Tuesday, December 30, 2014

Perlunya Vitamin C Pada Pesakit Diabetis

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Seorang pesakit Diabetis bg tau setiap hari dia ambil beberapa biji Vitamin C dengan PATAHKAN DUA semua sebelum masuk mulut. Dia kata rasa lebih segar dan tak rasa letih atau mengantuk.



Bagaimana Vitamin C membantu pesakit Diabetis ?

* Vit C bantu sistem imun kuat melawan sebarang jangkitan
* membantu mencegah gula dlm sel dari bertukar menjadi sorbitol
* membantu mengurangkan risiko kerosakan mata dan buah pinggang
* menurunkan tekanan darah 
*baik untuk kesihatan jantung

Nak cuba ? Diskaun 5% dgn pembelian 2 Vit C

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Monday, December 29, 2014

Kajian Mengenai Vitamin C

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kajian yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita separuh usia yang mengambil lebih banyak makanan yang kaya dengan vitamin C memiliki kedutan lebih sedikit dan terhindar dari kekeringan kulit berbanding yang kurang mengambil vitamin C.

Pakar kulit juga berpendapat bahawa Vitamin C boleh melambatkan penuaan yang disebabkan kerosakan kulit kerana radikal bebas.

Jadi, tak hairan kalau ada yang ambil 4 hingga 6 biji Vitamin C setiap hari.

Nak cuba ?
 

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Friday, December 26, 2014

Saya Tak Sakit, Kulit Saya Licin, Saya Tak Perlukan Suplemen

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya tak sakit dan kulit saya cantik, saya tak perlukan suplemen !

Jawapannya mudah aje. Terpulanglah pada individu tu macamana nak jaga kesihatan dan kekal sihat. Yang penting Vitamin ni adalah pelengkap nutrien yang diperlukan oleh badan sebab adakalanya tak dapat dipenuhi melalui sumber makanan kita samada tak mencukupi berbanding keperluan badan atau hampir tiada.

Selain itu faktor kehidupan kita sendiri yang terdedah pada pencemaran dan stress buat badan kita perlukan lebih vitamin tertentu supaya tak mudah jatuh sakit contohnya tak mudah kena selsema, demam dan migrain.

Nak cuba suplemen ?

012-6816979 atau noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 24, 2014

Hilangkan Bekas Jerawat Batu

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Jerawat batu biasanya meninggalkan kesan yang teruk pada kulit muka.


Sesuatu yang saya pelajari dalam Kelas Nutrisi Shaklee, cara nak kurang dan hilangkan bekas ini adalah dengan mengambil Shaklee Collagen Powder (SCP) secara konsisten.

Sebab ia bertindak dengan meningkatkan keanjalan, ketegangan dan elastisiti kulit.

Malah melalui ujian Klinikal menunjukkan SCP membantu meningkatkan keanjalan, ketegangan dan elastisiti kulit sehingga 55%.


Nak cuba ?

noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Tuesday, December 23, 2014

Tanda Badan Kita Kekurangan Vitamin E

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Macamana nak tau kita kekurangan Vitamin E kat badan ?

Meh, tengok tangan masing2. Kalau ada tompok2 perang kat kulit bermakna anda kekurangan Vitamin E. 

Fungsi Vitamin E ni adalah sebagai pemungut radikal bebas. Ia akan mengurangkan serta menghilangkan tompokan yang terdapat pada kulit.

Nak cuba ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, December 22, 2014

Apa Fungsi Vitamin C dan Vitamin E Pada Kulit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ramai yang bertanya tentang peranan Vitamin C dan Vitamin E untuk kulit.
 

Sekadar perkongsian hasil pembacaan ye ! Sebab saya bukan doktor atau nutrition.

Vitamin E mengandungi bahan anti penuaan yang membantu merangsang kulit untuk menjadi lembap dan lembut dengan menguatkan lapisan pelindung kulit.

Vitamin C mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen. Semakin bagus kologen yang dihasilkan dlm tubuh maka tu yang buat kulit semakin anjal, cerah dan gebu.

Nak cuba keduanya ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, December 18, 2014

Persiapan Anak Ke Sekolah

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Beg, baju, kasut - semua serba baru, terutama bagi yang masuk tahun 1. Nak tak masukkan suplemen untuk anak-anak dalam baget mereka ?

Seronok baca testimoni ni.


Suplemen untuk anak2 adalah Omega Guard dan Meal Shakes.


Nak cuba ?

