Sunday, September 29, 2013

Mendepani Saat Tak Terduga

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pagi yang sedikit dingin. Tiba-tiba achommm! Sebanyak 5 kali. Orang kata bersin kalau bersin 5 kali tak sampai beberapa minit tanda mahu demam selsema. Dapat bayangkan macamana situasi demam selsema ? Sakit tekak, kepala sakit,hidung tersumbat, makan dan minum apa tanpa deria rasa - sama aje rasa.

 Shaklee di muar azrinna-kiosk

Bukan nak mengata siapa, itu sayalah ! Dan saya percaya ramai orang mengalami situasi yang sama. Namun, sejak menyediakan Nutriferon situasi seperti itu dapat 'dibendung'. Tapi bila berdepan situasi tanda-tanda mahu demam selsema saya akan cepat-cepat makan Nutriferon. Biasanya tanda-tanda begitu akan terus lenyap. Jika jadi selsema juga simptom seperti kat atas berkurangan. Teringat kata ustaz saya dulu, sesekali demam selsema bagus, sebab ia akan membantu lendir-lendir yang tak sihat dalam badan kita keluar. Waalamuallam.


Shaklee di muar azrinna-kiosk


Akhir-akhir ini anak saya dan suami pun dah pandai makan Nutriferon. Yey!!! Kalau rasa nak demam, nak batuk ambil Nutriferon. Jadi memang tersedia Nutriferon dalam handbag.

Walaupun harga Nutriferon agak mahal, namun apalah jika dibandingkan dengan manfaatnya pada kesihatan. Lagipun ia hanya diambil ketika perlu sahaja atau ketika travel yang cuacanya berbeza.

Terima kasih pada anda yang repeat membeli Nutriferon. Sesuangguhnya kesihatan adalah sesuatu yang amat berharga, tidak boleh dijualbeli.

Jika anda mahu dapatkan Nutriferon, hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, September 28, 2013

Mana Lebih Bagus : Vitamin E Atau GLA Complex ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Antara Vitamin E dengan GLA ? Mana lebih bagus ? Boleh ambil dua-dua dalam sehari ?

Tanya seorang customer baru saya. Lalu saya beri pandangan mengikut pendapat saya sebagai pengguna/ pengamal kedua-dua suplemen ini sejak 2 tahun lepas, bukan sekadar penjual sahaja. Mungkin ia berbeza mengikut pendapat pengguna. Anda nak tau ? saya share !

Shaklee di muar azrinna-kiosk

Kedua-duanya adalah agen antioksida yang baik untuk kesihatan kita, untuk mengurangkan risiko kita menghidap penyakit tertentu seperti jantung dan kanser selain menjalani gaya hidup yang sihat. Yes! Ia lebih bersifat pencegahan sebab mencegah adalah lebih baik dari merawat.

Jika anda menghadapi masalah jerawat yang serius, GLA Complex adalah lebih sesuai selain beberapa suplemen lain. Namun jika setakat sebiji dua jerawat cukup sekadar Vitamin E. Jika anda ada masalah jeragat gabungkan keduanya serta beberapa suplemen lain.

Vitamin E boleh disapu dikulit. Jika anda menghadapi sunburn saya sarankan anda jadikan Vitamin E sebagai masker atau campurkan ia dalam krim malam atau sapu aje Vitamin E dimuka sebelum tidur. Insyallah kesan 'panas' sunburn akan hilang. Kulit akan rasa lebih lembab.

Jika anda menghadapi masalah pori-pori yang terbuka luas, pendapat saya Vitamin E adalah terbaik. Namun perlu ambil secara konsisten selain sedikit kesabaran sebab ia mengambil masa untuk lihat kesannya. Tak cukup sekadar sebulan.

Bagi mengatasi masalah 'kedinginan' dikalangan lelaki atau perempuan, Vitamin E adalah suplemen yang patut jadi pilihan. Manakala GLA Complex membantu wanita yang ingin memperolehi zuriat, boleh baca disini.

Jika anda menghadapi bengkak gusi, pengambilan Vitamin E dapat membantu. Begitu juga jika ibu menyusu menghadapi masalah bengkak susu, pengambilan Vitamin E membantu meredakan masalah itu.

Gabungan Vitamin E, Minyak Borage, Biji bunga matahari menjadikan GLA mampu memberi kesan lebih cepat sesuai dengan harganya berbanding Vitamin E. Tetapi harga Vitamin E lebih murah dari GLA.

