Tuesday, February 7, 2012

Skin Care Terbaekk.....

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bila orang bertanya kepada saya apa skin care yang saya gunakan setiap hari? Saya mula menggaru kepala yang tidak gatal. Sebab saya akan rasa serba salah nak jawab ! Sebab setakat ini tiada jenama mahal yang saya guna. Semua yang murah-murah belaka! Cuma bezanya saya mengamalkan suplemen Shaklee semenjak tiga tahun dulu. Vitamin pertama yang saya cuba vitamin B, sebelum lain-lain. Bila di tanya suplemen yang baik untuk kulit ? Pada saya gabungan antara vitamin B, C, E dan GLA adalah terbaik untuk kulit. Dan lagi satu jangan dilupa ESP. Sebab salah satu fungsi ESP adalah untuk menggantikan sel yang lama, memperbaiki sel yang rosak bagi membolehkan sel baru yang cantik dan sihat bagi menerima zat yang diperolehi dari makanan dan suplemen yang diambil. Biasakan dengar golongan selebriti berkata " kecantikan dalaman lebih penting dari luaran" Maka ambil yang positif walau agak klise kenyataan itu kerana kulit yang cantik memang lahir dari apa yang kita makan setiap hari.

Pengamalan suplemen yang konsisten Insyaallah menzahirkan kulit yang sihat dan cantik. Tapi tidak bererti kita menjauhkan diri dari makanan yang berkhasiat seperti sayuran dan buah-buahan. Selain itu, tidak harus dilupa penjagaan wajah yang membabitkan kebersihan dari luar sepeti mencuci wajah, kerap ganti cadar dan sarung bantal dan lain-lain yang semua orang tahu. Meminum banyak air masak, kurangkan makanan rapu lagi berminyak, lagi satu yang orang selalu lupa, berdoa didepan cermin -"Ya Allah cantikkanlah akhlak aku seumpama Kau mencantikkan wajahku. Amin!

Mahu maklumat lanjut boleh hubungi saya ditalian 012-6816979 atau email di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...