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Wednesday, December 17, 2014

Bersin Pagi-Pagi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bangun pagi2 memang menjadi kebiasaan anda bersin2 ?
Sepanjang pagi ke tempat kerja anda cari tisu sbb selsema ? Hairannya bila tengahari baik pulak selsema itu !




Buatlah sesuatu. Sebab nampak tak best gitu !
Apa kata mulakan pagi anda dengan ambil beberapa biji Vitamin C - Insyallah hilanglah masalah anda.

Bulan ni Bulan Vit C. Beli 2 diskaun 5%.
Nak cuba tak?

noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Tuesday, December 16, 2014

Vitamin E Dan Jerawat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Vitamin E dan selenium gabungan keduanya menjadikan ia sebagai agen antioksidan yang bekuasa dalam melindungi kulit dari kesan Radikal bebas. 

Satu kajian yang diterbitan dalam Jurnal Klinikal & Dermalogika, United Kingdom menyatakan pengambilan selenium bersama vitamin E dapat memulihkan jerawat secara semulajadi. Gabungan hebat keduanya bukan sahaja di akui oleh Profesor Marmur, tapi turut diakui oleh Pakar Dermatologi Dr. Francesca Fusco (biasa dengarkan nama doktor ini di sebuah iklan di tv ?)

Nak cuba ?

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Sunday, December 14, 2014

Bila Muka Tumbuh Jerawat Bernanah, Apa nak Buat ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Mesti ramai di kalangan kita yang pernah alami jerawat bernanah kan. Sakit bila tersentuh dan malu sebab terasa orang geli bila tengok kulit muka kita tu !


Tahu tak, bila kita cuba pecahkan jerawat tu nanti makin buruk rupa kita dan bekas jerawat makin susah nak hilang ?

Cara yang saya pelajari dalam Shaklee dan saya amal sendiri adalah dengan menggunting Vitamin E lalu sapu kat jerawat tu selepas bersihkan muka. Biarkan semalaman dan esoknya ia akan mengecut sendiri. Dan jika diguna dengan kerap bekas jerawat akan semakin hilang.

Selain tu pastikan amalkan set asas untuk kulit yang terdiri daripada Vitamin B, Vitamin C dan Vitamin E.

Bulan ni ada penjimatan iaitu beli Vitamin E dan Vitamin C twin pack diskaun 5%. Mana nak dapat. Tahun depan belum tentu ada lagi.

Nak cuba ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, December 13, 2014

Saat Bila Seorang Ibu Perlukan Vitamin E ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Anda seorang ibu, macam saya ?
Anda perlu tahu pentingnya Vitamin E dalam kehidupan seorang ibu, walau anda kata "tak suka nak bercantik-cantik ! - sebab orang cakap ambil Vitamin E ni untuk bercantik-cantik"

Ada banyak manfaat Vitamin E selain bercantik-cantik tau !

Shaklee di muar azrinna-kiosk
  • Vitamin E adalah untuk merendahkan peluang kita untuk mendapat penyakit kanser kerana kekurangan vitamin E akan menyebabkan kita 10 kali ganda berisiko untuk mendapat kanser terutama kanser payu dara.
  • Viatamin E juga mengurangkan risiko kita untuk mendapat penyakit paru-paru kerana vitamin E membantu melindungi sistem pernafasan
  • Vitamin E juga melindungi jantung dengan mengembangkan saluran darah yang akan membolehkan darah banyak beredar ke jantung. Vitamin E juga membantu otot dan urat saraf berfungi dengan kadar oksigen yang rendah kesannya ia dapat meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan. Terutama apabila di ambil bersama Oostematrik
  • Vitamin E juga dikenali sebagai anti inflammation, jadi jika anda ibu yang menyusukan bayi dan menghadapi blocked duct atau bengkak susu pengambilan vitamin E dapat membantu.
  • Bagi ibu yang baru melahirkan terutama yang menjalani proses C-section vitamin E dapat mencantikkan kesan parut pembedahan
  • Pengamalan yang berterusan juga dapat membantu menghilangkan tanda stretch mark pada bahagian perut, paha, punggung kesan ketika hamil
  • Bagi ibu yang menghadapi masalah sakit tumit terutama selepas melahirkan, pengambilan vitamin E dan kalsium dapat membnatu masalah ini. Selalu kita dengar sakit tumit dkaitkan dengan masalah dibahagian peranakan oleh itu pengambilan vitamin E dapat mengatasi dan salah satu tanda badan kekurangan vitamin adalah melalui sakit tumit, oleh sebab itu ostematrik atau kalsium diperlukan
  • Masalah 'dingin' terutama kepada ibu yang lepas melahirkan dapat dibantu dengan pengambilan vitamin E dan alfalfa.
Banyakkan manfaat vitamin E ini ? Jika anda berminat untuk mendapatkan maklumat hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, December 11, 2014

Bulan Merapatkan Liang Roma !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Selain Vitamin E, Vitamin C yang ada promo bulan ni, jangan tak tahu, Shaklee Collagen Powder juga ada promo bulan ni.

