Tuesday, December 30, 2014

Perlunya Vitamin C Pada Pesakit Diabetis

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Seorang pesakit Diabetis bg tau setiap hari dia ambil beberapa biji Vitamin C dengan PATAHKAN DUA semua sebelum masuk mulut. Dia kata rasa lebih segar dan tak rasa letih atau mengantuk.



Bagaimana Vitamin C membantu pesakit Diabetis ?

* Vit C bantu sistem imun kuat melawan sebarang jangkitan
* membantu mencegah gula dlm sel dari bertukar menjadi sorbitol
* membantu mengurangkan risiko kerosakan mata dan buah pinggang
* menurunkan tekanan darah 
*baik untuk kesihatan jantung

Nak cuba ? Diskaun 5% dgn pembelian 2 Vit C

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Monday, December 29, 2014

Kajian Mengenai Vitamin C

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kajian yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita separuh usia yang mengambil lebih banyak makanan yang kaya dengan vitamin C memiliki kedutan lebih sedikit dan terhindar dari kekeringan kulit berbanding yang kurang mengambil vitamin C.

Pakar kulit juga berpendapat bahawa Vitamin C boleh melambatkan penuaan yang disebabkan kerosakan kulit kerana radikal bebas.

Jadi, tak hairan kalau ada yang ambil 4 hingga 6 biji Vitamin C setiap hari.

Nak cuba ?
 

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Friday, December 26, 2014

Saya Tak Sakit, Kulit Saya Licin, Saya Tak Perlukan Suplemen

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya tak sakit dan kulit saya cantik, saya tak perlukan suplemen !

Jawapannya mudah aje. Terpulanglah pada individu tu macamana nak jaga kesihatan dan kekal sihat. Yang penting Vitamin ni adalah pelengkap nutrien yang diperlukan oleh badan sebab adakalanya tak dapat dipenuhi melalui sumber makanan kita samada tak mencukupi berbanding keperluan badan atau hampir tiada.

Selain itu faktor kehidupan kita sendiri yang terdedah pada pencemaran dan stress buat badan kita perlukan lebih vitamin tertentu supaya tak mudah jatuh sakit contohnya tak mudah kena selsema, demam dan migrain.

Nak cuba suplemen ?

012-6816979 atau noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 24, 2014

Hilangkan Bekas Jerawat Batu

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Jerawat batu biasanya meninggalkan kesan yang teruk pada kulit muka.


Sesuatu yang saya pelajari dalam Kelas Nutrisi Shaklee, cara nak kurang dan hilangkan bekas ini adalah dengan mengambil Shaklee Collagen Powder (SCP) secara konsisten.

Sebab ia bertindak dengan meningkatkan keanjalan, ketegangan dan elastisiti kulit.

Malah melalui ujian Klinikal menunjukkan SCP membantu meningkatkan keanjalan, ketegangan dan elastisiti kulit sehingga 55%.


Nak cuba ?

noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Tuesday, December 23, 2014

Tanda Badan Kita Kekurangan Vitamin E

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Macamana nak tau kita kekurangan Vitamin E kat badan ?

Meh, tengok tangan masing2. Kalau ada tompok2 perang kat kulit bermakna anda kekurangan Vitamin E. 

Fungsi Vitamin E ni adalah sebagai pemungut radikal bebas. Ia akan mengurangkan serta menghilangkan tompokan yang terdapat pada kulit.

Nak cuba ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, December 22, 2014

Apa Fungsi Vitamin C dan Vitamin E Pada Kulit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ramai yang bertanya tentang peranan Vitamin C dan Vitamin E untuk kulit.
 

Sekadar perkongsian hasil pembacaan ye ! Sebab saya bukan doktor atau nutrition.

Vitamin E mengandungi bahan anti penuaan yang membantu merangsang kulit untuk menjadi lembap dan lembut dengan menguatkan lapisan pelindung kulit.

Vitamin C mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen. Semakin bagus kologen yang dihasilkan dlm tubuh maka tu yang buat kulit semakin anjal, cerah dan gebu.

Nak cuba keduanya ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, December 18, 2014

Persiapan Anak Ke Sekolah

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Beg, baju, kasut - semua serba baru, terutama bagi yang masuk tahun 1. Nak tak masukkan suplemen untuk anak-anak dalam baget mereka ?

Seronok baca testimoni ni.


Suplemen untuk anak2 adalah Omega Guard dan Meal Shakes.


Nak cuba ?

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Wednesday, December 17, 2014

Bersin Pagi-Pagi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bangun pagi2 memang menjadi kebiasaan anda bersin2 ?
Sepanjang pagi ke tempat kerja anda cari tisu sbb selsema ? Hairannya bila tengahari baik pulak selsema itu !




