Thursday, December 31, 2015

Losyen SPF 15 Yang Sesuai Cuaca Malaysia

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya antara yang suka cuba losyen yang mengandungi SPF. Kebanyakan yang saya cuba ia melekit yang buat kulit terasa berminyak-minyak, ada yang buat kulit terasa pedih.

Sebenarnya saya baru cuba losyen ni dalam 2 minggu. Ia dalam struktur yang ringan jadi tak melekit atau berminyak, tak memedihkan kulit, setitik cukup tak payah berlebih-lebih. Jadi, pada saya ia sesuai dengan pengguna di Malaysia yang bercuaca panas dan lembab ni. Nama losyen ni Ultimate Protection Whitening Lotion.



Saya pernah tanya Nutritionist Shaklee iaitu Nurul, cukupkah SPF 15 pada cuaca Malaysia yang panas ni ? Jawabnya cukup. Maksud SPF 15 ni setiap 4 jam kita kena sapu balik.

Tak renyah ke setiap 4 jam sapu balik ? Ok, kita mabil pendekatan begini - Kita sapu kat kulit lepas Subuh, kemudian 4 jam kemudian kita Solat Dhuha, kena cuci muka kan ? Begitu juga antara Zuhur dan Asar. Cukup setiap 4 jam kita sapu losyen ni !

Jadi, pada yang nak cuba losyen pelindung matahari yang sesuai dengan cuaca Malaysia boleh cuba losyen ni.


Nak cuba tak ?

Boleh dapatkan dari saya di wassapp 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 30, 2015

Kenapa Kologen Shaklee Guna Sisik Ikan Merah ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Masa mula-mula kologen Shaklee ni keluarkan, saya tertanya-tanya, kena ia guna sisik ikan merah, takde ikan lain ke nak digunakan.
 
Banyak kelas Shaklee saya datang dan mereka terangkan tentang itu, tapi masih tak clear lagi. Ke lambat sangat pickup, ni memang kes kena telan satu botol Lecithin ni baru cepat pickup ! He3!



Ada dalam satu kelas Shaklee tu, saya rasa baru saya betul-betul faham. Iyelah setiap kali ada kelas, ada ilmu baru saya dapat !

Ok macam ni, Shaklee memilih sisik ikan merah sebab ia mengandungi kologen yang tinggi. Kologen yang tinggi amat diperlukan bagi membolehkan ikan ini tahan tekanan supaya boleh bereang ke lautan dalam yang tak semua hidupan laut mampu sampai apatah lagi manusia.


Selain daripada itu, kologen daripada sumber marin ini penyerapannya sangat hebat bukan sahaja pada kulit tetapi pada seluruh badan yang memerlukan, contohnya sendi, mata, otak dan rambut. Sesuai dengan tagline Shaklee Collagen iaitu 'For healthier Feeling more youthful looking skin'.



Nak dapatkan kologen yang bukan sahaja bagus untuk kulit, tapi untuk kesihatan juga ? Nak dapatkan diskaun 5% untuk pembelian 2 kotak ?

Hubungi saya diwassapp 012-6816979




Wednesday, December 23, 2015

Setiap Majlis Ilmu, Akan Ada Ilmu Baru.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Rasanya ini adalah kelas penutup untuk tahun 2015. Setiap kali majlis ilmu, setiap kali tu dapat ilmu baru, walau ada kelas Shaklee yang saya hadiri hanya 2 jam, apatah lagi kalau kelas tu dari pagi sampai petang.



Dapat ilmu baru, kawan baru ! Kadang-kadang borak bukan main, tapi nama tak tau. Haru ! Ha3!

Ni Bengkel Nutrisi yang di sampaikan oleh Nutritionist Shaklee, Nurul Hidayah.



Mesti tahun depan lagi best !


Nak beli Shaklee ? 

Nak jadi ahli Shaklee, hubungi saya di wassapp 012-6816979




Tuesday, December 22, 2015

Vitamin C Membantu Atasi Sembelit Berdarah

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sembelit berdarah ! Begitulah antara topik yang disentuh oleh Nurul seorang Nutritionist dari Shaklee di Bengkel Nutrisi di Johor Baharu bertarikh 19 December 2015 lalu.

Ceritanya ada seorang mak cik datang ke HQ dan berjumpa Nurul bercerita bahawa sembelit berdarah yang di alaminya telah sembuh setelah 2 minggu amalkan XXX biji Vitamin C Shaklee. 


