Thursday, January 28, 2016

Alfalfa Bantu Atasi Kulit Berminyak !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Alfalfa dikenali sebagai raja tumbuhan kerana ia kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

Ramai orang ambil Alfalfa untuk :-
* Milk Booster
* Melawan alahan
* Untuk membersihkan hati, darah & usus
* Singkirkan lemak

Namun, nak tau tak Alfalfa ni bagus dijadikan masker terutama bagi yang hadapi masalah kulit muka terlalu berminyak.

Masa kat kelas Shaklee, ada seorang peserta yang berkongsi Masker Alfalfa untuk kurangkan kulit muka yang berminyak.

Saya cuma tau masker Alfalfa buat kulit lebih halus. Tak tau pulak ia bagus untuk kurangkan kulit berminyak.

Caranya rendam 3 biji Alfalfa untuk sejam, bila dah hancur, sapu kat muka. Biarkan separa kering dan gosok perlahan-lahan. Lepas tu cuci muka bersih-bersih. Sapu toner dan pelembab. Buatlah dalam seminggu 2 - 3 kali.

Tapi, itu penjagaan luaran, untuk dalaman bagi yang hadapi kulit berminyak juga perlu, selain kurangkan makan minyak-minyak, banyakkan makan sayuran dan buah-buahan juga air masak.

Ada satu product Shaklee yang macam tak percaya ia sangat bagus untuk mereka yang hadapi kulit sangat berminyak. Next entry ye ! Janji tau !

Nak dapatkan Alfalfa ? Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Saturday, January 23, 2016

Vivix Dan Jeragat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya ada menulis tentang vitamin yang bagus untuk mencegah jeragat iaitu Vitamin E. Macamana pula nak rawat jeragat ?

Antara vitamin yang bagus untuk menghilangkan jeragat adalah ESP, Corotomax, GLA dan Vitamin C. Tapi bagus kalau kita tambah Vivix sebab Vivix ni kan bertindak dari peringkat sel dengan memperbaiki kerosakan oksidatif sel dan kerosakan tisu kulit kerana Vivix bertindak memperbaiki dari dalam sel.

Sebab kerosakan oksidatif sel dan kerosakan tisu kulit ini boleh menyebabkan jeragat dan kulit hilang lembapan. Sebab tu kita selalu lihat, mereka yang berjeragat semakin lama kulit mereka semakin nipis.

Jadi, ikhtiar nak hilangkan jeragat bukan sebab nak cantik aje, tapi nak jaga kesihatan kelit secara keseluruhan !

Bulan ni promo Vivix. Beli 2 diskaun 5% dan percuma keahlian. Nak cuba ?

Wassapp saya di 012-6816979

Wednesday, January 20, 2016

Vivix Dan Kanser

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kanser. Mendengar dah cukup menggerunkan. Apatah lagi jika ada dikalangan orang terdekat yang menderita. Memang sad !

Ketika Kelas Shaklee, Nutritionist menerangkan bagaimana Vivix dapat membantu 'memberi keselesaan' kepada pesakit kanser, sebagai usaha sampingan. Tentunya semua dengan izin Allah.


Muscadine Grape di dalam Vivix telah diuji secara klinikal mengandungi asid ellagik yang mempunyai ciri-ciri menghentikan sel kanser.


Jadi, bagaimana Vivix dapat memberi keselesaan kepada pesakit kanser, melalui pelbagai ujian klinikal ?

1) dengan menghalang perkembangan sel kanser
2) dengan mematikan sel kanser dgn cara sel kanser 'mematikan diri sendiri'


Nak cuba sebagai ikhtiar sampingan ? 

Bulan ini offer Vivix, beli 2 diskaun 5 % dan keahlian percuma.

Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Vivix Ada Peranan Besar Pada Kologen

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ketika zaman saya belajar di universiti dulu, seorang pensyarah bertanya kepada penuntutnya "Sepanjang usia kamu, ketika umur kamu berapa kamu rasa suka dengan diri kamu sendiri dan kenapa ?"
Lalu dijawab oleh seorang penuntut yang telah berusia dengan selamba (akak ni seorang pegawai di sebuah jabatan kerajaan)
"Ketika kami umur 20anlah, sekarang dah 40an, masa tu kulit kami cekang, rasa dunia kami yang punya, sekarang dah kedut-kedut 1000!"

