Thursday, February 26, 2015

Kalsium Pun Bagus Untuk Kulit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kalsium pun bagus untuk kulit tau !

Melalui pembacaan saya, kalsium juga membantu mengembalikan kulit yang kusam, letih dan bernoda kerana ia berfungsi untuk menggantikan sel yang dirangsang oleh enzim protein kinase C sehingga kulit menjadi lebih lembut dan segar. Kadar kalsium yang tinggi dalam jaringan epidermis berfungsi sebagai lapisan antioksida dari radikal bebas, seperti yang kita tahu antioksida sangat penting untuk awet muda serta mencegah kerosakan DNA yang dapat mempengaruhi tekstur kulit.

Kalsium juga berperanan untuk meminimakan kerosakan kologen, jadi disarankan anda yang memiliki kulit kering mencuba suplemen kalsium kerana ia sangat efektif untuk mengurangkan kekeringan kulit dan menjaganya agar tetap terhidrasi.

Jadi kalau nak kulit macam kulit baby kena minum susu, sebab baby minum susu. Aci ?

Nak lalu minum susu, ambil Osteomatrix yang mengandungi Vitamin D dan magnesium supaya membantu penyerapan kalsium dalam tubuh.

Saya untuk dihubungi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, February 25, 2015

Nak Anak-Anak Tinggi Lampai ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Barangkali anda dan pasangan bukan dalam kategori tinggi, dan berharapan agar punya anak yang lebih tinggi dari anda.

Tip kat bawah ni saya perolehi dari salah satu kelas Shaklee yang saya hadiri.
 
Jika anak perempuan penjaga boleh memberikan anak perempuan Osteomatrix sebagai salah satu suplemen harian beserta senaman bagi memastikan tulang padat dan sihat sebaik sahaja haid pertam hingga 3 tahun selepas kedatangan haid. Kerana pada ketika itu tubuh badan anak perempuan akan membesar secara aktif, jadi gunakan peluang itu untuk turut memastikan ketinggiannya sama-sama pesat.

Bagi anak lelaki pula, berikan Osteomatrix sebaik sahaja mereka meningkat usia remaja iaitu 12 remaja dan pertumbuhan tubuh badan remaja lelaki punya jangkamasa lebih panjang berbanding perempuan iaitu sehingga mereka mencapai umur 21 tahun untuk membentuk ketinggian yang pesat.

Mengapa Osteomatrix ?
Sebab ia telah diuji secara klinikal selamat diambil untuk tempoh masa yang lama.

Nak beri osteomatrix untuk anak anda ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, February 12, 2015

Cerita Dr Bruce Miller Tentang Panduan Memilih Suplemen Kalsium !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya petik dari buku di bawah ni bertajuk Osteoporosis tulisan Dr. Bruce Miller. 


Shaklee di Muar by Azrinna-kiosk


Suplemen kalsium tu mestilah, ada :-
  • Kalsium -Tujuan untuk memastikan kehilangan kalsium tidak melebihi keperluannya dalam diet kita. 
  • Vitamin D - Ia berfungsi untuk memudahkan penyerapan kalsium disamping mengelakkan lebihan kalsium yang tidak diperlukan disimpan dalam badan melalui urine
  • Magnesium -Mencegah pembentukan tulang yang tidak normal, agen yang memudahkan proses penyerapan oleh Vitamin D
  • Zink -Meningkatkan penyerapan vitamin D dan ia diperlukan untuk membantu protein berfungsi dengan optima dalam pembentukan tulang
  • Mangan -Diperlukan untuk membantu menguatkan, membentukan tulang dan sel-sel kologen dapat bertindak secara optima untuk membentuk, memperbaiki tulang
  • Kuprum -Ia membantu tulang yang sihat dan penganjalkan kulit.
  • Boron -Membantu meningkatkan penyerapan dan penggunaan kalsium secara optima

Kandungan semua di atas mestilah SEIMBANG dengan keperluan tubuh supaya ia selamat di ambil untuk tempoh masa panjang.

Dan, semua yang ada di atas ini ada dalam OSTEOMATRIX, Nak cuba ?

Noor Azrinna (012-6816979)

Malam Tadi Di Muar

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Berakhir sudah kelas Shaklee Malam tadi dengan tajuk Penjagaan Kulit - Muda Dari Usia. Terima kasih N dan suami sudi bagi talk walau hajat mereka balik Muar sebab rindu makanan Muar sebenarnya. Tapi jangan tanya saya kedai makan mana sedap, tunggu saya tak duduk Muar baru boleh tanya. Ha3!

Muar Bandar Di Raja, Muar Juga Bandar Satey !