Bagi saya, kedua-duanya punya kelebihan yang tersendiri. Sebagai pengguna kita kena tahu apa yang kita mahukan hasil dari pengambilan suplemen. Namun, tak salah nak ambil kedua-duanya sekali. Tapi perlu tahu cara pengambilan supaya ia memberi kesan yang baik pada kesihatan kita untuk jangkamasa panjang tanpa kesan sampingan.

Mahu tahu lebih lanjut ? hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, September 27, 2013

Boleh Tak Ambil Set Suplemen Breastfeeding Ketika Hamil ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Susuibu keluar sejak hamil atau selepas kelahiran ? Kawan saya hamil trimester ketiga dah ada susuibu, tapi tidak saya.
Boleh tak ambil set breasfeding ketika hamil trimester ketiga ?
Bila boleh berhenti ambil set breasfeeding ? 

Shaklee di muar azrinna-kiosk

Dah lama saya tak bercerita tentang dunia breastfeeding, maklumlah anak pun dah semakin dewasa. Walaubagaimanapun sesekali kembali bercerita seolah-olah mengembalikan nostalia pula ! 

Baiklah, menjawab soalan pertama ibu perlu tahu, bagaimana terjadinya susuibu. Setiap breast wanita yang normal mempunyai milk gland yang akan diaktifkan apabila wanita itu hamil. Perasan tak, salah satu tanda kita hamil apabila merasa sakit dan sengal-sengal di bahagian payudara ? Malah, ada di antara ibu yang dapat merasakan tiba-tiba sahaja saiz payudara menjadi lebih besar ketika hamil. Sebenarnya itu adalah menunjukkan payudara kita mula menghasilkan sel sel yang akan menjana susuibu. 

Apabila kita melahirkan anak dan plasenta pun keluar, tahap hormon estrogen dan progestron akan berkurang dan hormon prolaktin akan meningkat untuk menggalakkan penghasilan susu badan. Ada sesetengah ibu yang susuibu telah keluar pada trismeter ketiga, ada juga yang susuibu hanya setelah melahirkan bayi. Tidak kisahlah bilakah susu badan mula keluar semasa hamil atau selepas bersalin, yang paling penting adakah ibu mahu menggunakan nikmat itu atau tidak.

Menjawab soalan kedua, set breastfeeding boleh di ambil sejak awal kehamilan lagi. Sebab apa yang ada dalam set breasfeeding itu memang diperlukan oleh ibu hamil untuk menyokong keperluan nutrisi selain pengambilan makanan seimbang dan menjalani gaya hidup sihat. Kecuali Alfalfa ibu hamil tidak boleh ambil, kecuali untuk masalah tertentu sila rujuk pada pengedar ye! Sebab ia menjadi tanggungjawab pengedar untuk konsaltansi.

Dalam set breastfeeding mengandungi suplemen berikut :-

Vitalea/multivitamin-
  • Mengandungi 12 vitamin dan 7 galian termasuk iron untuk membentuk sel darah merah
  • Sesetengah doktor menggalkan pengambilan zat besi bagi ibu yang menyusukan bayi bagi menggelak dari mudah pitam.
B Complex
Terdiri daripada lapan vit B beserta Folic Acid dan Biotin. Vitamin B perlu untuk pembentukan urat saraf bayi selain memberi rasa bertenaga kepada ibu hamil dan menyusukan.

Vitamin C
  • Melindungi sel, penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. 
  • Ianya juga membantu dalam penghadaman zat besi.
  • Membantu ibu hamil dan ibu menyusu meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh yang turut disalurkan pada bayi.
  • Selain itu ia juga membantu untuk menyelesaikan masalah puting melecet, luka berdarah teruma bayi yang baru lahir kerana ketidakbolehan bayi untu menyusu dengan betul.

Kalsium (Ostematrix)
  • Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. 
  • Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. 
  • Membaiki ransangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
  • Mengatasi masalah sembelit kepada ibu hamil
  • Salah satu komponen yang banyak dalam susuibu sebab itu menjadi booster kepada proses tersebut.

Energizing Soy Protein (ESP)
  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. 
  • Protien yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. 
  • Membantu mempercepatkan proses pengeluaran susuibu dan memekatkan susuibu, jadi bayi cepat kenyang dan ibu dapat mengepam untuk kumpul stok.

