Monday, September 11, 2017

3 Cara Omega 3 Bantu Cegah Penyakit Jantung !



Penyakit jantung hari ini bukan lagi penyakit yang menghantui orang tua, tapi mereka yang berumur 30an dah ada penghidapnya.



Macamana nak cegah sakit jantung dengan pengambilan Omega 3 iaitu minyak ikan?
Omega 3 punya 3 fungsi untuk mencegah penyakit jantung.

Pertama;
1) Anti keradangan
Sifat Omega 3 adalah anti keradangan dalam salur darah kita. Salur darah kita jika berlaku keradangan ia macam parut yang tak dirawat di kulit kita. Bezanya ia berlaku dalam salur darah kita. Yang berparut dalam salur darah tu akan menjadi tempat berkumpulnya kolestrol jahat yang lama-lama menjadi plak keras. Lalu ia akan menyempitkan salur darah. Cuba bayangkan jika salur darah yang sempit itu menuju ke jantung.


2) Omega 3 membantu menurunkan tahap trigliserida iaitu penyumbatan salur darah. 

3) kedua-dua di atas membantu mengekalkan peredaran darah dan irama jantung yang sihat. Jantung tidak stress dan  jantung dapat menjalankan tugas dengan baik.

Bagaimana ? Anda berminat tak nak menambah Omega 3 ni dalam diet harian anda.

Shaklee ada Omega 3 yang diberi nama Omega Guard.

Berminat?,Boleh hubungi saya di 012-6816979.

Tuesday, September 5, 2017

Siapa Yang Selalu Alami Masalah Bau Badan?

Pernah tak kita didatangi oleh seseorang yang bau badannya buat kita nak tutup hidung. Tapi menahan demi tak nak malukan dia.

Kenapa sesetangah dari kita miliki bau badan yang kuat ?

Manusia ni ada 2 jenis kelenjar peluh.

Satu diberi nama accrine, ia banyak mengandungi air dan tidak berbau.

Satu lagi kelenjar apokrin terletak lebih luas dalam tubuh, terutama di bahagian tubuh yang miliki perakaran rambut seperti ketiak, organ intim dan di dalam hidung.

Kelenjar apokrin lebih ulas di kawasan ketiak.

Umumnya keringat ni tak berbau, tapi bila dah melekat dipermukaan kulit lama-lama ia akan jadi bau badan.

Bila bacteria yang terdapat dalam permukaan kulit penguraikan protein yang terdapat pada lapisan kulit dan peluh kepada asid.

Asid yang tinggi akan sebabkan bau badan jadi bermasalah.

Bila bau badan yang bermasalah tu terjadi ?

# bila seseorang mula akil baligh
# individu yang memiliki tubuh gempal
# individu kuat berpeluh
# mereka yang menghidap penyakit kronik seperti diabetis, gout dan sebagainya.
# mereka yang suka makan makanan berempah.
# mereka yang banyak makan daging
# kerap mengambil alkohol

Nanti saya sambung tip nak hilangkan bau badan.

Saya jual Shaklee ? Berminat? Hubungi saya di 012-6816979

Friday, September 1, 2017

Remidi Dari Alam Di Lupa Jangan

Hari raya korban sana sini meriah dengan hidangan daging.

Alhamdulillah!

Tapi kena makan pada-pada. Makan banyak-banyak nanti meraikan asid urik lalu menjemput gout datang bertandang pula.

Musim-musim perayaan, makan macam-macam, berkesudahan dengan keracunan makanan mengheret jadi penghuni toilet sepanjang malam.

Kenal limau kasturi? Ada orang panggil limau sambal.

Bagus perah beberapa biji dalam jug di bancuh dengan air suam tanpa gula. Ye tanpa gula. Jika ada Cinch Tea bancuh bersama.

Jadikan hidangan keluarga pada musim mewah daging ini.

🍋 Limau kasturi punya kandungan Vitamin C yang tinggi untuk mencegah gout.

