Sunday, July 29, 2012

Best Ke Sertai Kumpulan Shaklee Awak tu ?


Bila ada pertanyaan best ke menjadi ahli Shaklee bawah kumpulan yang saya sertai tu, cuba cerita sikit ? Saya sertai kumpulan ini pada 2009. Saya tidak di ajar beli barang banyak-banyak lalu 'sumbat' bawah katil. Tapi saya di diajar tentang vitamin itu. Tidaklah jika seseorang itu datang kepada saya contohnya untuk 'maintain' cergas saya suakan dengan deretan suplemen walau itu bukan fungsi utamanya untuk 'maintain' cergas. 

Pada permulaan jadi pengedar saya harus mengakui yang saya memang tiada apa-apa stok yang saya beli kecuali untuk saya makan sendiri sahaja. Jika orang nak baru saya order dari Shaklee. Sehingga hari ini jika saya tidak ada stok untuk sesiatu vitamin atau tak sempat untuk pos saya minta sahaja jasa baik Shaklee untuk pos ke mana saja destinasi pembeli.

Paling seronok saya di ajar tentang kesihatan walau saya bukan doktor, hanya berlatar belakangkan Pengurusan Kerja Sosial dan bekerja dalam bidang berkaitan perniagaan dan perakaunan. Sebab kesihatan bukan milik sesuatu kelompok sahaja, tapi semua orang kena tahu.

Terlibat dalam kumpulan ini menemukan saya dengan pelbagai kelompok kerjaya pembeli yang sebelumnya saya pun tak tahu kewujudan bidang pekerjaan itu. Paling menarik jika ada sebahagian kelompok pembeli penyamar menjadi orang lain. Contohnya mengatakan mereka bekerja sebagai tukang sapu, pembancuh air, tukang masak dan sebagainya, padahal mereka bukan bekerja seperti yang tercatat di atas. Saya melayan pembeli sama sahaja, tak kira anda kerja apa waima pembantu kedai sekalipun. Cuma kadang-kadang terlambat balas email atau sms. Sebab kadang-kadang kena ikut 'turn'. Malah sesetengah email mengambil masa untuk saya jawab.

Okeylah! Salam Ramadhan dan selamat berpuasa. Banyakkan amalan pada bulan puasa ini termasukalah bersedekah pada yang memerlukannya.

Mahu beli suplemen Shaklee ? Hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...