Monday, March 31, 2014

Shaklee Di Muar : Mengatur Waktu Makan !?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Lapar ?
Dah makan tak kenyang-kenyang ?


Shaklee Di Muar


Saya suka ESP, sebab ia umpama pengatur waktu makan supaya kita makan apabila tiba waktu makan. Taklah rasa lapar macam tak tau nak kenyang! Contohnya saya ambil ESP pada awal pagi bersama sarapan pada pukul 7 pagi.

Dan, saya akan terasa lapar pada pukul 10pagi. Jadi, antara pukul 7 pagi hingga 10 pagi saya akan rasa kenyang dan tak rasa nak makan itu ini. Sebab protein ESP dapat mengawal rasa lapar sebab apabila protein diserap, ia menghantar signal kepada otak untuk menurunkan rasa lapar.

Bukan bermaksud ambil ESP tak perlu makan, tetapi bagi saya ia membantu kita makan mengikut masa, bukan sekejap-sekejap lapar.

Bagi anda yang juga mudah rasa lapar, cuba ambil ESP pada awal pagi Insyallah dapat kurangkan rasa lapar.


Nak cuba ESP ? Harga RM150 sahaja.
Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my 


Saturday, March 29, 2014

Shaklee Di Muar : Suplemen Untuk Penghidap Diabetis

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ketika menghadiri salah satu kelas Shaklee, antara tajuk yang saya hadiri adalah suplemen untuk pesakit Diabetis. 

Selain menjaga pemakanan dan mengambil ubat yang disarankan oleh doktor, bagus juga ambil suplemen untuk mengisi kekurangan nutrisi dalam badan bagi meningkatkan daya tahan tubuh badan pesakit.

Shaklee Di Muar
Sila Klik 


Mahu dapatkan ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, March 28, 2014

Shaklee Di Muar : Berapa Biji Nak Makan Alfalfa Sebenarnya ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Jika diikut pada label, cara makan Alfalfa adalah 10 biji, banyak tu ! Macamana nak makan ? Tak tercekik ke ?

Shaklee Di Muar

Bagi saya ye, saya tidak pernah ambil 10 biji dalam sehari setakat hari ini. Paling banyak 6 biji. Namun bukan satu kesalahan untuk ambil 10 biji seperti dalam label. Namun pastikan anda ambil berdikit-dikit - takut nanti tercekik !

Kedua, pengambilan banyak Alfafa memerlukan kita minum air dengan banyak sebab ia mengandungi vitamin K yang bertindak pekatkan darah. Takut nanti anda sakit kepala pula ! Jadi petua makan yang patut diamalkan adalah makan berdikit-dikit dan makan secara sederhana.

Namun, bagi anda dalam list di bawah, tak boleh ye ambil Alfalfa :

* Pesakit SLE

* Pesakit auto imun seperti psirosis

* penghidap G6PD atau ibu menyusu yang bayinya punya G6PD

* bergantung pd warfarin (cairkan darah)

Jadi, anda tahu dah tahukan berapa biji kena makan sebenarnya ? Mahu dapatkan Alfalfa ? 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Thursday, March 27, 2014

Shaklee Di Muar : Tembikai Berbiji Hitam

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Makan tembikai tak ? Jika tak makan mesti pernah tengok buah tembikai yang telah di belah bukan ?

Shaklee di Muar

Pernah tak anda tengok ada buah tembikai yang berbiji hitam ?

Shaklee Di muar

Berbiji putih ?

Shaklee Di Muar

Saya nak share apa yang saya pelajari dari salah satu kelas Shaklee yang saya hadiri adalah mengenai NON-GMO atau tidak diubahgenetiknya. Contoh paling senang adalah tembikai.

Buah tembikai yang berbiji putih ia adalah salah satu tanda buah itu telah menjalani GMO atau telah diubahsuai genetiknya. Sebab apa ia diubah genetiknya ? Tentulah supaya ia rintang terhadap penyakit, makhluk perosak, cepat matang sudah tentu supaya kuantitinya banyak dapat dikeluarkan. Kadang-kadang buah tembikai ini Nampak merah menawan isinya tetapi tawar rasanya. Berbanding buah tembikai yang berbiji hitam, biasanya lebih kecil saiznya tetapi rasanya jauh lebih manis dan sedap menangkap deria rasa kita.