Menjawab soalan ketiga, ibu boleh berhenti mengambil set breastfeeding. Ia tidak akan memberikan masalah sebab ia bukan ubat yang perlu diambil mungkin untuk seumur hidup. Tetapi kadang-kadang bila badan dah terbiasa mengambil suplemen tiba-tiba kita berhenti mungkin kita akan rasa perbezaannya. Macam kita dah setiap hari tidur kat tilam empuk, tiba-tiba kita tidur beralaskan papan. 

Jika anda berhajat nak dapatkan suplemen penyusuan silakan!

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Thursday, September 26, 2013

Bila 'Sakit Puan' Datang

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


"Setiap kali waktu itu, saya akan ambil MC, biasa 2 hari. "
Shaklee di muar azrinna-kiosk

Pelbagai cara di lakukan oleh wanita ketika mendepani masalah itu. Ada yang ambil pil penahan sakit. Ada yang memasukan air panas dalam botol air mineral balut dengan tuala dah tuam kat perut. Ada yang rendam kaki dalam air suam.

Pendek kata macam-macam !

Bagaimana jika anda mencuba GLA Complex ? Jika anda berkemampuan tambah dengan Vitamin B Complex dan Osteomatrix. Sebab GLA Complex mengandungi GLA (gamma linolenic acid)yang membentuk prostagdalin iaitu bahan homon dalam badan yang penting untuk mengawal fungsi kimia dalam badan yang salah satu fungsinya memperbaiki simptom PMS ini.

Manakala menurut kajian, pengambilan Osteomatrix yang mengandungi 1200mg kalsium membantu mengatasi kekejangan pada waktu itu.

Vitamin B untuk membantu membekalkan asid folik yang kekurangannya menyebabkan kita kurang daya tumpuan, cepat marah, kerap pening atau migrain dan jantung sering berdebar apatah lagi pada 'waktu itu'.

Jika anda berada dalam situasi di atas bila waktu itu, mengapa tak cuba. Alhamdulillah, dengan izin Allah ia telah membantu ramai wanita mendepani 'waktu itu' dengan selesa.


Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Wednesday, September 25, 2013

Vitamin C Chewable Untuk Seisi Keluarga

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Walaupun Sustained Release Vita C belum membuat kemunculan semula di pasaran Malaysia, tapi Alhamdulillah masih punya Vtamin C Chewable. Walaupun ia di'formulakan' untuk kanak-kanak yang berusia 4 tahun ke atas berdasarkan ciri-ciri tertentunya, tapi ia juga sesuai diambil oleh orang dewasa. 

Paling penting untuk mendapatkan kebaikkan sama seperti Sustained Release Vita C, kuantiti perlu berpadanan dengan usia. Bagi kanak-kanak memadai dengan sebiji. Bagi dewasa 3 hingga 5 biji sehari.

Seronok membaca cerita ibu ini tentang Vitamin C Chewable nya.

Shaklee di muar azrinna-kiosk



Shaklee di muar azrinna-kiosk

TQVM kak. 

Sememangnya banyak vitamin Shaklee yang boleh dikongsi seisi keluarga, cuma perlu disesuaikan umur dengan kuantiti. Kalau kita suami isteri nak cantik, segak dan sihat begitu juga anak-anak kita. Mereka kan permata kita.

Mahu dapatkan suplemen Shaklee untuk seisi keluarga ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Tuesday, September 24, 2013

Stok Vitamin Hari Ini 24 September 2013

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Stok vitamin setakat hari ini plus vitamin yang baru sampai semalam. Saya di Muar, mana yang jauh saya courier.

CoQ10
Multivitamin/Vitalea
Vitamin B
Vitamin C Chewable
ESP
Meal Shakes
Performance Drink
Nutriferon
GLA Complex
Osteomatrix
AJHT
Garlic
Lecithin
Omega Guard
Zink
Alfalfa

Ada yang berhajat ? Pembelian dan konsaltansi. 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.mynoorazrinnapalil@yahoo.com.my.

Monday, September 23, 2013

Tapak Tangan Kasar, Tumit Pecah-Pecah

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Tapak tangan kasar ? - Mudah aje sapu losyen. Tapi bagi surirumah agak tak berapa rajin nak buat, sebab tangan sentiasa basah dek kerana mencuci baju, pinggan, sental-sental dapur. Tak sempat nak berlosyen bagai. Tumit pecah-pecah - Sampai boleh buat menggaru kaki bila gatal. Nak sapu-sapu kadang-kadang buat, tapi selalu lupa.

