Thursday, August 13, 2015

Sakit Kepala Lah Sangat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pernah tak, pada suatu hari korang diserang migrain. Memang betul-betul sakit. Tiba-tiba kawan kita cakap, "sakitlah sangat kepala tu, mengapa-ngapa !" Dia ingat kita main-main. Rasa nak hempuk pun ada. Sakit kepala dan sakit gigi - jangan buat main-main 'auranya', sebab ada harapan ada yang kena lempang free !

Biasa kalau kita sakit kepala or migrain, benda pertama yang kita carik adalah pil penahan sakit yang berfungsi menahan sakit hanya kala itu. dan migrain akan berulang-ulang serangannya pada masa akan datang. 

Pertama sekali kena periksa apa sebab kita kena migrain. Setiap orang tak sama. Ada yang ada kaitan dengan makanan berkaffein, ada yang sensitif dengan panas, stress atau barangkali yang masih dalam pantang tu disebabkan kerap tengok media sosial dan tension sendiri !

Sebab saya ni memang dulu kerap kena migrain. seminggu sampai 3 hingga 4 kali kena migrain. Tapi sejak saya kenal benda Shaklee, saya paling teruja dengan Vitamin B dan Osteomatrix.

Kalau kena migrain saya akan ambil Osteomatrix dan Vitamin B serentak sebelum tidur. Kalau tak, saya asingkan pengambilannya.

Nak dapat kesan yang bagus ambil kedua suplemen ini untuk 3 hingga 6 bulan secara konsisten. Insyallah, akan dapat kesan yang bagus dalam mengurangkan kekerapan kena migrain dan menghilangkan terus migrain dari kamus hidup anda.

Mengapa Osteomatrix dan Vitamin B ?

Ostematrix ini mengandungi kalsium yang berfungsi untuk mengawal degupan jantung sebab biasanya bila migrain menyerang degupan jantung menjadi terlalu cepat. Dup Dap ! Dup Dap!


Osteomatrix juga membantu saraf berfungsi dengan baik sebab bila migrain menyerang kita kerap rasa saraf jadi tegang.

Kajian ke atas Magnesium dalam Ostematrix dikatakan dapat membantu mengurangkan frekuensi kesakitan migrain.

Vitamin B Complex yang mengandungi Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Malah pengambilan Vitamin B membantu kita jadi kurang stress - yang menjadi punca datangnya migrain.


Lagi satu, pengambilan keduanya buat kita rasa nyenyak dan dapat tidur berkualiti walaupun sekejap. Senang bangun pagi, melawaskan urusan toilet, bagus untuk yang selalu travel sbb kurangkan sakit belakang.

Anda kerap diserang migrain ? Nak cuba ubah daripada pil penahan sakit ke suplemen ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...