Wednesday, January 29, 2014

Pengedar Shaklee Di Muar

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kat bawah ini stok Shaklee yang saya ada stok. Boleh COD atau yang jauh saya courier. 

-ESP
-GLA
-Zink
-Osteomatrix
-Alfalfa Large dan small
-Omega Guard
-Vitamin B Complex
-Vitalea
-Vitamin C 553mg


Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Patahkan Dua !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Keadaan cuaca yang tak menentu sekarang kerap buat kita rasa tak sihat, paling kerap adalah demam dan selsema. 

Shaklee di Muar


Selain Performance Drink, iaitu minuman yang dapat mengelakkan kita kehilangan air dengan lebih banyak dan sesuai untuk semua biarpun kanak-kanak, Vitamin C juga perlu ada dalam simpanan anda. Sebab bila demam, apa kata ambil sebiji dan patah dua kemudian telan. 

Mengapa mesti dipatahkan ? Vitamin C Shaklee dihasilkan berdasarkan sustained released iaitu ia dirembeskan secara perlahan-lahan mengikut keperluan tubuh badan kita. Jadi bila dipatahkan, kesemua vitamin C 500mg ini akan dirembeskan kesemua sekali dalam badan kita tanpa tertahan-tahan supaya demam cepat kebah. Telan sebiji pagi dan sebiji malam, kerana bila kita demam keperluan vitamin C bertambah dari biasa. Jika hari-hari biasa cukuplah sebiji.


Jika hidung gatal-gatal rasa nak selsema, cepat-cepat saya patahkan dan telan vitamin C, sebab biasanya tak jadi selsema. Jika dulu saya suka ambil ubat selsema bila rasa nak selsema. Tapi sejak temui petua ni hasil perkongsian dengan rakan bisness Shaklee maka tak perlu lagi ubat selsema. Jadi Vitamin C adalah vitamin yang memang ada dalam beg tangan sebagai usaha mengelak dari kena selsema, selebihnya tentulah tawakal pada Allah bukan ?

Anda mahu dapatkan vitamin C hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, January 28, 2014

Tip Mengatasi Migrain Tanpa Suplemen !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Sakit kepala yang amat sangat. Bermula dengan berdenyut-denyut di bahagian atas atau belakang mata ? Kadang-kadang boleh bermula dibahagian belakang kepala dan merebak keseluruhan kepala ?

Shaklee Di Muar

Selalunya diikuti rasa mual, loya, muntah-muntah, kabur penglihatan dan rasa kebas-kebas. Dan wanita 75 % lebih terdedah pada situasi ini.

Itulah dia migrain !

Kat bawah ni sedikit tip tanpa melibatkan suplemen yang pernah saya cuba dan berjaya kurangkan Migrain.

Mandi dengan air sejuk pada awal pagi. 

Ada baiknya sebelum azan Subuh.
Mandi dimulakan dengan kaki  kemudian ke atas. Lepas tu ikut andalah nak
mandi macamana. Ia dapat membantu membaiki aura tubuh yang bercelaru.

Mengapa sebelum azan Subuh ? 
Secara logiknya pada waktu itu memang penuh dengan ketenangan, apatah waktu itu penuh dengan rahsia. Dalam Islam melihat waktu itu turunnya rezeki dari langit. Rezeki itu bukan sahaja bermakna sesuatu yang bersifat materialistik tapi apa-apa sahaja yang memberi manfaat. 

Melalui kajian Barat dari sudut sainsnya menyatakan sebelum terbit matahari, gas ozon memenuhi sebahagian besar ruang udara. Jika bangun awal pagi dan kita menghirup gas ozon itu dalam jumlah yang banyak, ia umpama 'suplemen' untuk saraf kita. Bukankah bila kena migrain kita rasa saraf tegang terutama di bahu ? Jadi inilah 'ubat' untuk meredakan ketegangan itu. Malah menurut kajian barat lagi, gas ozon ini juga merangsang semangat bekerja, percambahan minda dan sangat baik untuk perkembangan tubuh.

Minum susu sebelum tidur
Sebab ia memberi rasa lebih tenang supaya dapat tidur yang berkualiti. Malah kalsium dalam susu baik untuk meredakan ketegangan otot akibat migrain

Minum air limau
Pastikan tanpa gula dan dibuat suam-suam. Bertujuan menghilangkan rasa mual dan loya akibat migrain. Sebab ada sesetengah orang akan mengalaminya hingga termuntah.

Sapu minyak angin pada bahagian kepala yang sakit
Sapu sekali pada bahu supaya rasa lega.

Berehat dan tidurlah !
Ini memang paling baik, pastikan tempatnya sunyi dan selesa. Tidak panas atau terlalu sejuk serta pastikan gelap.

Mana satu yang sesuai dengan anda ? Tak salah cuba semua sekali !

Monday, January 27, 2014

Pasangan Terbaik Alfalfa

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Orang tanya: Apakah gabungan produk terbaik untuk Alfalfa?

