sehingga termasuk dalam Set Asas Shaklee ni. 

Mengapa Omega Guard ?

* Sebab tubuh badan manusia tidak dapat membuat asid lemak dengan sendiri, jadi ia mesti di ambil daripada makanan.

* Habit pemakanan kita hari ni banyak makan makanan bergoreng dan makanan segera yang tinggi kandungan lemaknya.

* Omega Guard membantu sel-sel berfungsi dengan normal kerana ia adalah nutrien terpenting yang 'berjalan' ke setiap membran sel tubuh manusia.

* Ia juga berfungsi sebagai agen pelincir untuk meningkatkan fleksibiliti dan komunikasi antara sel dalam membantu fungsi gen dan metabolisme.

* Omega Guard juga adalah  vitamin yang mencegah pertumbuhan sel abnormal. Apa itu sel abnormal ? Ia adalah sel yg tak sepatutnya tumbuh pada atau dalam organ kita contohnya jerawat, bisul, ketumbuhan, cyst dan sebagainya.

* Omega Guard juga membantu kita mendapatkan mata yang lebih sihat. Sebab hari ini kekerapan kita bergantung pada gajet buat mata kita kering dan cepat letih.

Nak dapatkan Wellness Set Shaklee ini sebagai asas untuk menjaga kesihatan tubuh badan anda ? 
Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Friday, April 8, 2016

Malas Berdoa ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Sekadar renungan di pagi Jumaat. Petikan dari Majalah Anis keluaran April 2016.




Nak order suplemen ? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Monday, April 4, 2016

Vitamin C Bagus Untuk Yang Obesiti !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Vitamin C untuk kulit cantik. Betul sangatlah tu !

Ada lagi yang istimewa, Vitamin C bagus untuk yang hadapi masalah obesiti.




Jadi, untung amalkan Vitamin C, selain bagus untuk kulit ia juga bagus untuk salur darah kita. Tak kiralah samaada kita dalam golongan obesiti atau tidak.

Nak dapatkan Vitamin C ? Hubungi saya di wassapp 012-6816979

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...