Mengapa Vitamin C ? Sebab ia Vitamin C mengandungi Bioflavonoids yang dapat membantu mengurangkan gejala-gejala pendarahan jangka panjang, mengurangi , meredakan keradangan dan kesakitan. Malah ia menguatkan dan buat dinding rektrum stabil.

Istimewanya Bioflavonoids Vitamin C ini  mengandungi molekul yang sama dalam buah-buahan sitrus dan seimbang dengan butiran yang kita ambil untuk membantu mempercepatkan penyembuhan.

Anda, atau ahli keluarga anda alami sembelit berdarah ? Nak dapatkan Vitamin C ?

Hubungi saya di wassapp 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, December 17, 2015

Vitamin C Nipiskan Karsinogen !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Vitamin C bukan sahaja untuk kecantikkan tapi kita boleh simpulkan ia sebagai asas kepada kesihatan.

Termasuklah menipiskan  karsinogen iaitu agen-agen yang boleh mencetuskan pertumbuhan kanser dalam tisu hidup. Ini disebabkan oleh gangguan dan ketidakstabilan pertumbuhan sel yang tidak terkawal. Antara contoh-contoh karsinogen yang ketara ialah daripada  abestos dan asap rokok.

Kita mungkin tak merokok, tapi persekitaran kita yang tinggal dengan perokok buat kita tak terlepas dari risiko kanser. Sebatang rokok buat perokok tegar atau pasif kehilangan 25 hingga 30mg Vitamin C dalam tubuh, jika 20 batang sebabkan hampir tiada Vitamin C dalam tubuh.
Oh ye ! Mengapa Vitamin C mampu tipiskan Karsinogen ?  Kerana Vitamin C mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dengan berkesan.

Dan, satu yang saya pelajari, Vitamin C ni mudah hilang dari badan sebab sifatnya larut air dan mudah keluar bersama air kencing, jadi perlu ambil setiap hari dan jumlah tak sama setiap orang. Kalau kita terdedah dengan mereka yang merokok, kerja dalam stress kita perlukan kuantiti yang lebih sedikit. 

Nak dapatkan Vitamin C ? 

Hubungi saya di wassapp 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, December 15, 2015

Resepi Dari AGE, Nak Cuba ? Tak Payahlah !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Masa kat kelas HW Shaklee bulan Oktober 2015, Nutritionist Shaklee cerita, setiap kali kita buat kek, buat donut, buat biskut atau apa-apa yang manis-manis tu, secara tak langsung kita dah masukkan Advanced Glycation Ends Product atau AGE protein sebagai antara bahan utama dalam makanan tu !



Macamana tu ? Apa itu AGE protein ? AGE ni adalah gabungan protein dan gula yang berlebihan dalam tubuh kita bergabung menjadi satu. Jadi, makanan yang manis-manis tu kalau kita ambil berlebihan ia akan menyebabkan AGE protein dalam badan kita meningkat.

Apa jadi kalau banyak sangat AGE ni dalam badan kita ? Antaranya :-
  • Kita akan kelihatan tua sebelum waktunya.
  • Satu yang saya pelajari adalah sel mati kat saluran darah yang boleh menyebabkan kita mendapat sakit jantung.
  • AGE juga boleh sebabkan sel tidak lagi peka terhadap gula dalam darah lalu menyebabkan Diabetis yang memungkinkan sakit buah pinggang, kerosakan mata dan amputasi.

Jadi, macamana nak kurangkan peningkatan AGE protein ni dalam badan? Tentulah amalkan cara hidup yang sihat. Kurangkan kekerapan makanan atau minum manis-manis. Begitu juga kita ciptalah resepi yang kurang manis-manis. Jadikan bersenam sebagai rutin kita.

Tapi kalau nak kurangkan AGE protein dalam badan kita ni, suplemen yang terbaik adalah VIVIX.
 
 

Mencegah lebih baik dari merawat ! Nak cuba untuk tambah nilai kesihatan anda ? Hubungi saya di WA 012-6816979

Monday, December 14, 2015

Nak Cuba Kologen Tapi Saya Alah Dengan Seafood !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ada tak yang pernah alami situasi di atas ?