Shaklee di Muar
Jawapannya ialah

1. Omega
2. Lecitin
3. Herb Lax.

Sifat alfalfa mengandungi saponin iaitu seperti span yang bertindak sebagai penyerap apa sahaja yang telah dicairkan dan dilembutkan oleh Lecithin atau Omega Guard dan membantu 'memudahkan' tugas-tugas Herba Lax.
 

Ramai yang menikmati manfaat 3 produk ini dan paling seronok ialah customer rasa selesa dalam proses pembuangan.

So jom dapatkan produk anda hari ini!

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Saturday, January 25, 2014

Suplemen Untuk Ibu Hamil Tampil 'Vogue'

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Suplemen ibu hamil seharusnya jauh dari istilah mebina antibodi yang kuat sebab sedia maklum tubuh badan ibu hamil perlu rendah antibodi untuk keselesaan bayi berkembang dari segi fizikal dan emosinya. Jadi bagi ibu hamil, lupakan suplemen yang spesifik pada istilah nak cantik, nak tampil muda jelita pada kadar segera. Eheh !

Shaklee di Muar


Tapi, ibu-ibu hamil tetap boleh kelihatan vogue tanpa menjejaskan kehamilan, malah bayi dalam kandungan juga memperolehi manfaat yang besar pada perkembangannya. Jadi, suplemen yang ibu boleh cuba seperti di bawah :-


SET 1 - 1st Termister
Vitalea @ Multivitamin
B Complex
Vitamin C
Ostematrix (Kalsium Magnesium)

SET 2 - 2nd Termister
Vitalea @ Multivitamin
B complex
Vitamin C
OMEGA GUARD 

Supplements lain jika selalu lemah dan tidak bertenaga ialah,
Energizing Soy Protein


Sedikit penerangan

B Complex
Terdiri daripada lapan vit B beserta Folic Acid dan Biotin. Perlu bagi urat saraf dan sangat penting bagi ibu hamil.


Vitamin C
Melindungi sel , penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Ianya juga membantu dalam penghadaman zat besi di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.


Multivitamin (Vitalea)
Mengandungi 12 vitamin dan 7 galian. Tidak mengandungi pewarna dan ianya adalah produk pertama yang ditemui oleh founder Shaklee.


Omega 3 (Omega Guard)
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari petingkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. Penting juga untuk si ibu sebab selalu terjadi ibu menjadi lupa-lupa selepas bersalin. Biasanya terjadi sehingga 3 bulan selepas bersalin. Malah dikatakan ibu yang menjalani proses bersalin secara caeser lebih berisiko menghadapi masalah lupa-lupa ini.

Kalsium (Ostematrix)Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki ransangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.


Energizing Soy Protein (ESP)
Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protien yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. Selain itu ia juga dikatakan dapat membantu masalah hb rendah yang dihadapi sesetengah wanita hamil.

Ibu-ibu hamil nak tampil vogue dengan ibu sihat bayi sihat boleh amal suplemen di atas tanpa prejudis. Nak cuba ? 

Mari hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my.  




Thursday, January 23, 2014

Cerita Buang Angin

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Pernah tak kita alami bila pergi berurut kita tersedu-sedu, 'berbakul-bakul' angin keluar. Orang kata kalau macam tu tanda badan banyak angin. 

Shaklee di Muar
Tersengeh-sengeh daku baca cerita kedai kopi kat bawah ni.

Shaklee di Muar



Semua testimoni di atas adalah kesan dari pengambilan Alfalfa. Alfalfa ni sifatnya anti-gas daun alfalfa juga kaya dgn klrofil natural detoxifier sebab tu pengambilannya membantu mereka buang angin atau dalam bahasa tak sopannya adalah k _ _ _ _ _. Walaupun nampak macam tak ada apa, tapi tak buang angin itu satu masalah tau pada kesihatan kita. Jangan main-main !

Sempena bulan offer Alfalfa ni, tak nak cuba satu ! Walau murah harganya tapi banyak manfaatnya.

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, January 22, 2014

Tualang-Tulang 'Berselerakan' Bila Beralih Posisi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bila kita duduk kemudian berdiri kaki kita 'krup! krup !'
Kita duduk bertempuh kemudian bersila bunyi juga 'krup!krup!'
Ada sesetengah orang sebaik sahaja berjalan pun bunyi 'krup! krup !'

Shaklee di Muar

Tahu tak itu tanda kurang gris pada sendi-sendi tu ! 

Biasa dengar tak perkataan glucosamin ? Kalau pergi hospital, orang yang sakit sendi doktor cadangkan beli 'glucosamin sulphate' di farmasi-farmasi.

Fungsi glucosamin ni untuk bina gris/minyak/kusyen yang sudah haus pada sendi-sendi tu. Antara punca hausnya antaranya faktor usia, berat badan yang keterlaluan dan terlalu aktif bersukan. Bila dah haus, mula la sakit-sakit, bila berjalan atau beralih posisi berbunyi-bunyi.