Buatlah sesuatu. Sebab nampak tak best gitu !
Apa kata mulakan pagi anda dengan ambil beberapa biji Vitamin C - Insyallah hilanglah masalah anda.

Bulan ni Bulan Vit C. Beli 2 diskaun 5%.
Nak cuba tak?

noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Tuesday, December 16, 2014

Vitamin E Dan Jerawat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Vitamin E dan selenium gabungan keduanya menjadikan ia sebagai agen antioksidan yang bekuasa dalam melindungi kulit dari kesan Radikal bebas. 

Satu kajian yang diterbitan dalam Jurnal Klinikal & Dermalogika, United Kingdom menyatakan pengambilan selenium bersama vitamin E dapat memulihkan jerawat secara semulajadi. Gabungan hebat keduanya bukan sahaja di akui oleh Profesor Marmur, tapi turut diakui oleh Pakar Dermatologi Dr. Francesca Fusco (biasa dengarkan nama doktor ini di sebuah iklan di tv ?)

Nak cuba ?

Hubungi saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my atau 012-6816979

Sunday, December 14, 2014

Bila Muka Tumbuh Jerawat Bernanah, Apa nak Buat ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Mesti ramai di kalangan kita yang pernah alami jerawat bernanah kan. Sakit bila tersentuh dan malu sebab terasa orang geli bila tengok kulit muka kita tu !


Tahu tak, bila kita cuba pecahkan jerawat tu nanti makin buruk rupa kita dan bekas jerawat makin susah nak hilang ?

Cara yang saya pelajari dalam Shaklee dan saya amal sendiri adalah dengan menggunting Vitamin E lalu sapu kat jerawat tu selepas bersihkan muka. Biarkan semalaman dan esoknya ia akan mengecut sendiri. Dan jika diguna dengan kerap bekas jerawat akan semakin hilang.

Selain tu pastikan amalkan set asas untuk kulit yang terdiri daripada Vitamin B, Vitamin C dan Vitamin E.

Bulan ni ada penjimatan iaitu beli Vitamin E dan Vitamin C twin pack diskaun 5%. Mana nak dapat. Tahun depan belum tentu ada lagi.

Nak cuba ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, December 13, 2014

Saat Bila Seorang Ibu Perlukan Vitamin E ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Anda seorang ibu, macam saya ?
Anda perlu tahu pentingnya Vitamin E dalam kehidupan seorang ibu, walau anda kata "tak suka nak bercantik-cantik ! - sebab orang cakap ambil Vitamin E ni untuk bercantik-cantik"

Ada banyak manfaat Vitamin E selain bercantik-cantik tau !

Shaklee di muar azrinna-kiosk
  • Vitamin E adalah untuk merendahkan peluang kita untuk mendapat penyakit kanser kerana kekurangan vitamin E akan menyebabkan kita 10 kali ganda berisiko untuk mendapat kanser terutama kanser payu dara.
  • Viatamin E juga mengurangkan risiko kita untuk mendapat penyakit paru-paru kerana vitamin E membantu melindungi sistem pernafasan
  • Vitamin E juga melindungi jantung dengan mengembangkan saluran darah yang akan membolehkan darah banyak beredar ke jantung. Vitamin E juga membantu otot dan urat saraf berfungi dengan kadar oksigen yang rendah kesannya ia dapat meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan. Terutama apabila di ambil bersama Oostematrik
  • Vitamin E juga dikenali sebagai anti inflammation, jadi jika anda ibu yang menyusukan bayi dan menghadapi blocked duct atau bengkak susu pengambilan vitamin E dapat membantu.
  • Bagi ibu yang baru melahirkan terutama yang menjalani proses C-section vitamin E dapat mencantikkan kesan parut pembedahan
  • Pengamalan yang berterusan juga dapat membantu menghilangkan tanda stretch mark pada bahagian perut, paha, punggung kesan ketika hamil
  • Bagi ibu yang menghadapi masalah sakit tumit terutama selepas melahirkan, pengambilan vitamin E dan kalsium dapat membnatu masalah ini. Selalu kita dengar sakit tumit dkaitkan dengan masalah dibahagian peranakan oleh itu pengambilan vitamin E dapat mengatasi dan salah satu tanda badan kekurangan vitamin adalah melalui sakit tumit, oleh sebab itu ostematrik atau kalsium diperlukan
  • Masalah 'dingin' terutama kepada ibu yang lepas melahirkan dapat dibantu dengan pengambilan vitamin E dan alfalfa.
Banyakkan manfaat vitamin E ini ? Jika anda berminat untuk mendapatkan maklumat hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, December 11, 2014

Bulan Merapatkan Liang Roma !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Selain Vitamin E, Vitamin C yang ada promo bulan ni, jangan tak tahu, Shaklee Collagen Powder juga ada promo bulan ni.