Shaklee di muar azrinna-kiosk


Sesuatu yang saya belajar dari pengalaman kawan-kawan dalam Shaklee, pengambilan Osteomatrix secara konsisten membantu mengatasi mana yang kasar dan pecah-pecah tu ! Sebab  kalsium dalam Osteomatrix berperanan untuk meminimakan kerosakan kologen, jadi jika kita memiliki kulit kering amalkan suplemen kalsium kerana ia sangat efektif untuk mengurangkan kekeringan kulit dan menjaganya agar tetap terhidrasi.

Selain dari baik untuk tapak tangan dan tumit kita, Osteomatrix punya banyak kelebihannya.

Shaklee di muar azrinna-kiosk

Nak beli osteomatrix ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my untuk pembelian dan konsaltansi

Hamil : Tak Lalu Makan Dan Minum

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya ibu hamil 1st trimester. Badan sangat tak larat. Terasa sangat lapar tapi tak de selera makan, minum air masak pun termuntah ! Lalu saya tercari-cari apakah ubat/petua untuk mengurangkan alahan teruk ini. Paling tidak pun, sesuatu yang buat badan tak rasa letih sangat.

Shaklee di muar azrinna-kiosk


Apa kata ibu cuba Shaklee Performance Drink (PD). Ia perisa oren asli. Tiada gas. Tiada gula tambahan yang buat yang mengganggu kestabilan gula dalam darah. Malah rasanya masam-masam jika di bancuh cair-cair, sebab biasa ibu hamil suka makan masam-masam. Jika dibancuh pekat-pekat pun taklah manis.

PD berfungsi menyeimbangkan air dalam tubuh supaya 'tak kekeringan' dan memberi tenaga serta merta. Mana tahu, ia serasi dengan ibu. Tak cuba tak tahu ! Usaha okey!

Shaklee di Muar azrinna-kiosk

Ibu mahu cuba ? Saya ada stok PD. Jika di Muar, boleh COD terus dari saya hari ini.

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my.



Pengedar Shaklee Di Muar

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya adalah pengedar Shaklee di Muar. Jika anda mahu dapatkan produk Shaklee lengkap dengan konsaltansi boleh hubungi. Konsaltansi cara pengambilan HANYA ekslusif untuk pembeli produk Shaklee daripada saya sahaja !

Produk Shaklee yang saya ada untuk hari ini 23 September 2013 adalah :-

Vitalea
Vitamin B
Lecithin
Nutriferon
ESP
Meal Shakes
Osteomatrix
Performance Drink
Lecithin
GLA Complex
AJHT
Omega Guard
Zink
Garlic

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my untuk pembelian
 
 

Friday, September 20, 2013

Perut Buncit Setelah Bersalin ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Just nak kongsi apa yang saya baca kat dalam majalah ini. Buat panduan untuk ibu hamil atau yang mahu hamil.

 
Daripada nota di atas tu, kita boleh rumuskan begini :-
1) Penjagaan semasa hamil pastikan berat tidak naik mendadak sewaktu
    hamil antara 10 hingga 15 kg melalui jangan 'buruk lantak'.
2) Pakai 'tummy support' supaya perut tak menggeleber
3) Sapu krim atau minyak untuk kurangkan 'stretchmark'
4) Lakukan senaman ringan ketika hamil
5) Tidak merokok kerana ia akan menambah toksin dalam badan dan
    menyebabkan kulit kedut dan kendur
6) Ambil suplemen - suplemen apa pilihan anda ? suplemen untuk ibu hamil

Mahu dapatkan suplemen kehamilan ? 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Stok Shaklee Setakat 20 September 2013

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Salam Jumaat Yang Ceria Penuh Mahabbah,
Kat bawah ini adalah list suplmen yang ada setakat hari ini. Mana yang tak ada tu telah di 'book' oleh customer atau telah habis dalam simpanan saya dan sedang menunggu stok baru sampai.


