Friday, October 19, 2012

Saya Ada Migrain


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Migrain. Sakit kepala yang amat sangat dan biasanya menyerang pada sebahagian kepala. Kadang-kadang sebelah kanan dan kadang-kadang sebelah kiri. Bila dah terlalu sakit kerapkali sampai termuntah baru rasa lega. Tapi migraine akan muncul kembali. Sesetengah orang akan diserang migrain sehingga 4 kali seminggu.

Suatu tika dahalu saya adalah orang yang kerap kena migraine. Terutama ketika zaman kampus. Cuaca panas sikit mulalah dating migraine. Balik training Taekwondo kena migraine. Balik berkawat kena migraine. Minum air berais kena migraine dan diikuti selsama. Begitu juga dengan makanan lain contohnya coklat. Sepanjang menghabiskan empat tahun pengajian di kampus kawan-kawan dah faham saya dan migrain tak dapat dipisahkan. Saya dan air berais harus dipisahkan . Sebab saya cuba mengelak sedaya mungkin menjauhkan dari perkara atau makanan yang akan menyebabkan kebarangkalian dari kena migrain.

Sesuatu yang saya bimbangkan adalah bagaimana bila menghadapi zaman pekerjaan nanti ? Bagaimana kalau kena migraine hamper setiap hari ? Ternyata telahan saya benar. Ketika hari pertama berada dalam dunia pekerjaan saya diserang migraine. Memang amat tertekan. Sudahlah serba serbi tak tahu, kepala pula buat hal.

Migrain yang berlarutan menyebabkan saya dan ubat tahan sakit tak boleh dipisahkan sehingga saya berkenalan dengan Shaklee ketika menyusukan bayi disebuah forum. Setelah mengamalkan beberapa jenis vitamin ini berterusan untuk beberapa bulan serangan migraine semakin berkurangan, walau sesekali masih ada serangan. Maklumlah penyakit datang macam ribut tapi mahu sembuh, macam semut. Tapi Alhamdulillah sekurang-kurang jarang kena migrain buat rasa lebih sihat, apalagi bila punya keluarga dan anak yang memang aktif ajak kita bermain itu ini.

Berada dalam dunia perniagaan bersama Shaklee saya mula mempelajari beberapa suplemen penting yang saya makan bukan sahaja untuk kesihatan dan kecantikan kulit, tapi untuk mengawal migraine. Antaranya
Ostematrix ini mengandungi kalsium yang berfungsi untuk mengawal degupan jantung sebab biasanya bila migrain menyerang degupan jantung menjadi terlalu cepat. Ia juga membantu saraf berfungsi dengan baik sebab bila migrain menyerang kita kerap rasa saraf jadi tegang. Kajian ke atas Magnesium dalam Ostematrix dikatakan dapat membantu mengurangkan frekuensi kesakitan migrain. Vitamin D dalam Ostematrix juga dapat membantu penyerapan kalsium, sebab kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh dan boleh tertinggal sebagai batu dalam atau pundi kencing.

Vitamin B Complex yang mengandungi Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya

Jika anda punya baget lebih, apa kata tambahkan juga ESP selain Ostematrix dan vitamin B sebab ia membantu memperbaharui sel-sel tisu , hormon dan enzim yang kebiasaanya rosak akibat dari tekanan migrain dan ubat tahan sakit.

Selain itu bagi mereka yang kerap kena migraine saya kongsi petua mandi ini yang saya dapat dari senior ketika zaman study dulu. Mandi awal pagi kalau boleh sebelum Azan Subuh (bagi yang beragama Islam) dengan air sejuk. Kemudian siram air dari kaki ke kepala barulah ikut mana anda mahu bermandi. Mengikut ilmu aura dengan mulakan mandi dari kaki ke atas membantu membetulkan aura tubuh badan yang bercelaru. Selain dikatakan mampu mengurangkan risiko dari mengidap pelbagai jenis penyakit antaranya penyakit sendi dan petua awet muda. Tak salah mencuba! Kerana mencegah lebih baik dari merawat.

Jika anda dikalangan mereka yang menghidap migraine ingin mendapatkan konsaltansi atau membeli vitamin , hubungi saya ditalian 012-6816979 atau emailkan di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...