Salah satu yang menyebabkan kedut 1000 adalah faktor kulit kehilangan kologen akibat bertambahnya usia. Penghasilan kologen pula berkurang dengan kadar 1.5 peratus pada setiap tahun selepas kita berusia 25 tahun, dan selepas kita berumur 35 tahun 65% kologen kita dah hilang dari badan.

Kologen ini fungsinya bukan setakat untuk untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit tapi diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu penyokong, meningkatkan penyerapan kalsium dan banyak lagi. Jadi adalah kurang tepat, kologen hanya untuk kecantikan.

Jadi, bagaimana Vivix dapat membantu atasi kehilangan kologen ?

Vivix berfungsi melambatkan kehilangan kologen dalam badan kerana sifatnya yang melambatkan proses-proses penuaan sel, mengurangkan sel dari diserang oleh radikal bebas yg boleh merosakkan kologen dalam badan kita. 



Jadi, amatlah berbaloi ambil Vivix untuk jangkamasa panjang untuk pastikan tubuh sentiasa mendapat kologen yang mencukupi.

Bulan ni offer Vivix, beli 2 diskaun 5% dan keahlian percuma.

Berminat ? Wassapp saya di 012-6816979

Tuesday, January 19, 2016

Selsema Dan Hidung Tersumbat Atau Batuk tak Henti-Henti ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Pernah tak alami selsema, dahlah sakit kepala, hidung tersumbat, sukar nak tidur malam ? dah tu bila tidur malam tanpa kita sedar meleh air hidung. Jadi, sebelum tidur perlu sediakan sapu tangan untuk mengesat hingus. Kemudian rasa tak puas, guna buju sapu tangan sumbat dalam hidung. Pernah buat ? 



Atau, batuk tak henti-henti atau ada orang panggil batuk kokol ? Memang tak selesa bila saluran pernafasan kita dijangkiti virus. Mood pun boleh jadi swing.

Pada bulan lepas saya alami batuk dan selsema. Terdetik kat hati saya dah dekat setahun saya tak kena batuk dan selsema, mesti kali ni teruk. Lalu saya ambil 6 biji Vitamin C bukan sekaligus. Dalam sejam sebiji dan bancuh satu sudu teh Vivix bersama 1 sacket Nutriferon dan minum. Kemudian sebelum tidur, saya bancuh satu sudu teh Vivix lagi, kali ni tanpa Nutriferon.


Alhamdulillah selsema dan batuk selama 4 haru sahaja dan cuma satu malam hidung tersumbat. Alhamdulillah ! Stail badan saya kalau dah lama tak kena selsema dan batuk, sekali kena kadang-kadang sebulan baru sembuh.

Alhamdulillah kali ni cepat baik !

Lagi satu tip yang saya dah cuba, kalau kita jenis orang sebelah kita selsema atau batuk, esok kita akan terjangkit sama elok kita 'protect' diri kita dengan amalkan Vivix. Sebab tu tanda badan kita memang mudah terjangkit dengan virus. Sekurang-kurangnya kalau kita jenis mudah kena selsema dan batuk, amalan minum Vivix ni (dengan izin Allah) bantu kurangkan kekerapan kita kena selselma dan batuk. Saya ingat tip ni memang kebetulan dan 'kena' dengan saya, tapi tip ini juga yang disampaikan oleh Nutrinionist Shaklee bagitahu suplemen apa yang bagus untuk mereka yang macam ni !

Jadi, ambil Vivix bukan setakat awet muda, cegah risiko sakit kronik(dengan izin Allah), ia juga bantu tingkatkan antibodi badan kita agar tak mudah kena virus jangkit berjangkit contohnya selsema dan batuk.

Nak cuba Vivix ? Bulan ni beli 2 botol diskaun 5 % dan keahlian percuma.

Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Sunday, January 17, 2016

Macamana Vivix Membantu Menguatkan Daya Ingatan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Adalah lumrah semakin kita berusia, ingatan kita semakin berkurangan. Kata orang-orang kita' otak dah berkarat' ! Tapi ramai je golongan profesional atau bekas pemimpin yang masih bekerja dalam memberi idea yang bernas, contohnya Tun Dr Mahathir. Jadi, adalah kurang benar, tua dikaitkan dengan lupa dan tumpul ingatan.