 
Begitu juga dengan produk Protein-ESP yang telah diklasifikasikan sebagai kacang soya yang bebas dari GMO (Genetically Modified Oganism). Sebab tu mereka yang tak suka akan susu (walaupun memang confirm ESP bukan susu) atau tak tertelan soya mereka gemar akan rasa ESP sebab ia memang kena dengan deria rasa kita.
Shaklee Di Muar 
Bagi memastikan ESP ni benar-benar Bebas GMO, ia telah dipantau sejak sebelum penanamannya iaitu dengan memastikan tanah adalah organic sehingga proses pengeluarannya melalui IPP (Identity Preservation Program). Bukan sekadar ditulis di label Non-GMO ye !

GMO memang bagus untuk menampung kuantiti permintaan terhadap industri makanan, namun menurut Dr. Louis J. Pribyl, dari Brazilian Government Scientist berdasarkan kajiannya menunjukkan "toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan". Sebab tu sekarang orang mahu kembali ke asas makanan itu dihasilkan iaitu bebas GMO.

Jadi bagi anda yang teragak-agak nak cuba ESP, cuba satu canister dulu dan Insyallah ia akan menjadi pilihan keluarga anda jua !
 
Hubungi saya untuk pembelian dan konsaltansi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, March 26, 2014

Awet Muda Tanpa Suntikan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Shaklee Di Muar
Klik untuk besarkan
 Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@ahoo.com.my

Tuesday, March 25, 2014

HM370 : Daripada Allah Kami Datang Kepada Allah Jua Kami Kembali.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pengumuman PM malam tadi, buat saya terdiam. Walau tiada kenalan yang terlibat tetapi tetap terasa hibanya.


"Penerbangan MH370 disahkan berakhir di Selatan Lautan Hindi"

Daripada Allah Kami Datang Kepada Allah Jua Kami Kembali.

Innalillahi wa inna ilaihi rajiun

 
Al-Fatihah.

Monday, March 24, 2014

Shaklee Di Muar : Tip Memilih Set Penyusuan Susuibu


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 

Saya tahu ramai yang sampai ke blog ini tertanya-tanya apakah set penyusuan yang sesuai dengan diri mereka. Jadi kat bawah ni saya sertakan set dan tip memilih suplemen yang bersesuian dengan ibu-ibu.

Terdapat 4 jenis set penyusuan popular, di bawah ini saya sertakan penerangan untuk memudahkan ibu-ibu membuat pilihan berdasarkan keperluan.

1. Set B
Mengandungi Multivitamin dengan dengan zat besi, Vitamin B, vitamin C, dan Alfalfa
Nota : Alfalfa membantu membantu menghasilkan susuibu dengan lebih cepat
Untuk Siapa ?
  • Ibu yang TIDAK  mempunyai masalah penyusuan(sekali pam dapat 3oz lebih)
  • Ibu yang mempunyai masalah sembelit dan masalah keputihan
  • Bayi yang mempunyai masalah eczema
  • Ibu yang mahu kekal sihat dan cantik
  • Ibu yang mahu memperkayakan nutrisi susuibu
Kurang sesuai untuk ibu-ibu yang baru melahirkan atau sedang berpantang disebabkan ada sesetengah bayi yang mengalami jaundice dan sesetengah bayi mengalami cirit birit  
2. Set Eu Four Pack
Mengandungi Multivitamin dengan dengan zat besi, Vitamin B, vitamin C, dan Kalsium 
Nota : Kalsium Shaklee di kenali dengan nama Ostematrix yang dilengkapi dengan kalsium, magnesium dan vitamin D

Untuk Siapa
  • Ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid (PMS)
  • Sangat membantu menghasilkan susu dengan cepat.
  • Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu dan alah kepada laktose.
  • Set ini membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur.
  • Ibu yang hamil tetapi masih mampu menyusukan bayi
  • Ibu yang selalu cramp dan sakit belakang

3. Set E
Mengandungi  Multivitamin lengkap dengan zat besi, Vitamin B, vitamin C, Kalsium dan Alfalfa
Nota : Set ini memberi kesan yang lebih yang tidak kurang bagusnya kerana kandungan Alfalfa yang mempunyai khasiat protien di dalamnya.