Serius, kiranya bulan ni memang suplemen untuk kulit cantik dan awet muda gitu !

Selain itu ia juga adalah suplemen untuk merapatkan liang roma yang terbuka kat muka tu. Faktor usia, kurang menjagaan kulit wajah atau bekas jerawat batu buatkan liang roma terbuka.

Sepanjang saya amalkan Vitamin E selama 5 tahun ni, memang nampak kesannya ia merapatkan liang roma. Memang ambil masa. Yang penting kena konsisten.

Kalau nak cepat rapatkan liang roma tu, apakata amalkan SCP dengan ESP - Itu yang saya pelajari daripada kelas nutrisi Shaklee.

Anda alami liang roma terbuka luas ?

Nak cuba tak ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 10, 2014

Berapa Banyak nak makan Vitamin C Sehari ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Berapa banyak ikut pengalaman sayalah ye !
Saya makan 2 biji sehari iaitu sebiji pagi dan sebiji petang. 

Namun ada kalanya saya ambil 6 biji sehari. Tapi bukan selalu. Ketika saya rasakan tubuh memerlukan lebih Vitamin C aje. Contohnya demam, selsema dan tempohari kena ulser atau bahasa mudahnya mata ikan. Tapi tak sekaligus 6 biji. @ biji pagi, 2 biji petang 2 biji malam.

Kesannya, Alhamdulillah bila selsema cepat baik dan simptom-simptom selsema tak teruk sangat hingga jejaskan aktiviti harian.

Oh! Tentang ulser atau makan ikan, kena 6 biji dalam mulut, seksa nak makan bagai, tapi bila ambil Vitamin C dan minum air masak secukupnya, Alhamdulillah 3 hari dah baik.

Apa pun yang kita buat kena sederhana. Islam pun tak suka umatnya berlebihan dalam apa jua yang dilakukan.

Nak cuba Vitamin  C ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, December 9, 2014

Istimewanya Solat Dhuha

Sekadar berkongsi tentang tentang maksud Hadith dibawah.
"Dalam tubuh manusia terdapat 360 sendi yang setiap satu daripadanya wajib mengeluarkan sedekah. Lantas para sahabat bertanya "Ya Rasullah, siapa yang mampu melakukan hal itu?" Nabi menjawab,'Sepercik kahak di dalam masjid yang kau bersihkan dan benda ditengah jalan yang menganggu laluan orang yang kamu singkirkan, adalh sedekah. Apabila kamu tidak mampu melakukannya, maka solat Dhuha dua rakat mencukupi kewajiban sedekahmu'.
(Hadis laporan Ahmad, Abu Daud, Ibnu Khuzaimah dan Ibnu Hiban daripada Buraidah)

Saya kongsi hasil pembacaan dari Buku Magnet Rezeki Dengan Solat Dhuha oleh Muhammad Mokhtar. Sedekah ini  boleh di anologikan jika kita menternak haiwan kita perlu menjaga dengan baik supaya ia dapat membiak dan bawa hasil yang lumayan. Caranya dengan memberikan makanan yang berkualiti secara teratur. Dengan demikian haiwan tidak mudah kena penyakit dan boleh beri hasil lumayan pada kita.

Begitu juga dengan sendi-sendi kita yang berjumlah 360 dalam tubuh kita. Semua memerlukan pernjagaan yang baik supaya berfungsi dengan baik. Bagaimana caranya, tak lain tak bukan dengan bersedekah setiap hari melalui perbuatan yang baik. Jika tidak mampu sebab itu kita digalakkan berDhuha.

Oleh itu jika kita melakukan Dhuha secara istiqamah, setiap sendi kita akan bekerja dengan baik bagi menghasilkan rezeki. Kerana sendi-sendi yang menerima sedekah itu akan mematuhi perintah yang datang dari fikiran dan bergerak sesuai dengan fikiran seseorang. 

Jika tiada sedekah diberikan kepadanya lama kelamaan ia pasti rosak kerana perlu bekerja setiap hari. Kerosakan yang dimaksudkan adalah kerosakan jiwa seperti purus asa, iri hati, dengki dan tidak bersyukur.

Jelaslah bahawa Solat Sunat Dhuha punya kekuatan spiritual dan fadilatnya.
  • Ia dapat menghindarkan diri dari kemiskinan
  • Dapat mengubah kesusahan menjadi kesenangan dalam mencari rezeki'Allah membina istana di syurga
  • Allah menghapuskan segala dosa
  • Allah mencukupkan semua keperluan
  • Allah memberikan pintu khusus untuk masuk syurga
Waallahualam.

Monday, December 8, 2014

Melambatkan Kedutan !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bila usia memasuki era 30an, secara tak langsung kudutan akan muncul satu persatu. Namun, ia boleh dilambatkan melalui pengambilan suplemen.

