Friday, August 30, 2013

Jangan Terus Melompat Dari Katil

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bangun tidur terus terjun katil !
Apa kita rasa ?
Tumit rasa sakit,
betis rasa kejang
bahu rasa sakit
pinggang jadi sakit
jantung berdegup kencang
Kadang-kadang terus jadi sakit kepala


Siapa yang tak pernah alami peristiwa macam tu ?

Shaklee di muar azrinna-kiosk


Ketika sekolah dulu, ada seorang guru mengajar cara membangkitkan mood/motivasi di awal pagi ialah jangan terus terjun katil (maklumlah duduk asrama katil 2 tingkat). Sebaik sahaja bangun tidur baca doa, kemudian buat senaman ringgan di atas katil (Ha ?) Yes ! Contohnya lunjurkan kaki di birai katil sambil buat senaman dengan gerak-gerakan bergelangan kaki, angkat kedua belah kaki berganti-ganti, buat pusingan lawan jam untuk senaman bahu. Ia membantu 'mengejutkan' otot-otot dan sendi setelah lama kita berehat. Jadi taklah bangun sakit-sakit badan !

Shaklee di muar azrinna-kiosk


Percaya tak anda petua guru saya tu ? Boleh cuba !

Nak tambah baik, sertakan sekali 'makanan batin' untuk sendi iaitu melalui Solat Dhuha. Sebab melalui Solat Dhuha ia dapat menjaga sendi-sendi kita yang berjumlah 360 dalam tubuh kita supaya berfungsi dengan baik. 
Sebagaimana  Hadis laporan Ahmad, Abu Daud, Ibnu Khuzaimah dan Ibnu Hiban daripada Buraidah
"Dalam tubuh manusia terdapat 360 sendi yang setiap satu daripadanya wajib mengeluarkan sedekah. Lantas para sahabat bertanya "Ya Rasullah, siapa yang mampu melakukan hal itu?" Nabi menjawab,'Sepercik kahak di dalam masjid yang kau bersihkan dan benda ditengah jalan yang menganggu laluan orang yang kamu singkirkan, adalah sedekah. Apabila kamu tidak mampu melakukannya, maka solat Dhuha dua rakat mencukupi kewajiban sedekahmu'.

Jika anda berkemampuan belilah suplemen untuk menjaga sendi, otot dan tulang secara lahiriah supaya dapat berfungsi dengan baik untuk kita beramal. Suplemen yang baik untuk sendi, otot dan tulang adalah Advance Joint Health Tablet (AJHT), Osteomatrix dan Omega Guard.

Salam Jumaat!


Hubungi saya untuk pembelian di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalilyahoo.com.my.



Wednesday, August 28, 2013

Tiada Lagi Wajah Kelihatan Lebam !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Peningkatan usia membawa bersama rona-rona berubahan emosi, hormon, kehilangan sebahagian nutrisi, apatah lagi disirami setiap hari perit cahaya mentari yang menyakitkan. Lalu tak mustahil ia mempamerkan semuanya pada seraut wajah. Benarlah kata orang dari mata turut ke hati. Mata letaknya di wajah meneka bagi pihak hati. Hati pula memberitahu berapa agaknya umur dia di berdasarkan rona-rona kehidupan yang dicoretkan di sebalik wajah.

Sudah bernama wanita diam tak diam pasti tertanya dari mana datangnya kulit kusam dan tiba-tiba wajah kelihatan lebam walau umur tak jangkau lagi pertengahan 30an. Mungkin itu yang di alami oleh seorang customer saya ni. Tapi tiba-tiba dia memberitahu sesuatu yang menarik untuk saya kongsi.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Sebab GLA membantu mengatasi alergik pada kulit yang buat kulit gatal-gatal dan meninggalkan kesan kehitaman. Ia juga mengurangkan bintik penuaan. Malah ia juga meninggalkan selapisan perlindungan di bawah kulit untuk melindungi bahaya panas pancaran sang matahari yang buat wajah kelihatan lebam.

Pengambilan GLA juga buat wajah kelihatan muda sebab, kandungan Omega 3 dan Omega 6 dalam GLA membantu mengekalkan kecantikan dan keremajaan kulit dengan membantu menguatkan dan meningkatkan kebendaliran membran sel kulit. 