CoQ10
Multivitamin/Vitalea
Vitamin B
ESP
Meal Shakes
Performance Drink
Nutriferon
GLA Complex
Osteomatrix
AJHT
Garlic
Lecithin
Omega Guard
Zink
Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Saya melakukan COD di  Muar dan kawasan sekitarnya. Boleh ask saya maksud 'sekitar' tu. Manakala yang jauh saya akan courier ye ! 
Ada yang berhajat ? Pembelian dan konsaltansi. 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.mynoorazrinnapalil@yahoo.com.my.

Thursday, September 19, 2013

Stok Vitamin Yang Saya Ada Pada 19 September 2013

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya pengedar Shaklee di Muar, di luar Muar saya akan courier. Berikut adalah senarai stok vitamin yang saya ada untuk hari ini. Mana yang tak ada tu dah ada orang 'book' atau memang dah tak de dalam simpanan saya.

CoQ10
Multivitamin/Vitalea
Vitamin B
Vitamin C Chewable
ESP
Meal Shakes
Performance Drink
Nutriferon
GLA Complex
Osteomatrix
AJHT
Garlic
Lecithin
Omega Guard
Zink

Ada yang berhajat ? Pembelian dan konsaltansi. 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.mynoorazrinnapalil@yahoo.com.my.

Wednesday, September 18, 2013

Baget RM100 Untuk 4 Bulan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

"Kak, nak tanya ada tak vitamin yang harga kurang dari RM100 dan boleh makan sampai 1 semester ?" 

Shaklee di muar azrinna-kiosk


Bagi adik-adik IPT yang mahu ambil suplemen tapi kekurangan baget, dua suplemen yang saya cadangkan kepada anda. Iaitu vitamin B dan Lecithin. Mari kita lihat fungsi keduanya. 

Shaklee di muar azrinna-kiosk


Vitamin B
Vitamin yang paling penting adalah B Complex kerana fungsi keseluruhannya adalah untuk menukarkan makanan kepada tenaga dan punya ciri istimewa di bawah yang membantu dalam untuk meningkatkan kapasiti pembelajaran, lebih tumpuan dan keupayaan mengingat dengan lebih baik
  •  B1 (thimine) yang digelar vitamin "morale" untuk urat saraf yang sihat dan learning capacity
  •  B2 (riboflavin) untuk stamina dan kekuatan otak dan menambah oksigen dalam otak 
  •  B3(niasin) untuk urat saraf yang sihat 
  •  B5(pantothenic acid) supaya urat saraf sihat untuk memastikan kurang rasa stress, keletihan atau kelesuan 
  •  B12(cyanocobalamin) untuk meningkatkan konsentrasi dan ingatan
  •  Folic Acid berfungsi untuk kesihatan mental dan emosi selaian membantu pengeluaran darah merah
# Selain itu ia juga baik untuk kulit, sebab remaja dan jerawat ibarat isi dan kuku sebab Vitamin B Complex yang mengandungi B3 berfungsi untuk meningkatkan asid lemak pada kulit, merangsang eksfoliasi (pengelupasan kulit mati) dan membuatkan kulit kenyal

LECITHIN 
Vitamin ke-2 yang diperlukan penting untuk penuntut adalah lecithin. 
Berikut adalah ciri istimewanya :-
  • Lecithin untuk kesiapsiaga otak sebagai fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman 
  • mengandungi Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak, fungsi itu akan tergugat. 
  • Baik untuk memastikan kulit dan rambut sentiasa sihat dan lembab jika diambil dalam tempoh masa yang panjang.
Harga keduanya adalah lebih murah berbanding topup telefon kan ? Jika berminat hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
 

Tuesday, September 17, 2013

Suplemen Mampu Milik Untuk Mengurangkan Berat Badan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Mahu suplemen untuk kurangkan berat badan yang mampu milik ?"

'Mampu milik' sangat perlu sebab berat badan naik tidak dalam sehari dua begitu juga nak turunkan berat bdan, bukan sehari dua. Paling penting kena konsisten. Dua suplemen yang saya cadangkan adalah Lecithin dan Alfalfa.
Lecithin Bertindak sebagai pelembut najis yang berkesan, ia melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.Selain itu Lecithin juga berperanan sebagai agen untuk memecah lemak dan kolestrol dgn membersih salur darah, metabolisme lemak menjadi tenaga & membantu membakar lemak untuk melangsingkan badan.