Kalau kat Shaklee ni biasa saya cadangkan ambil AJHT yang kaya dengan gucosamin sulphate untuk bina gris/minyak/kusyen antara sendiri. Selain itu, saya cadangkan Ostematrix yang mengandungi antara lain magnesium ada vitamin D yang amat membantu meningkatkan penyerapan kalsium.
Bagi anda yang kuat minum ais, tambah dengan Omega Guard supaya lebih cepat baik.

AJHT antara produk Shaklee yang kerap habis dalam pasaran Malaysia, bermakna ramai yang telah merasai kesan keselesaannya.

Nak cuba ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, January 21, 2014

Shaklee Tak Ada EPO, Tapi Ada GLA Complex.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

"Shaklee ada EPO?"
Lalu saya jawab "Tak ada puan! Yang ada GLA"
"GLA tu apa ye?"
"Apa beza EPO dengan GLA ?"
"Sama tak fungsinya dengan EPO ?"

EPO berasal dari minyak sejenis bunga yang bernama Everning Primerose.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk
Everning Primerose
Dalam EPO terdapat Gamma-linolenik Asid atau GLA untuk selesaikan masalah wanita. GLA juga terdapat dalam minyak Borage yang digunakan dalam GLA Shaklee Complex.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk

Cuma bezanya adalah GLA yang terdapat dalam GLA Shaklee Complex dari minyak borage adalah lebih pekat iaitu 18-25 peratus berbanding dalam EPO yang hanya 10 peratus. Sebab itu minyak borage punya nilai yang sangat tinggi dalam bidang kosmetik.
Apa itu GLA ? Nama saintifiknya adalah Asid Lonoleik Gama. Secara dasarnya, badan boleh membina GLA nya sendiri dengan menukarkan asid linoleik yang didapati secara semulajadi dalam minyak sayuran tetapi faktor-faktor seperti tekanan, penuaan, penyakit dan pengambilan alkohol boleh mengganggu proses penukaran tersebut.

Oleh sebab itu GLA disyorkan bagi memastikan badan mempunyai bekalan binaan yang mencukupi untuk PROSTAGLANDIN. Apa itu PROSTAGLANDIN ? Ia adalah bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses-proses badan yang normal.

Walaupun secara umumnya ia GLA Complex sering dikaitkan dengan wanita, namun GLA Complex ini juga sesuai diambil oleh lelaki apatah lagi kerana tambahan minyak sunflower seed dan vitamin E.

Shaklee di Muar


Fungsinya untuk tubuh adalah seperti berikut :-

  1. Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  2. Membantu meningkatkan kesuburan - for those trying to conceive baby!
  3. Melegakan PMS (sindrom pra-haid) - abdominal pain, breast pain
  4. Membantu dalam menangani menopus
  5. Menguatkan kuku dan rambut
  6. Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  7. Membantu menangai ekzema
  8. Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  9. Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  10. Menguatkan imuniti tubuh
  11. Memperlahankan proses penuaan
  12. Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  13. Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  14. Mengawal kolesterol
  15. Untuk fungsi saraf
  16. Bagi mereka yang sedang dalam proses menguruskan berat badan,  GLA juga membantu membakar lemak semasa kita sedang berehat atau tidur.
Banyakkan manfaat GLA Complex pada kesihatan ? Nak cuba kehebatan GLA Complex ?
 
Hubungi saya untuk pembelian di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, January 20, 2014

Siapa Yang Tak Boleh Ambil Alfalfa ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Alfalfa memang banyak manfaatnya, namun tak semua orang boleh ambil.

Shaklee di Muar


Orang Arab namakan al-fal-fa sebab ia bermaknaraja kepada segala makanan. Oleh itu ia memang banyak manfaatnya pada kesihatan kita ni.

Namun tak semua orang boleh ambil alfalfa tau !

Shaklee di Muar



Mereka yg tak boleh ambil adalah:

* Pesakit SLE


* Pesakit auto imun seperti psirosis


* penghidap G6PD atau ibu menyusu yang bayinya punya G6PD


* bergantung pd warfarin (cairkan d
arah)





Pengambilan banyak Alfafa memerlukan kita minum air dengan banyak sebab ia mengandungi vitamin K yang bertindak pekatkan darah. Jadi petua makan yang patut diamalkan adalah makan berdikit-dikit dan makan secara sederhana.

 
Nak cuba ? 

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, January 18, 2014

Kenapa Ibu Hamil Perlu ESP ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Biasa yang orang kata, ibu hamil kena banyak minum susu, sebab kurang minum susu, baby tak membesar dan nanti ibu senang kehilangan gigi, apatah lagi bila hamil bukan kali pertama dan umur telah melepasi 30 tahun.

