Wednesday, April 19, 2017

Runsing Fikirkan Hutang Keliling Pinggang?

Cikgu saya pesan baca doa di bawah ni tiga kali selepas solat, hendak tidur atau ketika keruncingan itu datang.

Mudah-mudahan dengan asbab berdoa dimudahkan semua urusan dan tiada kemalasan yang buat kerugian masa.

Tuesday, April 18, 2017

Vitamin B Complex Yang Ditakuti!

Serius!

Bila sebut ambillah B Complex, muka dah kerut-kerut.

Apa fungsi Vitamin B Complex ni?

Fungsi utamanya adalah menukarkan makanan kita yang terdiri daripada lemak, karbohidrat dan protein itu menjadi tenaga.

Supaya unsur-unsur tu tidak disimpan dalam badan sebaliknya dikeluarkan menjadi tenaga.

Lagi satu Vitamin ni bagus di ambil supaya tak stress, sebab mengandungi B5 atau Pantothenic Acid iaitu vitamin anti-stress.

Jadi, jangan takut nak telan Vitamin B. Makan dan rajin-rajin minum air masak.

Nak dapatkan Vitamin B? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Monday, April 17, 2017

Anda Bakal Raja Sehari ?

Bila sebut bakal pengantin mesti terbayang persiapan majlis perkahwinan dari pakaian hinggalah hidangan apakah yang bakal disajikan.

Namun, bakal pengantin selalu lupa nak masukkan dalam senarai beberapa suplemen yang perlu diambil untuk hari bahagia itu.

Bukan saja untuk tampil menawan pada hari bahagia dengan kulit yang sihat, tetapi untuk memastikan tubuh badan juga bertenaga, dapat kawal tekanan. Tak mau tertekan-tekan, berkerut-kerut wajah nanti jerawat tumbuh dan muka pun nampak tua!

Paling penting set ini khusus juga sebagai persiapan untuk kehamilan.

Biasa bakal ibu bila hamil baru nak cari suplemen yang baik, masa tu ramai yang mengalami alahan. Jangankan nak telan suplemen, nak makan minum pun terkeluar balik.

Begitu juga ibu hamil yang minat dengan makanan rapu ketika hamil untuk melayan permintaan tekak. Keadaan itu akan buat tubuh kekurangan nutrisi untuk tumbesaran bayi dalam rahim.

Jadi, jika ambil sebelum hamil, ia umpama tabungan dalam badan untuk menghadapi sebarang kemungkinan di awal kehamilan sebelum keadaan menjadi lebih baik pada trismeter kedua.

Malah, ramai yang tak perasan hamil, masuk bulan kedua baru ketahuan. 


Anda bakal pengantin ? Perlukan suplemen untuk cantik dan sihat sepanjang majlis dan persediaan bergelar ibu ?

Boleh wassapp saya di 012-6816979

Sunday, April 16, 2017

Leader Build Leaders

Jika sebelah pagi semalam kami belajar tentang Diabetis. Pada sebelah petang kami belajar tentang Leader Build Leaders, modul kedua.

Orang kata nak buat apa-apa kena berseni. Tak semua orang lahir-lahir memang berseni.

Nak sertai geng Shaklee saya? Boleh hubungi saya di 012-6816979

Semua Tentang Diabetis

Diabetis. Hari ini ia seperti penyakit yang macam tak menakutkan. Sebab hari ini, dari umur kanak-kanak dah ada penghidapnya.

Semalam 15 April 2017 bertempat di Hotel Sri Petaling saya dapat menghadirkan diri dalam satu kelas yang membincangkan tentang Diabetis.

Tetamu khas yang di jemput adalah Datuk Doktor Azizon Othman seorang doktor pakar darah dari sebuah hospital.

Sesi kedua, adalah membincangkan tentang suplemen yang bagus diambil untuk mencegah dan sesuai untuk penghidap Diabetis. Topik ini dibincangkan oleh Puan Sarah iaitu seorang Nutritionist Shaklee.

Dengan hanya bayar RM30, saya dapat macam-macam ilmu. Alhamdulillah. Mudah-mudahan saya dapat 'sharing' sesuatu yang bermanfaat bukan setakat menjual vitamin aje !

Oh ye! Nak beli vitamin, boleh wassapp saya di 012-6816979

Monday, April 10, 2017

Ambil Vitamin Tapi Tiada Kesan ?

Orang tu ambil vitamin nampak kesan, kenapa saya ambil vitamin dah lama tapi tak dak kesan !?

Pertama, pastikan usus kita sebagai penyerap vitamin yang kita ambil berfungsi dengan baik. Tiada sisa-sisa yang tak berkenaan tu menempel kat usus. Caranya ambil Herbalax untuk buang sisa-sisa tak berkenaan itu.

Kedua, mudahkan proses penyerapan itu dengan ambil protein ESP. Salah satu fungsi protein adalah membantu penyerapan vitamin dalam badan dengan baik dan sempurna.

Jadi, kalau orang lain ambil vitamin nampak kesan, anda tak, tambah dengan dua suplemen hebat ni !

Berminat ?

Wassapp saya di 012-6816979

Wednesday, March 29, 2017

Dapat Hadiah Dari Shaklee Jepun !

Julai tahun lepas saya sertai esei berkaitan Shaklee anjuran blog #anakkuwiraku anjuran Puan Norita.

Tajuk esei saya adalah Nak Hadiah Dari Shaklee Jepun. Siap-siap tulis nak hadiah dari Shaklee Jepun. Memang macam dah confidence dapat kan? Walau tau yang sertai ramai.

Bila Puan Norita hubungi saya menang hadiah saguhati yang berupa ESP pelbagai perisa yang belum ada kat Malaysia.

Wah...... Selsema-selsema terus baik ! Hahahaha!

Satu hari nanti nak pergi Shaklee Jepun dan beli belah di sana!

Anda nak sertai keluarga Shaklee saya ? Boleh wassapp saya di 012-6816979

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...