Membran sel bertindak sebagai pelindung kulit, mengeluarkan toksin dan memberi lembapan serta nutrien bagi meningkatkan pengaliran darah dengan mencairkan darah dan memperbaiki keanjalan sel darah merah supaya lebih banyak oksigen bagi membantu menyubur dan melembap yang penting untuk keremajaan kulit.

Mahu dapatkan Shaklee GLA Complex ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my untuk pembelian dengan konsaltansi


Tuesday, August 27, 2013

Osteomatrix Legakan Simptom Sepanjang Kehamilan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Muntah-muntah, sakit gigi, tak lalu makan adalah antara simptom awal kehamilan. Malah ada sesetengah ibu yang kekal begitu hingga akhir kehamilan. Kesannya ibu kelihatan tak bermaya, hb darah turun dan bagi sesetengah ibu, kena tinggal di wad untuk beberapa hari untuk pemantauan.

Shaklee di muar azrinna-kiosk

Selama ini saya hanya tahu Osteomatrix membantu ibu hamil untuk mengurangkan masalah sakit belakang, simpul biawak atau ‘muscle spasm/cramp’, sembelit, membantu menyeimbangkan tekanan darah (bagi ibu yang menghadapi tekanan darah tinggi). Maklumlah ketika hamil tidak boleh ambil Herbalax dan Alfalfa untuk atasi sembelit dan suplemen yang bersifat meninggikan antibodi.

Lalu sesuatu yang baru saya belajar dalam Shaklee iaitu Osteomatrix dapat membantu mengatasi simptom kehamilan terutama pada peringkat awal. Sebab kewujudan simptom itu di sebabkan kekurangan kalsium dalam badan si ibu. Apatah lagi jika ibu itu telah berumur lebih dari 30 tahun dan hamil bukan kali pertama, simptom itu akan lebih dirasai.

Seronoknya bila saya menulis sesuatu di facebook tentang perlunya Osteomatrix untuk ibu yang sedang hamil dan bagi yang mahu hamil, terutama bakal pengantin selain ambil suplemen untuk cantik berseri, ia di sambut dari seorang ibu yang bukan hamil kali pertama dan baru mencuba Osteomatrix dalam seminggu.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Jadi, jika anda merancang untuk hamil atau sedang hamil ambillah Osteomatrix untuk membantu melancarkan proses kehamilan anda. Mudah-mudahan, Insyallah ! Jemput baca persediaan untuk hamil 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my untuk pembelian dengan konsaltansi

Monday, August 26, 2013

Testimoni AJHT Dari Saya

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Cerita saya ketika minggu terakhir sebelum menamatkan pengajian di UUM, saya telah mengangkat 14 kotak besar yang berisi buku dan keperluan lain sepanjang pengajian selama 4 tahun. ( Bukunya sikit aje, yang lain ? ) Memang banyak dan memang berat. Packing, angkat dan hantar di UUM Mall untuk di pos melalui Service Courier.  Sudahlah tinggal di tingkat 4 Kolej Kediaman Telekom, di tambah lagi dengan UUM kaya dengan bukit bukau. Hantar kotak-kotak menggunakan troli okey ! Tiada kenderaan sebab saya tidak boleh memandu ketika itu ! Kesannya saya mengalami belakang pinggang. Sangkanya akan baik dengan sendiri.




Rupa-rupanya bertahun-tahun saya menahan kesakitan setiap kali membongkokkan badan. Terasa ngilu bila mahu membongkokkan badan. Bertambah buruk bila hamil dan selepas bersalin. Lalu ketika mengenali Shaklee semasa menyusukan bayi saya beritahu N yang saya menghadapi masalah sakit belakang dan tumit, lalu N cadangkan saya ambil Osteomatrix. Setelah mencuba selama 3 bulan Alhamdulillah tidak lagi rasa ngilu bila nak membongkokkan badan.

Namun, habit saya yang suka menulis dan membaca, sambil bertiarap bawa padah. Habit ni memang sejak zaman sekolah hingga sekarang bawa kesan sejak mengalami sakit belakang pinggang. Bila nak bangun memang sukar, rasa amat sakit dan kebas di bahagian belakang terutama jika tiarap dalam tempoh masa yang lama terutama ketika menulis blog lah, tentunya !

