Thursday, July 31, 2014

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta



Disini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Disini tersemai cita cita
Bercambah menjadi warisan


( korus )
Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan cinta ini


Betapa
Dibumi ini ku melangkah
Keutara selatan timur dan barat
Ku jejaki


Aku
Bukanlah seorang perwira
Gagah menjunjung senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini


( ulang korus )


Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Aku lah penyambung warisan


Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Tanah Air Kita Yang Ke 57 Tahun

Saturday, July 26, 2014

Baju Kurung Korang Warna Apa ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Baju kurung korang warna apa tahun ni ? - Pertanyaan biasa dari zaman budak-budak sampai ke dewasa.
 



Dari mana asal usul fesyen itu dicipta dan bagaimana ia mendapat nama 'kurung' tu ? 

“Tuanku, pacal namakan busana yang pertama ini baju kurung. Boleh sahaja disediakan untuk lelaki mahupun perempuan. Tetapi, dengan sedikit perbezaan. Adapun pacal namakan baju kurung kerana pertama, busana ini dikurung oleh syarak. pakaian Melayu itu haruslah dikurung ketentuan syariat. Maka memang pacal rekakan pakaian ini supaya labuh, longgar, selesa dan tidak mengetam.”
“Adapun kurung itu dikurung oleh adat. Manusia Melayu itu apabila mengenakan baju kurung, segera dia tahu membawa diri, menyesuaikan dengan tempat, tahu pula alat kelengkapan yang harus dipakai sama, tahu cara memakainya, dan wajib pula tahu apa makna dan tujuan mengenakannya”


“Pacal mengimpikan sejenis busana yang apabila dikenakan di badan si pemakainya terkurung dan terhindar sifat angkuh dan sombong. Oleh baju kurung itu sekali-kali si pemakainya tidak bercakap bohong dan apabila sudah berbaju kurung peliharalah iman supaya tidak terpesong”
 

Mengapa baju kurung lelaki berbutang lima dan baju kurung perempuan berbutang satu?
“…. Pacal membayangkan rumah butang yang lima itu maknanya rukun Islam….., Ampun Tuanku, pacal juga mengimpikan butang yang satu itu ialah lambang akidah kita. Kita mengesakan Allah yang satu…..”
“Pacal bayangkan bumi ini bulat seperti mulut belanga (leher baju kurung) dan kita duduk di mukanya (butang nan satu yang mengancing leher baju) sebagai abdi Tuhan.”


Dan, saya miliki stok vitamin di bawah ini, jika anda tinggal di Muar, boleh dapatkan dari saya.

-ESP
-Meal Shakes
-Performance Drink
-Lecithin
-Herbalax
-Alfalfa
-Vitamin B
-Vitamin C Chewabble
-Vitamin E
-Vivix
-Osteomatrix
-Zink
-Omega Guard
 
Hubungi saya di talian 012-6816979 atau email saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau FB saya Noor Azrinna Palil

Salam Aidilfitri !

Friday, July 25, 2014

Pening Lepas Makan Daging ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bila musim hari raya kembali, terasa tak lengkap juadah tanpa menu berasaskan daging. Namun ramai yang mengadu pening selepas makan daging ?
Shaklee Di Muar



Sebab tu pada musim perayaan ini ada baiknya anda menyediakan 'Product Awareness' supaya dapat nikmati hidangan terutama air tangan ibu tanpa bimbang ! Harga kat bawah ini adalah harga mampu milik !


Shaklee Di Muar

Bagaimana produk ini berfungsi ?

Lecitin - bantu untuk bakar lemak
Alfalfa - bantu angkut keluar lemak
Garlic  - Buang angin [ kurangkan senak perut bila kenyang] dan bantu cairkan 

             darah.
Herb Lax - bantu bersihkan usus.

Mahu dapatkan ? 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, July 24, 2014

Musim Lap Cermin

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Tinggal beberapa hari lagi kembalinya Aidilfitri, dan saya percaya sekarang ni ramai yang curi-curi masa walau sedikit untuk mengemas rumah. 