Shaklee di Muar



Namun, jarang orang sebut ibu hamil kena juga ambil protein, kerana ia juga penting untuk ibu dan bayi yang dikandung. Sebab, ibu hamil memerlukan lebih kurang 60gm protein sehari, dari jumlah itu:
  • 10gm diperlukan oleh bayi dikeseluruhan trismeter pertama
  • 10gm diperlukan pada setiap minggu pada trismeter kedua kehamilan
  • 10gm setiap hari pada penghujung trimester kehamilan.
Sebab apa ia penting untuk ibu dan bayi ?
  • Membantu dalam menghasilkan sel-sel baru kepada bayi, protein amat penting kepada ibu hamil kerana, ia membantu perkembangan otak bayi yang mula berkembang seawal persenyawaan lagi. Jika anda nak tahu, otak juga berasal dari sel-sel, dan sel-sel itu terbina dari protein.
  • Protein amat diperlukan untuk pembentukan otot bayi dan ibu. Bagi ibu pembentukan otot ini penting  sebagai persediaan menghadapi kelahiran dan bagi membantu proses pengurangan berat badan selepas bersalin nanti.
  • Protein juga membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu dan bayi, selain vitamin C ramai tak tahu protein juga sangat bagus untuk menguatkan sistem imun, malah ia lebih mudah untuk dihadam oleh ibu dan kemudian disalurkan kepada bayi.
  • Bagi ibu hamil yang kerap merasa letih, pengambilan protein yang kemudian dihadam menjadi salah satu asid amino iaitu tyrosine (asid amino tak perlu) yang fungsinya membantu meningkatkan tenaga dan kesegaran mental.
  • Biasa tak kita dengar ibu hamil yang kerap rasa lapar lalu mengambil banyak makanan walaupun ia dikategorikan sebagai makanan rapu? Lalu menghadapi masalah untuk menurunkan berat badan selepas kehamilan. Pengambilan protein sedikit sebanyak membantu menangani kerap lapar kerana ia boleh merangsang hormon leptin untuk membantu rasa lebih kenyang.
Sumber protein ada banyak, antaranya ikan, ayam, daging, makanan yang berasaskan soya seperti tauhu, tempe dan sebagainya. Semua itu adalah sumber protein yang amat baik, namun proses memasak makanan itu telah mengubah KUALITI protein berkenaan yang menyebabkan ia kehilangan atau telah terkurang 9 asid amino penting dalam sumber protein berkenaan yang amat kita perlukan tetapi ia tidak boleh dibuat oleh badan. 

Protein ni sangat sensitif dengan suhu yang tinggi, namun budaya kita  memasak sesuatu makanan perlu hingga mendidih.

Jadi, pengambilan suplemen protein contohnya ESP penting untuk menampung kekurangan kualiti dari pengambilan protein makanan yang kita ambil tu.

shaklee di muar


Istimewanya ESP dihasilkan dari non-GMO dari peringkat penanaman hingga penghasilannya dengan kawalan ketat. Selain itu ia diproses tanpa menggunakan alkohol, tanpa pendidihan. Sebaliknya menggunakan air bertapis bagi mengekalkan bahan penting seperti isoflavones, genistein dan daidzein bagi embolehkan tubuh mendapat sepenuhnya kebaikkan soya.

Lagipun ESP telah lama dipasarkan setelah penghasilannya pada tahun 1961 oleh Doktor Shaklee, dan sehingga hari ini masih ada. Kita selalu beginikan "Jenama ni bagus, dari dulu dah ada !" Begitu juga dengan ESP.

Bagaimana nak dapatkan ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, January 17, 2014

Vitamin Untuk Perokok / Mahu Berhenti Merokok

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda rasa selamat sebab tidak merokok ? Tapi dalam rumah anda ada ramai yang menghisap rokok. Tahu tak bahawa anda dikategorikan sebagai perokok pasif ? Iaitu mereka yang tidak merokok tapi tinggal dalam lingkungan perokok malah risiko anda lebih tinggi dari perokok itu sendiri.

shaklee di muar


Jika seorang seorang perokok dikatakan menghadapi risiko pengoksidaan dan radikal bebas yang bertrilion banyaknya dalam setiap sedutan bermakna perokok pasif menghadapi risiko lebih dari perokok sendiri.

Malah kajian menunjukkan sebatang rokok buat perokok tegar atau pasif kehilangan 25 hingga 30mg vitamin C dalam tubuh. Menurut kajian juga, jika perokok menghisap 20 batang rokok ia menyebabkan tiada atau hampir tiada vitamin C dalam tubuh si perokok.

Jadi antara vitamin yang perokok ini boleh ambil adalah vitamin C. Tapi adalah lebih baik juga jika mengurangkan risiko kehilangan vitamin C melalui pengurangan jumlah sedutan. 







Namun,jika anda memang BERHAJAT nak berhenti merokok, kena tanamkan betul-betul berazam dan cuba ambil VIVIX. 

Bagaimana VIVIX berfungsi ? Ia bukan terapi pengganti nikotin, tapi membantu terapi membuang nikotin dari DNA. Bila dah buang nikotin yang menyebabkan ketagihan merokok, Insyallah keinginan merokok menjadi berkurangan dan terasa deria rasa terhadap rokok berlainan.


Nak cuba ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, January 16, 2014

Cerita Si Tukang Jahit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pagi-pagi anda bersin-bersin ?
Pagi-pagi anda selsema, lepas pukul 10pagi baik pulak !
Sering gatal-gatal hidung ?

Kalau ada, apakata ambil Vitamin C Shaklee. Cerita kawan saya seorang WAHM sebagai tukang jahit.

