Tuesday, October 17, 2017

Sakit Belakang Petanda Osteoporosis ?

Anda kerap sakit belakang ?

Barangkali itu tanda-tanda anda bakal penghidap Osteoporosis.

Kenapa mesti tulang belakang?
Tulang belakang kita menanggung berat badan kita.

Retakan-retakan awal akan berlaku sedikit demi sedikit pada tulang itu akan menyebabkan sakit belakang.

Semakin lama semakin kerap. Lama-lama tulang belakang akan semakin kemik. Lalu menyebabkan pesakit semakin bongkok.

Jadi, jangan ambil mudah jika anda kerap alami sakit belakang !

Bulan ni ada minggu Osteoporosis. Malah Shaklee juga menyambutnya dengan menawarkan 3 botol Osteomatrix dengan diskaun 5%.

Berminat? Wassapp saya di 012-6816979

Thursday, October 5, 2017

Adab Menegur Silap Orang

Saya petik dari Friend of Jakim

TEGURAN RAHSIA SEORANG GURU
         
Harun ibn ‘Abdillah, seorang ulama Ahli Hadith yang juga pedagang kain di Kota Baghdad bercerita:

Suatu hari, larut malam .. pintu rumahku di ketuk.

“Siapa..?”, tanyaku.

“Ahmad”, jawab orang di luar perlahan.

“Ahmad yang mana..?” tanyaku makin penasaran.

“Ibn Hanbal”, jawabnya perlahan.

SubhanaLLAH, itu guruku..!, kataku dalam hati.

Maka kubuka pintu.

Kupersilakan beliau masuk, dan kulihat beliau berjalan terjingkit-jingkit, seolah tidak ingin terdengar langkahnya.

Saat kupersilakan untuk duduk, beliau menjaga agar kerusinya tidak berderit mengeluarkan bunyi.

“Wahai guru, ada urusan yang penting apakah sehingga dirimu mendatangiku selarut ini?”

“Maafkan aku ya Harun.  Aku tahu biasanya engkau masih terjaga meneliti Hadith selarut ini, maka aku pun memberanikan diri mendatangimu. Ada hal yang mengusik hatiku sedari siang tadi.”

Aku terkejut.

"Sejak siang..? Apakah itu wahai guru?”

“Mmmm begini…” suara Ahmad ibn Hanbal sangat pelan, nyaris berbisik.

" Siang tadi aku lalu di samping Majlismu_, _saat engkau sedang mengajar murid-muridmu.

Aku saksikan murid-muridmu terkena terik sinar mentari saat mencatat Hadith-hadith,  sementara dirimu bernaung di bawah bayangan pepohonan.

Lain kali,  janganlah seperti itu wahai Harun.
Duduklah dalam keadaan yang sama sebagaimana murid-muridmu duduk..!"

Aku tercengang , tak mampu berkata…

Maka beliau berbisik lagi, lalu minta izin balik dan melangkah kaki terjingkit2 dan menutup pintu dgn hati-hati.

Masha'ALLAH .....

Inilah guruku Ahmad ibn Hanbal, begitu mulianya akhlak beliau dalam menyampaikan nasihat.

Beliau boleh saja membetulkan kesalahanku saat melintasi Majlisku.

Tapi itu tidak dilakukannya demi menjaga wibawaku di hadapan murid-muridku.

Beliau juga rela menunggu hingga larut malam agar tidak ada orang lain yang mengetahui kesalahanku.

Bahkan beliau berbicara dengan suara yang sangat pelan dan berjingkat saat berjalan, agar tidak ada anggota keluargaku yang terjaga.

Lagi-lagi demi menjaga wibawaku sebagai imam dan teladan bagi keluargaku.

Teringat perkataan Imam Asy Syafi’e :

“Nasihati aku saat sendiri, jangan di saat ramai dan banyak saksi. Sebab nasihat di tengah khalayak, terasa hinaan yang membuat hatiku pedih dan koyak; Maka maafkan jika hatiku berontak.”

Mudah-mudahan bermanfaat untuk kita semua.

Wednesday, October 4, 2017

Mengapa Wanita Separuh Usia Kena Makan Lebih Vitamin C ?

Wanita separuh usia tu sekitar 40an.

Menurut Journal Of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita separuh usia yang mengambil lebih banyak makanan yang kaya dengan Vitamin C memiliki kedutan lebih sedikit dan terhindar dari kekeringan kulit berbanding yang kurang mengambil Vitamin C.

Jadi, kalau rasa pengambilan Vitamin C dalam sehari tak mencukupi, mengapa tak mau topup dengan suplemen.

Telan Vitamin C siap-siap walau masih muda. Lagi baik. Cegah kedut siap-siap.

Nak dapatkan Vitamin C Shaklee ? Hubungi saya di 012-6816979

Tuesday, October 3, 2017

Kologen Hidrosis Bantu Melangsingkan Badan ?

Terlebih dulu mesti ramai nak tau kologen hidrolisis tu apa ?

Sifat kologen hidrolisis ada 2.

Pertama :
Ia adalah suplemen pelbagai fungsi yang berpotensi untuk mencegah penyakit dan mengatasi masalah fizikal.

Bermakna kologen bukan untuk tegangkan kulit saja, tetapi ia menyokong kesihatan kornea, tulang, rawan sendi malah otak.

