Thursday, October 6, 2011

Nikmati Kebaikan Vitamin Dengan Berilmu

Bagi ibu atau bakal ibu yang baru pertama kali sampai ke blog saya mungkin tertanya-tanya apakah vitamin yang sesuai untuk mereka, walaubagiamanapun vitamin bukan sesuatu yang dapat menambahkan susuibu, tetapi ia berfungsi sebagai pemangkin untuk ibu lebih bertenaga dan seterusnya membantu misi penyusuan ibu hingga 2 tahun. Selain itu ingin saya tekankan kepada 3 aspek utama yang perlu untuk menjayakan misi ini.
  1. Pengepaman yang berjadual - 3 jam sekali. Saya juga sarankan untuk pengepam pada masa yang sama atau hampir sama. Contohnya mengepam pada pukul 9.30pagi hingga pukul 10.00.
  2. Minum air secukupnya untuk keperluan tubuh. Bagaimana mahu memastikan tubuh mendapat air yang secukupnya, kita perlu minum air mengikut berat badan kita, iaitu 1liter air untuk 25kg berat kita.
  3. Berdoa dan bertawakal kepada Pencipta Alam. Bagi yang beragama Islam amalkan membaca Ya-Matin ketika mengepam, banyakkan membaca Surah Al-Waqiah. Bagi yang bukan beragama Islam pula, pasti anda ada cara untuk memohon yang di ajar oleh agama anda.
Saya harap panduan kat bawah ini dapat membantu ibu untuk membuat penilaian :-




Mengambil makanan tambahan beserta ilmu mendatangkan keuntungan dan manfaat bukan buat si ibu saja, tetapi kelurga juga! Tak perlu berlebih-lebih dalam pengambilan vitamin ini, apa yang penting konsisten dalam pengambilan, sebab itu pentingnya ilmu!

Sekiranya anda berminat untuk tahu lebih lanjutboleh emailkan kepada saya di noorazrinnapalil@yahoo.com.my
atau hubungi saya di 012-6816979
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...