Tuesday, June 23, 2015

Betul Ke Performance Drink Booster Penyusuan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Performance Drink (PD) adalah minuman popular setiap kali Ramadhan. Tapi betul ke PD ni booster kepada penyusuan susuibu ?

 
Bukan secara langsung. Tapi PD membantu dengan memberi tenaga segera dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh, jadi taklah rasa dahaga melampau. Pernah terjadi pada saya dulu, selepas menyusukan bayi RASA DAHAGA yang amat, padahal cuaca kat luar tak lah panas, hujan lagi ! Berbeza jika saya ambil PD pada waktu sahur, tekak taklah terlalu dahaga, nak kata tak dahaga langsung - itu memang bohonglah kan ! Itu dah macam tak kena dengan konsep berpuasa yang bermakna menahan diri dari lapar dan dahaga. 

Sebenarnya PD ni memberi sedikit ketahanan pada badan ibu. Supaya ibu tak rasa letih sangat. Dapat menyusukan bayi dan dapat bekerja macam biasa.

Walaupun ada keringanan dalam menunaikan ibadah berpuasa bagi ibu yang menyusu atau hamil, tapi tak salah untuk ibu berusaha mencuba !

Selamat berpuasa !

Nak cuba Performance Drink ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...