Thursday, January 22, 2015

Vitalea/multivitamin Untuk kanak-Kanak

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Vitalea/multivitamin untuk anak-anak dari usia 4 hingga 12 tahun. Perasa anggur ! Ia adalah dalam bentuk sedia untuk dikunyah.

2 biji Vitalea Chewable mengandungi :-

1.5 cawan cantaloupe (sejenis tembikai susu)
60mg Vitamin C bersamaan dengan 6 oz oren jus
400 IU Vitamin D bersamaan dengan 3 gelas (8 oz) susu
400 mg Asid Folik bersamaan 4 cawan brokoli yang dimasak
40 mg Magnesium bersamaan dengan sejenis kacang Brussels Sprouts yang di masak
5 mg Zinc bersamaan 3 cawan kacag ginjal yang di masak.



Sesuai untuk anak saya yang memang cerewet dengan makan.

Nak cuba beri pada anak-anak anda ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, January 18, 2015

Menghentikan Keturunan Kencing Manis !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Jadi, ketika menghadiri Kelas Shaklee Di Muar, teringat cerita penerangan Master Naquib tentang salah satu produk Shaklee yang salah satunya berfungsi untuk menghentikan keturunan kencing manis.

Jadi, jika dalam susur galur kita, samada ibu bapa, abang, kakak atau adik ada menghidap Diabetis dan kita masih boleh berikhtiar untuk menjauhkan dari ibu segala penyakit itu melalui pengambilan Vivix. Kerana Vivix memperbaiki dan melindungi DNA kita dari maklumat genetik tidak terlihat tentang kecenderungan Diabetis. 

Oh! Ye dalam gen kita mengandungi maklumat genetik yang terlihat secara fizikal misalnya ketinggian dan yang tidak terlihat misalnya kecenderungan terkena penyakit tertentu. 

Mahallah Vivix ! Anda percaya tak, jika kita menghidap sesuatu penyakit kos untuk merawat penyakit itu lebih mahal dari mencegah !
Nak cuba Vivix ?

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, January 17, 2015

Demam ? Selsema ? Ada Ulser dalam mulut ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Sesuatu ilmu baru yang saya pelajari jika anda menghadapi gangguan kesihatan macam kat atas tu, amal Vitamin C 2 biji setiap 5 jam.

Apa jadi kalau kita patahkan ia ? Kita telah memecahkan matriks yang membentuk lapisan SR. Ini mengakibatkan pelepasan Vitamin C tidak lagi berlaku secara berperingkat. Lebihan Vitamin C yang terbebas dan tidak diserap oleh tubuh akan disingkirkan melalui urin, di sinilah berlakunya pembaziran kepada wang yang telah kita laburkan. 

So, tak maulah membazir kan ?

Nak cuba Vitamin C ?

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Tuesday, January 13, 2015

Siapa Yang Tak Boleh Ambil Alfalfa ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Alfalfa memang banyak manfaatnya, namun tak semua orang boleh ambil.

Shaklee di Muar


Orang Arab namakan al-fal-fa sebab ia bermaknaraja kepada segala makanan. Oleh itu ia memang banyak manfaatnya pada kesihatan kita ni.

Namun tak semua orang boleh ambil alfalfa tau !

Shaklee di Muar



Mereka yg tak boleh ambil adalah:

* Pesakit SLE


* Pesakit auto imun seperti psirosis


* penghidap G6PD atau ibu menyusu yang bayinya punya G6PD


* bergantung pd warfarin (cairkan d
arah)





Pengambilan banyak Alfafa memerlukan kita minum air dengan banyak sebab ia mengandungi vitamin K yang bertindak pekatkan darah. Jadi petua makan yang patut diamalkan adalah makan berdikit-dikit dan makan secara sederhana.

 
Nak cuba ? 

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, January 9, 2015

Skincare Saya !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya dah kenal skincare sejak zaman remaja. Tapi bertukar-tukar jenama mengikut trend terkini. Dan tak pernah kekal dengan satu jenama untuk tempoh yang lama walau setahun.

Namun dah tiga tahun saya dengan 3 sekawan ni. Bermula dengan NutriWhite Gentle Deep Foaming Cleanser. Bekasnya gemuk, 6 hingga 7 bulan baru habis. 

Pelembab saya guna dari keluarga Enfusell. Pakai sikit aje, jadi memang lama baru nak habis. Toner ni pun macam tu. Selain sebagai toner, ia juga saya guna sebagai bahan untuk buat masker.  

Istimewanya ia tak buat kulit rasa pedih atau tegang sampai nak senyum pun seksa.

Paling penting dalam penjagaan kulit ni adalah suplemen yang kita amal seharian. Paling basic ESP, Vitamin E, Vitamin B dan Vitamin C.