Shaklee Di Muar

Boleh jadi bagi yang bekerjaya macam saya, usai solat Subuh pun boleh digunakan  untuk mengelap cermin sekejap.

Saya dah dua, tiga tahun ni gunakan Basic H bila lap cermin. Terasa ia sangat selamat untuk kulit. Sebab biasa bila kita guna alat pencuci ia akan tinggalkan kesan kasar dan menggelupas kat tangan, terutama mereka yang berkulit sensitif.

Kalau anda berkulit sensitif dan 'takut' dengan alat cuci, cubalah Basic H yang mudahkan kerja-kerja mengemas anda pada musim raya ni.

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, July 22, 2014

Testimoni Awet Muda Dengan Vivix

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Wow ! Itu kali pertama saya baca testimoni ini. Testimoni ini tiada kaitan dengan pembedahan plastik atau sebagainya ye !

Shaklee Di Muar
Anda nak nampak awet muda juga ? Cubalah Vivix di antara suplemen Shaklee yang pantas tindakannya.

Nak cuba ? 

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, July 21, 2014

Cirit Birit Pada Musim Perayaan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bila tiba hari raya, satu perkara yang saya kerap alami dan mungkin anda alami adalah di landa cirit birit. Maklumlah sebulan kita berpuasa, mungkin perut jadi sensitif bila makan lebih sikit. Lagi satu, kadang-kadang makanan di masak dalam kuantiti banyak lalu di panaskan banyak kali - sudahnya 'beraya' dalam toilet.

Shaklee Di Muar


Bagi menghadapi situasi ini, saya pastikan Performance Drink(PD) dan Alfalfa sentiasa dalam stok. 2 suplemen ini bukan menyekat kekotoran untuk terus tinggal dalam perut, sebaliknya Alfalfa ni fungsinya adalah menyerap kekotoran dan di bawa keluar dari badan dalam bentuk pepejal. PD supaya badan tidak ternyahidrat akibat kehilangan air yang banyak dari badan selain ia beri tenaga segera pada badan tanpa buat kandungan gula dalam darah naik. Sebab tu mereka yang hidap Diabetis juga boleh ambil PD.

Jadi, anda nak jadikan ia sebagai 'bantuan kecemasan' masih sempat lagi untuk saya courier kepada anda.

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Saturday, July 19, 2014

Shaklee Menyumbang Untuk Israel ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kewujudan satu laman web yang dikatakan milik Shaklee US yang secara terang-terang mengatakan bahawa mereka menyumbang pada Israel. Isu ini boleh di katakan isu kitaran yang berulang-ulang. Laman web yang di maksudkan adalah :


Namun, bila click di lambang Shaklee tu keluar begini :



Mula-mula lihat pada logo Shaklee tu, di bawahnya terang-terang menulis 'pengedar bebas' di tambah lagi dengan perkataan 'My Shaklee Login' yang akan membawa kepada satu laman web yang selalu saya sebagai pengedar guna untuk beli produk Shaklee. Cuma bezanya ini US punya, saya guna Malaysia punyalah!

Lagi satu, tentang alamat web tu, kat bawah ni web rasmi Shaklee US. Perhatikan tulisan pada bawah logo Shaklee dan perkataan 'Member Login' yang membawa maksud untuk ahlinya di US bukan untuk individu sahaja.



Malah telah keluar kenyataan rasmi dari Shaklee mengenai isu ini.


Ibaratnya macam ni, saya dapat bonus dari Shaklee, lalu saya bayarkan zakat, lalu bayaran zakat saya tiada kena mengenai dengan Shaklee. Begitu juga isu sumbangan individu di atas kepada Israel. Tiada kena mengena dengan Shaklee.

Jadi, kalau anda nak membeli untuk kesihatan anda atau nak jadi ahli, jemput tanpa rasa ragu-ragu. Dan jadikan hasil kerja keras anda dalam Shaklee mampu menyumbang kepada sekian umat Islam.

