Saturday, February 6, 2016

Suka Makan Manis-Manis Tak ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kadang-kadang datang penyakit kemaruk saya pada makanan dan minuman manis-manis. Memang tak bagus jika ia menjadi amalan dalam jangkamasa panjang atau pendek. Nak-nak pada musim perayaan, semua manis-manis belaka.

 

Tapi bila perangai suka makan manis-manis ni datang, saya akan pastikan ambil 2 suplemen ini lebih sikit dari biasa.

Pertama Vivix, selepas kita ambil manis-manis, kita terus ambil Vivix untuk mencegah dari gula berlebihan tu bergabung dengan protein lalu terjadinya AGE (Advanced Glycation Ends Product). Ada banyak buruknya kalau AGE ni dah menebal dalam badan kita. 



Ikut kefahaman saya dari kelas-kelas Shaklee yang saya hadiri, antara akibat buruk kalau dah banyak sangat AGE dalam badan antaranya ia membuatkan sel menjadi lemah sehingga gagal 'alert' dengan kehadiran insulin lalu menghasilkan Diabetis. 

Adakalanya kehadiran AGE juga menyebabkan sel mati sebelum waktunya. Bila sel tersebut mati sebelum waktunya kat kulit, kita akan nampak lebih tua dari usia. 

Kalau kebetulan yang yana mati di jantung ? Maka kita akan mendapat sakit jantung yang kadang-kadang boleh sebabkan kematian secara mengejut.

Pendek kata, AGE ini akan mendedahkan kita pada penyakit yang biasa menyerang orang-orang tua walaupun kita masih muda belia.

Lagi satu suplemen yang akan saya ambil lebih bila perangai kemaruk makan manis-manis saya datang adalah Vitamin B. Sebab Sebab ia berfungsi menukarkan gula yang kita ambil menjadi tenaga. Supaya ia tak terperangkap dalam badan.



Jadi Vitamin B bukan untuk ibu-ibu hamil sahaja tau !

Anda suka makan manis-manis ? Kalau suka, kena juga kurang-kurangkan. 

Nak dapatkan Vivix atau Vitamin B ?

Hubungi saya di wassapp 012-6816979






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...