Sedia maklum bahawa Shaklee Collagen Powder (SCP)diperbuat daripada sisik ikan merah, malah ditambah ekstra kerang-kerangan yang berfungsi sebagai membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

Bagi sesetengah orang yang alah dengan hidupan laut, memang tak sesuai nak ambil. Kena atasi masalah alah dengan makanan laut baru boleh ambil SCP. Suplemen yang bagus untuk atasi alahan tu boleh amalkan Alfalfa, ESP dan Vitamin E.


Tapi, sementara nak pulih alahan tu yang ambil masa, maklumlah kita alami alahan tu pun mesti dah lama jadi ambil masa juga nak atasinya.

Dari kelas nutrisi Shaklee yang saya pelajari ada 2 suplemen yang sesuai untuk mereka ni, iaitu Vivix dan Vitamin C. Mengapa 2 ni ?

Vivix ni berfungsi melambatkan kehilangan kologen dalam badan kerana sifatnya yang melambatkan proses-proses penuaan sel, mengurangkan sel dari diserang oleh radikal bebas yg boleh merosakkan kologen dalam badan kita. 

Vitamin C pula membantu merangsang pembentukan kologen yang diaktifkan oleh fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen. Supaya kologen yang terhasil bagus untuk keperluan tubuh badan. Sebab semakin berusia semakin kurang kologen yang dihasilkan oleh tubuh badan kita.
Jadi bagi anda yang mengalami alahan dengan sumber suplemen berdasarkan makanan laut, boleh cuba 2 suplemen ni untuk memastikan tubuh dapat menyimpan kologen dan 3 suplemen untuk atasi alahan kepada makanan laut.

Nak cuba  ?

Hubungi saya ditalian WA 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, December 13, 2015

Apa Yang Best Kat Tempat Kita ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kita dapat WA dari kawan kita, bertanya "Apa yang menarik kat tempat awak ?"
Terkebil-kebil kejap !

Tu baru tempat, belum dia tanya "Kedai makan mana yang hidang menu Muar yang sedap ?"
O... La... La.... !



Tak tau apa yang menarik kat tempat kita ni ! Yang terbayang kat kepala adalah PASARAYA BESAR ! Tu kot yang best ! Lain-lain ? Tak de !

Ada seorang kawan saya bagi tau, rombongan di kediamannya yang jauh kat utara datang ke Muar antara destinasinya adalah Pasar Besar Maharani. apa agaknya yang mereka cari dan beli ?

Kawan saya bagi tau mereka borong benda ni !

Sangat cantik untuk buat perhiasan kat laman untuk tanam orked gantung katanya !

Apa agaknya tempat menarik kat tempat kalian ? Pernah survey ? Apa kata sempena hujung minggu dan cuti sekolah ni kita survey ! 

Nak dapatkan Shaklee, hubungi saya di WA 012-6816979

Saturday, December 12, 2015

Dah Ambil Sekotak Kologen, Tapi Takde Kesan Macam Testimoni pun ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Pernah rasa nak bagi 'statement kat atas tu ?'

Sebenarnya bila kita ambil Shaklee Collagen Powder (SCP) ni,  ia akan pergi dulu ke bahagian yang paling penting dalam tubuh kita, sebagaimana rumusannya yang menyokong kecantikkan anda dari dalam keluar. Sebab tubuh kita yang lebih tahu keperluan nutriennya berbanding kita.

Faktor usia yang semakin meningkat menyebabkan kologen akan 'digunakan' dibahagian dalam tubuh kita dulu. Sebab tubuh kita semakin kurang menghasilkan kologen malah kologen yang ada semakin rosak akibat faktor usia itu sendiri dan persekitaran. Malah, bila usia kita 35 tahun ke atas, kita dah kehilangan 65 peratus kologen dari tubuh kita..
 
Barangkali kologen ini akan pergi ke bahagian sendi kita dahulu untuk kurangkan kesakitan dan geseran disendi-sendi, barangkali mata kita dahulu sebelum kesannya di kulit dan akhir sekali barulah di rambut.

Sedikit tip kalau kita dah ambil kologen tapi masih tak nampak kesan adalah, teruskan pengambilan secara konsisten dan ada baiknya tambah pengambilan supaya cepat nampak kesan seperti yang kita mahukan.

Kalau diikutkan pada ujian klinikal pun mengambil masa 8 minggu baru nampak kesan tau !




Nak cuba SCP ? Bulan ni istimewa, beli 2 kotak diskaun 5%.