Saya untuk dihubungi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, July 18, 2014

Dari Allah Kita Datang Kepada Allah Jua Kita Kembali



Salam takziah untuk ahli keluarga kru dan penumpang pesawat MH17. 

Innalillahi wa inna ilaihi rajiun. Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali.


Al-Fatihah


Persediaan Hari Raya

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bila sebut persediaan hari raya, mesti terfikir pakaian bertema, kuih muih, nak sediakan hidangan apa pagi raya, hidangan apa open house.

Shaklee Di Muar

Tapi yang pasti, musim perayaan ini banyak betul hidangan makanan yang lazat-lazat (Alhamdulillah) yang kaya dengan lemak, kolestrol, gula, bahan perasa, pewarna dan macam-macam.

Kadang-kadang kita sukar menolak, tak mahu kecikkan hati orang. Sehari 10 buah rumah, bayangkan berapa banyak yang akan kita suap dalam mulut. Walau ambil dalam kuantiti yang sedikit, tapi kalau dah banyak-banyak terhimpun ?

Jadi, apa kata singkirkan sedikit belanja persediaan hari raya anda untuk membeli Lecithin, Alfalfa, Herbalax dan Garlic bagi menghargai kesihatan dan sayangi jantung kita !

Macamana keempat-empat ini berfungsi ?

Lecitin - bantu untuk bakar lemak
Alfalfa - bantu angkut keluar lemak
Garlic - Buang angin [ kurangkan senak perut bila kenyang] dan bantu cairkan darah.
Herb Lax - bantu bersihkan usus.

Packing di bawah sesuai juga untuk dijadikan hadiah apabila anda pulang ke kampung.

Comel kan ?


Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, July 16, 2014

Vitamin B Untuk Elak Tidur Balik Lepas Sahur

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ramai di antara kita yang elak ambil Vitamin B ketika sahur atas sebab yang pelbagai. Tapi saya suka ambil Vitamin B ketika sahur. Tak pernah miss sampai hari ini. 

Shaklee Di Muar

Sebab Vitamin B ini bantu saya tak rasa nak tidur kembali selepas sahur. Rasa cergas walau saya suka bersahur dengan nasi setiap hari. Maklumlah bila kita tidur selepas sahur ni, bila bangun terasa bingung-bingung dan paling dahsyat akan terasa lapar lebih awal dari waktu sepatutnya. Jadi tak ada istilah tidur waktu pagi beri kesegaran pada badan, lainlah waktu tengahari - itupun tak perlu lama-lama kan ?

Kalau anda pun ada masalah mengantuk hingga rasa nak tongkat mata dengan mancis, boleh cuba amalkan Vitamin B ketika sahur. Selain itu Vitamin B ni baik untuk kulit dan rambut kita.

Nak cuba tak ? 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, July 15, 2014

ESP Bantu Hilangkan Jerawat


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Selalu sahaja saya mencadangkan bagi mereka yang menghadapi masalah jerawat yang serius, selain ambil Vitamin B, C dan E, ambillah sekali ESP. Sebab ESP membantu menghasilkan sel-sel sihat yang fungsinya membantu menyerap untuk kulit ini dengan baik dan tidak terbazir.

Selain itu ESP ini mengandungi rendah Indeks Glimik (GI), menurut satu kajian dari American Journal of Clinical Nutrition terbitan Julai 2007, pengambilan makan rendah GI bantu kurangkan jerawat.

Seronok saya membaca testimoni ini, walaupun ringkas. Mudah-mudahan ia memberi inspirasi kepada anda yang hadapi masalah jerawat.

Shaklee Di Muar

Anda nak cuba ESP ?


Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, July 13, 2014

Resepi Dari Performance Drink

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Macam-macam resepi dari Performance Drink(PD) boleh diubahsuai. Kat bawah ini yang paling saya suka dan selalu buat sepanjang Ramadhan ini.

PD + ESP + Meal Shakes
PD + Vivix
PD + Laici + Nata De Koko
PD + Fresh Orange

Bohonglah kalau puasa tak letih, tapi pengambilan suplemen buat badan lebih segar dan kurang rasa mengantuk. 