🍋 Punya antibiotic untuk halang keracunan makanan penyebab cirit birit.

🍋 Punya Vitexsin iaitu bahan yang bagus untuk cegah darah tinggi dan penyakit jantung.

Cinch Tea tu ramuan khusus untuk bantu tingkatkan metabolisme badan.

Jangan lupa juga, ambil suplemen yang bagus di ambil ketika perayaan mewah makanan ini. Garlic, Lecithin, Herbalax dan Omega Guard supaya kita dapat berjaga-jaga dalam menikmati juadah.

Juga jangan lupa suplemen harian seperti Vitamin C, B dan Vitalea.

Iye..... Gabungkan sumber semulajadi dan suplemen demi sebuah kesihatan yang mahal ketika kita dah jatuh sakit.

Salam AidilAdha!

Saya untuk dihubungi di wassapp 012-6816979

Thursday, August 31, 2017

Nak Cegah Sakit Lutut Bila Kita Dah Tua Nanti ?

Kita selalu melihat, mak ayah kita sukar nak solat, kena guna kerusi sebab lutut sakit.

Alangkah nikmatnya kita masih boleh solat berdiri. Boleh ke kita kekal boleh berdiri ketika bersolat bila dah berumur?

Nak tak, satu suplemen yang wajib di amalkan untuk mencegah sakit lutut bila dah berumur. Malah kosnya lebih murah berbanding jika kita ambil suplemen ketika dah sakit.

Sakit lutut ada kaitan dengan kesihatan sendi-sendi kita ni termasuk pergelangan tangan, pinggul, pinggang kita.

Tapi paling famous lutut lah kan? Sebab ia berfungsi menampung berat badan kita dan kita bergerak memerlukan pergerakkannya.

Jadi tak hairan, bila masuk umur 40an sakit lutut siap-siap menjengah.

Apa agaknya suplemen yang bagus di amalkan untuk mencegah sakit sendi khasnya bila kita tua nanti ?

Antara yang bagus di amalkan setiap hari adalah minyak ikan yang mengandungi Omega 3.

Bagaimana Omega 3 ni 'menjaga' sendi-sendi kita ni ?

Kita yang masih belum mengalami sakit sendi ni kan, cecair sinovial dalam sendi yang masih banyak. Bila kita amalkan Omega 3 ia akan masuk ke dalam cecair sinovial dan berfungsi menghalang enzim yang menyebabkan keradangan pada sendi-sendi. Jadi, pelincir sendi-sendi kita tak cepat haus.

Lagi satu sifat Omega 3 yang membantu melancarkan peredaran darah. Jadi pengambilan Omega 3 juga membantu peredaran darah termasuk di sendi-sendi kita. Jadi, bila peredaran darah elok di sendi-sendi kita, ia membantu mengatasi kekejangan, kebas malah mencegah terjadinya Osteoarthritis bila kita tua.

Shaklee ada Omega 3 bernama Omega Guard yang 3 kali ganda lebih pekat. Jadi, dalam usaha mencegah 3 biji sehari mencukupi.

Berminat nak dapatkan Omega Guard ? Hubungi saya di 012-6817979

Saturday, August 26, 2017

Macamana Omega 3 Menyihatkan Sel Kita ?

Sebenarnya saya cuba memahami lain-lain kepentingan Omega 3 ni dalam menyihatkan sel-sel dalam badan kita ni.

Saya cuma tau ia mencegah kehadiran sel-sel abnormal dalam badan kita. Sel-sel tu seperti cyst, jerawat, ketumbuhan yang barangkali ia menjadi penyebab kanser.

Satu yang saya pelajari dari Kelas Nutrisi Shaklee di Telegram adalah Omega 3 membantu memberi perlindungan kepada sel membrane kita supaya sentiasa sihat.

Sel membrane yang sihat sangat penting supaya kemasukan nutrient ke dalam sel dan pengeluaran toksin keluar sel dapat dilakukan dengan efektif.

