Thursday, May 23, 2013

Saya Tak Suka Minum Air

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tajuk kat atas selalu saya terima dari customer dan bakal customer. Hakikatnya walau tak ambil suplemen kita tetap kena minum air, apatah lagi dalam situasi cuaca yang sangat panas sekarang ini. Kegagalan untuk minum air yang mencukupi akan mendekatkan diri kita kepada kekeringan dalam badan yang akan menjemput bukan setakat demam, selsema dan batuk tapi penyakit lain.

alasan yang biasa sebab tak suka minum air adalah tak suka nak ke toilet banyak kali sebab kerja travel dan sebagainya. Sekadar pendapat saya ye! Saya teringat dengan tajuk artikal yang saya tulis bertajuk jangan minum sambil berdiri, secara logiknya minum sambil duduk akan melambatkan proses air keluar dari badan kerana perlu melalui dari satu jalan ke satu jalan sebelum keluar sebagai urin. Anda setuju pendapat saya?

Lagi satu, ada baiknya jika kita ambil Shaklee Performance Drink (PD), sebab sepanjang saya mengambilnya ia membantu mengurangkan urusan ke toilet. Bukan tak ke toilet langsung ye! Jadi bagi yang kerja travel, sesuai ambil Performance Drink ni.Paling penting tubuh tidak terhidrat sebab fungsinya adalah untuk memastikan air dalam tubuh sentiasa seimbang.
Kadang-kadang kita rasa dah banyak minum air, tapi tak dapat menghilangkan rasa dahaga melampau, sampai sakit tekak dibuatnya. Makin banyak minum makin kerap ke toilet, maka PD bantu menghilangkan rasa dahaga melampau tu! lagi satu mungkin sebab kita banyak minum minuman berkafein, tu air senang keluar. Bukan tak boleh minum langsung, jangan tolak nikmat makan dan minum cuma kurangkan sikit sahaja pengambilan.

Saya menyediakan 2 canister PD setiap bulan untuk kegunaan seisi keluarga saya. Penuh dengan rasa oren asli, tanpa gula dan gas. Simpan dalam peti sejuk selepas dibuka, takut ketul-ketul nanti. Bagi adik-adik kampus yang tiada peti sejuk simpan di tempat yang anda rasa paling sejuk dalam bilik anda, mungkin almari baju. tapi jika dah ketul-ketul masih boleh minum, tak ada masalah.

Jika anda berminat dan order hubungi saya di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...