Lalu saya cuba AJHT, dan sebenarnya saya baru cuba sempena promosi harga menariknya sepanjang Ogos 2013 ini. Memang baru sangat mencuba ! Menariknya, Alhamdullah semakin kurang sakit belakang walau lama menulis blog sambil tiarap. Tiada lagi rasa kebas dan kesukaran nak bangun. Paling istimewa baru makan beberapa hari ia telah menunjukkan kesan. 

Shaklee Di Muar azrinna-kiosk


Sesuailah dengan ujian klinikal dari Shaklee yang membuktikan pengambilan AJHT selama 5 hari berturut-turut dapat memberi kesan positif  melalui :-
  • pada keselesaan sendi
  • pergerakan lebih mudah
  • kemampuan yang lebih baik untuk aktiviti harian.
Alhamdulillah ! Iyelah, ubat, suplemen adalah wasilah. Sesungguhnya yang menyembuhkan Allah jua !

Jika anda juga sebahagian dari saya yang mengalami sakit belakang, saya syorkan untuk mencuba Osteomatrix, AJHT dan jika anda kaki minum ais, tambah dengan Omega Guard. Walau kosnya sedikit besar namun demi kesihatan yang tiada galang gantinya, mengapa tidak ?!

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Sunday, August 25, 2013

AJHT Umpama Tilam Empuk

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Ketika badan terasa keletihan kerana seharian bekerja, lalu bila dapat merebahkan pada tilam empuk memang begitu selesa.



Shaklee di Muar azrinna-kiosk



Begitu juga dengan sendi kita, ketika dilanda kesakitan lalu ia mendapat sokongan umpama merebahkan diri pada tilam empuk melalui peningkatan sokongan kusyen ke atas sendi dan memelihara tulang rawan, pasti meredakan kesakitan !

Apatah lagi ia di dapati dari tumbuhan iaitu ekstrak jagung yang membekalkan sumber pekat glukosamina yang bertindak sebagai sokongan kusyen. Di tambah lagi dengan kehadiran ekstrak Boswellia yang bertindak untuk menambah keselesaan sendi.  






Juga, untuk memelihara tisu penyambung yang sihat penambahan zink, tembaga, mangan dan vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur pada sendi.


Mahu dapatkan AJHT untuk ibu bapa kita ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, August 24, 2013

Shaklee Di Muar

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

"Ada orang nak la la tu jugak ! tak boleh tunggu esok ! Apa lagi lusa !
Sebab bila kita nak cuba sesuatu memang excited !"


Shaklee di muar azrinna-kiosk

Jika itu yang anda rasa bila nak cuba suplemen Shaklee. Anda berada di Muar ? Boleh hubungi saya untuk pembelian. Jika anda bekerja di Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar, atau tinggal di sekitarnya dan mahu mendapatkan suplemen, boleh juga hubungi bisnes partner saya iaitu :-
Shareena ditalian 012-6082426

Jika anda mahu menjadi sebahagian dari bisnes partner saya boleh hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Gamma Linoleik Asid Untuk Kulit Berseri

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Pakai sun block ketika panas mentari terik. Adalah nasihat dari mereka yang arif tentang kulit. 

Shaklee di muar azrinna-kiosk
  
Kerana panas matahari bukan sahaja menjadikan kulit kusam, tapi ia juga penyebab pada kulit cepat berkedut, berjeragat, memburukkan keadaan jerawat pada yang ada jerawat. Jadi pakailah sun block mengikut aturan, kekerapan anda berada di bawah matahari dan jenama yang bersesuaian dengan kulit, kualiti dan nilai wang anda.

Selain dari itu, pengambilan Gamma Linoleik Asid dari Shaklee atau Shaklee GLA Complex dapat memberi lapisan perlindungan di bawah kulit untuk kurangkan risiko kesan pendedahan di bawah cahaya matahari, seterusnya membantu menjadikan kulit wajah berseri.
Diikuti beberapa suplemen lain, pengambilan air masak yang mencukupi serta makan buah-buahan dan sayuran.

