Thursday, March 22, 2012

Diari Kurus Saya : Mahu Kurus Dapat Cun !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sungguh perasan tajuk di atas! Tidak dinafikan. Sebenarnya saya mahu cerita tentang pengambilan Omega dan Alfalfa untuk menghapuskan lemak berkrim.

Antara kesan awal yang saya rasakan dengan pengambilan 3 biji Omega dan Alfalfa 2 biji sehari (Herbalax saya belum ambil lagi setakat saya menulis ni) adalah haus sangat-sangat. Lalu mahu minum dan minum air sebanyaknya. Tentang selera makan pula ? Bila sudah minum banyak air maka selera untuk makan semakin kecil. Bukan langsung kita tak de selera ye! Hilang nikmat hidup!

Selain itu, sesuatu yang saya perasan tentang bintik-bintik putih yang tumbuh disekeliling mata, memang tak banyak cuma ada sebiji dua sahaja, tetapi sejak ambil Omega ia hilang. Melalui pembacaan saya salah satu sebab mengapa bintik putih itu tumbuh adalah kerana kandungan kolestrol yang banyak dalam badan kita, tidak semestinya anda kurus anda tiada kolestrol! Bermakna saya ada banyak kolestrolkah?! ~ Sendiri kena jawab.

Faktor kedua disebabkan penggunaan pelembab muka yang tidak sesuai, contohnya menggunakan pelembab muka lalu disapu juga disekeliling mata. Jadi jika mahu menggunakan pelembab untuk mata pastikan ia adalah dicipta KHAS UNTUK MATA, selain pastikan ia sesuai dengan kulit mata. Sebab sesetengah orang adalah sangat alah dengan pelembab yang agak berminyak lalu tumbuh biji-biji putih keliling mata.

Bila di tanya, saya sudah kuruskah ? Alamak! Saya tidak mahu menghilangkan 10kg pun. Cuma mahu kurangkan barang 2 hingga 3 kilo sahaja. Lagipun baru mencuba untuk minggu kedua. Nanti saya akan catatkan diari ini selepas 90 HARI.

Melalui pembacaan saya yang mahu saya kongsi adalah pengambilan Omega juga bagus untuk kulit. Menurut Pakar Dermatologi Yale Nicholas Perricon MD mengatakan Omega 3 bertindak menyuburkan kulit sekaligus mengurangkan kedutan dan menjadikan kulit lebih muda dan gebu. ~ Ini saya belum termasuk dalam golongan ini.

Mahu kurus dapat hilang bintik-bintik putih dan kulit gebu. Bukankah tajuk di atas Mahu Kurus Dapat Cun ?

Mahu maklumat lanjut hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...