Nak dapatkan PD ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Thursday, July 10, 2014

Nak Rambut Sihat ? Rambut Gugur - Tak Mau Kan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Menyisir rambut adalah momen indah seorang wanita, tak kira rambut kita panjang atau pendek. Namun ia jadi igauan ngeri apabila setiap kali kita menyikat rambut akan tertinggal disikat dengan banyak, belum lagi yang bertaburan di lantai. Sekelip mata rambut menipis dan menampakkan bahagian tengah kepala.Takut kan ?


Banyak faktor yang menyebabkan rambut gugur ni. 
  • Paling biasa adalah faktor gagal mengawal tekanan. Kan biasa orang-orang tua cakap, jangan banyak sangat fikir bukan-bukan nanti botak kepala. 
  • Selain tu faktor pemakanan yang tak seimbang, kerap ambil jajan dan makanan segera pun tak kurang kesannya kepada rambut.
  • Malah alah kepada kosmetik rambut pun boleh buat rambut gugur. 
  • Wanita yang baru lepas melahirkan anak yang biasanya kehilangan mineral iron dan zink ketika bersalin juga jadi punca.
Nak tak cuba gabungan 3 suplemen ni yang boleh bantu atasi masalah rambut yang kian botak tu ?
Gabungan tu adalah ESP, Zink dan Vitalea.


ESP

  • Seluruh anggota badan kita diperbuat dari protein, salah satu tanda badan kekurangan protein apabila rambut gugur dalam kadar yang banyak.

ZINK
  • Membantu mempercepatkan pertumbuhan rambut dan menyihatkan rambut yang sedia ada supaya mudah diurus.


VITALEA
  • Ia adalah makanan kepada sel-sel tubuh untuk memastikan sel-sel tumbuh sihat termasuk pertumbuhan rambut kita.

Anda alami masalah rambut gugur ? Takkan pasrah saja. Jom usaha dengan suplemen di atas.

Hubungi saya untuk pembelian noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979 atau klik di bawah ni.

KLIK DI SINI







Wednesday, July 9, 2014

Set Kecantikan Asas Terbaik

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Jika dah nama perempuan, siapa tak mahu cantik kan ? Walaupun raut wajah anugerah Allah tak boleh diubah tapi kulit yang sihat, mulus Insyallah boleh di usahakan sebab kecantikan itu adalah subjektif. Bagi yang ada masalah kulit, kenapa perlu pasrah, cubalah suplemen Shaklee dengan kajian klinikal terbaik dan testimoni yang tak kurang hebat.

Set ini juga dikenali dengan SET D yang mengandungi Vitamin B, Vitamin C dan Vitamin E.

Vitamin B 
 

  • Anti stress 
  • Membantu menyamaratakan ton kulit akibat terdedah kepada matahari.
    Vitamin B membantu melancarkan peredaran darah supaya kelihatan awet muda
  • Memberi tenaga pada kulit
  • Mengandungi B3 berfungsi untuk meningkatkan asid lemak pada kulit supaya kulit anjal
  • merangsang pengelupasan pada kulit mati
  • Vitamin B5 dan B9 pula berfungsi untuk mengatasi jerawat

Vitamin C 





  • Mengaktifkan menghasilkan kologen, 
  • mengurangkan kesan ultra violet. 
  • Memberi kulit tegang dan cerah dan gebu.

Vitamin E




  • melindungi kulit dari ultra violet 
  • mengekalkan kelembapan kulit, 
  • Mengurangkan iritasi pada kulit
  • menghilangkan cela
  • Selesaikan masalah jerawat/jeragat
  • Mengecilkan liang roma yang terbuka luas 
 
Nak dapatkan pada harga jimat ? Hubungi saya untuk jadi ahli.
 
Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, July 8, 2014

Menangani Kulat Air Di Celah-Celah Jari

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Pernah alami ? Barangkali di tangan, barangkali di kaki. Gatal, sakit bercampur-campur.