Mahu dapatkan Shaklee GLA Complex ?

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Friday, August 23, 2013

Anda Perlukan Ini ?


Anda pentingkan kesihatan ?
Anda inginkan duit lebih setiap bulan ?
Anda mahu trip pelancongan yang ditanggung ?

Tunggu apa lagi ? PM saya sekarang untuk mengetahui cara mendapat duit 4 hingga 5 angka dengan Shaklee
Satu jenama yang tak asing lagi dalam dunia suplemen

Kenapa perlu menyertai kami ?
Upline yang berdedikasi dan sedia membantu hingga anda capai target anda
Jaringan kumpulan yang hebat dan sangat supprtive
Plan pemasaran yang adil
Rangkaian produk yang terbukti berkesan
Peluang menyertai trip antarabangsa percuma dengan layanan 5 star
Pencapaian anda akan dirai oleh syarikat

Tiada yang mustahil dalam bisnes Shaklee ini. Sana sini orang bercerita tentang Shaklee. Rebut peluang ini. Jom sertai fenomena Shaklee ! 
 
Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Khasiat Boswellia Dan Jagung Dalam AJHT

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Ketika saya mengikuti salah satu dari bengkel Nutrisi yang dianjurkan oleh Shaklee, Nutrition Shaklee iaitu Celine telah memulakan bengkel itu dengan senaman ringgan. Antara senamannya adalah menolak badan kebelakang dengan sebelah kaki, tolak badan ke kiri ke kanan. Katanya, " Jika tak boleh lakukan, pulang nanti sila ambil AJHT !".

Contoh senaman ringan macam sebahagian dari gambar aktiviti di bawah ni :-

Sebab dalam AJHT ? Sebab dalam AJHT mengandungi ekstrak Boswellia 


Sejenis tumbuhan yang digunakan dalam perubatan Ayurvedic untuk merawat osteoarthritis,rheumatoid arthritis,bursitis dan juga carpal tunnel syndrom. Fungsi Boswellia ini telah dibuktikan melalui ujian klinikal yang membantu meningkatkan keselesaan sendi.

Selain itu ia juga mengandungi ekstrak jagung yang membekalkan glukosamin yang pekat. Glukosamin adalah sejenis amino yang berfungsi struktur proteoglycans iaitu komponen struktur rawan dan cecair di antara tulang yang membekalkan pelinciran.


AJHT juga mengandungi zink, kuprum, manganese dan vitamin C untuk membina kologen dan lain-lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan dan struktur pada sendi.

Malah, AJHT memenuhi ciri-ciri ini.
  • 100% bebas kekerangan
  • 100% vegetarian
  • 100 % bebas kondroitin iaitu sejenis bahan yang terbukti secara klinikal yang menghalang penyerapan glukosamin
  • Hanya 2 biji sehari 
  • Mudah di telan
  • Tiada perasa tiruan, pemanis atau pengawet
  • Bebas gluten
Nanti saya nak ceritakan testimoni diri saya sendiri setelah mengamalkan AJHT ini. Tungguuu...

Hubungi saya untuk pembelian di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Thursday, August 22, 2013

Dapatkan kulit Sihat Secara Semulajadi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Jika anda tak dapat ambil sebanyak itu hidangan buah dan sayuran, top up dengan suplemen tanpa meninggalkan makanan sebenar. 

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau noorazrinnapalil@yahoo.com.my untuk pembelian
 

Khasiat CoQ10

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

CoQ10 untuk jantung sahaja ?
CoQ10 adalah produk Shaklee terbaru yang dilancarkan di Malaysia. Walaupun fungsi utamanya adalah untuk memberi tenaga pada jantung tapi ia juga turut memberi beberapa manfaat lain yang telah melalui ujian klinikal sebelum di pasarkan.

