Sunday, March 27, 2016

Termakbul Doa Tanpa Pengetahuan Si Dia

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pernah tak kita doakan seseorang tanpa dia ketahui dan kita pun bukan kenal sangat dia ni, cuma kenal-kenal macam tu aje.

 

Daripada Abu Darda’ RA bahawa dia mendengar Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya : “ Tidaklah berdoa seorang muslim terhadap saudaranya secara ghaib (tanpa diketahui oleh saudaranya itu) melainkan akan berkatalah para malaikat, engkau juga beroleh yang seumpama dengannya.” (Riwayat Muslim). 

Dalam satu riwayat lain juga daripada Abu Darda’ RA, Rasulullah SAW bersabda maksudnya : “Doa seorang muslim kepada saudara muslimnya secara ghaib (tanpa pengetahuan saudaranya) adalah mustajab (diterima), di sisi kepalanya malaikat yang diutus Allah setiap kali dia mendoakan saudara muslimnya dengan doa yang baik, dan berkatalah malaikat itu, amin!, engkau juga beroleh manfaat yang sama.” (Riwayat Muslim). 

Daripada Ibnu Umar RA, Rasullulah SAW bersabda yang bermaksud : “Doa yang paling segera dimakbulkan ialah doa secara ghaib (tanpa pengetahuan orang yang didoakan itu).” (Riwayat Abu Daud dan Tirmidzi).

Nak beli vitamin Shaklee, atau nak jadi ahli boleh wassapp saya di talian 012-6816979

Friday, March 25, 2016

Vitamin Untuk Kesihatan Sendi ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda seorang yang aktif dalam sukan ekstrem ?
Anda seorang bekerja dengan banyak berjalan ?
Anda seorang yang hadapi berat badan berlebihan ?

Tahu tak kat atas tu antara yang boleh menyebabkan anda hadapi masalah sakit lutut apabila usia ?

Nak jaga kesihatan sendi lutut kita dengan vitamin ? Saya ada stok AJHT . Nak dapatkan ?



Hubungi saya di wassapp 012-6816979.

Thursday, March 24, 2016

Selalu Terlupa Letak Kunci ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Apa nak buat bila kita selalu lupa kat mana kita letak kunci kereta atau kunci rumah ? Gelabah bukan ?



Tip pertama : Cara paling mudah nak pastikan supaya kita tak tercari-cari di mana kunci adalah dengan meletakkan kunci di tempat yang tetap, mudah di lihat  dan selamat.

Tip kedua : Seorang rakan saya ajar saya, kalau amalkan membaca Subhanallah Walhamdulillah Walailahailallah Waallahuakbar sepanjang mencari benda yang hilang. Insyallah jika masih menjadi rezeki kita akan berjumpa.

Tip ketiga : Lagi satu yang boleh di amalkan adalah dengan mengamalkan Lecithin setiap hari.  Lecithin membantu mereka yang mudah lupa supaya mudah untuk mengingat kembali kerana Lecithin ni mengandungi Kolina yang merupakan komponen Asetilkolina Neurotransmiter yang berfungsi untuk menerima maklumat, simpan dan hantar maklumat apabila diperlukan. 



Anda seorang pelupa ? Mari cuba amalkan tip di atas !

Nak dapatkan Lecithin ?

Wassapp saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

 

Sunday, March 20, 2016

Mengatasi "Parkinson' dan 'Alzheimer ' Dalam Business On The Go (BOTG2)

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Oh! Semalam saya menghadiri satu traning yang bertajuk Euphoria Business On The Go. 

Satu yang saya pelajari adalah nak hilangkan penyakit 'Parkinson' dan 'Alzheimer' yang saya hadapi bila berhadapan dengan orang. Bila depan orang letak skrip depan mata pun boleh 'nyanyuk' !



Tapi sesuatu pendekatan yang bagus, kita bermula dari sesuatu yang 'kecil' untuk belajar sesuatu yang besar. 
 





