Monday, February 18, 2013

Perlu Ada Dalam 'First Aid' Anda

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Saya percaya dalam setiap rumah mesti menyediakan sesuatu berbentuk First Aid. Walau tidak lengkap dalam sesebuah rumah mesti menyediakan paling kurang minyak angin dan minyak gamat. Apa kata tambah dalam First Aid anda Performance Drink dan Nutriferon (tapi tak perlulah masukkan dalam kotak First Aid tu sebab Performance Drink yang telah dibuka perlu disimpan dalam peti sejuk).
Pada saya amat penting memastikan kedua-dua stok ni perlu ada dalam rumah. Walaupun setiap hari saya saya akan minum PD ini tapi kadang-kadang ia menjadi 'sangat penting' terutama bila cuaca panas dan Aiman kadang-kadang tak rajin nak minum air masak jadi beri PD ini. salah satu kepentingannya adalah untuk mengelakkan badan jadi terhidrat dan mengurangkan risiko kena ulser mulut yang memang sakit bukan ? Bila kita demam mesti tak ada selera nak makan, jadi minumlah PD bagi memastikan kita lebih bertenaga. Nak-nak bila dah jadi mak orang ni bila kita tak sihat pun tetap perlu memastikan urusan rumahtangga berjalan lancar. Sesuai juga diambil bila cirit birit melanda ahli keluarga kita bagi mengelakkan badan terhidrat.


Nutriferon pula kita ambil seminggu sekali, tetapi bila demam ambillah setiap hari. Sepanjang saya mengamalkan Nutruferon ni, ia menjadi sangat serasi bila selsema tiada lagi hidung tersumbat atau bila batuk berpanjangan saya juga akan ambil nutriferon. Ia sesuai diambil dari umur 12 tahun. Jika anda ibu menyusu dan bayi kena demam atau selsema tak baik-baik, ibu amalkan nuriferon, Insyaallah bayi tak lama jika demam atau selsema.

Anda nak simpan 2 'First Aid' ni ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...