Shaklee di Muar Azrinna-kiosk


Saya nak share tentang Manfaat CoQ10 dari sebuah artikel yang dikeluarkan oleh Shaklee dalam majalah ISihat keluaran Ogos 2013.
Untuk kesihatan Jantung
  • Sebagai pencegahan penyakit kardiovaskular, termasuk arterosklerosis (arteri tersumbat)
  • Mengurangkan kekerapan 'angina episode' dan menguatkan otot jantung
  • Menyeimbangkan tekanan darah bagi pesakit tekanan darah tinggi

Untuk kanser
Doktor telah menggunakan CoQ10 untuk merawat kanser payudara dan kesihatan sokongan kepada pesakit yang menerima kemoterapi

Penyakit gusi
CoQ10 juga telah digunakan dengan keputusan yang baik untuk merawat gejala distroli otot dan penyakit gusi

Kesihatan Mental
Kajian menunjukkan pesakit Parkinson boleh mendapat manfaat CoQ10 tambahan

Rawatan Obesiti
Kajian menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 boleh mengurangkan berat badan dan ia telah dicadangkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan berat badan dan ia telah dicadangkan bahawa CoQ10 boleh memberi manfaat dalam rawatan pesakit dengan sindrom keletihan kronik.

Kesuburan
CoQ10 turut dikaitkan dengan peningkatan dalam jumlah sperma dan membantu kesuburan lelaki

Seperti produk Shaklee yang lain, CoQ10 bersifat semulajadi, tiada bahan sintetik, kimia mahupun dadah. Cuba dengan yakin ! Yang penting usaha untuk sihat pada hari tua. Supaya kita tidak menyusahkan orang dan dapat beribadat dengan lebih mudah dan selesa.

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Jam 9 Pagi Hari Isnin

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Adakah anda tahu serangan jantung kerap berlaku pada jam 9 pagi hari Isnin berbanding waktu lain ?


Shaklee di muar azrinna-kiosk


Sebab tu juga, Isnin kerap juga di kenali dengan Monday Blues ! Bukan juga merujuk pada jumlah kerja yang banyak pada hari Isnin. Bukan juga kena bekerja dalam tempoh yang panjang pada hari Isnin. Tetapi ia merujuk pada perasaan TAK SUKA pada kerja yang menjurus tekanan perasaan, sebab Sabtu dan Ahad bercuti. Jadi penting untuk kita suka pada bidang kerja kita. Tak kira apa pekerjaan kita asal halal di sisiNya.

Selain tekanan, seiring dengan peningkatan usia, jantung kita secara mendadak mengalami kekurangan tenaga, apatah lagi dengan faktor pemakanan kita yang tak seimbang dan kurang bersenam dan gaya hidup yang tak sihat tak mustahil menyebabkan serangan jantung.

Bagi saya pula, memandangkan punya genetik yang melibatkan masalah jantung, tak cukup sekadar cuba menghindari sesuatu yang menyebabkan jantung saya 'keletihan'. Saya juga amalkan suplemen untuk jantung iaitu COQ10. Beberapa minggu mencuba saya dapati degupan jantung yang lebih baik dan sekata. Sebab perasan tak bila kita dekatkan telinga pada dada bayi degupannya adalah lebih pantas berbanding kita ? Disebabkan usia degupan jantung tidak sepantas ketika kita bayi.
Shaklee di muar azrinna-kiosk
Walaupun ada yang berkata, belum tua lagi nak jaga jantung. Tapi cuba fikirkan begini, anda ambil sebiji bola tenis dan cuba genggam kuat-kuat. lakukan 70 kali dalam tempoh seminit. Jika anda lakukan pada kadar tempoh masa yang sama selama 24 jam anda telah memicit sebanyak 100,000 ribu kali sehari. Apa jadi pada tangan anda ? Rasanya baru picit beberapa kali dah rasa keletihan. Itulah peranan yang dimainkan oleh jantung kita tanpa mengira siang dan malam.Sebab itu jantung adalah 'mesin' yang paling menakjubkan dalam badan kita. Apa jadi kalau ia keletihan ?

Jadi sayangi jantung kita !
Shaklee di muar azrinna-kiosk


Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Wednesday, August 21, 2013

Punca Kulit Kusam

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Walaupun sudah bersolek, kulit wajah saya masih kelihatan kusam. Saya tak tau kat mana silapnya. Rasanya kulit wajah saya tidaklah bermasalah sangat, tetapi seperti ada kekurangannya"

Punca kulit muka kusam adalah disebabkan kehadiran sel kulit mati. Setiap 28 hari, sel kulit mati akan berkumpul kerana tubuh kekurangan protein untuk menyingkirkan sel mati tersebut. Lalu, semakin lama ia  menjadi tebal dan menyebabkan wajah tampak gelap serta berminyak. Inilah salah satu punca mengapa kulit kelihatan tidak bermaya dan kusam.