Jika anda tercari-cari suplemen yang sesuai untuk sembuhkan kulat air, paling basic cuba amalkan Garlic dan Vitamin C. Nak kesan lebih cepat, tambah dengan Nutriferon.

Nak dapatkan suplemen hebat ini ?

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=6b18886bc278247582704943f5c66eb9


Boleh juga hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Monday, July 7, 2014

Vivix Dan Strok


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Dalam pendapatan yang kita perolehi, ada juga rezeki ibu bapa kita yang disalurkan melalui kita untuk mereka. Bagaimana dihulurkan pada mereka ? Salah satunya melalui membantu menjaga kesihatan mereka terutama kalau mereka jatuh sakit.

Selain membantu mereka berjumpa doktor, memastikan mereka ambil ubat-ubatan, tak salah berikan juga suplemen pada mereka. Adakalanya perlu ketepi harganya, demi sayangkan mereka.

Saya nak kongsi testimoni di bawah ini ;


Mahal harganya ? Barang baik memang mahal.Apatah lagi yang telah banyak kali menjalani ujian klinikal untuk memastikan keberkesanannya di tambah lagi dengan bahan-bahannya yang dari sumber organik. 

Mahu mencuba Vivix ? Hubungi saya ditalian 012-6816979.

Saturday, July 5, 2014

Petua Hilangkan Rambut Beruban

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kisah pada suatu hari, si suami meminta si isteri mencari-cari uban di kepalanya, dan sebagai balasannya si isteri pula minta si suami mencari-cari uban di kepalanya pula ! Masing-masing menemui helaian putih di kepala walaupun umur masih di legar 30an.

Lalu masing-masing berfikir sebab apa aku beruban awal, sedangkan genetik
menunjukkan ibu bapa umur 50an masih tak nampak uban di kepala !
 
Situasi hari ini tak sama dengan genetik orang tua kita, sebab faktor makanan, gaya hidup juga dikatakan kita tua lebih awal termasuk punca beruban awal.

Walaupun tiada rawatan spesifik untuk menghilangkan uban, tetapi boleh cuba petua ni, iaitu mengambil makanan yang berwarna gelap seperti bijan hitam, kacang soya hitam, beri biru, anggur, beras perang, kacang soya hitam dan cendawan hitam dapat membantu mengatasi masalah ini. Makanan tersebut dikatakan mempunyai nutrien untuk menghasilkan lebih banyak melaini iaitu sejenis pigmen hitam dalam kortex rambut. Tak salah cuba tau !

Lagi satu boleh cuba Vivix kerana ia dikatakan akan meninggalkan kesan sampingan kepada anda yang dah mula beruban. Sebab selain fungsi utama Vivix meremajakan sel anda 25 tahun kebelakang ia juga dihasilkan dari tumbuhan bewarna gelap.
 
 
Paling menarik Vivix juga mengandungi makanan yang berwarna gelap iaitu :-

Muscadine Grape

 
Elderberry

Purple Carrot
Seorang teman saya berusia awal 30an kehilangan uban di kepala setelah mengamalkan beberapa botol Vivix.

Nak cuba Vivix tak ? Apatah lagi bulan ni bulan Vivix. Nak lagi best jadilah ahli Shaklee.
 
Hubungi saya untuk mendapatkannya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

 

Friday, July 4, 2014

Bagaimana Vivix Membantu Sembuhkan Luka Diabetis

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bagi mereka yang menghadapi luka dan Diabetis selalu menghadapi masalah untuk luka cepat baik. Malah kadang-kadang luka bernanah dan berbau.


Shaklee Di Muar


Tahu tak, pentingnya pesakit mengawal kadar gula dalam darah amat-amat membantu mempercepatkan penyembuhan luka.