Shaklee di Muar

Sebab Vitamin C membantu meningkatkan sistem imun terhadap alergi hidung, kulit dan athma. Malah ia juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
 
Nak cuba ? 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my




Wednesday, January 15, 2014

Shaklee Haram

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

'Bovine' ? Sesetengah produk Shaklee ada 'bovine" ? Halalkah ?

Shaklee di muar

Itulah yang bermain difikiran saya 5 tahun lepas ketika baru mengenali Shaklee. Apa lagi bila sijil halal Shaklee dikeluarkan oleh iSA, bukan JAKIM.

Shaklee di muar

Lalu saya meneruskan misi pembacaan. Lantas menemui 'Mengapa ISA, tidak JAKIM' ? Lambang JAKIM hanya untuk produk yang dihasilkan di Malaysia sahaja, sedangkan Shaklee produk Amerika.

Walaubagaimanapun, jangan khuatir, sebab ISA adalah antara badan halal yang diiktiraf oleh JAKIM. Boleh semak di laman web JAKIM. http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/senarai-badan-islam-yang-diiktiraf


Shaklee di muar

Satu lagi nak share, jika anda mahu membeli Shaklee belilah di negara Islam sebab produk untuk Negara Islam memang di khaskan untuk pengguna Negara Islam. 

Menurut upline saya, ibu bapa mertuanya pernah ke kilang yang mengeluarkan produk Shaklee, memang melihat sendiri pengasingan produk dilakukan untuk negara Islam dan bukan Islam. Sebab Shaklee amat menjaga sensitiviti agama ini, termasuk menyenaraikan kandungan produk supaya mereka yang mengamalkan vegetarian tahu produk mana yang mereka boleh ambil.

Jadi, bagi anda yang baru mengenali Shaklee, jangan ragu-ragu dengan kehalalannya.

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979, email noorazrinnaplail@yahoo.com.my

Monday, January 13, 2014

Vitamin Untuk Bakal Pengantin

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bukan sahaja 'magis' solekan dan mandi bunga sahaja mampu memberi seri pada pengantin, tapi pengambilan vitamin jua tak kurang hebat. Eh! Shaklee pun ada vitamin untuk beri seri pengantin tau!

Shaklee di muar

Jadi, untuk yang bakal bergelar raja sehari, bagus amalkan Set B dan jika mampu tambahkan protein-ESP. Sebab protien penting untuk bina sel. Sel yang sihat akan membantu menyerap vitamin dengan sangat baik.
 Shaklee di muar

Shaklee di muar
Dalam set B ada 4 jenis vitamin iaitu Vitalea, B com, Vitamin C dan Alfalfa. 3 yang utama adalah vitamin kesihatan optimum. Manakala Alfalfa bagus untuk kebersihan dalaman wanita, bebas dari keputihan serta bagus untuk suami isteri.

Amalkan sekurang-kurangnya 90 hari sebelum majlis persandingan, pasti kelihatan wajah berseri dan cerah.

Mahu ? 

PM or WAssap 012-6816979

Thursday, January 9, 2014

Dah Ramai Yang Niaga Shaklee

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Bila kita cari perkataan "Shaklee" di carian Google akan keluar beribu-ribu blog Shaklee, belum lagi di FB. Lalu terdetik dihati kita, "nak join, tapi siapa nak beli, dah ramai yang jual ?", sebab kita melihat kepada yang jauh, tapi anda tak lihat ahli keluarga kita, kawan-kawan kita yang tak tau pun tentang Shaklee. 


Shaklee di muar

Meh! saya nak kongsi tentang rezeki yang saya petik dari ibunda saya, Master N
http://www.anakkuwiraku.com/2014/01/shaklee-motivasi-belajar-bersangka-baik.html


Lalu ? anda nak jadikan Shaklee sebagai sumber pendapatan tambahan anda ? Tak kira samada anda memang BEKERJA, SURIRUMAH, atau MASIH MENUNTUT.

Mari hubungi saya !

Noor Azrinna
012-6816979
SID 819447


Wednesday, January 8, 2014

Scrub dan Masker Dari Alfalfa

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Alfalfa jadi scrub ? Alfalfa jadi masker ? Bukan untuk telan aje ke ? 

Shaklee di muar
Tulah dia yang saya share kat wall FB, "testing masker dari Alfalfa". Sebab Alfalfa ni dibuat dari daun Alfalfa bukan akar atau batang. Kat daun dia ada banyak sumber vitamin dan mineral. Dari vitamin B, C, E dan K ke Kalsium, Magnesium, Kalium, Fosforus dan Zat Besi, Flourida, Protein, Mineral Surih, Serat, Asid Lemak dan Antioksidan. So, saya fikir kalau letak kat kulit, mesti best! Tak cuba tak tau kan ? Hik3! Lagipun ada banyak kat google tentang masker alfalfa ni.