Hubungi saya di WA 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, December 10, 2015

Apa Perbezaan Fungsi Lecithin Dan Omega Guard Pada Otak ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ada yang bertanya, apa beza fungsi Omega Guard dan Lecithin ni ? Harap dapat membantu !

Omega Guard daripada minyak ikan dan ia membekalkan DHA dan EPA kepada otak dan mata. Ia berfungsi untuk memberi respon dan memproses maklumat dengan lebih cepat dari apa yang di baca, dipelajari atau disampaikan.

Lecithin pula adalah berasal daripada soya yang sangat bagus membantu meningkatkan acetylcholine dan inositol dalam otak yang berfungsi untuk membantu daya ingatan yang lebih baik dan fokus pada apa yang dipelajari. So, bagi mereka yang mudah lupa disarankan ambil Lecithin untuk mengurangkan kadar lupa.

Shaklee di muar

Nampak macam sama tapi sebenarnya berlainan peranan Omega Guard dan Lecithin ni ? Rugi tak cuba !

Nak cuba tak ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Cegah Sakit Hati !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tau tak kita bahawa hati berfungsi sebanyak 80 peratus sebagai agen detox ? Sebab tu kena pastikan juga hati kita sihat. Gaya hidup, pemakanan adalah sesuatu untuk memastikan hati kita sihat.

Nak tahu tak, pengambilan Lecithin membantu menyokong fungsi hati membuang toksin dengan mempercepatkan pengaliran lemak dan kolestrol. Secara tak langsung ia mencegah masalah kesihatan hati seperti sirosis hati dan hati berlemak.

Oh ye! Bulan ni promosi Lecithin,
Beli 2 diskaun 5 %
Beli 6 percuma 1

Nanti saya share lagi manfaat Lecithin ni.

WA saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 9, 2015

TIP TERKINI Mengatasi Masalah Rambut !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ketika menghadirkan diri dalam Kelas Health And Wellness malam tadi ada banyak ilmu baru, tip terkini yang saya perolehi.

Salah satunya adalah tip untuk atasi masalah rambut gugur ?
hampir botak ?
bercabang ? 
mahupun rambut rosak. 
Walaupun bagi wanita Muslim ia berada dibalik tudung, namun tak semestinya ia untuk melindungi masalah rambut kita.

Apa tip suplemen yang bagus diambil untuk mempercepatkan pemulihan rambut kita tu ?

Pertama ambil Shaklee Collagen Powder ia membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan rambut

Kedua ambil ESP. Sebab protein adalah asas kepada semua sel termasuk sel rambut dan 90 peratus komponen di dalam rambut daripada protein. lagi satu pengambilan protein membantu penyerapan suplemen yang kita ambil dapat diserap dengan lebih baik.

Ketiga ambil zink yang berperanan menstimulasi pertumbuhan rambut

Keempat ambil Vitamin B Complex yang membantu pembentukan sel darah merah yang sihat, secara tak langsung ia membantu merangsang pertumbuhan rambut.






Boleh tak pilih-pilih suplemen ni ?
Tak boleh !
Memang kena ambil semua supaya masalah rambut lebih cepat berkesan dan cepat atasi masalah rambut ! Lagipun memang jadi lumrah manusia, bila nak sesuatu nak cepat, kalau boleh masa tu jugak kan ?

Bulan ni sale Shaklee Collagen Powder !

Beli 2 Diskaun 5 % !

Nak cuba ?

WA saya di 012-6816979 atau email saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, December 8, 2015

Petua Awet Muda Kulit & Minda (HW Di Muar)

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Siapa yang berminat nak tahu jemput datang. Tiada bayaran dikenakan dan tidak semestinya anda jadi ahli baru boleh datang. 

Tajuk :  
Petua Awet Muda Kulit & Minda 
Tempat : 
Riverview Hotel, Muar 
Tarikh & hari :  
8 Dec 2015 pada pukul 8.30-10mlm 

Jumpa di sana!

Monday, December 7, 2015

Lecithin Membantu Melembabkan Kulit Dan Lambatkan Proses Penuaan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bila sebut Lecithin maka akan terbayang dipemikiran bahawa ia adalah sebagai agen untuk memecah lemak dan kolestrol. Juga ia sangat bagus sebagai pemakanan untuk otak.