Shaklee di Muar azrinna-kiosk

Bagi anda yang punya kewangan yang memang terakru untuk ke salon tidak menjadi masalah. Namun bagi mereka yang tidak, boleh mengamalkan regim penjagaan kulit seperti mencuci, menyegar dan melembab. Jangan lupa sun block, seminggu sekali masker dan scrub. Banyakkan minum air masak, makan buah-buahan dan sayuran.

Boleh juga menambah protein ESP kerana fungsinya untuk menyingkirkan sel-sel mati dari dalam. Selain ia baik untuk kesihatan. penambahan Vitamin E dan diselangi dengan GLA, Vitamin B dan C dapat membantu mempercepatkan proses itu.

Jika anda berminat hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Mudah Rasa Sengal-Sengal ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda sudah terasa yang tenaga anda seperti nenek yang berusia 80 tahun, kecuali jika nenek itu masih boleh berlari 5 kilometer tanpa henti ? Jika anda terasa sengal dan pedih pada sendi akibat kecederaan sukan yang berulang-ulang, anda mungkin mengalami tanda-tanda awal osteoarthritis. 

Apa itu Osteoartritis ? Ia adalah keadaan di mana terdapat kemusnahan pada rawan yag menyelaputi sendi-sendi. Biasa berlaku pada usia emas akibat kerja keras pada usia muda. Sendi-sendi yang selalu terlibat adalah sendi pinggang, lutut dan tulang belakang.

Orang kata sediakan payung sebelum hujan. Berusaha sebelum menyerah. Kalau dah ada tanda-tandanya, tak salah ambil suplemen untuk sendi walau masih muda. Suplemen yang saya maksudkan adalah Advance Joint Health Tablet (AJHT)

Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Bagaimana ia berfungsi ?

  • menyokong keselesaan sendi
  • membantu kekalkan tulang rawan kerana ia bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan. Ia juga membekalkan glukosamina (penting untuk binaan tulang rawan dan lendir untuk licinkan sendi dalam tendon dan ligamen.
  • memelihara tisu penyambung yang sihat
  • melancarkan pergerakan harian
  • dibuat dari sumber tumbuh-tumbuhan semata-mata, asli dan semulajadi 
  • memberi kekuatan kepada struktur sendi
Adalah lebih bagus jika diambil bersama Osteomatrix dan Omega Guard kerana ia adalah gabungan mantap untuk tulang, sendi dan otot. Nantikan testimoni !

Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Monday, August 19, 2013

4 Makanan Untuk Kulit Cantik

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

"Jerawat lagi ?"
Ia tak muncul hanya ketika waktu remaja, tetapi juga ketika dewasa. selain tidak peka dengan kebersihan kulit, ia juga disebabkan oleh pengambilan nutrisi yang tidak seimbang, penyusutan hormon dan tekanan.

Paling penting gabungkan pemakanan seimbang dengan 4 jenis makanan di bawah ini bagi membantu untuk mendapatkan kulit yang sihat. Paling penting perlu jadikan ia rutin dan konsisten. Jom kita kenali apa makanan untuk kulit cantik.

Susu dan Oat



Bagus untuk membantu merawat jerawat. ia kaya dengan selulosa, laktosa. vitamin E dan asid folik yang penting untuk kekalkan kecantikan dan kesihatan kulit.

Tofu

Mengandungi protein, kalsium, lemak tidak tepu paling hebat, kaya antioksida dan iron.

Anggur merah
Mengandungi antioksida dan agen kimia untuk merawat alahan kulit. ia juga adalah antihistamin iaitu anti alahan semulajadi.

Kekacang


Kekacang paling bagus kacang Brazil dan biji labu adalah pilihan makanan terbaik untuk kulit bersih sebab kepekatan mineral kulit sihat adalah tinggi. Mineral yang sangat diperlukan oleh kulit contohnya zink dan selenium.

