Monday, May 22, 2017

Kenal Tak Jenis Kulit Muka Kita ?

Bila nak beli produk penjagaan kulit satu benda yang perlu diberi perhatian selain produk itu selamat adalah jenis kulit.

Jenis kulit itu akan kekal bersama anda disepanjang hayat. Tetapi keadaan kulit anda akan berubah-rubah mengikut usia, hormone dan cara menjaga kulit.

Satu pembacaan saya, mengatakan hanya lebih kurang 10 peratus penduduk dunia berkulit normal. Selainnya adalah berminyak, kombinasi atau kering.

Macamana nak tau jenis kulit kita ?

Sedikit tip ni harap membantu untuk memilih produk penjagaan kulit.

Kulit berminyak wajah kita nampak melekit dan berminyak-minyak. Dari jauh dah nampak minyak-minyak tu terutama kat hidung tu. Lubang liang roma pula jelas kelihatan.

Kulit kering ciri-cirinya kasar dan tidak bersinar, kering dan pecah-pecah, sensitif, lubang pori kecil, kulit kelihatan pucat dan berkedut.

Kulit normal pula pori-pori halus, kulit bercahaya, cerah, halus dan struktur kulit lembut.

Kombinasi pula bercirikan di atas pada bahagian-bahagian wajah. Kebiasaannya zon T berminyak, pipi normal atau kering.

Apa pun kena bersyukur dengan kulit wajah kita. Paling penting kena pastikan produk penjagaan kulit yang kita beli sesuai dengan kulit.

Juga, dapatkan suplemen untuk kulit supaya ia seimbang. Tidak terlalu berminyak atau terlalu kering yang akan mendatangkan masalah seperti berkedut walau usia masih muda, atau jerawat tak terkawal.

Kulit anda macamana ?

Nak dapatkan produk penjagaan kulit atau suplemen yang baik untuk kulit?

Hubungi saya di 012-6816979

Sunday, May 21, 2017

Alami Kekeringan Di Sekitar Mulut Ketika Berpuasa ?

Kerap tak alami kekeringan disekeliling mulut bila memasuki minggu kedua Ramadhan ?

Jika ye, itu tanda ketidakseimbangan pengaliran air dalam badan. Ia bukan disebabkan kerana berpuasa.

Tetapi diet yang tak seimbang termasuk berlebihan mengambil minuman berkaffein selepas masuk waktu berbuka atau ketika bersahur buat air lebih cepat hilang dari badan.

Jadi, bancuhlah Performance Drink(PD) yang punya perisa asli oren ketika bersahur dan berbuka.

PD jika di ambil ketika bersahur membantu mengekalkan air dalam badan untuk mencegah pendehidratan.

Jika di ambil ketika berbuka PD membantu menggantikan air yang telah hilang.

Nak dapatkan PD? Hubungi saya di 012-6816979

Saturday, May 20, 2017

Mahu Ke Tidak Beli Tembikai Begini ?

Jika beli tembikai mahu tak beli tembikai macam ni ?


Penuh dengan biji dan berongga sana sini. Rasa tak berbaloi nak beli. Berbanding tembikai yang ada kat pasaran sekarang. Tiada biji dan nampak padat.

Rata-rata antara kita memilih yang tiada biji. Sebab tidak mahu gangguan ketika sedang menikmatinya.

Buah tembikai yang tiada biji adalah sebahagian makanan yang telah melalui proses pengubahsuai genetik atau Genetically Modified Organism (GMO).

GMO dilakukan ke atas sumber makanan kita demi pengguna dan pengeluar.

Bagi pihak pengguna tentulah supaya makanan itu lebih mudah di makan. Cuba tengok tembikai yang Non-GMO tu, penuh dengan biji. Jika GMO tak ada biji, senang masuk mulut.

Selain itu, ia lebih berbaloi untuk di beli. Cuba bayangkan anda beli tembikai Non-GMO tu, dah la banyak biji, banyak pula rongganya. Memang tak berbaloi kalau nak beli.

Lagi satu, GMO akan membuatkan mudah untuk kita dapat sesuatu makanan tu dipasaran, kerana GMO dapat menghasilkan makanan dengan banyak. Apatah lagi hari ini jumlah penduduk dunia semakin ramai.

Bagi pihak pengeluar pula, GMO untuk memastikan dapat mengeluarkan dengan lebih banyak makanan, kerana salah satu fungsi GMO proses tumbesaran makanan dapat disingkatkan masanya.

Tumbuhan yang telah melalui proses GMO ini akan rintang terhadap penyakit dan makhluk perosak berbanding tumbuhan yang Non GMO. Tujuan masih sama seperti di atas - dapat menghasilkan pengeluaran dengan banyak.

Disebalik kebaikan proses GMO ini, ia bukan sesuatu yang bagus untuk tubuh badan kita. 

Salah satunya GMO ini menjadi penyebab kepada pengubahsuaian DNA kita. Mungkin tidak kepada kita, tetapi kepada anak-anak dan generasi akan datang.

Pengubahsuaian genetik tu antaranya akan menyebabkan kita mendapat penyakit yang mungkin tidak diwarisi oleh generasi terdahulu. 

Biasakan pada hari ini kita dengar atau di alami oleh ahli keluarga kita sendiri - mendapat penyakit kronik dari kecil atau pada usia masih muda sedangkan tiada penyakit itu pada datuk dan nenek.

Salah satu sebabnya bila DNA yang terletak dalam sel kita telah berubah kodnya hasil pemakanan penuh GMO itu.

