Thursday, May 15, 2014

Nak Jadi Macam Mereka Tak ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Suatu masa dulu saya memang tak suka dengan perkataan MLM. Sebab utama saya tak suka bila digambarkan bila berjaya MLM mesti perlu bergambar dengan kereta mewah. Adakah anda macam saya juga, dulu ? 

Tapi jika anda mengenali leader2 hebat dalam Shaklee mereka tak pernah bergambar bersama kereta mewah atau wang berjuta mereka, perasan tak ? Tapi mereka akan bergambar dengan ahli keluarga mereka, sebab utama mereka nak berjaya dalam Shaklee adalah untuk merubah kehidupan keluarga melalui kebebasan kewangan  !

Macamana yang dikatakan bebas kewangan tu ? Saya dapat satu anologi ni dari salah satu kelas Shaklee. Begini kita anologikan kita masuk ke sebuah kedai baju, kita nampak sepasang baju yang sangat cantik pada pandangan kita, jika kita bebas kewangan kita akan ambil dan bawa ke kaunter tanpa melihat harganya - Itulah dia bebas kewangan.

Jauh dalam sudut hati saya juga menyimpan cita-cita nak bebas kewangan dan tukar kereta macam mereka dibawah ini. Maklumlah sekarang hanya mampu ber'Viva' sahaja, bukan tidak bersyukur ye!

Jika sampai ke blog peribadi mereka, untung nasib kalau ada mereka ceritakan apa yang mereka dapat beli hasil serius dalam Shaklee (tapi biasanya TIADA!). Cuma kadang-kadang rezeki jika mereka nak ceritakan sebagai cabaran, sumber inspirasi kepada pembaca. Macam kisah dibawah ni !




http://www.anakkuwiraku.com/2014/05/part-time-shaklee-mampu-beli-3-kereta.html

Maka, saya harus bekerja lebih kuat lagi, lebih fokus, targetkan matlamat, jangan lari dari cikgu. Anda macamana ? Ada tak cita-cita macam saya ? Kalau ada, nak tak bersama-sama saya setkan target dan capai apa yang kita mahu ? Keluar dari hidup biasa-biasa. Maklumlah hidup ini terlalu singkat untuk biasa-biasa!

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...