Salah satu daripadanya adalah pengambilan Vitamin C secara konsisten membantu melambatkan kehadiran kedutan.

Bagaimana ?

Sebab Vitamin C ni mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen.
Semakin bagus kologen yang dihasilkan dalam tubuh kulit akan semakin anjal, dapat menghalang otot jadi dari lembik, mengurangkan kedutan dan lebih cerah.

Nak cuba tak ?
Hanya RM92.50 untuk sebotol yang mengandungi 180biji. 
Istimewanya bulan ni bagi setiap pembelian twin pack Vitamin C akan dapat diskaun 5%.

Nak cuba ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, December 3, 2014

Set Suplemen Asas Terbaik Untuk Kulit !


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Jika dah nama perempuan, siapa tak mahu cantik kan ? Walaupun raut wajah anugerah Allah tak boleh diubah tapi kulit yang sihat, mulus Insyallah boleh di usahakan sebab kecantikan itu adalah subjektif. Bagi yang ada masalah kulit, kenapa perlu pasrah, cubalah suplemen Shaklee dengan kajian klinikal terbaik dan testimoni yang tak kurang hebat.


Set ini juga dikenali dengan SET D yang mengandungi Vitamin B, Vitamin C dan Vitamin E.

Vitamin B 
 

  • Anti stress 
  • Membantu menyamaratakan ton kulit akibat terdedah kepada matahari.
    Vitamin B membantu melancarkan peredaran darah supaya kelihatan awet muda
  • Memberi tenaga pada kulit
  • Mengandungi B3 berfungsi untuk meningkatkan asid lemak pada kulit supaya kulit anjal
  • merangsang pengelupasan pada kulit mati
  • Vitamin B5 dan B9 pula berfungsi untuk mengatasi jerawat

Vitamin C 





  • Mengaktifkan menghasilkan kologen, 
  • mengurangkan kesan ultra violet. 
  • Memberi kulit tegang dan cerah dan gebu.

Vitamin E




  • melindungi kulit dari ultra violet 
  • mengekalkan kelembapan kulit, 
  • Mengurangkan iritasi pada kulit
  • menghilangkan cela
  • Selesaikan masalah jerawat/jeragat
  • Mengecilkan liang roma yang terbuka luas 
Berapa harga untuk set di atas ? 
Tak sampai RM300 dan, istimewanya untuk 4 bulan.

Nak cuba tak ?
Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, December 2, 2014

Promosi Disember 2014

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Terkejut dengan promosi akhir tahun ini. Dua produk hot Shaklee sekaligus iaitu Vitamin C dan Vitamin E.


Istimewanya, anda boleh beli 6 percuma 1 ATAU beli 2 botol dengan diskaun 5 %.


Berapa harga asal sebotol Vitamin C ni ? RM92.50
Berapa harga asal sebotol Vitamin E ni ? RM149.00 

Tentulah harga best bila beli 2 botol, kan diskaun 5%.
 
Nak cuba ? Nak tau lebih lanjut ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my 

Monday, December 1, 2014

10 Manfaat Vitamin C Untuk Kulit !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penggunaan Vitamin C telah lama di amalkan oleh wanita diseluruh dunia untuk kulit mereka walau dari pelbagai sumber. Bagi wanita Tibet mereka menggunakan Sea Buckthorn iaitu sejenis beri dan disapu pada kulit untuk mencegah menuaan kulit. Penduduk asli Amerika pula menggunakan biji bunga mawar kerana tinggi kandungan Vitamin C nya.

Apa agaknya 10 manfaat Vitamin C untuk kulit ni ? Nota ni saya petik daripada Majalah Rapi bertarikh 1 Julai 2014.


Shaklee pun ada suplemen Vitamin C yang diberi nama Vita-C Plus. Ia juga antara produk Shaklee yang popular di kalangan pengamalnya.

Nak cuba kebaikan Vitamin C Shaklee ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, November 28, 2014

Nak Kongsi Cerita Dari Majalah Aje !


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Belek-belek majalah terlihat suatu info menarik untuk di kongsi. Maklumlah saya bukan doktor, bukan nutrition. Cuma pekerja akaun yang suka sangat tulis blog high 5 punya tahap. 


Oh ye ! Nak kongsi tentang pentingnya kalsium sebenarnya. Banyak sangat manfaatnya pada tubuh badan kita. Ia bukan sahaja baik untuk tulang-tulang kita.

Best sangat info ni.


Perlu ke kita ambil suplemen kalsium ?
Tak perlu kalau kita minum susu cukup ikut keperluan kalsium yang badan kita perlukan. Kalau kadang-kadang minum kadang-kadang tidak, perlulah ambil sebab setiap hari kita perlukan kalsium. 