Betul semua di atas tu !
 
Namun tau tak kita kalau kita ambil Lecithin secara konsisten, ia juga sangat bagus untuk kulit yang cantik dan lambatkan proses penuaan.

Bagaimana ?

Lecithin mengandungi asid lemak yang membantu agar kulit kekal hidrat, halus dan memperbaiki kelembapan pada kulit kerana sifatnya sebagai pelembab semulajadi pada kulit.

Lagi satu, istimewanya Lecithin ni ia ada keupayaan untuk menembusi epidermis dan membawa bahan-bahan ke tahap sel yang betul. Dan, kandungan choline dan inositol, yang merupakan komponen penting dalam semua membran sel, dan memainkan peranan penting dalam pertumbuhan dan fungsi sel - jadi ia bagi membantu melambatkan proses penuaan.

Nak lagi bagus, tambah dengan C, E dan ESP untuk hasil yang pantas dan terbaik !

Nak cuba tak ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Saturday, November 28, 2015

Mengapa Jari Manis ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bila sebut jari manis tak lepas dengan cincin. 

 
Jari manis juga selalu di syorkan oleh mereka yang terlibat dengan dunia kecantikan sebagai jari yang paling sesuai untuk 'berurusan' dengan kulit disekitar mata. Tak kira mekap untuk mata, atau krim untuk mata. 

Sebab ia paling kurang memberi tekanan, oleh itu sebarang aplikasi pada mata sebaiknya menggunakan jari manis kerana kulit di bahagian mata sangat nipis dan akan cepat berkedut jika diberi tekanan beroebihan.

Mengapa, tak percaya jari manis paling kurang tekanan ?

Cuba letak jari atas meja, biarkan jari anda terangkat satu persatu (angkat kemudian letak). Anda akan dapati jari manis tidak mampu terangkat tinggi berbanding jari-jari yang lain.

Oh ya! Bercakap tentang aplikasi untuk mata, Shaklee pun ada produk special untuk mata selain pengamalan vitamin seperti Vitamin C, Corotomax, Omega Guard tau ! 

Saya suka dengan krim mata ni !



Ia berfungsi untuk kurangkan circle hitam, lambatkan kedutan kat keliling mata. Paling penting yang saya suka ia tak berminyak yang buat kat keliling mata tumbuh bintik-bintik putih. Jangan tak tau selain bermasalah dengan kolestrol yang jadi punca bintik-bintik putih tu, krim mata yang berminyak pun jadi punca.

 
Nak cuba ? 

Boleh wassapp saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yaho..com.my

Thursday, November 26, 2015

Macamana Vitamin C Boleh Bikin kulit Anjal Dan Cerah ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Selalu kita dengar dan baca, nak kulit cerah dan anjal, ambillah Vitamin C. Macamana Vitamin C berfungsi untuk kesan di atas ?


Sebab Vitamin C ni mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen. Semakin bagus kologen yang dihasilkan oleh tubuh, maka semakin anjal dan cerahlah kulit. 

Vitamin C Shaklee memiliki rumusan unik yang membenarkan pelepasan Vitamin C secara perlahan-lahan dan berterusan selama 5 jam iaitu 100mg di lepaskn setiap jam supaya ia tidak terbazir. 

Selain itu, ia dibekalkan Bioflavinoid dalam jumlah yang seimbang yang berperanan supaya Vitamin C dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh dan ia mengelakkan Vitamin C teroksida sebelum sempat diserap oleh tubuh. 

Nak cuba Vitamin C Shaklee ? Bulan ni ada offer menarik.





Wassapp saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, November 25, 2015

Vitamin C Membantu Mengatasi Keputihan Ketika Hamil !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kehamilan adalah sesuatu tempoh yang mengujakan ibu, tak kira kehamilan kali ke berapa. Tak kisah apa jua cabaran ketika hamil.

Keputihan, ada ibu hamil yang alaminya. Lelehan putih yang lebih sedikit ketika hamil,bersifat cair ia adalah biasa tak tak dipanggil keputihan. Tapi yang luar biasanya jika lelehan itu pekat, bertukar warna, berbau, diikuti rasa gatal bermakna keputihan sedang melanda !
 

Ada tak suplemen yang dapat membantu mengatasinya. Harus diingat ketika hamil tak semua suplemen ibu boleh ambil, apatah lagi pada trimester pertama.

