Monday, March 18, 2013

Cabaran Kurus Dan Langsing Dengan Lecithin


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Betul ke Lecithin Shaklee boleh membantu mengurangkan berat badan ? Berapa lama boleh kurus ? Kita tengok dulu antara keistimewaan Lecithin :-
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress sebab ia mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer.
  • Menghalang kejadian batu karang kerana 90% dari batu karang terjadi dari kolestrol, Lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan

Jadi, part mana mengatakan Lecithin adalah untuk mengurangkan berat badan ? DI SINI :-
  • Pengambilan lecithin dengan konsisten mempercepatkan pembakaran lemak 
  • Memecahkan lemak dan kolestrol kiranya lecithin bertindak sebagai "pembersih".

Oleh sebab itu, ia memerlukan fiber untuk menyerap apa yang telah dicairkan, jadi pengambilan Alfalfa mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap apa yang telah dicairkan. Manakala Herbalax bertindak seperti julap, tapi bukan sebarang julap kerana ia bertindak secara lembut menyingkirkan najis yang tersekat dan membersihkan tugas2 Alfalfa..Jadik lengkap sudah "tugas" ASAS suplemen ini sebab tugas-tugas suplemen ini bertindak sebagai PENYOKONG usaha untuk kurus. Selebihnya bergantung kepada perkara asas lain seperti bersenam dan mengawal sedikit pengambilan makanan.

Saya nak kongsi testimoni seorang rakan pengedar yang saya panggil Hasmah dan anak saya panggil beliau Makcik Cantik. He3! Blog beliau http://www.ibuhakimhaikal.com/2011/11/lecithin-shaklee-membantu-saya-kembali.html?m=0
Saya petik sedikit apa yang dia buat selain mengambil Suplemen Asas Untuk Kurus.

Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah.
  1. Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
  2. Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
  3. Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)
  4. Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
  5. Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..
  6. Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..
  7. Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
  8. Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..
  9. Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
  10. Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya... ;)
Keyword motivasi Hasmah yang boleh dijadikan panduan bagi mereka yang nak kurus dengan lecithin :
  • Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je.
  • SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni..sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus...biar lambat asalkan selamat.
  • Tengok 10 perkara yang saya buat 2 je bantuan dari Supplement.
Ni gambar terbaru Hasmah ketika sama-sama 'dating' kat Workshop Shaklee bulan lepas.


 
Anda betul-betul nak kurus ? Sanggup bersabar ? Hubungi saya untuk Set Asas Menguruskan Berat Badan di talian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...