Ok, how nak buat masker dan merangkap scrub dari alfalfa ni. Baru sekali pakai, tapi tak sabar nak share jugak ! LOL!. Ok, saya guna 2 biji alfalfa sekali pakai. Tumbuk sampai hancur. Ikut suka nak tumbuk dengan apa, tapi saya guna lesung batu. Kalau lesung tu kita guna buat tumbuk lada, masukkan alfalfa dalam plastik dulu, baru tumbuk. Better tumbuk banyak-banyak sikit sebab boleh simpan.

Ambil sedikit, campur dengan air, kepekatan ikut suka. Sapu kat seluruh muka dan leher, kecuali keliling mata. Pastikan sebelum tu muka telah dibersihkan ye! Biarkan sampai separuh kering. lepas tu gasok-gosoklah kat muka dan leher sebelum cuci bersih. Dan bagi yang ada penyegar, sapu menyegar.

Bila biarkan dedaun alfalfa tu kat muka, rasa macam hirup udara segar, sebab alfalfa tu kan bau macam pudina. Tak rasa apa-apa kat muka, macam pedih ke apa. Atau mungkin sebab muka saya tak de jerawat, atau mungkin kulit bukan jenis sensitif jadi tak rasa pedih.

Bila dah hampir kering, saya gosok-gosok kat sekitar muka dan leher. Saya rasa ia tak kasar walau fungsi macam scrub. Jadi saya berpendapat Alfalfa Shaklee sesuai jika nak pakai setiap hari. Sebab bila kita sebut scrub siapa pun tahu TAK SESUAI PAKAI HARI-HARI sebab boleh merosakkan kulit!

Lagi, bila lepas scrub kulit tak rasa tegang. Tapi lebih lembab. Pada saya mungkin ia tak menarik lembapan keluar dari kulit, sebaliknya ia beri extra lembapan pada kulit. 

Lagi satu, biasa kalau kita pakai scrub, kita rasa liang pori kulit macam membesar kan ? That why kena sapu penyegar. Tapi scrub dan masker Shaklee Alfalfa tak nampak atau rasa liang roma kelihatan. Jadi KONKLUSI dari testing ni, bila kekotoran dan sel-sel mati dipermukaan kulit dinyahkan, maka kulit rasa jadi lebih cerah dan lebih lembut, malah bila sapu pelembab rasa macam pelembab lebih senang menyerap.

Mungkin setiap kulit tak sama, tapi ini adalah testing atas kulit saya sendiri, jadi mungkin tak sama dengan kulit anda. Anda kena cuba sendiri baru boleh bercerita.

Bulan ni offer Alfalfa kan ? Kalau nak makan kongsi dengan suami, dan buat scrub dan masker, boleh beli lebih. Nak beli yang saiz besar pun boleh. Sebab bukan selalu alfalfa ni buat ada sale.

Nak cuba, hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, January 6, 2014

Badan Berbau ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kawan baik kita punya masalah bau badan yang tak menyenangkan walau masih awal pagi. Agak-agak  macamana kita nak bagi tau dia ye? Tak mau dia kecik hati kan?

shaklee di muar
 
APA KATA hadiahkan dia ALFALFA. Sebab daun alfalfa mengandungi natural detoxifier dan natural deodorant yang membantu mengatasi bau badan.


Tapi tak perlu bagi tau dia sebabnya macam kat atas. Bagi tau dia, Alfalfa bagus diambil secara konsisten untuk hilangkan JERAWAT-JERAWAT HALUS kat muka (kalau perempuan) dan kalau kawan tu lelaki, bagi tau ia bantu MELEGAKAN KELETIHAN.


Bulan ni offer Alfalfa, Insyallah mampu milik.


Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com

3 Sekawan Yang Melegakan


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Sukar ke toilet ?"
"Muka berjerawat ?"
"Sering pening kepala ?"
"Badan dan nafas berbau ?"
"Sukar turunkan berat badan ?"

Boleh tau, tiap-tiap hari buang air besar tak ? 

Atau buang juga air besar tapi kena sediakan surat khabar, majalah, novel dalam toilet untuk menghilangkan boring !

Hari ni nak cerita tentang usus kita, panjang usus kita ni dianggarkan antara 3 hingga 4 meter. Dalam jangkamasa panjang, usus mengandungi sisa makanan yang tidak terbuang dengan berat 3 hingga 11 kilogram dan mengeluarkan zat beracun di dalamnya.  Apabila toksin ini diserap oleh usus, kita bukan sahaja sukar untuk menguruskan berat badan, menghadapi masalah jerawat, badan dan nafas berbau tetapi ia juga boleh menjadi sumber segala penyakit bahaya.

Mengikut satu kajian yang saya baca, walaupun kita membuang air besar secara normal setiap hari, tetapi masih terdapat 6 hingga 10 paun najis terlonggok dalam usus. Ini menyebabkan keseluruhan usus besar terlonggok najis lama dan bahan kumuh yang mengeras. Ini disebabkan usus hanya membenarkan najis yang lembik dan kecil melalui saluran yang sempit.

Jadik, paling utama yang perlu diberi perhatian adalah minum air masak secukupnya mengikut formular 1 litter air untuk setiap 25kg berat badan kita.
Kedua, ambil buah-buahan yang mencukupi, bagi memudahkan ambil pelbagai jenis buah mengikut saiz yang macam buah potong yang dijual tu!

