Tuesday, March 20, 2012

Suplemen Untuk Sakit Tumit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Pernah tak ada mengalami sakit tumit ? Samaada tumit kanan atau kiri atau kedua-dua sekali. Sakit bukan ? Mahu berjalan berjengkit-jengkit. Memang cukup terasa bila bagnun dari tidur atau apabila anda duduk dan mahu berdiri. Tu belum lagi kesakitannya kadang-kadang sampai ke pinggang. Secara peribadi setakat ini saya mengalami sakit tumit sebanyak dua kali. Pertama ketika selepas bersalin dan kedua beberapa bulan yang sudah. Melalui pembacaan saya salah satu punca sakit tumit adalah kurang kalsium. Ditambah habit kita wanita yang suka pakai kasut tumit tinggi. Ehem!~Salah seorang darinya.

Lalu saya mengambil kalsium Shaklee yang diberi nama Ostematrix yang semua orang tahu kalsium bagus untuk tulang. Ia bukan sekadar mengandungi kalsium, tetapi juga Vitamin D dan Magnesium bagi membantu penyerapan dengan lebih baik selain untuk mengelakkan berlaku masalah kepada pengamalnya pada kemudian hari seperti penyakit batu karang atau buah pinggang. Pengambilan harus 4 biji sehari bagi mereka yang mengalami sakit tumit ye!

Selain itu pengambilan Vitamin E juga perlu. Eh! Tapi tidak perlu ambil 4 biji juga. Cukup sebiji sehari. Selalu kita dengar dan baca Vitamin E baik untuk jantung, kulit bagi awet muda dan selesaikan masalah jerawat, tetapi ia melangkaui semua tu sebenarnya. Vitamin E ni bagus untuk membaiki peredaran darah selain dapat mengendurkan otot yang kekejangan sebab itu ia bagus untuk mereka yang punya masalah sakit tumit.

Walaubagaimanapun, pengambilan haruslah konsisten untuk 90 hingga 120 hari untuk nampak kesannya. Sebab sel-sel 'sakit' dalam badan kita memerlukan masa untuk bertukar ganti kepada sel yang sihat bagi menerima suplemen yang di ambil lalu bagi 'memperbaiki' apa yang sakit dengan izin Allah.Selain itu saya juga pergi berurut mana tau ada 'simpulan' urat kat kaki yang buat saya berjalan jengkit-jengkit. Memang rasa selesa. Tak kiralah anda mahu berurut dengan bidan ke atau di spa. Secara peribadi saya lebih suka berurut dengan bidan. Serius!


Bagi anda yang sedang menghadapi masalah yang pernah saya hadapi dan mahu tahu lebih lanjut boleh hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...