Kalsium Shaklee di beri nama Osteomatrix. 4 biji sehari bagi orang dewasa. Nak cuba ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

 

Thursday, November 27, 2014

Harga Ucapan Terima Kasih !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Terima kasih !
Ucapan itu terlalu istimewa.



Terima kasih bukan sahaja mengeratkan silaturahim sesama insan. Tau tak ia juga sebagai pendorong kepada kebaikan. Ucapan ini akan mendorong si pelaku untuk mengulangi perbuatan baiknya itu. Sebab ucapan itu sebagai satu pengiktirafan mudah yang membuatkan seseorang itu rasa dihargai.

Sedangkan orang dewasa pun suka dengan ucapan terima kasih apa lagi kanak-kanak !

Terima kasih kerana sampai ke blog ini dan terima kasih kerana menjadi pembeli Shaklee.

Tuesday, November 25, 2014

10 Sebab Mengapa Vitamin C Popular Untuk Kulit ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penggunaan Vitamin C telah lama di amalkan oleh wanita diseluruh dunia untuk kulit mereka walau dari pelbagai sumber. Bagi wanita Tibet mereka menggunakan Sea Buckthorn iaitu sejenis beri dan disapu pada kulit untuk mencegah menuaan kulit. Penduduk asli Amerika pula menggunakan biji bunga mawar kerana tinggi kandungan Vitamin C nya.

Apa agaknya 10 manfaat Vitamin C untuk kulit ni ? Nota ni saya petik daripada Majalah Rapi bertarikh 1 Julai 2014.


Shaklee pun ada suplemen Vitamin C yang diberi nama Vita-C Plus. Ia juga antara produk Shaklee yang popular di kalangan pengamalnya.
Sesuatu yang saya pelajari daripada kelas-kelas Shaklee yang saya hadiri, untuk kesan lebih baik ambil 2 biji Vitamin C sehari, iaitu sebiji pagi dan sebiji petang.

Mengapa tak ambil 2 biji sekaligus ?
Vitamin C Shaklee bersifat 'pelepasan waktu' yang bermaksud ia akan mengeluarkan sedikit demi sedikit vitamin C yang diperlukan oleh tubuh sehingga 5 jam. Dengan anggaran sebiji oren untuk setiap jam. 

Selepas 5 jam, Vitamin C yang masih tinggal akan keluar dari tubuh badan kita melalui proses perkumuhan. Jadi rugilah kalau ambil 2 biji sekaligus. Sebab ia tak dapat diserap oleh badan sepenuhnya.

Nak cuba kebaikan Vitamin C Shaklee ?

Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, November 24, 2014

Rentetan Kisah Mah, Zulaikha Dan ......

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Sesuatu yang mejadi viral sepanjang minggu lepas. Bukan konspirasi SID Shaklee. Ini mungkin dapat beri jawapan.



 Jumpa lagi !

Saturday, November 22, 2014

Hari Akhir Sekolah Saya !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Hari Rabu hari terakhir saya pakai uniform tadika. Dan hari akhir sekolah saya dapat sakit kaki, tangan dan mulut ( HFMD).

Nanti mama saya share amenda nak tolong saya supaya cepat sembuh. Tiap-tiap hari saya ambil Meal Shakes dan Omega Guard, jadi walaupun saya sakit tapi saya masih boleh bermain. Tak la boring duk depan tv or komputer. Tapi mama pesan jangan main basikal dengan kawan-kawan dulu. Main dalam kawasan rumah aje !



Ok bye ! Tahun depan saya dah darjah satu !

Dari:-
Aiman Danish
(Mama tolong tulis, so ada apa-apa cari mama di 012-6816979 ye !

Friday, November 21, 2014

Siapa Suka Spare Tyre ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Spare tyre ni memang amat perlu ada pada setiap kereta. Tak kira kereta jenama apa ! Sebab ia diperlukan saat tak dijangka dalam perjalanan kita.


Namun, jika spare tyre kat badan kita ? Adakah kita perlukan ?

Sebab tu saya suka amalkan Omega Guard. Ia membantu mengatasi masalah 'spare tyre'. Walaupun kurus, ramai juga orang yang menyimpan 'spare tyre' akibat badan tak fit.

Bagi yang dalam proses menguruskan badan, pengambilan Omega Guard bantu menipiskan 'spare tyre' ni. Walaupun jika timbang belum nampak ketara perubahan berat badan, 'spare tyre' kat badan tu akan nampak menipis.

Tapi, mestilah amalkan Omega Guard setiap hari, baru nampak hasil. Kalau makan selang seli memang sukar nak nampak hasil.

Nak cuba tak Omega Guard untuk hilangkan 'spare tyre' ?

Hubungi saya di 012-6816979 atau 
emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, November 20, 2014

Cabaran Omega Guard 120 Hari !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Cabaran kurangkan berat badan dengan Omega Guard. Siapa nak join ?