Alfalfa 
Alfalfa pula mengandungi saponin yg bertindak seperti span menyerap kolestrol, lemak yg telah dibakar dicairkan oleh Lecithin. Malah Alfalfa memperbaiki masalah penghadaman seperti kembung & sembelit.
Masih ada stok Lecithin dan Alfalfa, anda mahu ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Stok Vitamin Untuk Selasa 17 September 2013

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Di bawah ini adalah stok vitamin yang saya ada :- Vitalea Vitamin B Cheawble Vitamin C ESP Meal Shakes Performance Drink Nutriferon Omega Guard Lecithin Vitamin E AJHT CoQ10 Zink Alfalfa Garlic GLA Complex Osteomatrix Hubungi saya untuk pembelian dan konsaltansi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Sunday, September 15, 2013

Pohon Mangga Kami Dah Mula Berbunga

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Just nak kongsi cerita tentang pokok mangga madu yang baru kami beli ni. Oleh kerana lambat sampai pasar tani, dapatlah kami pokok mangga yang macam tak berapa sihat dan cantik. Tapi dah alang-alang pergi beli jugalah. Letak di celah-celah pokok orked mak sementara rumah baru kami masih dalam proses pengubahsuaian. 

Dua hari lepas saya perasan pokok mangga ini dah mengeluarkan bunga dan pohonnya kelihatan subur tak macam masa baru beli tu.Orang kata kalau nak beli pokok buah-buahan, cari yang dah berbunga atau berbuah serta pokoknya subur. Tapi kes kami dah beli baru pokok subur dan berbunga. Orang kata kalau begitu, tanda tangan saya 'sejuk'. He3!
 
Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Minggu depan siaplah proses pengubahsuaian rumah, bolehlah terus tanam di tanah. Mudah-mudahan ia akan terus subur dan akan cepat-cepat berbuah supaya boleh rasa nikmatnya bercucuk tanam. Disamping dapat memberi pada orang disekeliling saya.

Begitu juga dengan perniagaan Shaklee ini, mudah-mudahan tahun ini akan berkembang pantas dan dapat memberi sumbangan kepada mereka yang memerlukannya. Saya alu-alukan anda yang berminat nak jadi bisness partner saya, terutama yang mahu mendapatkan wang tambahan tapi malu menjual. Asalkan sentiasa berfikiran positif, agresif dan istiqamah.

Jika anda berminat mahu menjadi sebahagian daripada keluarga Jutawan Anis saya atau mahu membuat belian, hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, September 14, 2013

'Khazanah' Lelaki Dan Perempuan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Murah tak semestinya kurang manfaat. Sebab sesuatu yang murah akan jadi mahal, jika ditambah dengan pengisian pengetahuan tentang manfaatnya.

Sebab tu saya nak kongsi tentang kegunaan zink. Selain Alfalfa yang harganya murah berbanding isi kandunganya yang banyak, zink pula punya harga paling murah dalam senarai harga produk Shaklee.Nak tau berapa harganya? Boleh sms atau PM saya.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Zink menjadi khazanah penting untuk lelaki  sehingga ia di gelar ‘the ultimate sex mineral’ oleh majalah Men’s Health,kerana Zinc didalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Kekurangan zink akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten(mati pucuk), perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah dan kemerosotan fungsi seksual.

Malah untuk setiap ejakulasi, 5mg zinc dikeluarkan (separuh daripada keperluan harian badan). Oleh sebab itu, bagi pasangan suami isteri yang mahukan zuriat, sebab itu suplemen zink disaran dalam usaha mereka itu.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Zink menjadi khazanah perempuan pula kerana kekurangannya akan menimbulkan masalah dalam sistem reproduksi mereka. Perempuan memerlukan zink untuk proses ovulasi dan membantu penguncupan uterus bagi  mengembalikan ketahanannya. Malah kekurangan zink akan melambatkan  kedatangan haid dan juga 'amenorrhea' iaitu kekurangan haid.

Perempuan tak lari dari kecantikan, pentingnya zink dapat mencegah tumbuhnya jerawat dengan mewujudkan persekitaran yang tidak sesuai untuk didiami jerawat dan meredakan keradangan kulit akibat jerawat.

Kekurangan Zink akan membawa kesan pada kulit, kuku dan melambatkan pertumbuhan rambut, kulit dan melambatkan pertumbuhan rambut, kulit hilang fleksibiliti dan elastisinya. Jadi masalah regangan kulit juga akan lebih mudah terjadi.

Jadi, benarlah ia menjadi khazanah penting untuk lelaki dan perempuan.