Selain tu, bagi menyokong lagi proses urusan toilet ni, boleh ambil suplemen untuk membantu melancarkan proses itu iaitu LECITHIN, ALFALFA dan HERBALAX



Bagaimana 'mereka' bertiga ni bertindak ?

Lecithin
Bertindak sebagai pelembut najis yang berkesan, ia melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.Selain itu Lecithin juga berperanan sebagai agen untuk memecah lemak dan kolestrol.

Alfalfa 
Mengandungi saponin iaitu seperti span yang bertindak sebagai penyerap apa sahaja yang telah dicairkan dan dilembutkan oleh Lecithin. 

Herbalax
Apabila telah 'dicairkan', 'diserap' mestilah perlu diangkut keluar. Jadi fungsi Herbalax adalah untuk merangsang usus bagi mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh. Tindakannya membersihkan usus secara lembut dapat mengembalikan proses semulajadi pergerakan usus dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.

Paling saya suka gabungan 'mereka' bertiga ni perut rasa lebih kempis.

Anda nak cuba ?  Hubungi saya untuk membeli di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my.

Penghantaran Shaklee di Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan

Friday, January 3, 2014

Shaklee Di Muar

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Jika anda tinggal disekitar Muar, ingin mendapatkan produk Shaklee boleh ambil dari saya. Bagi yang jauh dari Muar, tak ada masalah, saya akan hantar dengan sedikit postage. Begitu juga yang lebih jauh saya akan courier.

pm/wa : 012-6816979

Apa Sebab Saya Suka Vitalea

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Jika di tanya mengapa agaknya saya suka Vitalea ? Selama 4 tahun saya amalkan Vitalea ia seperti memberi rona segar pada kulit. Tak mau nampak pucat-pucat. Sebab Vitalea ni mengandungi  9% iron (zat besi) bagi setiap dua biji Vita-lea. Kita amat perlukan iron untuk mendapatkan darah yang sihat. Kekurangannya akan menyebabkan wajah pucat,mudah rasa letih, seperti tak bermaya padahal dah dapat tidur mencukupi.

VITALEA sejenis multivitamin dan mineral yang dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai The Best Multi-vitamin dalam Public Interest pada tahun 2000.

Sebab paling utama adalah Vitalea mengandungi 12 vitamin dan 7 galian yang penting untuk keperluan badan kita. Kandungan setiap vitamin dan galian itu ditetapkan hanya mengikut keperluan dan tidak berlebih-lebihan. Sebab sesetengah multivitamin yang berada dalam pasaran mengandungi kuantiti setiap vitamin pada kadar yang banyak dan ini akan menyebabkan badan merasa panas dan dehydrate.

Secara keseluruhan, pengambilan Vita-lea setiap hari boleh Insyallah memberi manfaat seperti di bawah:-
  • Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
  • Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata
  • Mebingkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas
  • Membantu meningkatkan kesegaran otak
  • Penting bagi proses pertumbuhan dan keupayaan reproduktif
Bagi anda yang nak jadikan Vitalea ini sebagai suplemen seisi kelurga juga tak ada masalah, sebab Vitalea sebenarnya juga sesuai untuk kanak-kanak yang berusia 6 tahun ke atas. Jika anak-anak 'takut' nak telan sebab Vitalea ni saiznya besar, kita bancuh selama 6 hingga 7 minit dengan jus buah-buahan atau minuman kegemarannya kecuali yang bersusu, kopi dan teh. Ia tidak tidak boleh dibancuh bersama minuman bersusu kerana ia akan menyebabkan kandungan iron dalam Vitalea tidak dapat diserap oleh badan.




Anda nak cuba Vitalea ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, January 2, 2014

Alfalfa

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ada tak produk Shaklee yang murah harganya tapi banyak manfaatnya ? Saya akan kata, "Ada! produk tu adalah Alfalfa"

Alfalfa murah dari segi harga dengan bilangan isi yang banyak iaitu untuk botol saiz kecil jumlah isinya 330biji dan yang besar 700biji berbanding manfaatnya.

Alfalfa ini adalah antara tumbuhan perubatan yang sangat terkenal di seluruh dunia sebagai bapa kepada semua makanan. Ia juga mempunyai kedudukan penting dalam tradisi herba purba di India, China dan Sepanyol. 

Para ancient healers telah mempelajari melalui pemerhatian selama beberapa abad yang lalu dan Shaklee pula mengesahkan melalui sains bahawa alfalfa adalah gudang zat. Akar tunjangnya menembusi sehingga 20 kaki ke dalam tanah bagi memperolehi kekayaan hasil nutrien dan mineral bumi, sementara daunnya mengumpul klofil dalam amaun yang banyak melalui proses fotosintesis yang semula jadi.
Shaklee di muar azrinna-kiosk
Apa keistimewaan Alfalfa Shaklee ni?
*Ia adalah Formula Shaklee Signature yang dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950-an.
*Hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium, fosforous, zat besi dan magnesium, klorofil, bioflavonoid serta pelbagai mineral surih dan vitamin.