Kedua:
Kologen hidrosis adalah kologen yang berat molekulnya 1000 dalton. Sebab ia mudah dicerna, cepat serap dalam usus. Dan kologen molekul begitu biasa hanya ada pada ikan.

Okay, kembali ke tajuk asal, bagaimana kologen hidrosis membantu melangsingkan badan ?

Kologen jenis ini bertindak dengan meningkatkan proses pembakaran lemak. Tetapi proses ini hanya efektif dalam keadaan tidur.

Tentunya pembakaran lemak adalah proses yang diperlukan untuk melangsingkan badan.

Boleh faham ? Shaklee memang ada kologen ciri-ciri di atas ? Berminat nak cuba ?

Boleh hubungi saya di 012-6816979.

Thursday, September 28, 2017

Tip Memilih Kologen Untuk Kesan Terbaik.

Ada banyak kologen dipasaran. Sedikit tip macamana nak pilih kologen terbaik untuk kesan maksimum.

Tip ni saya dapat dari pembacaan. Bukan dari kelas Shaklee atau mana-mana sumber Shaklee ye !

Sebab buku yang saya baca pun tak menyebut jenama apa. Jadi ia sesuai jadi panduan untuk mana-mana kologen pun.

1. Kologen dari sumber hidupan laut
Ia adalah 60% lebih asli daripada kologen haiwan lain.
Malah ia dapat menpertahankan bentuk struktur asalnya iaitu rangkaian 'Triple Helix'. Iaitu struktur bentuk yang sama terdaoat pada kologen manusia.

2. Kologen ada 29 jenis dan setiap daripadabya mempunyai fungsinya yang tersendiri. Kulit manusia memerlukan kologen jenis 4 dan 7 untuk anti kedutan.

3. Pilih yang mengandungi emollient bagi kekalkan kelembapan kulit.

4. Pastikan mengandungi gula amino untuk kesihatan sendi.

5. Mengandungi antioksida yang tinggi untuk kurangkan prises penuaan dan mengawal kulit dari sinaran matahari

6. Pastikan kologen yang dipilih mempunyai asid hyaluronic untuk beri kesan ketegangan pada kulit.

Jadi, tip di atas di harap dapat memberi panduan nak pilih kologen.

Hai.... Saya jual Shaklee. Hubungi saya di 012-6816979

Wednesday, September 27, 2017

GLA dan Minyak Ikan Cegah Amputasi.

Perlu ke GLA atau nama penuhnya Gamma Linoleik Asid dan minyak ikan kepada pesakit Diabetis ?

Kedua-duanya sangat perlu untuk saraf-saraf terutama yang melibatkan hujung-hujung kaki.

GLA membantu mencegah kematian saraf, rasa kebas-kebas di hujung kaki dan tangan.

Satu kajian menunjukkan pengambilan GLA membantu pergerakan signal kat saraf berjalan dengan baik. Bermaksud peka bila terkena benda tajam, rasa geli bila digeletik.

Lagi satu,  minyak ikan pula, bagi pesakit Diabetis bila gula mereka tinggi dalam darah akan  menyebabkan darah jadi pekat.

Keadaan ini akan menyebabkan pengaliran darah tak lancar terutama dihujung jari tangan dan kaki. Kesannya akan menyebabkan hujung jari kebas tidak lagi peka jika terluka.

Fungsi minyak ikan ni membantu melancarkan peredaran darah diseluruh badan termasuk hujung-hujung jari.

Jadi, jika anda pesakit Diabetis, masukkan minyak ikan dan GLA dalam suplemen harian.

Shaklee pun ada GLA dan minyak ikan. Dari sumber premium untuk hasil maksimum.

Hubungi saya di 012-6816979 untuk pembelian.

Monday, September 11, 2017

3 Cara Omega 3 Bantu Cegah Penyakit Jantung !



Penyakit jantung hari ini bukan lagi penyakit yang menghantui orang tua, tapi mereka yang berumur 30an dah ada penghidapnya.



Macamana nak cegah sakit jantung dengan pengambilan Omega 3 iaitu minyak ikan?
Omega 3 punya 3 fungsi untuk mencegah penyakit jantung.

Pertama;
1) Anti keradangan
Sifat Omega 3 adalah anti keradangan dalam salur darah kita. Salur darah kita jika berlaku keradangan ia macam parut yang tak dirawat di kulit kita. Bezanya ia berlaku dalam salur darah kita. Yang berparut dalam salur darah tu akan menjadi tempat berkumpulnya kolestrol jahat yang lama-lama menjadi plak keras. Lalu ia akan menyempitkan salur darah. Cuba bayangkan jika salur darah yang sempit itu menuju ke jantung.


2) Omega 3 membantu menurunkan tahap trigliserida iaitu penyumbatan salur darah. 

3) kedua-dua di atas membantu mengekalkan peredaran darah dan irama jantung yang sihat. Jantung tidak stress dan  jantung dapat menjalankan tugas dengan baik.

Bagaimana ? Anda berminat tak nak menambah Omega 3 ni dalam diet harian anda.

Shaklee ada Omega 3 yang diberi nama Omega Guard.

Berminat?,Boleh hubungi saya di 012-6816979.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...