Untuk Siapa ?
  • Ibu yang sering keletihan melampau.
  • Ibu yang alah dengan susu lembu.
  • Ibu yang ada masalah kekurangan kalsium
  • Ibu yang stress dengan kerja seharian.

4. Set 3M
Mengandungi Multivitamin lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, Kalsium, Alfalfa dan ESP
Nota : ESP membantu pengeluaran susuibu dengan lebih cepat
Untuk Siapa ?
  • Untuk ibu yang ada mengalami masalah penyusuan,maksud masalah penyusuan adalah :-
    • Tiada peningkatan pada kuantiti susuibu walau ibu telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum ai sekurang-kurangnya 3 litter sehari 
    • Masalah hasil perahan lambat keluar
    • Peranan set ini adalah untuk membantu membaiki kekurangan  zat dari pemakanan yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.
  • Mempunyai stok susu yang sedikit
  • Untuk ibu yang baru mula nak menyimpan stok
  • Untuk ibu yang ingin relaktasi / induce relactation
  • Ibu yang punya anak kembar 
Setiap set akan disertakan dengan cara pengambilan dan jadual pam. Hubungi saya di talian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Shaklee Di Muar : Mana Nak Rawat Luka Diabetis ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ada luka akibat Diabetis ? Mana tempat yang bagus dan baik serta harga berpatutan ? Mudah-mudahan artikel ini membantu pembaca blog atau mukabuku yang ada luka akibat Diabetis atau barangkali ahli keluarga. 

Shaklee di Muar


Dibawah ini saya sertakan alamat klinik untuk anda hubungi ;
Pusat Rawatan An-Nur 
MA-0-09, Jalan SB Utama,

Taman Seri Bayan, Durian Tunggal,

76100 Melaka
Dr Hjh Rosnani Sabtu 
06-5532818/06-5532811 

Selain cuci luka ia juga melakukan rawatan Sonatron Therapy. Fungsinya ia bertindak pantas menyingkirkan radikal bebas berlebihan dalam sel. Kesannya luka tak berbau, mengelakkan jangkitan dan Insyallah luka cepat sembuh. Rawatan dilakukan oleh jururawat yang memang betul-betul ada diploma kejururawatan dan sesetengah kes yang serius memang dipantau oleh doktor sepenuhnya !

Jika dah buat rawatan ini, perlu ke vitamin ?  
Vitamin bukan dalam kumpulan ubat. Ianya sekadar supplemen iaitu makanan tambahan yang membantu badan meningkatkan sistem imun dan secara langsung membantu tubuh melawan penyakit. 

Bagi pesakit Diabetis yang punya luka, pengambilan suplemen membantu 'mencantikkan' kadar gula dalam darah. Kandungan gula yang cantik membantu proses cepat sembuh. Sebab kandungan gula kandungan gula yang tinggi menyebabkan berlakunya persaingan antara gula dan vitamin C dan biasanya vitamin C 'kalah'. Vitamin C amat diperlukan untuk sembuhkan luka dengan cepat kerana ia mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen yang bagus dan salah satunya berfungsi untuk menyembuhkan luka dengan cepat dan jika kalah vitamin C dalam badan pesakit diabetis, ia menyebabkan kandungan kologen kurang dalam badan mereka lalu luka lambat baik.

Suplemen yang bagus untuk pesakit Diabetis adalah yang tinggi kandungan antioksidannya seperti vivix, Nutriferon, Vitamin C. Suplemen lain untuk menyokong keperluan nutrisi dalam badan adalah ESP, Zink, Vitalea, GLA.

Selain itu, jangan dilupakan doa dipertengahan malam serta tawakal pada Yang Esa.

Harap membantu.

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, March 23, 2014

Shaklee Di Muar : Bedak Apa Yang Sesuai Dengan Kulit Kombinasi ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
 
Saya pernah dapat soalan di atas. Alamak ! Garu kepala kejap. Saya belek blog saya kot-kot saya ada tulis tentang bedak ni. Tapi, tak ada ! Sebab saya bukan jurusolek. Bedak dah lama saya tak pakai, sejak parut jerawat tak berapa kelihatan. Ok tak mengapa, google kan ada !
 
Shaklee Di Muar
 
Ada beberapa panduan, dari cara pilih bedak hingga krim perlindungan cahaya matahari. Hope membantu ! Lagi sekali saya nak ingatkan ia sekadar ruang lingkup pembacaan saya ye!
 