Untungnya siapa yang join bulan ni beli 6 Omega Guard percuma 1.

Hubungi saya di 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Omega Guard Atasi perut buncit !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Bila usia semakin meningkat ramai wanita dan lelaki menghadapi dilema perut buncit. 

Walaupun ramai yang memberi jawapan cover baek punya, contohnya,
"Bahagia !"
"Dah beranak banyak kali, biasalah !"
"Wife pandai masak !" 
Tapi dalam hati siapa yang tahu kan ? 

Bila ada kelas Shaklee, saya terperasan pengamal tegar Omega Guard ni rata-rata tak ada perut buncit. Macamana saya tau dia orang pengamal Omega Guard ? Tentulah interview dia orang.

Menarik artikel kecil ni. Omega 3 daripada ikan laut sejuk adalah tinggi. Selain bagus untuk kecerdasan otak, ia juga membantu proses meningkatkan insulin yang membantu perkembangan otot dan menurunkan lemak di bahagian perut.


Lagi satu Omega 3 dari ikan ini membantu menurunkan berat badan dengan :-
  • Membantu membakar lemak dengan cara membantu badan bertindakbalas secara lebih baik dengan hormon bernama LEPTIN.
  • LEPTIN memberi isyarat kepada otak untuk mengawal selera makan (iaitu dgn mengawal paras gula dalam darah), jadi kita akan kurang makan atau mengudap.
  • LEPTIN meningkatkan metabolisme kita dgn meningkatkan pengeluaran tiroid ( ia mengawal atur metabolisme)
  • LEPTIN juga menyebabkan badan membakar lemak untuk menghasilkan tenaga.
  • Jika badan anda tidak bertindakbalas dgn baik terhadap LEPTIN, maka anda akan jadi semakin mudah lapar, dan akibatnya menyimpan lebih banyak lemak.
  • Oleh itu, pengambil suplemen OMEGA 3 membantu badan bertindakbalas secara lebih baik dgn LEPTIN supaya anda dapat meningkatkan metabolisme dan seterusnya dapat membakar lemak.
Memang istimewalah sebab bulan ni offer Omega Guard. Bagi yang bercadang nak ubah penampilan sempena azam baru 2015 ini masa terbaik sebab beli 6 Omega Guard dapat percuma 1.

Nak cuba ? Hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Tuesday, November 18, 2014

Bila Ibu Hamil boleh Ambil Omega Guard ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ketika hamil dulu saya ambil juga Omega tapi bukan jenama Shaklee. Saya telan aje tak tau pun pada awal kehamilan tak berapa sesuai.


Bila join Shaklee baru saya tahu pada usia kandungan berapa bulan boleh ambil. Sebab tu pentingnya hadir ke kelas-kelas Shaklee. Sebab pesan Cikgu Shaklee saya bisness Shaklee di gerakkan oleh produk.

Ok berbalik pada isu asal, pada usia kandungan 4 bulan atau second trimister baru boleh ambil Omega Guard. Kebaikan mengambil minyak ikan ketika hamil ini bukan sahaja baik untuk ibu, malah bayi dalam kandungan.


Kebaikan pada ibu dapat mengurangkan masalah kerap lupa selepas bersalin yang di alami oleh ramai ibu termasuklah saya. Selain itu ia bagus untuk menangani tekanan yang kerap di alami oleh ibu selepas bersalin. 

Untuk bayi dalam kandungan pula ia memberi impak tahap kecerdikan dan kesihatan mata pada anak malah ia dikatakan akan memberikan keriangan dan kegembiraan pada bayi bila mereka lahir.

Nak cuba Omega Guard ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, November 17, 2014

Nak Tak Ubah Genetik Ketinggian Pewaris Anda ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda dan suami bukan dari kategori tinggi ? Nak tak anak-anak anda agar tak mewarisi genetik rendah anda ?

Shaklee Di Muar

Tak ada masalah sebenarnya bab ketinggian ini sebab ia memang bukan sesuatu yang menjamin kebahagiaan di dunia dan akhirat.

Namun saya nak share tentang sedikit ilmu yang saya dapat daripada salah satu workshop Shaklee ye tentang mengubah genetik rendah daripada anda agar tak diwarisi oleh anak-anak.

Pengalaman seorang Nutrition Shaklee yang mencuba bereksperimen sendiri tentang pengambilan Osteomatrix/kalsium pada adiknya. Beliau dan abangnya bukan dalam kategori tinggi saya kira ketinggian mereka sekitar 154cm  berbanding adiknya yang diberi Osteomatrix pada awal remajanya yang tinggi lampai bila dewasa.

Bagaimana cara pengambilan Osteomatrix untuk tujuan mengubah genetik ketinggian ini ?