Bagaimana ia berkaitan ?
Kita andaikan begini, kandungan gula yang tinggi menyebabkan berlakunya persaingan antara gula dan vitamin C dan biasanya vitamin C 'kalah'

Vitamin C amat diperlukan untuk sembuhkan luka dengan cepat kerana ia mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen yang bagus dan salah satunya berfungsi untuk menyembuhkan luka dengan cepat dan jika kalah vitamin C dalam badan pesakit diabetis, ia menyebabkan kandungan kologen kurang dalam badan mereka lalu luka lambat baik, bernanah dan sebagainya.

Salah satu produk Shaklee yang paling bagus, bertindak 'pantas' untuk mengawal gula dalam badan adalah Vivix. Malah kajian klinikal menunjukkan ia memang membantu anda yang menghidap Diabetis.


Shaklee Di Muar

Walaupun harga Vivix agak mahal bagi sesetengah orang, tetapi percayalah mahal lagi harga sebuah kesihatan.


Oh ye! Bulan ini adalah bulan Vivix apatah lagi jika anda menjadi ahli. Saya nantikan berita baik dari anda ye !

Saya memang teruja dengan Vivix !

Selain Vivix ada beberapa lagi suplemen Shaklee untuk penghidap Diabetis.

KLIK DI SINI



Nak cuba tak ? Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnaplail@yahoo.com.my atau cari saya di facebook Noor Azrinna Palil


Thursday, July 3, 2014

Set Paling Laris Sepanjang Ramadhan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Masih tercari-cari lagi minuman kesihatan yang sesuai untuk seisi keluarga nikmati ? Apa kata cuba triple gem. Memang saya dan keluarga amalkan. Sesuai untuk seisi keluarga.

Shaklee di muar

Apa bestnya ?

1) Kurangkan rasa letih terlampau
2) Elakkan dari ternyahidrat
3) Memberi ketahanan untuk terus berpuasa terutama anak-anak kecil
4) Membantu penghadaman walaupun ketika berpuasa 
5) Memastikan tubuh mendapat nutrisi yang mencukupi

Sebab berpuasa bukan bererti melepek depan tv. Malah dalam sejarah Islam, banyak peristiwa penting yang berlaku dalam bulan Ramadhan.

Pastikan bekalannya sentiasa ada bersama anda sekeluarga.

Mana nak beli ? Mudah aje, klik di bawah ni.



Boleh juga hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau telefon saya di 012-6816979

Tuesday, July 1, 2014

Berazam Nak Berhenti Merokok ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda rasa selamat sebab tidak merokok ? Tapi dalam rumah anda ada ramai yang menghisap rokok. Tahu tak bahawa anda dikategorikan sebagai perokok pasif ? Iaitu mereka yang tidak merokok tapi tinggal dalam lingkungan perokok malah risiko anda lebih tinggi dari perokok itu sendiri.

shaklee di muar


Jika seorang seorang perokok dikatakan menghadapi risiko pengoksidaan dan radikal bebas yang bertrilion banyaknya dalam setiap sedutan bermakna perokok pasif menghadapi risiko lebih dari perokok sendiri.

Malah kajian menunjukkan sebatang rokok buat perokok tegar atau pasif kehilangan 25 hingga 30mg vitamin C dalam tubuh. Menurut kajian juga, jika perokok menghisap 20 batang rokok ia menyebabkan tiada atau hampir tiada vitamin C dalam tubuh si perokok.

Jadi antara vitamin yang perokok ini boleh ambil adalah vitamin C. Tapi adalah lebih baik juga jika mengurangkan risiko kehilangan vitamin C melalui pengurangan jumlah sedutan. 







Nak cuba berhenti merokok ? Apa kata jadikan Ramadhan sebagai satu latihan untuk melupakannya, SEMATkan azam 'ketat-ketat' dan cuba ambil VIVIX.


Bagaimana VIVIX berfungsi ? 
Ia bukan terapi pengganti nikotin, tapi membantu terapi membuang nikotin dari DNA. Bila dah buang nikotin yang menyebabkan ketagihan merokok, Insyallah keinginan merokok menjadi berkurangan dan terasa deria rasa terhadap rokok berlainan.


Nak cuba ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...