Macamana kita nak miliki ingatan yang bagus macam muda-muda dulu walaupun telah meniti usia emas ?
Pengambilan suplemen untuk otak ketika usia muda sangatlah perlu, macam Omega Guard dan Lecithin supaya dapat mengingat dengan baik sehingga ke hari tua bagi memudahkan kita dapat hidup dengan sihat dan dapat beribadah dengan mudah, Insyallah.

Lagi satu yang perlu kita ambil berat adalah perlunya mengurangkan penyebab utama yang menjadikan ingatan semakin tumpul dan antara penyebab datangnya penyakit Alzheimer yang biasa menyerang warga emas pada usia 60 tahun ke atas, namun ada juga kes yang merekodkan ia telah menyerang mereka yang berusia 50 tahun.

Secara semulajadi, otak kita akan mengumpul plak yang diberi nama Amylood-B Peptides setiap hari. Plak ini terkumpul hasil daripada gaya hidup kita juga, contohnya tak cukup tidur, stress dan pengambilan makanan yang tinggi kolestrol. 

Dan cara 'membersihkannya' adalah dengan tidur berkualiti. Tapi, andai kita setiap hari lalui hidup dengan stress, makan makanan kaya kolestrol dan tidur tak kualiti adalah sukar plak ini untuk bersih, sebaliknya terus terkumpul dan terkumpul.

Apa jadi kalau plak ni dah banyak sangat ? Tentulah buat ingatan kita tumpul dan lama-kelamaan muncul penyakit Alzheimer yang boleh menyebabkan kematian apabila plak ni telah memasuki kawalan pernafasan dalam otak kita.

Jadi, fungsi Vivix ini adalah membantu mengelakkan pengumpulan dengan banyaknya Plak Amylood-B Peptides ini dalam otak. Sesuailah dengan fungsi utama bahan dalam Vivix yang mengandungi Resveratrol dan Polifenols iaitu untuk anti oksida dan awet muda termasuk dalam fungsi otak.


Lagi satu, sebagai seorang yang beragama Islam, tambah dengan amalan berzikir kerana ia juga elemen yang dapat menguatkan daya ingatan, kemampuan berfikir dan kekuatan jiwa kita.

Nak cuba Vivix untuk kesihatan tubuh badan dan otak ? Hubungi saya di wassapp 012-6816979

Thursday, January 14, 2016

Tampil Muda Sepanjang Masa

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Itu adalah tajuk bagi Health & Wellness Class untuk sepanjang Januari 2016.





Tampil muda sepanjang masa bukan bererti 'berlagak' muda walau usia dah lanjut. Tetapi bermaksud 'muda' pada kesihatan walau usia dah lanjut supaya dapat melakukan tugas harian termasuk beribadah tanpa halangan dari segi kesihatan.

Selalu orang bertanya kenapa perlu datang kelas-kelas Shaklee ? tak kiralah samada yang berbayar atau tidak. Kan senang tekan aje butang 'Google' semua ada. tak payah susah-susah datang. Tapi bukan ke adab menuntut ilmu kena berguru pada yang tahu ? Bersua muka. Lebih manis dan berkat.

Berikut adalah maklumat kelas.

Tarikh : 14 Januari 2016
Tempat : Hotel Riverview Muar
#tiada bayaran dan terbuka kepada sesiapa sahaja, tak kira anda ahli atau bukan ahli. 


Nak tau lebih lanjut, boleh wassapp saya di 012-6816979

Tuesday, January 12, 2016

Jaga Kesihatan Hati Tanpa Sebarang Suplemen !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hati kita ni berfungsi sebagai agen detox sebanyak 80 peratus. Beratkan tugas hati, bagaimana nak jaga kesihatan hati TANPA SUPLEMEN selain mengambil pemakanan yang seimbang, sihat dan bersih ? Makanan berwarna warni yang bukan pewarna semulajadi tentulah KATAKAN TIDAK sebab ia sangat bahaya untuk hati kita. 



Dari kelas-kelas Shaklee, cara untuk menjaga kesihatan hati tanpa suplemen adalah mendapatkan tidur yang berkualiti dari pukul 10 malam hingga 3 pagi. Sebab pada waktu itu, adalah waktu sangat effektif untuk hati kita membaiki pulih dirinya sendiri. Hati kita ni mempunyai keupayaan dalam membina semula hati. Oleh sebab itu hati boleh di anggap sebagai industri pemprosesan dalam tubuh manusia dengan tugasnya sebagai agen detox dan membaiki dirinya sendiri.