Jika anak perempuan telah kedatangan haid pertama, penjaga boleh memberikan anak perempuan Osteomatrix sebagai salah satu suplemen harian beserta senaman bagi memastikan tulang padat dan sihat. Menurutnya sehingga 3 tahun selepas kedatangan haid tubuh badan anak perempuan akan membesar secara aktif, jadi gunakan peluang itu untuk turut memastikan ketinggiannya sama-sama pesat.

Bagi anak lelaki pula, berikan Osteomatrix sebaik sahaja mereka meningkat remaja dan pertumbuhan tubuh badan remaja lelaki punya jangkamasa lebih panjang berbanding perempuan iaitu sehingga mereka mencapai umur 21 tahun untuk membentuk ketinggian yang pesat.

Tak mengapa ke dari remaja dah ambil suplemen kalsium ?
Tak mengapa, sebab Ostoematrix sesuai di ambil biar untuk jangkamasa panjang walau seumur hidup sebab ia selamat, kerana kajian menunjukkan kalsium Osteomatrix diserap sepenuhnya oleh tubuh badan selepas 12 jam diambil jadi tiada yang tertinggal di buah pinggang. Selain itu ia dihasilkan daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati dan isinya seimbang bagi memastikan kadar penyerapannya dalam tubuh 100%.

Selain itu pengambilan Osteomatrix di awal usia remaja juga bagus terutama untuk remaja perempuan bagi menangani PMS yang sedikit sebanyak akan mengganggu keselesaan mereka.

Jadi, jika anda rasa anak-anak anda memerlukan sedikit tambah ketinggian cuma amalkan tip di atas.

Mahu dapatkan Osteomatrix, hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, November 16, 2014

Tak Mahu Penyakit Lupa Kala Exam !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Masa saya study dulu dalam kelas subjek 'Warga Tua', ( background study saya adalah Social Work so that why ada paper tajuk Waga Tua. saya bangga menjadi student Social Work tau !) Puan pensyarah bertanya, " Siapa sebenarnya warga tua selain usia mereka?". 


Lalu kami menjawab begini,
"Kulit berkedut"
"Mudah lupa"
"Rambut putih"
Dan ada yang jawab nakal
"Berjeragat puan"

Lalu puan tu bertanya balik,
"Iye ke ? Saya tengok kulit awak pun ada yang dah berkedut, berjeragat, rambut pun dah ada yang putih. Kalau bab lupa, awak ni time periksa terserlahlah penyakit nyanyuk awak!"
Lalu berderai ketawa satu kelas pagi itu.

Kan ? Betullah bila time exam penyakit lupa, tak fokus, lupa jalan kerja (matematiklah ni) semua ada.
 
Ada tak suplemen yang bagus untuk mengatasi masalah macam ni ? 

Kalau anda seorang penuntut, atau punya anak yang masih menuntut. Suplemen istimewa adalah Omega Guard dan Lecithin. Kedua-duanya berfungsi macam kaki kanan dan kiri.

Omega Guard daripada minyak ikan dan ia membekalkan DHA dan EPA kepada otak dan mata. Ia berfungsi untuk memberi respon dan memproses maklumat dengan lebih cepat dari apa yang di baca, dipelajari atau disampaikan.

Lecithin pula adalah berasal daripada soya yang sangat bagus membantu meningkatkan acetylcholine dan inositol dalam otak yang berfungsi untuk membantu daya ingatan yang lebih baik dan fokus pada apa yang dipelajari. So, bagi mereka yang mudah lupa disarankan ambil Lecithin untuk mengurangkan kadar lupa.

Shaklee di muar


Nampak macam sama tapi sebenarnya berlainan peranan kan Omega Guard dan Lecithin ni ? Rugi tak cuba !

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, November 15, 2014

Omega Guard Bantu Kurangkan Risiko Serangan Asma


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kasihan kan anak-anak kecil yang menghidap asma. Apatah lagi sekarang ni musim hujan dan sejuk.


Alhamdulillah anak saya tidak menghidap Asma. Tapi perkongsian dengan kawan-kawan yang punya anak menghidap Asma tu banyak. Ramai juga kawan-kawan Shaklee yang punya anak menghidap Asma. Rata-rata tip mereka menekankan betapa pentingnya mengamalkan Omega Guard secara konsisten bagi membantu anak-anak mereka mengurangkan kekerapan diserang Asma terutama bila cuaca sejuk selain Meal Shakes.

Betullah, saya menemui satu artikel mengenai Omega 3 dalam ikan yang membantu mengurangkan serangan Asma dikalangan kanak-kanak.


 Lalu ikan bagaimanakah yang bagus di amalkan ?



















Sumber

Pasti agak sukar untuk kita mengeluarkan baget untuk membeli ikan laut sejuk sebagai hidangan secara kerap bukan ? Kerana faktor harga dan kesukaran mendapatkannya.