Kita tak boleh elak kaitan antara makanan dan GMO tu, tetapi kita masih boleh berusaha mencari titik keseimbangan tu.

Shaklee menyarankan agar dalam kehidupan kita amalkan 3 konsep, iaitu ;-
* Eat Healthy
* Exercise 
* Supplement Wisely

Mahu sertai keluarga Shaklee saya ? Hubungi saya di 012-6816979

Friday, May 19, 2017

Mencari Pengganti Minuman Berkaffein ?

Rasa mengantuk selepas bersahur ? Kadang-kadang ketika sedang berzikir selepas Solat Subuh pun boleh terlelap.

Lalu, sesetengah kita ambil minuman berkaffein ketika bersahur untuk hilangkan rasa mengantuk pada awal pagi.

Sudahnya tekak terasa kering walaupun masih di awal pagi.

Minuman berkaffein akan buat kita selalu hendak ke bilik air, dan tubuh jadi kehilangan banyak air.

Boleh cuba ganti minuman berkaffein tu dengan Cinch Tea. Sejenis teh yang cuma ada 5mg kaffein untuk satu peket kecil berbanding minuman lain.

Mengandungi 4 jenis teh yang ditambah dengan taurina untuk meningkatkan tenaga dan kurangkan rasa mengantuk. Tiada gluten, perisa tiruan, pewarna atau bahan pemanis.

Ye, di bancuh tanpa gula dan minum dengan hampas-hampas teh sekali !

Ambil ketika bersahur dan ketika hendak Solat Terawikh supaya tidak mengantuk dan bertenaga. Maklumlah kedua-dua situasi tu kita lepas makan kan?

Berminat ? Nak dapatkan Cinch Tea ? Hubungi saya di 012-6816979

Wednesday, May 17, 2017

Kekal Fokus dan Kekal Konsisten !

Satu tip yang saya baca, untuk kekal fokus dan konsisten dengan apa yang kita buat. Kita perlu :-

✔ Utamakan yang utama
✔ Tinggalkan yang tidak berkepentingan.

Berminat nak sertai Shaklee ? Hubungi saya di 012-6816979

Apa Yang Kita Perlu Lihat Bila Beli Vitamin C ?

Bila beli Vitamin C, apakah yang antaranya yang kita perlu tengok ?

Bioflavonoid. Itu salah satu yang perlu kita tengok. Bioflavonoid itu diekstrak daripada kulit buah.

Bioflavonoid banyak fungsinya kepada tubuh badan kita.

Paling utama, Bioflavonoid membantu meningkatkan kemampuan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh kita.

Bioflavonoid ini membantu menjaga kestabilan Vitamin C itu daripada teroksida kepada udara. Tiada guna kita ambil Vitamin C sekiranya ia sudah teroksida sedangkan salah satu fungsi Vitamin C adalah membantu mengurangkan kerosakan badan akibat bahan kimia bertoksik.

Selain daripada itu, jika anda adalah penghidap sembelit berdarah, jangan tidak tahu bahawa pengambilan Vitamin C yang lengkap dengan Bioflavonoid membantu penyembuhan kerana ia membantu mengurangkan, meredakan peradangan, kurangkan sakit dan menguatkan dinding rektrum stabil.

Jika anda ambil Vitamin C tanpa Bioflavonoid, ia sama macam makan oren dengan membuang kulitnya, sedangkan kita mahu dapatkan khasiat kulit oren tu!

Vitamin C Shaklee diperbuat daripada jagung kerana ia sama molekul dengan buah-buahan sitrus supaya kurang berasid supaya selamat untuk penghidap gastrik. Tetapi ia telah ditambah dengan kulit buah-buah sitrus untuk mendapatkan Bioflavonoid.

Berminat? Hubungi saya di 012-6816979


Monday, May 15, 2017

Lepas Makan Manis-Manis Terus Minum Vivix, Tau!

Saya terjumpa nota yang saya salin mengenai Vivix. Tarikh kelas tu 19 Disember 2015 bertempat ni Shaklee Johor Bahru.

Ada orang dalam sehari tak boleh tinggal makanan dan minuman manis. Perlu. Teh tarik, kek, puding. Dalam pada berusaha nak kurangkan tu, pasti kena makan dan minum juga manis-manis tu!

Ada tak solusi nak kurangkan risiko terjadinya penyakit sementara usaha nak kurangkan ambil manis-manis tu berhasil ?

Ada.

Begini, selepas minum atau makan manis, terus minum Vivix. Dalam masa 5 jam ia membantu kurangkan risiko manis-manis yang kita ambil tu menjadi AGE.

AGE tu apa ? AGE adalah gula yang berlebihan dalam badan pergi ke sel dan bergabung dengan protein.

Gabungan antara gula dan protein bukan sesuatu yang baik, ia menjadi antara punca utama kepada penyakit  Diabetis, nampak tua dari usia sebenar, serangan jantung, masalah buah pinggang dan banyak lagi.

Tapi, bukannya bila kita makan-makan di luar rumah bawa Vivix. Lagipun Vivix perlu disimpan dalam peti sejuk.

Jadi, ada baiknya tak perlu tunggu lepas  ambil manis-manis baru minum Vivix. Mengikut kajian klinikal, minum Vivix setiap hari nyata mampu melambatkan sebanyak 90% penghasilan AGE.

Suka makan dan minum manis-manis ?

Nak dapatkan Vivix ? Boleh hubungi saya di 012-6816979

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...