                                                                                                                                                                                     Sumber : Majalah Rapi

Jika anda sukar untuk menjadikan ia rutin dan konsisten kerana soal kos, apa kata tambah dengan pengambilan berbentuk suplemen. Namun ia masih perlu rutin dan konsisten dalam pengambilan. Suplemen yang saya maksudkan adalah Set D yang terdiri daripada ESP, Vitamin B, Vitamin C, Vitamin E dan selang selikan dengan GLA. Bagi yang punya jerawat yang serius dan bernanah, tambah dengan zink.Tingkatkan pengambilan sayuran dan buah-buahan, begitu juga air masak serta, kurangkan pengambilan makanan berlemak.


Nak cuba ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, August 17, 2013

Mengapa Perlu Minum Air Masak ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

"Minum air masak tak sedap, TAWAR !"


Shaklee di muar azrinna-kiosk

Namun hakikatnya kita perlu minum air masak berdasarkan formula 1 litter air untuk 25kg berat badan kita. Air dan kita memang tidak boleh dipisahkan. Manfaat air adalah kerana :-
  • Air kosong yang cukup akan membuat metabolisme tubuh berfungsi dengan baik sehingga tubuh tidak mudah diserang penyakit.
  • Membuatkan kulit nampak segar dan terhindar dari kekeringan
  • Sebagai media yang menghantarkan vitamin dan nutrisi ke seluruh sel dan organ tubuh. Kekurangan air akan menyebabkan vitamin dan nutrisi yang kita ambil sukar diserap oleh tubuh badan dan akan menyebabkan tubuh jadi lemah.
  • Mengawal suhu badan, pengambilan air yang kurang boleh menyebabkan dehidrasi dan kerosakan sel saraf
  • Membantu peredaran oksigen ke seluruh sel tubuh
  • Membantu tubuh bebas bergerak, sendi-sendi tulang bahkan otot tidak akan berfungsi dengan baik jika tidak terdapat pelumas yang dihasilkan oleh air bagi membantu melenturkan tubuh kita
  • Membantu membuang racun dalam tubuh
  • Sebagai penyeimbang elektrolit dalam tubuh untuk membantu mengawal tekanan darah
  • Membantu memelihara jumlah darah dalam tubuh sehingga kita mendapatkan keseimbangan tenaga yang baik.
  • Membantu program diet dengan cukup minum air maka proses pembakaran kalori dalam tubuh akan berjalan dengan baik
  • Membantu mempercepatkan proses penyembuhan penyakit.

Jadi apa lagi ? Minumlah air masak.

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
 

Sukar Rukuk Ketika Solat

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

"Sakitnya lutut abah ni, nak rukuk pun payah ! Bila datang sakitnya abah Solat duduk saje!"

Rintihan seorang bapa. Bila kita telusuri punca sakit lutut, sendi sebenarnya bukan sahaja melanda golongan warga emas, malas, mereka yang masih muda belia juga tak terlepas dari menghadapi masalah ini. Sakit sendi ini bukan sahaja melibatkan lutut, tapi juga melibatkan bahu, pinggang, siku dan pergelangan tangan.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Melalui pembacaan saya, punca sakit sendi bagi warga emas, adalah akibat kerosakan dan kemerosotan tulang rawan yang berpunca dari pelincir dalam sendi semakin merosot dan menyebabkan geseran tulang yang menyebabkan kesakitan.

Bagi golongan muda mudi pula, masalah berat badan yang menyebabkan lutut tak dapat menampung berat badan kita. Selain ia juga akan menyerang mereka yang terlibat dengan aktiviti ekstrem samaada melalui sukan atau kerja yang lasak. Malah, ia juga melanda bila lama sangat tempoh memandu kita, maklumlah hari raya !

Bagi yang masih muda dan tak punya masalah sendi juga patut jaga kesihatan sendi, orang kata sediakan payung sebelum hujan.

Lalu Shaklee telah mencipta Advance Joint Health Complex (AJHT) daripada tumbuhan yang terdiri daripada ekstrak Boswellia, jagung, malah mengandungi vitamin C, zink, kuprum dan mangganes bagi memastikan ia lebih berkesan.