Lalu, berilah anak-anak anda Omega Guard secara konsisten, selain baik untuk mengurangkan risiko Asma, ia juga bagus untuk perkembangan otak mereka.

Nak cuba tak ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, November 14, 2014

Penyakit Mesti Diwarisi Turun Kemurun

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Dah bapaknya sakit macam tu, tak mustahil anaknya pun sama nanti !" 
Sakit hati kan dengar orang cakap macam tu ? Macam dia pula yang menentukan untung nasib orang. Penyakit yang biasanya mudah diwarisi dalam masyarakat kita adalah Diabetis atau dalam istilah Malaysianya adalah Kencing Manis.

 Shaklee di muar azrinna-kiosk
Betullah tu ! Menurut Dr Grace Judio-Kahl seorang Sarjana dalam bidang neurosains dan 'behaviour science' dari Klinik Shape-Up Indonesia mengatakan bahawa gen memang boleh diwarisi. Didalam gen mengandungi maklumat genetik yang terlihat secara fizikal misalnya ketinggian dan yang tidak terlihat misalnya kecenderungan terkena penyakit tertentu. 

Walaupun penyakit boleh diwasiri, informasi genetik turut dipengaruhi oleh pesekitaran. Contohnya cara hidup kita adakah menitikberatkan kehidupan yang sihat atau sebaliknya.

Jadi, ketika menghadiri Kelas Shaklee Di Muar, teringat cerita penerangan Master Naquib tentang salah satu produk Shaklee yang salah satunya berfungsi untuk menghentikan keturunan kencing manis.

Jadi, jika dalam susur galur kita ada menghidap Diabetis dan kita masih boleh berusaha menjauhkan dari ibu segala penyakit itu melalui pengambilan Vivix. Kerana Vivix memperbaiki dan melindungi DNA kita dari maklumat genetik tidak terlihat tentang kecenderungan Diabetis.
Mahallah Vivix ! Anda percaya tak, jika kita menghidap sesuatu penyakit kos untuk merawat penyakit itu lebih mahal dari mencegah !
Nak cuba Vivix ?
Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, November 13, 2014

Sebab Apa Ibu Hamil perlukan Suplemen Protein ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Biasa yang orang kata, ibu hamil kena banyak minum susu, sebab kurang minum susu, baby tak membesar dan nanti ibu senang kehilangan gigi, apatah lagi bila hamil bukan kali pertama dan umur telah melepasi 30 tahun.

Shaklee di Muar



Namun, jarang orang sebut ibu hamil kena juga ambil protein, kerana ia juga penting untuk ibu dan bayi yang dikandung. Sebab, ibu hamil memerlukan lebih kurang 60gm protein sehari, dari jumlah itu:
  • 10gm diperlukan oleh bayi dikeseluruhan trismeter pertama
  • 10gm diperlukan pada setiap minggu pada trismeter kedua kehamilan
  • 10gm setiap hari pada penghujung trimester kehamilan.
Sebab apa ia penting untuk ibu dan bayi ?
  • Membantu dalam menghasilkan sel-sel baru kepada bayi, protein amat penting kepada ibu hamil kerana, ia membantu perkembangan otak bayi yang mula berkembang seawal persenyawaan lagi. Jika anda nak tahu, otak juga berasal dari sel-sel, dan sel-sel itu terbina dari protein.
  • Protein amat diperlukan untuk pembentukan otot bayi dan ibu. Bagi ibu pembentukan otot ini penting  sebagai persediaan menghadapi kelahiran dan bagi membantu proses pengurangan berat badan selepas bersalin nanti.
  • Protein juga membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu dan bayi, selain vitamin C ramai tak tahu protein juga sangat bagus untuk menguatkan sistem imun, malah ia lebih mudah untuk dihadam oleh ibu dan kemudian disalurkan kepada bayi.
  • Bagi ibu hamil yang kerap merasa letih, pengambilan protein yang kemudian dihadam menjadi salah satu asid amino iaitu tyrosine (asid amino tak perlu) yang fungsinya membantu meningkatkan tenaga dan kesegaran mental.
  • Biasa tak kita dengar ibu hamil yang kerap rasa lapar lalu mengambil banyak makanan walaupun ia dikategorikan sebagai makanan rapu? Lalu menghadapi masalah untuk menurunkan berat badan selepas kehamilan. Pengambilan protein sedikit sebanyak membantu menangani kerap lapar kerana ia boleh merangsang hormon leptin untuk membantu rasa lebih kenyang.
Sumber protein ada banyak, tetapi kebanyakkan sumber  protein perlu di masak sehingga mendidih sedangkan proses itu akan mengubah kualiti protein. Itulah jawapan mengapa ibu hamil perlu ambil ESP. Supaya mendapat bekalan protein yang mencukupi dan berkualiti untuk kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan !

shaklee di muar





Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...