Sesuatu yang baru saya pelajari daripada Master Norita (N) adalah, ambil Vitamin C untuk mengatasi masalah keputihan di awal trimester kehamilan.

Bagaimana Vitamin C membantu mengatasi kedua-dua masalah tersebut ?
Dari jawapan N, saya cari bacaan, bagaimana Vitamin C membantu atasi keputihan ! Jawapan hasil bacaan saya, vitamin C sifatnya  sebagai booster pada sistem kekebalan tubuh daripada kulat dan bakteria yang menyebabkan keputihan. Setelah sistem kekebalan tubuh menjadi lebih baik, secara tak langsung ia mampu melawan kulat dan bakteria untuk mengembalikan pH kewanitaan kepada normal.

Selain daripada itu, Vitamin C juga membantu menyingkirkan bau disebabkan keputihan tersebut.

Vitamin C ni, memang termasuk dalam Set Kehamilan Shaklee yang terdiri daripada Vitamin C, Vitalea, ESP, Osteomatrix, Vitamin B dan untuk trimester kedua boleh tambah Omega Guard. 

Saya teringat kata-kata Nutrition Shaklee yang memberi penerangan bertajuk pasal kehamilan dan kelahiran ada menyebut bahawa, "kalau ambil suplemen kehamilan ni secara berterusan Insyallah takkan ada keputihan!" 

Anda hamil di trimester pertama ? Hadapi keputihan ? Nak atasi ?

Oh ye ! Masih lagi berlangsung offer Vitamin C disepanjang November 2015 ni.
 

Wassapp saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, November 22, 2015

Di Sebalik Filem Kuch Kuch Hota Hai Yang Boleh Dipelajari !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Ketika Filem Kuch Kuch Hota Hai (KKHH) ini ditayangkan di pawagam pada 1998 saya berada ditingkatan 6 atas, demam KKHH bukan sahaja merebak dikalangan rakan-rakan yang berbangsa Melayu dan India, tetapi yang berbangsa Cina turut dijangkiti. 



Malah ketika saya memasuki dunia kampus pada Mei 1999 demam filem ini masih tak kebah. Masih ramai kawan-kawan perempuan yang memotong rambut ala-ala Anjali di kolej kediaman, membeli lisptik yang sama warna macam Anjali pakai. 

Tapi takde siapa pulak yang pakai jaket kuning Rahul Khana ! - Win!

Filem ni tiada teknik pengambaran ala David Cameron pun, apa lagi 3D !
Hanya cerita ringan.
Itulah bahasa filem agaknya yang mengaangkat sejuta wajah manusia.

Filem ini menang semua 8 kategori utama Filmfare Awards 1999. Best film, best actor, best actress, best director, best supporting actor, best supporting actress, best lyricist etc. 

Apa yang boleh kita pelajari dari filem yang di arahkan oleh Karan Johar ini ? Siapa Karan Johar ?

Saya sangat tertarik dengan satu sumber di Facebook tentang disebalik pembikinan filem ini.


==========
Ini filem pertama Karan Johar. Umur masa tu baru 26 tahun. Muda lagi tu.
Bukan terer sangat pun.
Karan dan krew beliau masih mentah. Banyak sangat perkara teknikal pembuatan filem yang mereka tak tahu sehingga Shahrukh Khan sendiri perlu ajar.
Tengok! Betapa teruk sampai pelakon yang kena ajar pengarah dan krew.

Sharukh Khan:
"Karan makes no bones of the fact that his technical knowledge of filmmaking was not at its peak when he made the biggest hit of the decade."
Maksudnya lebih kurang:
"Karan tak ambil peduli yang skil filem beliau tak la hebat mana waktu dia hasilkan filem paling hit dekad ini."

Kalau dia tunggu masa yang TERBAIK dan cukup semua SEMPURNA macam kita suka buat, mungkin sampai bila pun Karan takkan jadi pengarah filem dan hasilkan filem yang meletop.
Jadi...
Bersedia lebih kurang. Timba ilmu sedikit.
Sedikit -- setakat yang perlu. Bukan nak pergi semua kelas semua seminar semua group coaching personal coaching nak beli semua kursus buku video apa bagai.
BELASAH (dengan ilmu).
Ready - FIRE - aim.
Jangan tunggu sempurna. Jangan tunggu nak betul semua. Jangan fikir banyak sangat.
Kalau rasa nak buat, buat.
Ya, silap mesti ada. Elok kita buat silap itu dan belajar daripada sentiasa risau buat silap. Tak mati pun.
Kalau jatuh, bangun semula. Sapu habuk-habuk di baju dan seluar, JALAN LAGI!
Dah, apa tunggu lagi?
Pergi hasilkan 'Kuch Kuch Hota Hai' anda!
---


Setuju ?


