Thursday, November 12, 2015

Selaut Ikan Kehidupan !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ikan. Bagi penggemar ikan sangkar, mesti tak menolak ikan yang asalnya dari lautan. Tapi tak ramai orang yang gemar ikan sangkar. Rasanya memang tak sama dari ikan dari lautan.


Saya teringat satu kisah ikan ini ketika zaman sekolah dahulu yang disampaikan oleh Ustaz Fauzi. Maaf saya lupa nama penuh beliau siapa. 

Ketika saya menulis entry ini di mukabuku pada pukul 3 pagi, saya tujukan untuk seseorang yang saya amat yakin dan percaya dia 'on' di mukabuku dan membaca catitan saya ini.

Ceritanya, mengapa ikan yang hidup dilautan lebih sedap dari ikan yang dipelihara ?

Sebab ikan yg di lautan selain lebih bebas nak makan apa, terpulang pada usahanya mahu cari makanan di mana. Lagi satu ia jg perlu merempuh apa jua ranjau dan duri kehidupan untuk survive. Perlu berdepan dengan ombak, musuh-musuh tak kiralah dari hidupan yang lebih besar kat dasar laut atau manusia. Berbeza dengan ikan disangkar, ia mengharap belas ehsan manusia untuk makan.

Menariknya, walau ikan ini tinggal dalam air yang masin ia tidak sesekali membuatkan dagingnya masin, tapi dagingnya sedap penuh dengan rencah kehidupan di dasar lautan.

Selamat menempuh lautan kehidupan.

Oh ye! Nak dapatkan Shaklee ? Sila wassapp saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...