  • Anda boleh memilih alas bedak jenis matte atau pressed powder yang mengandungi tabis suria minimum SPF 15 bagi membantu mengawal lebihan minyak dan mengelakkan kulit jadi kering !
  • Jika anda pilih bedak tabur ia akan Nampak natural, mudah meresap, ia akan buat kulit licin sekata, tidak bercapuk.
  • Jika anda memilih bedak padat pilih yang bebas minyak, noncomedogenic dan hypoallergenic
  • Bagi memilih krim perlindungan matahari pula, pilih yang berformula titanium dioxide, zink oxide atau avobenzone kerana ia amat sesuai untuk anda yang miliki kulit kombinasi. Ia akan buatkan kulit halus, licin, lembab dan tona sekata.
 
Paling penting jaga kebersihan kulit, cuci bersih-bersih ! Ambil makanan yang seimbang, kurangkan makanan berminyak !
 
Selain itu, peruntukan sedikit kewangan untuk dapatkan suplemen yang bagus untuk kulit kombinasi. Antara suplemen yang bagus untuk menangani masalah ini adalah Vitamin C, B, E Zink, ESP dan GLA.
 
Hubungi saya jika mahu dapatkan suplemen di atas di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Shaklee Di Muar : Lelaki Pun Perlukan Asid Folik ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 
Bila sebut ASID FOLIK orang akan terbayang vitamin untuk wanita hamil.
 
Shaklee Di Muar
 
Fungsi Asid Folik untuk wanita hamil antaranya adalah untuk membantu dalam pembentukan sel darah merahdan pembahagian sel-sel. Malah ia perlu untuk tumbesaran bayi dalam kandungan. Malah bagi wanita yang merancang untuk hamil, ia perlu bagi membantu mencegah kecacatan tiub neural.
 
Namun sebenarnya lelaki dan wanita tak hamil pun tetap perlukan ASID FOLIK sebab ia membantu mengelakkan Alzheimer. Ia membantu mencegah arteri daripada tersumbat dan meningkatkan aliran darah ke otak dengan mengekalkan tahap homocysteine, asid amino yang boleh meningkatkan risiko pembekuan darah. Paras homocysteine yang tinggi dikaitkan dengan tanda-tanda amaran awal Alzheimer seperti demensia dan kehilangan ingatan. Penyelidik di Sweden mendapati bahawa salah satu punca penyakit Alzheimer adalah kekurangan asid folik.

Shaklee Di Muar 
 
 Asid folik dalam suplemen Shaklee boleh didapati dalam Shaklee Vitamin B Complex, selain asid folik, ia juga mengandungi 7 lagi jenis vitamin B. Istimewanya asid folik dalam Vitamin B Complex ia dicipta dengan suatu selaput asid folik yang unik untuk menjadikan zat tersebut lebih mudah diserap oleh badan.
 
Mencegah adalah lebih baik, lebih mudah, lebih murah dari merawat !
 
Hubungi saya untuk pembelian di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, March 22, 2014

Shaklee Di Muar : ESP + Vitamin Antioksida

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kulit muka kusam ? Dah macam-macam pakai produk skincare tapi tidak cukup berkesan ? Apakata amalkan ESP sebagai asas suplemen untuk memastikan sel-sel sihat dan dapat menyingkirkan sel-sel mati yang masih melekat pada kulit. Juga gabungkan pengambilan ESP dengan suplemen antioksida untuk kesan lebih ummpp!


Shaklee Di Muar

Nak cuba ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Shaklee Di Muar : Perlu Tak Hormon Yang Stabil Untuk Mengurangkan berat badan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 
Percaya tak, untuk mengurangkan berat badan, selain bersenam, jaga pemakanan, perlu juga kita memastikan hormone dalam badan kita seimbang ? Tak percaya ? Saya kongsi petikan dari Kevin Zahri dalam laman sosialnya dibawah. Bagaimana pula nak tahu hormon kita seimbang ? Nanti kat lain entry saya kongsi ye!


Shaklee di Muar
 
Apa agaknya suplemen Shaklee yang membantu menstabilkan hormone ? Jawapannya adalah Shaklee GLA Complex. Sebab kandungan minyak Borage didalam GLA membantu mengendalikan hormon supaya seimbang.
 