Nak cuba ?

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Thursday, January 8, 2015

Batuk Tak Henti-Henti ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pernah tak alami batuk tak henti2 ? Barangkali boleh ikhtiar melalui suplemen. Ambil Omega Guard dan Vitamin C. Omega Guard bantu cairkan kahak dan 'panas' kan chest dan Vitamin C bantu tingkatkan sistem imun.

Batuk, selsema, demam adalah benda biasa. Tapi kalau boleh, tak mahu sakit lama-lama.

Nak cuba ?

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Wednesday, January 7, 2015

3 Sekawan Yang 'Melegakan'

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Sukar ke toilet ?"
"Muka berjerawat ?"
"Sering pening kepala ?"
"Badan dan nafas berbau ?"
"Sukar turunkan berat badan ?"

Boleh tau, tiap-tiap hari buang air besar tak ? 

Atau buang juga air besar tapi kena sediakan surat khabar, majalah, novel dalam toilet untuk menghilangkan boring !

Hari ni nak cerita tentang usus kita, panjang usus kita ni dianggarkan antara 3 hingga 4 meter. Dalam jangkamasa panjang, usus mengandungi sisa makanan yang tidak terbuang dengan berat 3 hingga 11 kilogram dan mengeluarkan zat beracun di dalamnya.  Apabila toksin ini diserap oleh usus, kita bukan sahaja sukar untuk menguruskan berat badan, menghadapi masalah jerawat, badan dan nafas berbau tetapi ia juga boleh menjadi sumber segala penyakit bahaya.

Mengikut satu kajian yang saya baca, walaupun kita membuang air besar secara normal setiap hari, tetapi masih terdapat 6 hingga 10 paun najis terlonggok dalam usus. Ini menyebabkan keseluruhan usus besar terlonggok najis lama dan bahan kumuh yang mengeras. Ini disebabkan usus hanya membenarkan najis yang lembik dan kecil melalui saluran yang sempit.

Jadik, paling utama yang perlu diberi perhatian adalah minum air masak secukupnya mengikut formular 1 litter air untuk setiap 25kg berat badan kita.
Kedua, ambil buah-buahan yang mencukupi, bagi memudahkan ambil pelbagai jenis buah mengikut saiz yang macam buah potong yang dijual tu!

Selain tu, bagi menyokong lagi proses urusan toilet ni, boleh ambil suplemen untuk membantu melancarkan proses itu iaitu LECITHIN, ALFALFA dan HERBALAX



Bagaimana 'mereka' bertiga ni bertindak ?

Lecithin
Bertindak sebagai pelembut najis yang berkesan, ia melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.Selain itu Lecithin juga berperanan sebagai agen untuk memecah lemak dan kolestrol.

Alfalfa 
Mengandungi saponin iaitu seperti span yang bertindak sebagai penyerap apa sahaja yang telah dicairkan dan dilembutkan oleh Lecithin. 

Herbalax
Apabila telah 'dicairkan', 'diserap' mestilah perlu diangkut keluar. Jadi fungsi Herbalax adalah untuk merangsang usus bagi mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh. Tindakannya membersihkan usus secara lembut dapat mengembalikan proses semulajadi pergerakan usus dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.

Paling saya suka gabungan 'mereka' bertiga ni perut rasa lebih kempis.


Anda nak cuba ?  Hubungi saya untuk membeli di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my.

Penghantaran Shaklee di Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan

Monday, January 5, 2015

Hadiah tahun Baru

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Hadiah tahun baru dari Shaklee tahun 2015 memang best !
 
Promotion Vivix - Buy 6 FREE 1
Vivix - Twinpack 


Alfalfa(s) - Buy 6 FREE 1
Alfalfa(s) Twin pack 


Alfalfa (L) - Buy 6 FREE 1
Alfalfa(L) - Twin pack 


Vitalea for Children - Buy 3 FREE 1 

Amacam ? Best tak offer bulan ni ? Yang jadi ahli Shaklee lagilah beruntung.

Nak cuba tak ?
 
Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Thursday, January 1, 2015

Pening Kepala Makan Daging ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Anda tergolong dalam orang yang pening bila makan daging tak ?
Shaklee Di Muar


Ada bagusnya kita sediakan 'Product Awareness' supaya dapat nikmati makanan berasaskan daging dengan senang hati.


Bagaimana produk ini berfungsi ?

Lecitin - bantu untuk bakar lemak
Alfalfa - bantu angkut keluar lemak
Garlic  - Buang angin [ kurangkan senak perut bila kenyang] dan bantu cairkan 

             darah.
Herb Lax - bantu bersihkan usus.

Mahu dapatkan ? 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...