Monday, March 12, 2012

Meal Shakle dan B Complex Kesukaan Ibu Ini

Saya satu pertanyaan dari seorang ibu yang menyusukan bayinya secara tandem bersama seorang kanak-kanak yang berumur dua tahun. Ceritanya selalu keletihan kerana punya 5 orang anak selain sibuk dengan tugas seorang guru. Lalu bertanya kepada saya suplemen apa yang baik untuk ibu yang menyusu tetapi tidak memerlukan banyak vitamin dalam bentuk pil.

Lalu saya cadangkan untuk ambil Meal Shakle dan vitamin B. Mengapa Meal Shakle dan Vitamin B ? Sebab Mealshake adalah multivitamin beserta iron dalam bentuk susu yang mudah diminum beserta minuman kegemaran kita kecuali air kopi dan teh. Tetapi 'big no' untuk air panas. Gunakan sahaja air suam atau sejuk. Selain itu Meal Shakle juga mengandungi 70 peratus protein yang amat diperlukan untuk seorang ibu yang menyusukan bayi sebab sebahagian besar komposisi susuibu adalah terdiri dari protein yang penting untuk membentuk otot dan tisu badan bayi. Selain itu pengambilan protein yang mencukupi membantu pengeluaran susuibu dengan lebih cepat, disertai dengan pengepaman mengikut jadual. Bagi bayi pula ia membantu meningkatkan berat badan bayi.Vitamin B pula amat diperlukan untuk buat ibu rasa lebih bertenaga serta membantu beri rasa lebih tenang kepada si ibu. Rasa bertenaga dan bertenang dapat membantu ibu meneruskan misi penyusuan yang pada saya bukan mudah dan bukan calang-calang orang mampu melakukannya.

Beberapa minggu yang sudah ibu ini menghubungi saya bercerita tentang 'rasa happy sangat-sangat' nya. Tiada lagi keletihan. Masistis ! Alamak saya ni rasa gembira ke apa bila sebut masistis ni. Mood saya berada dipersimpangan. Sebab baca perkataan Mastitis tu! Saya akan ulas tentang Mastitis pada lain entry.

Selain itu ibu ini juga bercerita tentang 'perkongsian' MealShakle dengan anak-anaknya. Mari ikuti :-
Menarikkan ? Suplemen yang dikongsi oleh seisi rumah ? Jika anda mahu tahu lebih lanjut hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...