Serius, kiranya bulan ni memang suplemen untuk kulit cantik dan awet muda gitu !

Selain itu ia juga adalah suplemen untuk merapatkan liang roma yang terbuka kat muka tu. Faktor usia, kurang menjagaan kulit wajah atau bekas jerawat batu buatkan liang roma terbuka.

Sepanjang saya amalkan Vitamin E selama 5 tahun ni, memang nampak kesannya ia merapatkan liang roma. Memang ambil masa. Yang penting kena konsisten.

Kalau nak cepat rapatkan liang roma tu, apakata amalkan SCP dengan ESP - Itu yang saya pelajari daripada kelas nutrisi Shaklee.

Anda alami liang roma terbuka luas ?

Nak cuba tak ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 10, 2014

Berapa Banyak nak makan Vitamin C Sehari ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Berapa banyak ikut pengalaman sayalah ye !
Saya makan 2 biji sehari iaitu sebiji pagi dan sebiji petang. 

Namun ada kalanya saya ambil 6 biji sehari. Tapi bukan selalu. Ketika saya rasakan tubuh memerlukan lebih Vitamin C aje. Contohnya demam, selsema dan tempohari kena ulser atau bahasa mudahnya mata ikan. Tapi tak sekaligus 6 biji. @ biji pagi, 2 biji petang 2 biji malam.

Kesannya, Alhamdulillah bila selsema cepat baik dan simptom-simptom selsema tak teruk sangat hingga jejaskan aktiviti harian.

Oh! Tentang ulser atau makan ikan, kena 6 biji dalam mulut, seksa nak makan bagai, tapi bila ambil Vitamin C dan minum air masak secukupnya, Alhamdulillah 3 hari dah baik.

Apa pun yang kita buat kena sederhana. Islam pun tak suka umatnya berlebihan dalam apa jua yang dilakukan.

Nak cuba Vitamin  C ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, December 9, 2014

Istimewanya Solat Dhuha

Sekadar berkongsi tentang tentang maksud Hadith dibawah.
"Dalam tubuh manusia terdapat 360 sendi yang setiap satu daripadanya wajib mengeluarkan sedekah. Lantas para sahabat bertanya "Ya Rasullah, siapa yang mampu melakukan hal itu?" Nabi menjawab,'Sepercik kahak di dalam masjid yang kau bersihkan dan benda ditengah jalan yang menganggu laluan orang yang kamu singkirkan, adalh sedekah. Apabila kamu tidak mampu melakukannya, maka solat Dhuha dua rakat mencukupi kewajiban sedekahmu'.
(Hadis laporan Ahmad, Abu Daud, Ibnu Khuzaimah dan Ibnu Hiban daripada Buraidah)

Saya kongsi hasil pembacaan dari Buku Magnet Rezeki Dengan Solat Dhuha oleh Muhammad Mokhtar. Sedekah ini  boleh di anologikan jika kita menternak haiwan kita perlu menjaga dengan baik supaya ia dapat membiak dan bawa hasil yang lumayan. Caranya dengan memberikan makanan yang berkualiti secara teratur. Dengan demikian haiwan tidak mudah kena penyakit dan boleh beri hasil lumayan pada kita.

Begitu juga dengan sendi-sendi kita yang berjumlah 360 dalam tubuh kita. Semua memerlukan pernjagaan yang baik supaya berfungsi dengan baik. Bagaimana caranya, tak lain tak bukan dengan bersedekah setiap hari melalui perbuatan yang baik. Jika tidak mampu sebab itu kita digalakkan berDhuha.

Oleh itu jika kita melakukan Dhuha secara istiqamah, setiap sendi kita akan bekerja dengan baik bagi menghasilkan rezeki. Kerana sendi-sendi yang menerima sedekah itu akan mematuhi perintah yang datang dari fikiran dan bergerak sesuai dengan fikiran seseorang. 

Jika tiada sedekah diberikan kepadanya lama kelamaan ia pasti rosak kerana perlu bekerja setiap hari. Kerosakan yang dimaksudkan adalah kerosakan jiwa seperti purus asa, iri hati, dengki dan tidak bersyukur.