Malah, melalui ujian klinikal menunjukkan ia mula memberikan tindakan positif seawal 5 hari.

Okey nanti saya sambung lagi !

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Suplemen Yang Tak Sesuai Ibu Hamil Ambil

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

"Betul ke tak boleh ambil vitamin ni masa hamil, habis yang boleh vitamin apa ?"

Suplemen yang boleh diambil oleh ibu hamil adalah suplemen yang tidak menyebabkan pengaktifan interferon iaitu sesuatu yang bertindak meningkatkan sistem antibodi ibu. Sebab bila kehamilan berlaku, secara automatik sistem antibodi ibu akan menjadi rendah bagi membolehkan perkembangan bayi.

Shaklee di Muar azrinna-kiosk


Lalu, suplemen asas yang boleh diambil ketika hamil samada trismeter pertama atau kedua adalah :-
  • Vitalea/multivitamin
  • Vitamin B
  • Vitamin C
  • Osteomatrix
  • ESP

Suplemen yang tak boleh di ambil ketika hamil adalah :-
  • Vitamin E
  • Corotomax
  • GLA Complex
  • Vivix
  • Nutriferon
  • Zink

Bagaimana dengan Omega Guard ? Ia hanya sesuai diambil ketika kandungan telah memasuki trismeter kedua. Namun boleh dihentikan pengambilan ketika hampir bersalin dan boleh diambil semula selepas sebulan bersalin.

Menurut seorang rakan saya yang berbangsa Cina, pengambilan ketika hampir bersalin boleh menyebabkan banyak bendalir yang akan keluar dan akan melambatkan proses pemulihan.

Alfalfa ? Boleh ke tak boleh ketika hamil ? Boleh hubungi pengedar anda untuk mengetahui pada masa bila dibolehkan dan berapa biji pengambilan.

Hubungi saya untuk pembelian dan konsaltansi di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnaplail@yahoo.com.my

Tuesday, August 13, 2013

Cirit Birit Di Musim Perayaan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rasanya tak terlewat lagi untuk ucapkan Salam Aidilfitri dan selamat berpuasa 6 pada mereka yang masih berpuasa. Banyak benda nak share, nanti saya akan tulis di blog peribadi dan disini. Asyik tak sempat saja. Baru nak menaip dah ada orang memberi salam, maklumlah hari raya ! Bertambah gawat bila line internet jadi sangat tak elok.

Cuma nak kongsi tentang biasa yang dialami ketika hari raya. CIRIT BIRIT ! Sebab pertama selama sebulan kita berpuasa, tiba-tiba pada hari raya kita bedal makanan semacam. Terkejutlah perut kita ! Sebab kedua kadang-kadang juadah telah dipanaskan beberapa kali tanpa menyimpannya dalam peti sejuk.

Shaklee di Muar


Lalu sepanjang saya mengenali Shaklee, Alfalfa sangat berharga saat dilanda cirit birit. Fungsinya ia membuang racun yang menyebabkan cirit birit. Lagi satu ia bertindak seperti span yang menyerap kekotoran dan dikeluarkan dalam bentuk 'pepejal'. Bukan disimpan dalam badan tau ! Kekotoran harus dikeluarkan !

Lagi satu Performance Drink(PD). Biasa kita akan kehilangan cecair dalam badan bila dilanda cirit birit yang menyebabkan badan keletihan. Malah PD bertindak memberi tenaga segera.

Setakat itu sahaja perkongsian saya, nanti saya sambung lagi.

Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Saturday, August 3, 2013

Untuk Mereka Yang Sering Sakit Sendi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Istimewa promosi Shaklee bulan ini adalah Advance Joint Health(AJHT) untuk kita hadiahkan kepada ibu bapa yang sellau mengeluh sakit lutut. Apatah lagi ketika Ramadhan ini semakin kerap dengar cerita mereka sakit lutut ketika menunaikan Solat Terawikh. Juga untuk kita yang masih muda-muda banyak berjalan juga tak lepas dari sakit lutut dan sendi. Nanti saya akan penuhi entry bulan Ogos 2013 dengan maklumat AJHT.


Saya untuk dihubungi ditalian 012-6816979 atau email saya di noorazrinnaplail@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...