Hubungi saya untuk pembelian ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Friday, September 13, 2013

Kami Mahukan Anda Jika Anda Dalam Senarai Ini

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Jika anda seorang pekerja/surirumah dan sedang mengalami masalah kewangan yang tidak stabil ATAU barangkali anda seorang penuntut universiti/kolej yang sering keputusan duit sementara menanti biasiswa/pinjaman DAN

ANDA SEORANG YANG PENTINGKAN KESIHATAN 
INGINKAN DUIT LEBIH SETIAP BULAN
 +
FOKUS
 + 
KUAT
AGRESIF
+
BOLEH MEMBERIKAN SERVIS TERBAIK
PANDAI MEREBUT PELUANG
+
MURAH HATI

Ha! Andalah yang kami cari.
 
Tiada yang mustahil dalam bisnes Shaklee ini. Satu jenama yang tak asing lagi dalam dunia suplemen. Hanya bermodalkan RM75. 
  • Punya upline yang berdedikasi dan sedia membantu hingga anda capai target anda 
  • Jaringan kumpulan yang hebat dan sangat supprtive 
  • Plan pemasaran yang adil 
  • Rangkaian produk yang terbukti berkesan

Apatah lagi hari ini sana sini orang bercerita tentang Shaklee. Rebut peluang ini. Jom sertai fenomena Shaklee ! 

Hubungi saya sekarang di talian 012-6816979. 


Thursday, September 12, 2013

'B' For Beautiful

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Kita selalu dengar dan baca tentang  Vitamin C, Vitamin E, GLA, kologen dan ESP untuk kulit cantik. Sangat Betul! Tapi jangan tak tahu, B-Complex juga penting untuk memastikan kulit wajah kita sihat, cantik berseri.


Shaklee di muar azrinna-kiosk


Jadi tak hairan jika  B-Complex digabungkan dengan Vitamin E dan Vitamin C di dalam Set Kecantikan Kulit Shaklee.

Apa sebenarnya manfaat B-Complex untuk kulit ?



Shaklee di muar azrinna-kiosk
 
1) Anti stress
Bila kita stress otot-otot muka kita akan bekerja lebih kuat bekerja lebih kuat berbanding otot-otot ketika kita senyum. Lagi satu, bila kita stress mesti kita suka kerut-kerutkan dahi, bila kerap sangat buat ia akan tinggalkan kesan-kesan kedutlah. Dan jangan tak tahu, stress boleh menjemput jerawat. awas!

2) Membantu meringankan kesan dari terik matahari sebab jika kita kerap terdedah kepada matahari kulit jadi kusam dan peranan B Complex ini membantu sebagai pewarna kulit (melanin) yang rosak bila kulit 'tan'.
 
3) Vitamin B membantu melancarkan peredaran darah supaya kelihatan awet muda

4) Peranan Vitamin B yang membantu mengubah karbohidrat, lemak dan protein kepada tenaga akan buat kita rasa cergas dan bermaya. Kekurangan Vitamin B akan buat kita kelihatan lesu yang pastinya terpamer kat kulit juga. 

5) Vitamin B Complex yang mengandungi B3 berfungsi untuk meningkatkan asid lemak pada kulit, merangsang eksfoliasi (pengelupasan kulit mati) dan membuatkan kulit kenyal

6) Vitamin B5 dan B9 pula berfungsi untuk mengatasi jerawat dan iritasi kulit.

Jadi, bagi yang obses untuk kelihatan cantik dan sihat tanpa suntikan, pisau pembedahan dan yang sewaktu dengannya, apa kata masukan Shaklee Vitamin B Complex dalam rutin harian anda.

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my untuk konsaltansi dan belian.

Wednesday, September 11, 2013

Keistimewaan Shaklee

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Bagus ke Shaklee ni ?"
"Sekarang ni banyak sangat suplemen, tak tau mana yang bagus !"

Anda tercari-cari istimewanya Shaklee, jemput baca nota bawah ni.

Shaklee di muar azrinna-kiosk



Shaklee telah lebih 50 tahun di pasaran. Bermakna apa yang buat Shaklee bertahan begitu lama di pasaran walau hari ini lambakan pelbagai jenama suplemen di pasaran ? Jika tidak kerana perkara di atas yang buat ia mampu bertahan.
Anda berminat untuk membeli atau menjadi ahli sekaligus?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atu emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...