Sel-sel yang sihat dapat menjalankan fungsinya dengan baik supaya bukan aje dapat mencegah penyakit kronik, tetapi kulit yang cantik dan awet muda.

Anda berminat nak dapatkan Omega 3 daripada Shaklee yang diberi nama Omega Guard ?

Boleh hubungi saya di 012-6816979.

Tuesday, August 22, 2017

Minyak Ikan Bantu Kurangkan Selulit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Selulit  ? Sama tak dengan strech mark?Dari apa yang saya baca, selulit dan strech mark ni ada beza tau ! 

Selulit ni salah satunya bila bahagian kulit kita dicubit atau dipicit terbentuk orange peel-look ! Ada tak ?


Puncanya ada banyak dan salah satunya adalah daripada makanan yang berlemak, karbohidrat, mempunyai kandungan garam atau gula yang berlebihan akan mudah dapat selulit. Juga cara hidup yang kurang bersenam, merokok, tekanan yang tinggi.

Ada banyak cara nak kurangkan selulit ni selain mengawal pemakanan seperti di atas yang menjadi punca.

Berurut juga membantu melancarkan perjalanan darah di kawasan yang terdapat selulit di samping menghancurkan jaringan lemak di bawah kulit.

Selain itu melakukan senaman secara konsisten lagi istiqamah.

Lagi satu nak share, pengambilan minyak ikan dalam diet seharian membantu mengurangkan selulit sebab ia kaya dengan antioksidan yang mampu menghilangkan sel lemak dalam selulit selain meningkatkan peredaran darah.

Nak cuba minyak ikan Shaklee yang diberi nama OMEGA GUARD ?

 

Nak cuba ? 

Wassapp saya di 012-6816979

Monday, August 21, 2017

Pantang Larang Yang Mengganggu Penyerapan Iron !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Anemia ni berlaku disebabkan kekurangan zat besi. Tak semestinya anemia berlaku kepada ibu hamil, yang tak hamil pun perlu ambil tahu. Wanita bila dah peroid kena pastikan zat besi cukup kerana proses mentrual tu membawa sekali zat besi keluar dari badan.

Makanan yang banyak mengandungi zat besi ada banyak, kalau sayuran terdiri daripada sayuran hijau. Haiwan pula daging merah, organ dalaman haiwan, kerang.

Perlu juga ambil buah-buahan, kerana ia sumber Vitamin C yang berfungsi membantu penyerapan zat besi.



Cuma, selalunya kita tak tahu berapa banyak dah makan makanan yang mengandungi zat besi ni, jadi pengambilan suplemen yang lengkap dengan zat besi ini sebagai top up pengambilan dari makanan sebenar.

Tapi macamana nak pastikan zat besi ini betul-betul diserap dalam badan ?

Ada tip untuk memastikan pernyerapan zat besi ini.
1) Ambil suplemen zat besi bersama vitamin C kerana ia membantu peningkatan serapan zat besi

2) Ambil juga kalsium tambahan iaitu dalam bentuk suplemen tetapi diambil secara berasingan dengan zat besi untuk mengurangkan rencatan penyerapan zat besi

3) Pengambilan zat besi bersama folat, kuprum dan zink tambahan juga membantu mengurangkan rencatan penyerapan zat besi

Pantang larang yang kena di patuhi jika memang anda menghidap kurang zat besi adalah mengelakkan minuman berkaffein seperti kopi, teh dan minuman bercoklat kerana ia mengurangkan penyerapan zat besi. 

Namun bagi yang tidak hadapi masalah dengan zat besi, bolehlah ambil minuman berkaffein tu, cuma jarakkan pengambilan, iaitu 2 jam sebelum atau selepas pengambilan kaffein baru ambil zat besi. 

Oh ye! saya memang suka sayuran hijau, suka buah-buahan dan saya juga ambil suplemen zat besi. Saya ambil 2 biji Vitalea setiap hari.



Anda nak dapatkan Vitalea ? Boleh hubungi saya di talian 012-6816979 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...