Jadi selepas pukul 3 pagi tu, bolehlah kita bangun dan sihatkan hati kita dari segi kerohanian pula dengan berzikir, bertahajjud dan mengaji. Kan molek gitu !

Tapi, masalahnya mampu ke kita nak tidur tepat pada waktu itu setiap hari, atau paling tidak beberapa hari dalam seminggu ? 

Nak dapatkan Vitamin ? Nak jadi ahli ? Boleh wassapp di 012-6816979




Monday, January 11, 2016

Vitamin Sesuai Bagi Yang Ada Sejarah Keguguran

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Vitamin E adalah sumber antioksida yang tinggi, lalu tak mustahil ia menjadi vitamin untuk awet muda ! Malah membantu mencegah dari munculnya jeragat, berikan kulit yang lembab.



Selain itu Vitamin E dikenali sebagai vitamin reproduktif. Walaupun Vitamin E sering dianggap vitamin reproduktif untuk lelaki, tetapi sebenarnya ia juga  untuk wanita bagi mengatasi kedinginan dan mengurangkan sindrom sebelum haid (PMS).



Namun, tahu tak bahawa ia adalah Vitamin yang bagus diambil dan diamalkan bagi wanita yang pernah ada history keguguran kerana fungsinya untuk menguatkan rahim ?

Jadi, bagi mereka yang pernah alami keguguran dan berhajat untuk kembali hamil, boleh amalkan Vitamin E sebagai usaha. Dan sesungguhnya Allah yang menentukan.

Nak dapatkan Vitamin E ? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Sunday, January 10, 2016

Sekebun Kaktus Di Gurun Sahara

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

"Kita mengharapkan sekuntum bunga yang cantik tetapi yang kita peroleh ialah sepohon kaktus"



Semua orang tahu kaktus tumbuhan berduri yang subur di tempat yang panas, kurang air dan biasanya di kawasan gurun.

Namun, tiba masanya kaktus yang bukan kita harapkan tadi akan berbunga cantik sama yang seperti kita harapkan. Ada ketikanya bunga yang cantik itu hadir seminggu, sebulan, setahun atau bertahun-tahun lamanya. Ye, jauh dari sekuntum bunga yang kita harapkan, barangkali ia hanya berbunga untuk sehari cuma.




Begitu juga hidup kita, tak semua yang kita tak suka itu sia-sia dan selama-lamanya. Raikan hidup ini dengan gembira !

Friday, January 8, 2016

Vitamin Kurangkan Risiko Jeragat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Biasa kita cari vitamin atau produk kulit untuk hilangkan jeragat kan ? Ada yang merungut agak mahal harganya. Lagi satu, kalau boleh hari ni telan vitamin, esok nak 'clear' dari jeragat.Padahal jeragat ambil masa nak muncul, begitu juga proses menghilangkannya.

Tapi sebenarnya mencegah jeragat adalah lebih mudah, murah, jauh dari tekanan dari menghilangkannya. Nak tau tak antara vitamin yang saya pelajari (tentulah dari kelas-kelas Shaklee) berfungsi sebagai pencegah jeragat yang hebat.

Vitamin yang saya maksudkan adalah Vitamin E. Sifat Vitamin E yang mengandungi antioksida yang kuat selain dapat melindungi kulit dari sinaran matahari ia juga dapat melindungi kulit dari kerosakan oksidatif sel dan kerosakan tisu kulit yang diantara punca yang boleh menyebabkan jeragat dan kulit hilang lembapan.

Simple aje kan ? Tak payah banyak-banyak. Konsepnya, mencegah lebih baik dari mengubati !

Anda nak cegah jeragat ? 

Hubungi saya di wassapp 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, January 5, 2016

Kita Raikan 'Happy' Dengan Manis-Manis ! Yey!!!!!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Biasakan kita raikan sesuatu yang 'happy' dengan makanan dan minuman manis. Baru ummpp! Sesekali apa salahnya.




Tapi lepas makan manis-manis ty kita buat apa ? Adakah kita balas dengan bersenam kat gim, mencangkul 1 hektar tanah. Atau..... duduk depan komputer atau 'layan' telefon ?

Sempena promosi harga best Vivix bulan ni, saya nak share apa Vivix boleh buat kalau kita ambil makanan dan minuman manis dalam satu-satu masa dengan banyak ?