Sebelum ni pernah pergi talk tajuk yang sama dari Shaklee HQ, tapi bila pergi lagi walau tajuk sama, masih dapat ilmu baru, idea baru, semangat baru dan bertambah kawan baru. Orang aje yang sama !




Anda nak beli Shaklee atau nak jadi ahli ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, February 11, 2015

Wellness Talk Di Muar

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Sesiapa yang free malam ni dan tinggal berdekatan dengan lokasi di bawah, jemput datang.

Venue :
 Hotel Riverview Muar Johor
 
Masa :
 8 - 9.30 mlm

Tarikh : 
Rabu 11.2.2015
 
Masuk adalah percuma!

Tajuk : 
Kesihatan Kulit-
Muda dari usia.

*Ada produk sample disediakan!

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 

Tuesday, February 10, 2015

Sakit Belakang ? Sakit Tumit ? Migrain ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda sering alami benda-benda kat atas tu ? Opp ! Dulu-dulu saya sebahagian daripada cerita kat tajuk di atas tu.

Masa tu N cadangkan amalkan Osteomatrix sebagai ikhtiar. Maksud amalkan adalah ambil setiap hari pada kadar yang konsisten supaya berkesan. Paling cepat amalkan selama 3 bulan. Insyallah akan rasa berkurang.


Nak cuba osteomatrix tak ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, February 8, 2015

Semakin Berumur Semakin Kurang Ketinggian Kita, Mengapa ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Perasan tak, semakin kita berumur kita menjadi semakin rendah walaupun dulunya kita tinggi sebenarnya. Dan jika kita dah memang rendah, semakin berusia semakin rendah kita.
Shaklee di Muar



Bila saya baca status begini dalam laman sosial seorang rakan Shaklee terdetik juga berapa ketinggian saya sekarang. Kalau dulu 163cm, sekarang ? 

Penting sangatkah soal ketinggian ni ? Soalnya bukan ketinggian itu sebab nanti ada yang kata, ada apa dengan ketinggian, bukan saya model atau retis, jadi ketinggian bukan masalah !

Sebenarnya kehilangan ketinggian ini disebabkan tanda-tanda proses osteoporosis yang telah bermula iaitu badan menjadi rendah serta bongkok akibat kepatahan tulang belakang (spinal ). Ini bermakna tulang belakang tidak lagi mampu untuk menyokong berat badan.

Kesannya lama kelamaan akan menyukarkan kita untuk menjalani kehidupan termasuk soal beribadah terutama apabila menjelang hari tua. Sebab semua orang nak melalui hari tua dalam keadaan sihat tanpa menyusahkan orang-orang disekeliling kita.  

Cuba baca artikel comel kat bawah ni !


Cara yang paling mudah nak mencegahnya adalah melalui pengambilan kalsium iaitu 1200mg sehari melalui susu dalam anggaran 4 gelas susu. Tapi benarkah kita mengambil susu atau makanan berkalsium dalam jumlah yang disarankan sebab seorang rakan bertugas dalam bidang dietetik di sebuah hospital mengatakan dalam konteks penduduk Malaysia pengambilan susu terhenti bila kanak-kanak berumur 7 tahun ?!

Selain dari pengambilan sumber kalsium yang kurang, terdapat juga faktor yang menghalang kalsium yang kita ambil dari terus diserap oleh badan, antaranya banyak sangat ambil minuman berkafein, banyak sangat ambil makanan bergaram, lagi... banyak tak suka bersenam walau cuma berjalan kaki.

Jadi, pengambilan suplemen seperti Osteomatrix membantu 'kekurangan' sumber kalsium yang kita ambil. Nak lagi bagus ambil Osteomatrix bersama susu dan badam ! Osteomatrix dicipta dengan kandungannya yang seimbang supaya memastikan penyerapannya adalah 99% oleh badan. 
Jadi, mulai sekarang nak tak ubah tanggapan kita terhadap kepentingan kalsium ni ? Walaupun ia bukan suplemen yang direct untuk kecantikan tetapi ia mainkan peranan lebih penting untuk 'kecantikan' tulang kita yang terletak jauh di dalam sana.

Nak dapatkan Osteomatrix ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, February 6, 2015

Offer Best Shaklee Sepanjang Februari 2015

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Apa offer Shaklee bulan ni ?

Vitalea beli 6 percuma 1
Vitalea beli 2 diskaun 5%

Vitalea for kid beli 3 percuma 1

Osteomatrix beli 6 percuma 1
Osteomatrix beli 2 diskaun 5%

AJHT beli 3 percuma 1

Nak beli hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau telefon saya di 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...