Bestnya dalam mana-mana kelas anjuran Shaklee, memang boleh bawa anak-anak. Sesekali meriah dengan suara kanak-kanak yang juga ber'conference' hingga akhirnya pekerja hotel menyediakan satu bilik khas berdekatan dengan bilik traning, malah dengan senang hati mereka tolong menjaga anak-anak bermain dan menemani ke toilet bila diperlukan.

Oh ya! Ni doorgift yang saya dapat iaitu 10 sacket Collagen Shaklee dan Omega Guard sebab jadi speaker untuk kumpulan saya.


Bagi anda yang menjadi ahli Shaklee bawah Euphoria dan bawah saya khasnya, cari peluang untuk menghadiri training macam ni untuk melatih dan menajamkan skill.



 
Nak jadi ahli dalam kumpulan yang best ni ?

Wassapp saya di 012-6816979 atau email saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, March 17, 2016

Tanda-Tanda Kita Perlu Lebih Protein !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Cara paling mudah kita nak tau yang kita perlukan lebih protein dalam diet harian kita.



Pernah alami ?

Nak cuba protein ESP dari Shaklee ?

Bulan ni Shaklee ada promosi ESP. Beli 2 diskaun 5%.

Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Wednesday, March 16, 2016

Macamana ESP Bantu Kesihatan Mata ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hampir keseluruhan badan kita ini diperbuat daripada protein. Jadi, untuk memastikan tubuh badan kita dapat menjalankan fungsinya, badan kita memerlukan protein.



Protein ni terdiri daripada 22 asid amino. 9 asid amino perlu yang badan tak boleh hasilkan dan kita perlukannya melalui sumber makanan.
Daripada 9 asid amino perlu tu, secara alami badan kita akan menghasilkan 13 jenis lagi asid amino.

Sumber protein ada banyak. Namun, kadangkala tak semua kita dapat dari sesuatu jenis makanan tu disebabkan kehilangannya melalui proses masakan. Protein ni sensitif dengan suhu yang tinggi.

Jadi, sebagai pelengkap kita boleh ambil ESP, iaitu sejenis protein soya dari Shaklee yang mengandungi lengkap 9 asid amino perlu yang badan kita tak boleh hasilkan sendiri tu !



Macamana pula ESP ni membantu kita untuk mendapatkan mata yang sihat ? 9 asid amino perlu yang ada dalam ESP tu membantu badan untuk menghasilkan asid amino TAURINA.

Taurina ini fungsinya untuk memastikan mata menjalankan fungsinya yang betul. Kekurangan taurina menyebabkan gangguan pada penglihatan kita.

Walaupun nampak macam mudah, tetapi mata adalah anugerah tak ternilai.

Nak dapatkan ESP ? Wassapp saya di 012-6816979.

Jangan lupa, bulan ni beli 2 canister diskaun 5%.

Tuesday, March 15, 2016

Penglihatan Yang Sihat Di Pelbagai Peringkat Usia !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


 
Tarikh : 
15 Mac 2016

Waktu :
 8:30malam hingga 10 malam

Tempat : 
Riverview Hotel, Muar

Thursday, March 10, 2016

Kenapa lepas Bersukan Kena Ambil Protein ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Seorang kawan bertanya, ada sesetengah kelas aerobik akan menyediakan air minuman protein kepada pesertanya. Mengapa ye ?



Saya temui jawapan dalam satu majalah.

Bila kita bersenam, secara semulajadi sel akan mengoyak dan melanggar gentian otot, yang kemudian perlu dibaiki oleh badan. Jadi protein ini membantu tubuh memperbaiki sel tersebut dengan lebih cepat. Mereka yang aktif bersenam, memerlukan sumber protein yang lebih banyak berbanding mereka yang kurang bersenam untuk proses di atas.

Shaklee pun ada air minuman berasaskan protein, iaitu ESP. Ia antara produk yang 'hot'. ESP ini dihasilkan secara non-GMO dari proses penanaman hingga ke pemprosesannya. Mengandungi 9 asid amino perlu kerana badan kita tidak boleh membuatnya, jadi kita kena ambil dari sumber makanan.

