Friday, February 17, 2012

Mahu Kurus ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Anda wanita ? remaja perempuan ? Bagi tau siapa tak mahu kurus atau kekal kurus walau telah memiliki beberapa orang anak. Saya rasa menarik untuk mencuba menguruskan badan bila membaca entry Norita ni. Firstly suplemen yang dicuba adalah :-
  • Omega
  • Alfalfa
  • Helbalax
Meh saya kongsi hasil amalan customer Norita yang tidak lagi menyusukan anak lalu dicubanya sendiri oleh Norita.
  1. Ambil Omega 3 biji selepas sarapan pagi. Omega tidak boleh di ambil malam, sebab apabila tidur kita tidak boleh mengambil air boleh buat demam
  2. Ambil Alfalfa atau 2-3 potong buah sehari. Alfalfa 1-2 biji sahaja, jika ambil banyak alfalfa perlu banyak air jika tidak nanti kena sembelit. Saiz sepotong buah bersamaan yang biasa kita beli buah yang telah dipotong kat kedai tu.
  3. Herb Lax di ambil pada hujung minggu sahaja iaitu sabtu malam Ahad. Ambil 4-5 biji. Jika badan besar ambil 5 biji. Bagus ambil sebelum tidur sebab Herb Lax bertindak selama 6 jam dan kalau kurang air nanti perut memulas dan dunia rasa nak terbalik. Kalau nak makan siang pastikan 6 jam selepas itu kita berada dirumah.
Saya nak share pengalaman Norita dengan tip menguruskan badan dengan 3 produk di atas ini.

Hari pertama
Ambil 3 biji Omega  selepas lunch....sepanjang petang sehingga malam saya merasa sangat dahaga , hanya ALLAH sahaja yang tahu. Saya tak de rasa lapar tetapi saya rasa sangat dahaga. Air botol 1.5Liter peneman ke mana saya pergi. Dah minum 3 botol, tekak masih dahaga. Malam pun sama. Hmm  memang pelik. Hari pertama lupa makan buah....so tak best ke toilet.

Hari kedua
saya cuba makan pagi pula, unik, sebab tengari saya cuma makan nasi 3 suap dah rasa kenyang tapi saya rasa sangat dahaga. So saya banyak minum air. Saya bancuh ESP, Meal Shake dan PD supaya saya lebih kenyang pada waktu tengahari. Malam memang tak berapa makan sebab dah kenyang dengan air.

Hari ketiga
makan waktu pagi juga dan lebih kurang dengan hari sebelum ini. So saya dapati saya perlukan buah yang banyak supaya tak mudah sembelit ke tandas nanti. Apa yang best, perut senang kenyang.

Nota:-
  • Berbanding saya amik lecithin dulu, saya mudah rasa lapar bila lambat makan. Mungkin sebab ia bakar lemak jadi badan perlu kalori untuk menggantikan yang telah dibakar.
  • Beza amik Omega, mungkin sebab pengambilan 3 biji sehari buat badan panas, tekak juga beri signal dahaga agar minum lebih air. Bila kenyang air, kita tak berapa nak makan.
  • Namun saya masih amalkan lecithin sebab ia bagus untuk elakkan bloated....kembung perut atau senak.
Saranan:-
Bagi yang serius nak slim, sila dapatkan allfalfa dan herb lax untuk proses detox yang best!


Saya nak cerita pengalaman saya makan Omega pula. Pagi tadi lepas sarapan saya makan 3biji Omega, satu benda yang saya dapat rasakan adalah SAYA MENJADI SANGAT HAUS! lalu meneguk bergelas-gelas air. Hasilnya ye! seperti dijangka En Toilet tempat paling best!

Kalau ada yang bertanya, sehari makan dah boleh kurus ke ? Emm... tiada jalan mudah untuk kurus. Masih kena kontrol apa yang masuk ke dalam mulut, bersenam, cuma suplemen membantu sebahagian usaha untuk kurus. Cakap pasal bersenam, sekarang saya jadikan berbasikal sejam setiap pagi sebagai acara mesti kecuali saya kena ke pejabat. Sejak punya jadual kerja yang fleksibel banyak benda yang boleh saya lakukan.

Ada sambungan lagi tentang tajuk ni, tunggu next entry!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...