Fungsi Alfalfa Untuk Tubuh Badan Kita adalah :
* Bagi yang menyusukan: Ia adalah Galactagouge iaitu penggalak untuk penghasilan susu ibu

*Bagi yang tidak menyusukan pula ia dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang

*Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan

*Membantu Perkumuhan menjadi lebih lawas.

3) Membantu membuang angin di dalam badan.

4) Termasuk kategori fiber dan mengenyangkan.

5) Bagus untuk buah pinggang.

6) Sangat sesuai dalam merawat asma, allergik dan athritis.

7) Berkhasiat untuk membantu masalah :

* Penyakit Usus (Colon disorder)

* Buah pinggang
* Kencing manis
* Melawaskan usus
* Ulcer
* Fluid retention (sembab)
* Kurang selera
8) Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :
* Penghadaman
* Pencernaan


9) Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah :

* Gastrik
* Penyakit kulit (Eczema)* Kurang darah (Anemia)
* Sembelit
* Badan, nafas dan kaki berbau

10) Promotes pituitary gland function

11) Meneutralkan asid dalam badan (Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver)


12) Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti Kacip Fatimah, maka ia membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara. Memang sangat bagus diambil oleh wanita dan para isteri.

Keistimewaan alfalfa adalah Walaupun alfalfa dikenali sebagai tumbuhan yang kaya dengan micro nutrient namun ia tidak mempunyai sukatan khas yang memenuhi keperluan badan kita. Selain itu juga pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa.

Ni testimoni yang menarik tentang Alfalfa

Banyakkan manfaatnya walau harganya murah. 

Nak cuba satu ? boleh saja, hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

SHAKLEE DI MUAR : Anda ada tanda-tanda macam ni ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

* Kulit wajah yang kusam?
* Wajah penuh dengan tompokan bekas jerawat yang hitam?
* Bekas gigitan nyamuk yang akhirnya menjadi kudis dan meninggalkan 
   kesan ?
* Rambut sering gugur?
* Lemah dan tidak bertenaga?

* Ambil suplemen tapi lambat nak tunjuk kesan?


SHAKLEE DI MUAR

Pernah alami tanda-tanda di atas ? Timbul pertanyaan nak tahu mengapa ? Atau buat dek aje dengan alasan tak pe nanti-nanti ok sendiri. Tahu tak sebahagian persoalan di atas pernah menjadi tanda tanya saya suatu tika dulu. He3! 

Sebenarnya persoalan di atas adalah tanda-tanda badan kita sebenarnya kekurangan protein yang berkualiti, yang badan kita amat-amat perlukan.

Kita memang boleh mendapatkan sumber protein daripada makanan seharian , namun cara kita memasak sehingga mendidih atau goreng hingga garing telah mengurangkan kualiti sumber protein. Sebab protein memang sensitif dengan suhu yang terlalu panas kerana ia akan memusnahkan atau mengurangkan jumlah 9 asid amino perlu, apatah lagi jika memasak makanan sehingga mendidih dan garing.

Sebab itulah saya sekeluarga mengambil protein ESP sebagai sumber suplemen tambahan untuk menyokong keperluan protein seharian.Ia diperbuat daripada non-GMO soya yang bermakna genetik soya tak diubah dari pengeluarannya diladang hingga ia sampai kepengguna. Sebab soya ni mudah diserang menyakit yang akan menjejaskan pengeluarannya dan keuntungannya.

Jadi ramai pengeluaran dengan bantuan teknologi mengubah genetik di tambah dengan penggunaan racun perosak telah menjadikan soya jadi 'kuat. Jadi jika soya yang 'kuat' ini masuk dalam badan kita tentu jadi tak elokkan ? Sebab badan kita memerlukan sesuatu yang natural untuk jadikan badan kita kuat.

Selain itu, ESP tidak diproses tanpa menyebabkan ia kehilangan 9 asid amino perlu seperti direbus hingga mendidih,tidak menggunakan alkohol untuk mencuci.Semuanya supaya natural supaya dapat diserap dengan baik oleh badan kita.

 Shaklee di muar azrinna-kiosk

Sebenarnya persoalan di atas akan akan menjurus pada masalah kesihatan lain yang lebih serius akibat kekurangan protein,  seperti :-

# Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
# Kidney disease (penyakit buah pinggang)
# Liver (penyakit hati)
# High Cholesterol (kolesterol tinggi)
# Low blood pressure (tekanan darah rendah)
# Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
# Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
# Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
# Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
# Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
# Poor vision (Penglihatan kurang baik)
# Irritability (Badan menggeletar)
# Fatigue (Letih lesu)
# Weakness (Lemah)
# Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
# Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
# Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan

Takutkan ? Sempena tahun baru, azam baru, masukkan untuk menjaga kesihatan kita sebagai azam. Sebab menjaga kesihatan juga adalah ibadat .

Berminat tak nak cuba ESP ni ? Boleh hubungi saya ditalian telefon 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...