Monday, January 4, 2016

Kenapa Bila Saya Makan Vitamin, Saya Jadi Bertambah-tambah Lapar !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pernah alami ? Siapa tak pernah alami memang bagus badan anda ni. 



Sebab apa kita rasa lapar bila ambil sesetengah vitamin. Contohnya Vitamin B, Vitamin C, Vitalea. Kan ? Adakan ?

Masa kat satu kelas Shaklee, saya ada bertanya. KENAPA ?

Lalu di jawab oleh Nutritionist, kita rasa lapar sebab tubuh badan kita bagi penanda bahawa tubuh badan kita dah lama tak dapat sesuatu vitamin atau mineral yang kita ambil tu. Jadi, bila dapat sesuatu vitamin tu tubuh badan macam  'excited' menerimanya. Ala macam kita dah lama tak makan sesuatu yang kita idam, sekali dapat, nak lagi ! nak lagi ! Macam tu ibaratnya.

Sebab kadang-kadang sesuatu vitamin atau mineral yang kita ambil dari makanan tu telah termusnah sebelum sempat diserap oleh badan. Atau ia hadir dalam jumlah yang kecil dari makanan

Lalu nak buat apa ? Kalau kita rasa lapar, dan dah makan sebelum tu ambillah makanan yang berserat macam buah-buahan ke, roti berfiber, ambil air masak yang secukupnya. Asalkan jangan bila rasa lapar kita bantai 2 pinggan nasi terus.

Dan, fasa rasa lapar selepas ambil sesetengah vitamin tu tak lama, bak kata nutrisionist tak sampai 10 tahun pun ! - (Ni memang lawak) !

Anda pernah alami ? Jangan pula berhenti ambil vitamin yang dah anda beli. Sayang tau !

Anda nak dapatkan vitamin, nak jadi ahli ? wassapp saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.cm.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...