Selain dari itu, GLA Complex juga membantu memberi ton pada kulit dan otot, sebab sesetengah orang akan mendapat rekahan dan menggeleber pada kulit apabila berjaya mendapat berat badan yang diingini. Jadi, ambil GLA Complex dan ESP untuk membantu menangani situasi ini.
 
Anda tergolong dalam mereka yang nak kurangkan berat badan ? Apakata masukkan ESP dan GLA Complex dalam amalan anda, Insyallah program kurangkan berat badan anda akan berhasil.
 
Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emaikan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
 
 


Friday, March 21, 2014

Shaklee Di Muar : Rahsia Awet Muda Cara Tun Mahathir

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tidak merokok, tidak minum arak, makan secara sederhana dan mengelak daripada melakukan aktiviti sukan lasak bagi menjaga kekuatan sendi untuk kekal sihat.


Shaklee di muar
 
 
Itulah tip Tun Mahathir yang hampir semua orang tahu, malah saya ada menulisnya di sini. Namun itu tip beliau secara fizikal, di bawah ni adalah petikan temubual cara beliau meremajakan minda yang saya petik dari buku tulisan DR HM Tuah Iskandar Al-Haj yang bertajuk Bikin Sama Dia.
 
"Saya tak pernah hilang minat dalam bidang politik dan saya nikmati setiap saat yang saya lalui sebagai Perdana Menteri dan apa jua kerja yang saya lakukan sekarang. Dengan adanya blog, saya dapat mengekalkan minda yang aktif dengan memberi komen pada orang lain (ahli politik) dan ini membuat diri saya rasa hebat dan gembira. Rasa gembira itulah yan membantu mengekalkan keremajaan diri"
 
"Jangan terus berhenti 'bekerja' di usia persaraan anda. Lakukan sesuatu yang anda gemari dan minati supaya lahir rasa gembira yang dapat membantu mengekalkan keremajaan dan kesihatan diri. Nikmati kerjaya dan hasil kerja anda, teruja menanti hari esok dan kekal gembira dengan kehidupan anda. Mereka yang tidak gembira lebih cepat tua kerana muka perengus yang kurang tersenyum dan suka memarahi orang akan lebih cepat kendur berbanding mereka yang kerap tersenyum gembira"
 
Yang pasti, kita kena sentiasa gembira dengan apa yang kita lakukan, lalui dalam kehidupan ini. Bagaimana nak gembira dengan apa kita lakukan ? Tentulah lakukan dengan penuh minat, jika rasa kurang berilmu dan tak bermotivasi dengan apa yang kita buat, tuntutlah, membacalah untuk memenuhinya.
 
Saya untuk dihubungi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
 
 

Thursday, March 20, 2014

Shaklee Di Muar : Lagi Cara Nikmati ESP

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Segar di kala panas terik.

Gabungan ESP dengan Sunquick.

Shaklee di Muar

 Idea untuk anda yang mahukan resepi dari ESP.

Hubungi saya untuk pembelian di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Shaklee di Muar : 100 Di Pertengahan Bulan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

15hb - Anda ketuk password bank by online, mana tau kot-kot ada keajaiban ada duit dipertengahan bulan walau anda tahu, memang tiada sebenarnya. Tiba-tiba anda lihat angka 100 atau lebih dari itu. Anda kerutkan dahi, dari mana !?

Shaklee Di Muar

Baru anda teringat, anda 'sharing' tentang Shaklee agak lebat dan hebat sepanjang bulan lepas. Alhamdulillah!
Anda memang ada kerjaya yang membolehkan anda mendapat sumber kewangan secara tetap, tetapi sebahagian besar dari kita gunakan untuk melangsaikan hutang piutang. Dari kereta, rumah, pinjaman pendidikan. Barulah sebahagian kecil di agihkan kepada ibu bapa dan perbelanjaan. Sudahnya timbul istilah 'kering' dipertengahan bulan. Lalu hasil 'sharing' itulah 'topup' dipertengahan bulan.

Walau bagi sesetengah orang apalah dengan RM100 itu, namun bagi anda boleh jadi ia adalah perbelanjaan dapur, minyak kereta, atau barangkali tiba-tiba ada orang datang kepada anda dan minta sumbangan, lalu sebahagian dari RM100 itu menjadi rezeki orang lain.