Kalau anda rasa teragak-agak nak tulis kat blog, kat FB pasal vitamin yang dah bertahun anda ambil, sebab nak tunggu anda betul-betul faham dan tau tentangnya - cerita ini motivasi terbaik untuk anda berubah.

Nak join Shaklee ?

Hubungi saya di wassapp 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my.

Saturday, November 21, 2015

Awak Umpama Vitamin Dalam Hidup Saya !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya pernah membaca catatan seseorang di wall facebooknya.
Begini, 

"Awak umpama vitamin dalam hidup saya. Tanpa awak, saya tetap akan hidup tapi tak ceria. Sebab awak vitamin saya yang buat saya ceria !"

Vitamin pun boleh jadi sesuatu perumpamaan yang ada bunga dalam hati !

Comel kan ?
 
Nak beli vitamin ? Hubungi saya di wassapp 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, November 20, 2015

Vitamin C Bantu Beri Tenaga Dan Kurangkan Tekanan !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Vitamin C selalu diandaikan untuk mendapatkan kulit yang cantik dan sihat. Tapi sebenarnya ia satu vitamin keperluan untuk kita supaya kekal sihat.


Sedikit pembacaan saya mengenainya mengatakan Vitamin C akan mensintesis bahan yang dipanggil L-Carnitine yang bertanggungjawab memindahkan molekul lemak ke dalam sel-sel yang lain untuk menjana tenaga tubuh dan pembinaan otot-otot badan. Jadi, kesannya ia buat kita rasa lebih bertenaga setiap hari.

Lagi satu, ia membantu kita mengurangkan stress, iyelah kehidupan hari ini mana yang tak stress. Kalau tak banyak sedikit mesti ada. Ada kalanya baik stress tu, sebab ia macam satu booster untuk kita buat sesuatu, tapi yang tak bestnya kita gagal kawal stress tu. Sudahnya jadi murung dan buat perangai pelik-pelik. Vitamin C membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol iaitu sejenis hormon yang mengawal stress.

Masih lagi promosi Vitamin C bulan ni.

Jumpa lagi !


Hubungi saya diwassapp 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, November 19, 2015

Manfaat Vitamin C Pada Kulit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penggunaan Vitamin C telah lama di amalkan oleh wanita diseluruh dunia untuk kulit mereka walau dari pelbagai sumber. Bagi wanita Tibet mereka menggunakan Sea Buckthorn iaitu sejenis beri dan disapu pada kulit untuk mencegah menuaan kulit. Penduduk asli Amerika pula menggunakan biji bunga mawar kerana tinggi kandungan Vitamin C nya.

Apa agaknya 10 manfaat Vitamin C untuk kulit ni ? Nota ni saya petik daripada Majalah Rapi bertarikh 1 Julai 2014.


Shaklee pun ada suplemen Vitamin C yang diberi nama Vita-C Plus. Ia juga antara produk Shaklee yang popular di kalangan pengamalnya.
Sesuatu yang saya pelajari daripada kelas-kelas Shaklee yang saya hadiri, untuk kesan lebih baik ambil 2 biji Vitamin C sehari, iaitu sebiji pagi dan sebiji petang.

Mengapa tak ambil 2 biji sekaligus ?
Vitamin C Shaklee bersifat 'pelepasan waktu' yang bermaksud ia akan mengeluarkan sedikit demi sedikit vitamin C yang diperlukan oleh tubuh sehingga 5 jam. Dengan anggaran sebiji oren untuk setiap jam. 

Selepas 5 jam, Vitamin C yang masih tinggal akan keluar dari tubuh badan kita melalui proses perkumuhan. Jadi rugilah kalau ambil 2 biji sekaligus. Sebab ia tak dapat diserap oleh badan sepenuhnya.

Nak cuba kebaikan Vitamin C Shaklee ? Bulan ni ada promosi best !
 