Jelaslah bahawa Solat Sunat Dhuha punya kekuatan spiritual dan fadilatnya.
  • Ia dapat menghindarkan diri dari kemiskinan
  • Dapat mengubah kesusahan menjadi kesenangan dalam mencari rezeki'Allah membina istana di syurga
  • Allah menghapuskan segala dosa
  • Allah mencukupkan semua keperluan
  • Allah memberikan pintu khusus untuk masuk syurga
Waallahualam.

Monday, December 8, 2014

Melambatkan Kedutan !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bila usia memasuki era 30an, secara tak langsung kudutan akan muncul satu persatu. Namun, ia boleh dilambatkan melalui pengambilan suplemen.

Salah satu daripadanya adalah pengambilan Vitamin C secara konsisten membantu melambatkan kehadiran kedutan.

Bagaimana ?

Sebab Vitamin C ni mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen.
Semakin bagus kologen yang dihasilkan dalam tubuh kulit akan semakin anjal, dapat menghalang otot jadi dari lembik, mengurangkan kedutan dan lebih cerah.

Nak cuba tak ?
Hanya RM92.50 untuk sebotol yang mengandungi 180biji. 
Istimewanya bulan ni bagi setiap pembelian twin pack Vitamin C akan dapat diskaun 5%.

Nak cuba ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 3, 2014

Set Suplemen Asas Terbaik Untuk Kulit !


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Jika dah nama perempuan, siapa tak mahu cantik kan ? Walaupun raut wajah anugerah Allah tak boleh diubah tapi kulit yang sihat, mulus Insyallah boleh di usahakan sebab kecantikan itu adalah subjektif. Bagi yang ada masalah kulit, kenapa perlu pasrah, cubalah suplemen Shaklee dengan kajian klinikal terbaik dan testimoni yang tak kurang hebat.


Set ini juga dikenali dengan SET D yang mengandungi Vitamin B, Vitamin C dan Vitamin E.

Vitamin B 
 

  • Anti stress 
  • Membantu menyamaratakan ton kulit akibat terdedah kepada matahari.
    Vitamin B membantu melancarkan peredaran darah supaya kelihatan awet muda
  • Memberi tenaga pada kulit
  • Mengandungi B3 berfungsi untuk meningkatkan asid lemak pada kulit supaya kulit anjal
  • merangsang pengelupasan pada kulit mati
  • Vitamin B5 dan B9 pula berfungsi untuk mengatasi jerawat

Vitamin C 





  • Mengaktifkan menghasilkan kologen, 
  • mengurangkan kesan ultra violet. 
  • Memberi kulit tegang dan cerah dan gebu.

Vitamin E




  • melindungi kulit dari ultra violet 
  • mengekalkan kelembapan kulit, 
  • Mengurangkan iritasi pada kulit
  • menghilangkan cela
  • Selesaikan masalah jerawat/jeragat
  • Mengecilkan liang roma yang terbuka luas 
Berapa harga untuk set di atas ? 
Tak sampai RM300 dan, istimewanya untuk 4 bulan.

Nak cuba tak ?
Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, December 2, 2014

Promosi Disember 2014

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Terkejut dengan promosi akhir tahun ini. Dua produk hot Shaklee sekaligus iaitu Vitamin C dan Vitamin E.


Istimewanya, anda boleh beli 6 percuma 1 ATAU beli 2 botol dengan diskaun 5 %.


Berapa harga asal sebotol Vitamin C ni ? RM92.50
Berapa harga asal sebotol Vitamin E ni ? RM149.00 

Tentulah harga best bila beli 2 botol, kan diskaun 5%.
 
Nak cuba ? Nak tau lebih lanjut ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my 

Monday, December 1, 2014

10 Manfaat Vitamin C Untuk Kulit !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penggunaan Vitamin C telah lama di amalkan oleh wanita diseluruh dunia untuk kulit mereka walau dari pelbagai sumber. Bagi wanita Tibet mereka menggunakan Sea Buckthorn iaitu sejenis beri dan disapu pada kulit untuk mencegah menuaan kulit. Penduduk asli Amerika pula menggunakan biji bunga mawar kerana tinggi kandungan Vitamin C nya.

Apa agaknya 10 manfaat Vitamin C untuk kulit ni ? Nota ni saya petik daripada Majalah Rapi bertarikh 1 Julai 2014.


Shaklee pun ada suplemen Vitamin C yang diberi nama Vita-C Plus. Ia juga antara produk Shaklee yang popular di kalangan pengamalnya.

Nak cuba kebaikan Vitamin C Shaklee ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...