Itu kalau RM100, kalau lebih dari itu ? Tak mustahil untuk anda jadikan ia sumber pendapatan tetap !

Mahu mencari pendapatan tambahan bersama kumpulan saya ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Wednesday, March 19, 2014

Perjalanan ini

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 




 “Ya Allah, saya memohonkan pilihan menurut pengetahuanMu dan memohonkan penetapan dengan kesuasaanMu juga saya memohonkan kurniaMu yang besar, sebab sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui dan saya tidak mengetahui apa-apa. Engkau Maha Mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah, jikalau di dalam ilmuMu bahawa urusan saya ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku, maka takdirkanlah untukku dan mudahkanlah serta berikanlah berkah kepadaku di dalamnya. Sebaliknya jikala di dalam ilmumu bahawa urusan ini buruk untukku, dalam agamaku, kehidupan serta akibat urusanku, maka jauhkanlah hal itu daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya serta takdirkanlah untukku yang baik-baik saja dimana saja adanya, kemudian puaskanlah hatiku dengan takdirMu itu.”

Amin!

Shaklee Di Muar : Sedap Tak ESP ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sedap tak rasa ESP ? Minuman bersusu saya tak minum, tak sedap !

Shaklee di muar


ESP memang dalam bentuk 'susu' tapi bukan susu, sebab ia adalah soya. Tentulah rasa soya. Saya punya ramai customer yang tak lalu minum susu dan tak suka minum soya yang ada dipasaran, tetapi Alhamdulillah mereka sukakan ESP.

Mengapa ye ? Sebab rasa ESP 'pure' soya tanpa diubah genetiknya, tanpa pengawet, pewarna, gula dan yang penting TIADA PERASA TIRUAN di dalamnya. Sesuatu yang 'tiada penambahan yang bukan asli' akan senang diterima oleh deria rasa kita !

Barangkali jika gunakan shaker Shaklee ia akan menjadi lebih sedap, sebab shaker tu ada 'spring pembancuh' yang akan buat ESP senang larut dalam air dan tidak berketul.

Shaklee di Muar

Mahu dapatkan ESP dan shaker Shaklee ? 

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, March 18, 2014

Shaklee Di Muar : Gabungan ESP + GLA Complex Untuk Kulit!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Gabungan yang popular dikalangan customer saya. Apa istimewanya gabungan ini ? 

ESP saya ulang dalam entry yang lepas, ESP adalah protein dan sel memerlukan protein. Sel yang sihat akan menghasilkan kulit yang sihat. Sebab penghasilan sel baru yang sihat akan menggantikan sel kulit lama yang masih melekat pada kulit muka. 

GLA Complex pula membantu mengembalikan keseimbangan fisiologi kulit akibat jangkitan, hormon dan sebagainya. Selain itu ia membantu peredaran darah dengan lebih baik yang akan menjadikan kulit lebih anjal, tona kulit lebih sekata, dan mengurangkan jerawat.

Shaklee di muar
Maaf ye gambar ni GLA nampak lebih besar dari ESP, sebenarnya ESP lebih besar sebab berat ia 850gm, he3!
Hubungi saya untuk konsaltansi bagi mengetahui mana yang sesuai untuk anda di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, March 15, 2014

Shaklee Di Muar : Tanggalkan Sel-Sel Mati Di Wajah

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya nak share tentang yang ibunda Shaklee saya titip dalam blognya. Tentang pentingnya ESP untuk menyah sel-sel mati.


Shaklee di Muar

Nanti pada next penulisan Insyallah saya akan ceritakan tentang gabungan antara :
 
ESP + GLA
ESP + Vitamin B
ESP + Vitamin C
ESP + Vitamin E
 
Saya untuk dihubungi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, March 13, 2014

Shaklee Di Muar : Menu Pagi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Minuman saya pagi tadi, ESP + Performance Drink. Bagus ambil pada waktu pagi sebab,

- menjana dan memperbaiki semula sel2 tubuh

- menyelenggara dan memperbaiki tisu


- mengeluarkan enzim dan hormon

- menyeimbangkan cecair dalam tubuh dan memastikan kekal bertenaga.



Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, March 12, 2014

Shaklee Di Muar : Benarkah ESP Tinggi Gula ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Orang-orang kita ni memang prihatin, bila nak beli sesuatu akan tanya tinggi tak kandungan gulanya. Sangat betul cara begitu. So, betul ke ESP ni tinggi kandungan gulanya ? Saya share status Master N mengenainya.


Jadi, jangan ragu-ragu !

Mahu ? 

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, March 11, 2014

Shaklee Di Muar : Lelaki Dan Boroi Boron


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Boron macam juga kromium, satu mineral yang jarang orang sebut tapi ia amat perlu untuk semua orang tak kira lelaki atau perempuan.

Cuma hari ni saya nak kongsi kepentingan Boron kepada lelaki. Sedikit pembacaan saya, lelaki dengan pengambilan boron mencukupi kurang risiko 96 peratus dengan izin Allah pastinya untuk menghidap kanser prostat berbanding lelaki yang kurang mengambil boron.

Namun ia tidak melawan kanser macam vitamin antioksida (nanti saya kongsi lagi tentang antioksida ye!) cuma membantu mengurangkan risiko terkena kanser prostat.

Selain itu, boron baik untuk meningkatkan keupayaan daya ingatan dan tumpuan (yang ni tak kira lelaki atau perempuan).

Sumber makanan yang tinggi kandungan boron adalah kismis dan kacang badam. Vitamin Shaklee yang punya kandungan boron adalah Osteomatrix dan Vitalea/multivitamin. Keduanya bagus juga untuk memastikan kita memulakan hari untuk aktiviti harian yang di redhai dengan cergas dan bertenaga untuk hasil kerja tahap maksimum. Insyallah.

Jumpa lagi nanti, masih ada masa untuk Solat Dhuha.

#prayforMH370
#doakanMH370

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, March 6, 2014

Shaklee Di Muar : ESP Dalam Bentuk Sachet ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Dulu-dulu memang ESP ada yang dijual dalam bentuk sachet atau peket, namun dikatakan lebih mahal dari bentuk sekarang iaitu dalam canister yang boleh dikitar semula. Yang boleh kita letak biskut, keropok dan macam-macam.

Tapi boleh aje kalau anda nak jadikan kembali dalam bentuk sachet. Beli di kedai plastik zip lock. Ada banyak saiz sebenarnya. Pilih yang kecil-kecil, dan isi ESP dalm tu ! Mudah nak bawa ke mana-mana. Tip ini adik ipar saya ajar, katanya senang nak bawa dan boleh di minum kat mana-mana, tak payah bawak 1 canister. Dan istimewanya boleh guna beberapa kali.


Anda nak cuba kebaikkan ESP ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapali@yahoo.com.my

Wednesday, March 5, 2014

Shaklee Di Muar : Migrain Takut Nak Dekat Sejak Ambil ESP !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Migrain. Sakit kepala yang amat sangat dan biasanya menyerang pada sebahagian kepala. Kadang-kadang sebelah kanan dan kadang-kadang sebelah kiri. Bila dah terlalu sakit kerapkali sampai termuntah baru rasa lega. Kadang-kadang sakit berlanjutan sampai 3 hingga 4 hari.

Shaklee di muar

Itulah cerita saya suatu ketika dulu. Migrain dan saya umpama isi dengan kuku. Seiring sejalan. Dan seingat saya, migrain mula menyerang kala umur 11 tahun dan berlarutan hingga memasuki dunia kerjaya. 

Masih ingat masa zaman study kat UUM dulu hampir setiap minggu kena migrain. Sekali kena sampai 3 hingga 4 hari. Cuaca panas sikit mulalah datang migrain. Balik kelas kena gerimis kena migrain. Balik training Taekwondo kena migrain. Balik berkawat yang 1 semester 2 kali  pun kena migrain. Minum air berais kena migrain dan diikuti selsema. Begitu juga dengan makanan dan minuman, ada yang saya takut nak ambil. Makan coklat kena migrain (tapi makan jugak, sedap apa!). Tembikai pun tak boleh makan tau ! Minuman berais pun tak boleh.

Keadaan berlarutan hingga memulakan kerjaya, dan pil tahan sakit dan Panadol menjadi teman setia. Banyak kali ketika sedang bekerja dan diserang migrain, saya masuk toilet basahkan kepala. So memang get ready bawa tuala kecik kat dalam handbag untuk sesi basahkan kepala.