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, November 18, 2015

3 Vitamin Untuk Kekal Sihat Edisi Baru !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Selama saya join Shaklee, bila sebut suplemen asas untuk kesihatan kekal atau Wellness Set ada 4 jenis iaitu :-

ESP
Berfungsi untuk menghasilkan sel yang sihat untuk menyerap vitamin yang mineral yang kita ambil.

Vitalea 
Mengandungi 12 vitamin dan 7 jenis mineral yang diperlukan oleh badan.

Vitamin B 
Kekurangan vitamin B buat kita cepat letih, pemarah dan sukar menumpukan perhatian pada sesuatu perkara yang ingin kita lakukan. 

Vitamin C 
Vitamin C sama dengan vitamin B yang mudah rosak. Ia musnah akibat pencemaran, asap rokok -begitu juga bagi mereka yang menghisap rokok dan tinggal bersama dengan perokok sama-sama terdedah.
Vitamin C Shaklee ini adalah di antara agen antioksida kepada tubuh kita.

Namun, zaman dah berubah, sesuatu yang saya pelajari dalam kelas nutrisi Shaklee yang lepas, set Wellness ni sekarang cuma 3 sahaja.


Kenapa Omega Guard termasuk dalam Set Wellness ?

Sebab tubuh badan manusia tidak dapat membuat asid lemak dengan sendiri, jadi ia mesti di ambil daripada makanan.

Habit pemakanan kita hari ni banyak makan makanan bergoreng dan makanan segera yang tinggi kandungan lemaknya.

Selain ia baik untuk jantung dan otak, jangan tak tau Omega Guard membantu sel-sel berfungsi dengan normal kerana ia adalah nutrien terpenting yang 'berjalan' ke setiap membran sel tubuh manusia.

Ia juga berfungsi sebagai agen pelincir untuk meningkatkan fleksibiliti dan komunikasi antara sel dalam membantu fungsi gen dan metabolisme.

Omega Guard juga adalah  vitamin yang mencegah pertumbuhan sel abnormal. Apa itu sel abnormal ? Ia adalah sel yg tak sepatutnya tumbuh pada atau dalam organ kita contohnya jerawat, bisul, ketumbuhan, cyst dan sebagainya.

Jadi, dalam situasi gaya hidup Malaysia hari ini 3 Vitamin ini adalah set minima asas untuk mendapat kesihatan yang baik.

Berminat dengan 3 Vitamin ni ? Hubungi saya di wassapp 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my





 


kjk

Monday, November 16, 2015

Sesuatu Dari Sejarah Larian Marathon !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Marathon adalah nama seorang pemuda Greek yang telah di arahkan oleh rajanya untuk meminta bantuan kerajaan Sparta kerana negaranya akan di serang oleh Tentera Normandic.

Jarak antara Greek dengan Sparta macam dari Johor Bahru Ke Muar. 

Namun demi raja dan negaranya, Marathon tak banyak soal sanggup berlari berbulan-bulan untuk sampai ke Sparta. Sampai di Sparta dan setelah menghulurkan warkah Raja Greek kepada Raja Sparta, Marathon pun rebah dan meninggal kerana keletihan dan kelaparan.

Bila bantuan tentera dari Kerajaan Sparta sampai, Greek yang cuma terdiri dari petani dan peniaga yang memang tak ada asas ketenteraan berjaya tumpaskan tentera Normandic yang brutal dengan apa sahaja alatan yang mereka ada, tentunya alat pertanian menjadi senjata. 



Barangkali raja mereka menitahkan agar masyarakat Greek bertahan mempertahankan negara mereka sementara menanti bantuan.

Ada sesuatu dari kisah sejarah ini yang boleh kita ambil, setianya, kuatnya semangat  Marathon sehingga pada hari ini namanya digunakan dalam acara sukan. Kalau Marathon masih hidup mesti dia gelak guling-guling melihat jarak larian pada hari ini berbanding apa yang dia lakukan.

Begitu juga masyarakat Greek, padahal mereka bukan pakar dalam mengatur strategi perang pun. Mereka hanya tahu berniaga dan bertani.

Lagi satu yang boleh kita ambil pengajaran adalah jangan banyak soal ! Buat saja kerja yang diberi pada kita jika ia memang diketahui baik dan bermanfaat !

Nak beli Shaklee ? Oh ye ! Bulan ni bulan promosi Vitamin C.




Hubungi saya wassapp saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...