Bagi yang aktif bersukan, sebelum pergi siapkan 1 sudu besar ESP dalam bekas yang mudah di goncang, kemudian selesai bersenam tuangkan air masak atau mineral dan goncang sebelum menikmatinya.!

Oh ya! Bulan ni offer ESP. Beli 2 diskaun 5%.

Saya untuk duhubungi di wassapp 012-6816979 !

Saturday, March 5, 2016

Macam Tak Percaya Suplemen Ini Untuk Kulit Terlalu Berminyak !


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kulit berminyak nampak macam kita tak reti nak jaga kebersihan. Takkan sejam sekali kita nak cuci muka. Apatah lagi ketika cuaca panas macam ni kan ? Sangat la tak selesa ! Apatah lagi kulit berminyak ni, mudah sangat nak berjerawat yang macam tak sembuh-sembuh.

Saya pernah menulis, apakah suplemen Shaklee yang bagus untuk mengatasi kulit muka yang sangat berminyak dalam entry ini.



Hari ini saya share, apa ye suplemen tersebut ? Pada asasnya suplemen ini untuk mengawal kolestrol dengan cara semulajadi. Dan pengambilannya adalah 30 minit sebelum mengambil makanan yang kaya dengan kolestrol.

Iyelah hidup ini untuk dinikmati. Nak rasa semua makanan yang sedap-sedap tapi dalam masa yang sama kita tetap tak nak mengganggu kesihatan kita samada dalam jangkamasa pendek atau panjang.

Suplemen yang saya maksudkan adalah Phytocol-ST.



Mengapa Phytocol-ST ?
Sebab ia membantu mengawal supaya teratur penghasilan minyak di bawah kulit yang dihasilkan oleh kelenjar minyak supaya ia kembali seimbang.



Selain seminggu dua kali buat masker Alfalfa, untuk kegunaan harian boleh guna Gentle Action Makeup Remover sebagai pencuci muka. Nama saja pembersih mekap, tapi ia amat bagus untuk mereka yang hadapi kulit sangat berminyak, apatah lagi jika berjerawat. sebab ia membersih hingga jauh ke dalam pori-pori kulit kita.


Nak dapatkan kedua-duanya ?


Boleh wassapp saya di 012-6816979

Friday, March 4, 2016

Kenapa Saya Suka ESP, Dan Bagaimana Saya Menikmatinya ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ada orang cakap tak suka nak ambil suplemen yang kena bancuh-bancuh ni. Tapi saya suka sebab saya set dalam kepala kebaikan protein ESP ni.

Apa antara kebaikkan ESP protein yang saya dapat adalah ia antara suplemen yang saya ambil bagi mengatasi masalah migrain yang saya alami selain Vitamin B dan Osteomatrix.
Apa lagi kebaikkan ESP protein ini adalah salah satu usaha saya untuk menghilangkan parut jerawat yang banyak sebab kulit muka saya jenis berminyak dan mudah ditumbuhi jerawat sejak zaman universiti. 

Lagi satu ia saya jadikan sebagai minum pagi sebelum Subuh. Sebab saya bangun awal, jadi cepat perut pun berkeroncong. Cara saya adalah rendam 2 sudu makan oat dengan air panas, kemudian tuang air masak baru bancuh ESP dalam keadaan suam-suam kuku. Sebab ESP tak boleh dibuat dengan air panas menggelegak dan oat takkan kembang tanpa air panas. Jadi kena buat satu-satu.

Selain itu saya jadikan sebagai minum malam. Sebab makan malam awal, jadi kadang-kadang pukul 9 malam dah rasa lapar balik. Jadi bancuh ESP dan telan Alfalfa, memang best !

Oh Ye ! Bulan ni promosi ESP. Beli 2 diskaun 5%.

Nak dapatkan kebaikkan ESP ? Wassapp saya di 012-6816979

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...