Itu kisah-kisah yang telah berakhir 5 tahun lalu, sebelum saya kenali Shaklee ketika menyusukan bayi. Antara yang saya ambil adalah ESP sebagai booster penyusuan sebenarnya. Tak sangka pengambilannya yang berterusan mengurangkan kekerapan dari kena migrain. Dari situ baru saya tahu apa peranan vitamin tersebut untuk 'menyahmigrain'. 

Paling best ESP lah, selain memberikan kita rasa lebih bertenaga akibat keletihan dek menahan kesakitan akibat migrain, ia juga umpama sesuatu yang asas untuk mengurangkan kekerapan dari kena migrain kerana ia berfungsi untuk memperbaharui sel-sel tisu , hormon dan enzim yang kebiasaannya rosak akibat dari tekanan migrain dan juga ubat tahan sakit yang kita ambil.
Shaklee di muar
Dan sejak kenal Shaklee 5 tahun lepas, saya tidak simpan lagi ubat tahan sakit. Malah Panadol pun tiada dalam simpanan saya. 

Namun bukanlah tak pernah lagi kena migrain langsung, kena juga tapi tidak kerap dan kalau kena pun tak lama. Contohnya hari ni kena, esok pagi dah ok. Malah nak kata kena sebulan sekali migrain pun payah. Walau cuaca panas terik sekarang ni yang suatu tika dulu menjadi suatu kepantangan yang tak boleh elak. Tapi sekarang ni ok aje ! 

Kalau anda penghidap migrain yang memang bergantung pada ubat tahan sakit, anda tak mahu cuba sesuatu yang bersifat lebih natural dan dekat dengan keperluan sistem badan kita ?!



Hubungi saya untuk konsaltansi atau membeli vitamin , hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my






Tuesday, March 4, 2014

Projek Pikat Bakal Isteri Dengan ESP

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Cinta datang Tanpa diundang Seumur masa tercipta
Dia datang bagai sakti Bagai menyaksi mekar Kembang pagi

Cinta datang Dengan senyuman Panasnya membakar mentari

Wajah yang tergambar Tak akan terpudar
Dari hati insan yang fana ini Fana ini
Tak mungkin mentari Akan terus sembunyi
Tiada sempadan Tak bisa ku lewati

Jika ini hakikatnya Aku serahkan jiwa dan ragaku
Menantimu walau sengsara Jika ini ketentuannya
Jika ini hakikatnya Aku serahkan jiwa dan raga
Jika ini ketentuannya Kau kan jadi milikku jua

Bait-bait puitis lagu yang didendangkan oleh M Nasir dan Siti Nurhaliza ini saya memang suka ! Ini kali kedua saya menulis lirik ini dalam blog untuk menyemarakkan tajuk di atas.

Setiap orang ada cara nak pikat pasangan, ada bunga, pantun-pantun dua kerat, macam-macam kan ? Tapi berlainan dengan pasangan ini. Cuba baca !

Shaklee di muar

Kan ? Mengapa pula dengan ESP ? Macamana cara Si teruna nak beri pada Si Gadis ni ESP ?

Shaklee di muar
Mengapa agaknya Si Teruna ni beri Si Gadis ESP ? Bukan yang lain-lain ? Apa kesan yang Si Gadis ni dapat dari pengambilan ESP ?

Shaklee di muar
Lalu ? Apa yang buat Si Gadis ni setia dengan ESP ni hingga kini ?

Shaklee di muar

Nak tau siapakah empunya cerita ni ? Dialah PM Master Norita, ibunda Shaklee saya dan pengasas group Euphoria. Nak baca cerita-cerita indah Shaklee beliau ? Disini ye Dia Pikat Saya Dengan ESP  . Mudah-mudahan rumahtangga kalian sentiasa dirahmati Allah dan kekal hingga ke Jannah. Amin !

Anda pun nak pikat pasangan anda ? Ehem!

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, March 3, 2014

Shaklee Di Muar : ESP

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Alhamdulillah sampai ketemu lagi. Di bawah ini manfaat ESP secara ringkas. Nanti saya kongsi lagi satu persatu !


Hubungi saya untuk pembelian di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...