Selepas kita ambil manis-manis, kita terus ambil Vivix. Sebab dalam masa 5 jam ia dapat mengurangkan AGE (Advanced Glycation Ends Product) yang terhasil daripada gabungan gula yang berlebihan dengan protein dalam badan kita hasil dari manis-manis tu !

AGE ini adalah antara penyebab kita menjadi tua sebelum waktunya. Tua di sini bukan sahaja melibatkan ketuaan pada raut wajah sahaja, tapi tua pada sel-sel kita dan organ kita sebelum waktunya yang mengundang pelbagai penyakit. 

Sebab kita bukan setakat nak sentiasa kelihatan 'muda' tapi yang lebih utama kita nak tua dalam keadaan sihat. Insyallah!

Nak cuba Vivix ? Bulan ni beli 2 diskaun 5% dan keahlian percuma.

Wassapp saya ditalian 012-6816979

Monday, January 4, 2016

Kenapa Bila Saya Makan Vitamin, Saya Jadi Bertambah-tambah Lapar !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pernah alami ? Siapa tak pernah alami memang bagus badan anda ni. 



Sebab apa kita rasa lapar bila ambil sesetengah vitamin. Contohnya Vitamin B, Vitamin C, Vitalea. Kan ? Adakan ?

Masa kat satu kelas Shaklee, saya ada bertanya. KENAPA ?

Lalu di jawab oleh Nutritionist, kita rasa lapar sebab tubuh badan kita bagi penanda bahawa tubuh badan kita dah lama tak dapat sesuatu vitamin atau mineral yang kita ambil tu. Jadi, bila dapat sesuatu vitamin tu tubuh badan macam  'excited' menerimanya. Ala macam kita dah lama tak makan sesuatu yang kita idam, sekali dapat, nak lagi ! nak lagi ! Macam tu ibaratnya.

Sebab kadang-kadang sesuatu vitamin atau mineral yang kita ambil dari makanan tu telah termusnah sebelum sempat diserap oleh badan. Atau ia hadir dalam jumlah yang kecil dari makanan

Lalu nak buat apa ? Kalau kita rasa lapar, dan dah makan sebelum tu ambillah makanan yang berserat macam buah-buahan ke, roti berfiber, ambil air masak yang secukupnya. Asalkan jangan bila rasa lapar kita bantai 2 pinggan nasi terus.

Dan, fasa rasa lapar selepas ambil sesetengah vitamin tu tak lama, bak kata nutrisionist tak sampai 10 tahun pun ! - (Ni memang lawak) !

Anda pernah alami ? Jangan pula berhenti ambil vitamin yang dah anda beli. Sayang tau !

Anda nak dapatkan vitamin, nak jadi ahli ? wassapp saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.cm.my

Sunday, January 3, 2016

Macamana Vivix Dapat Membantu Anda Mengurangkan Berat Badan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tak terlambat rasanya untuk ucapkan selamat menyambut tahun 2016 Masihi. Apa azam baru anda ? Mungkin ada yang berazam nak mengurangkan berat badan.



Konsep asas untuk kurangkan berat badan cara sihat ramai yang tahu iaitu, 70% adalah bagaimana cara kita terhadap makanan, 30% adalah senaman. Jadi, kat mana letaknya suplemen ? Nanti next entry saya share.

Satu benda yang nak saya share, macamana Vivix dapat membantu kita dalam proses mengurangkan berat badan ? Sebab selalu saya baca mereka yang konsisten ambil Vivix selain awet muda, mereka juga dapat kurangkan berat badan. Sampai kat satu kelas Shaklee terangkan macamana Vivix membantu kurangkan berat badan.

Begini, pengambilan Vivix secara konsisten dapat membantu mengaktifkan NRF2 iaitu suis utama dalam tubuh badan kita yang berfungsi antara lainnya membantu meningkatkan proses pembakaran lemak dan meningkatkan metabolisme badan. Maklumlah semakin kita berusia semakin lambat proses-proses tersebut, jadi perlu ambil tonik ajaib tu untuk 'meremajakan' sel-sel kita!

Jadi disamping mencegah penyakit kronik, awet muda pengambilan Vivix secara tak langsung membantu mengurangkan berat badan.

Bulan ni offer Vivix. Beli 2 botol diskaun 5 persen dan percuma keahlian.

Nak dapatkan ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...