Thursday, October 9, 2014

Bahayakah Soya ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Soya. Banyak makanan tradisi masyarakat kita diperbuat soya sejak sekian lama ni. Tempe, tauhu, kicap, taucu antara makanan masyarakat kita yang popular.

Namun hari ini bila disebut soya maka banyaklah kenyataan berbaur negatif termasuk penyebab kanser, melebatkan pertumbuhan bulu roma, menipiskan kulit dan macam-macam lagi.

Kenyataan berbau negatif juga tak lepas terkena tempias ESP sebab ia diperbuat dari soya. Dah 7 tahun tau saya seisi keluarga ambil ESP ni !

Namun, walau macam-macam cerita yang bertebaran saya berpegang kepada apa yang saya belajar tentang ESP ni.

  • ESP Non-GMO dari tumbuh dan matang secara semulajadi.
  • ESP diproses pada suhu yang rendah yang akan menghilangkan kandungan zatnya
  • ESP mengandungi lengkap 9 asid amino perlu
  • ESP mengandungi Isoflavon
  • ESP bebas gula dan kolestrol
  • ESP rendah Glimik indeks 
Walau apa pun cerita buruk yang disampaikan dan ditebarkan tentang soya dan ESP kita berpegang pada kebaikannya asalkan kita tak ambil berlebihan seperti yang panduan yang diberikan.

Bak kata ibunda Shaklee saya, pengambilan vitamin bukan bererti kita tak akan jatuh sakit, tapi jika telah ketetapan Allah untuk kita jatuh sakit, ia tak seteruk mereka yang tak amalkan apa-apa suplemen dan Insyallah cepat sembuh !

Katanya lagi, ia umpama kita pakai tali pinggang keledar, bukan bererti kita tidak akan terlibat dalam kemalangan, tetapi ia mengurangkan risiko dari kecederaan serius!

Anda nak cuba ESP ? Bulan ni ada promo ESP, beli 6 percuma 1.




Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

COD : Saya di Jalan Joned, Pagoh Jaya dan kawasan sekitarnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...